abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:49:20 #101
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174397240
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:48 schreef watisernouweer het volgende:
Geen beertjes. Ik dacht ik zeg niks van het gedicht, maar bij die baggerbeertjes gaat het mij te ver.
:D
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:50:02 #102
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174397251
Goed, het is duidelijk
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:50:32 #103
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_174397259
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:46 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

bloemen leggen, kaarsje branden op de pd dat is allemaal zelfgeiligheid??
Gosh wat was half nl geil met de stoet van de mh17...

Edit hoor net dat daar een speciale plek voor aan gewezen is ipv de pd
bij sommige mist het empatisch vermogen blijkbaar.

Dat het veel mensen aanspreekt is omdat het merendeel ook dochters hebben van die leeftijd en het dus reflecteren op hun eigen gezin. Best logisch dat het veel mensen raakt.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_174397277
Gat in de markt momenteel: Armstrong-like armbandjes om te laten zien dat je voor de doodstraf bent.
pi_174397287
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:50 schreef wise het volgende:

[..]

bij sommige mist het empatisch vermogen blijkbaar.

Dat het veel mensen aanspreekt is omdat het merendeel ook dochters hebben van die leeftijd en het dus reflecteren op hun eigen gezin. Best logisch dat het veel mensen raakt.
Daar had ik bij deze zaak ook last van ja, meer dan bij andere vermissingszaken omdat mijn vriendin op hetzelfde tijdstip in hetzelfde gebied ook op de fiets naar huis zat. Dat zet je wel aan het denken
pi_174397293
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:50 schreef ondeugend het volgende:
Goed, het is duidelijk
fijn
pi_174397316
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:14 schreef b_engeltje het volgende:
Deze komt nu voorbij op fb.. hij greep mij erg aan

Fiets voor je leven
Het weer is niet het kwaad
Fiets op het ritme van de regen
Weg van de zieke geest die bestaat
Het weer is niet het onheil
Fiets toch meisje, zo snel je kunt
Laat de bliksem je begeleiden
Die heeft het niet op je gemunt
Hij die staat te wachten
Bedorven zonder hart
Zoveel leed al veroorzaakt
Zijn ziel is donkerzwart
Fiets meisje fiets
Ver weg van daar
Snel terug naar huis
De toekomst staat voor je klaar
Maar je stopt
Het is te laat
Hij stapt uit het donker
Het enige echte kwaad
Geen woorden voor
Weggerukt in de bloei van je leven
Omdat het recht het nodig vond
Een zieke geest vrijheid te geven
Jouw recht om te leven
Is zoveel meer waard
Dat besef is vast gekomen
Maar voor jou is het te laat.

Rust zacht

Bron:fb bloklichtjes
Godverdomme wat mooi!
Ich hock in meinem Bonker
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:59:51 #108
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174397381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:50 schreef wise het volgende:

[..]

bij sommige mist het empatisch vermogen blijkbaar.

Dat het veel mensen aanspreekt is omdat het merendeel ook dochters hebben van die leeftijd en het dus reflecteren op hun eigen gezin. Best logisch dat het veel mensen raakt.
Ik heb zelf een dochtertje van jongere leeftijd en de gedachte dat haar zoiets overkomt maakt me misselijk en doodziek. Als vader weet je dat er niets zo kwetsbaar is als je kind en dat er een moment komt dat je ze los moet laten en het buiten je bereik is. Goede opvoeding en je kind zelf na laten denken over wat ze doet is niet genoeg met dit soort gekken die rondlopen.

Wat mij stoort aan al die 'steunbetuigingen' is dat het vaak dezelfde misplaatste 'empathie' is van dezelfde mensen die vinden dat mensen die de meest vreselijke misdaden hebben begaan, ook een tweede kans verdienen. Het is hetzelfde type linkse 'stille tocht' deugmens (ik kan er geen andere term voor bedenken, sorry) als die er voor zorgen dat we hier in Nederland niet in staat zijn om onze dochters veilig over straat te laten gaan.

Ik heb ook sympathie voor het slachtoffer, maar ik ben vooral kwaad. Heel erg kwaad.
pi_174397390
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:32 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Hoezo iemand mag toch op zijn eigen fb zetten wat hij of zij wil..
Maar ik heb helemaal geen zin om iemand van fb te verdedigen
Ik vond het aangrijpend..letterkundig slecht ..wat maakt dat nu uit, ze zal geen bundel uitgeven
Tuurlijk mag dat, maar dan mogen anderen er ook een mening over hebben.
Ik vind het overkomen als: Kijk mij eens goed meeleven!
pi_174397398
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:32 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Hoezo iemand mag toch op zijn eigen fb zetten wat hij of zij wil..
Maar ik heb helemaal geen zin om iemand van fb te verdedigen
Ik vond het aangrijpend..letterkundig slecht ..wat maakt dat nu uit, ze zal geen bundel uitgeven
Ik vond het letterkundig een beetje een kinderniveau. Maar los daarvan vond ik het stuitend. Onterend. Tergend om te moeten lezen. Respectloos. Een beetje als het stelen van de emotie van een ander en er mee te koop gaan lopen.
pi_174397402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:51 schreef westwoodblvd het volgende:
Gat in de markt momenteel: Armstrong-like armbandjes om te laten zien dat je voor de doodstraf bent.
Echt :') ??
Maar dan wel bloemen leggen en gedichtjes enzo als de doodstraf eenmaal voltrokken is he.
pi_174397426
Je kan het strafsysteem toch niet aanpassen uit woede? Objectiviteit is belangrijker. Dit is een goede aanleiding voor discussie, maar het is nu een beetje waan van de dag politiek, denk ik. :)
-nee-
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:05:02 #113
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174397452
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:03 schreef Marsenal het volgende:
Je kan het strafsysteem toch niet aanpassen uit woede? Objectiviteit is belangrijker. Dit is een goede aanleiding voor discussie, maar het is nu een beetje waan van de dag politiek, denk ik. :)
Mijn mening over het strafsysteem is al wel wat ouder dan deze gebeurtenis. Mede daarom grijpen dit soort gebeurtenissen me zo aan en word ik er extra kwaad over.
pi_174397498
Het kan niet echt je stijl zijn, maar mensen die hier zitten te oordelen over hoe andere mensen met dit soort gebeurtenissen omgaan heb ik nou ook niet echt een hoge empatische pet op. Laat lekker gaan joh.


Al zal er nu wel weer iemand zijn die zegt dat ik de mensen die de mensen weer beoordelen ook niet moet beoordelen. Maar goed :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174397540
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:37 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

wat mag je dan wel doen om dat te laten zien...

De petitie is volgens hier een huisvrouwtje die niets te doen had

De fietstocht was ook een *aandachtgeil* huisvrouwtje( dat was volgens mij de bewoording die gebruikt werd)
En vooral misplaatst omdat anne nog niet begraven was..

En in een gedicht op je eigen fb plaatsen, waarvan andere vinden dat ze hem moeten delen is ook not done (aandachtshoer)

Mag je wel je emotie uiten en delen?
Of zitten hier allemaal ijskonijnen?
Stel je eens voor dat je de ouders kent. Zou je hen dan zo'n gedicht opsturen? Daar ligt al de eerste scheidslijn. Als je dat niet zou doen, zet het dan ook niet online en ga het ook niet delen.

Waarom moet je überhaupt online dat soort emoties delen? Vanwaar de behoefte om publiekelijk te gaan lopen maken hoe jij, als buitenstaander, je voelt bij dit gebeuren? Heb je dan behoefte aan condoleances of zo? Wat is er mis mee om het gewoon kort te delen met je gezin, familie of beste vrienden? Gewoon face to face?

Een dikke vette no-no is voor mij ook dat zij Anne aanspreekt. Nog erger; aanspreekt met 'meisje', een koosnaampje. Dat is niet aan haar. Als er niets gebeurd was.. en ze had dat irl gedaan, was ze waarschijnlijk voor gek verklaard. Nu is het niets meer dan onfatsoenlijk zichzelf betrekken in het rouwproces van een ander.
pi_174397549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:43 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee hoor, het is zelfgeilheid. Vervelend om dat te zeggen, maar meer is het niet.
Jij zet jou post teksten, ideeen, speculatie en dergelijke toch ook hier neer om DOOR ANDERE GELEZEN te worden...
Dat maakt jou mij en alle replyende fokkers net zo aandachtsgeil of zelfgeiligheid...
Anders zou je jou mening, tekst quote wel voor je zelf houden...

Iets met een pot en een ketel

Ontopic
pi_174397596
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:13 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Jij zet jou post teksten, ideeen, speculatie en dergelijke toch ook hier neer om DOOR ANDERE GELEZEN te worden...
Dat maakt jou mij en alle replyende fokkers net zo aandachtsgeil of zelfgeiligheid...
Anders zou je jou mening, tekst quote wel voor je zelf houden...

Iets met een pot en een ketel

Ontopic
Die posten en ideeen gaan hopelijk over dit topic. Condoleances en gedichtjes mogen op fb
pi_174397598
Lief b engeltje, ik bewonder je doortastendheid om aan te geven hoe jij er over denkt. Je geeft niet snel op, dat kan ik wel waarderen.
Maar ik denk toch, dat je je er bij moet neerleggen dat het beter is "to agree to disagree".
pi_174397605
Ja graag ontopic voordat ik het nog eens wordt met b_engeltje ook.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174397607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat je de ouders kent. Zou je hen dan zo'n gedicht opsturen? Daar ligt al de eerste scheidslijn. Als je dat niet zou doen, zet het dan ook niet online en ga het ook niet delen.

Waarom moet je überhaupt online dat soort emoties delen? Vanwaar de behoefte om publiekelijk te gaan lopen maken hoe jij, als buitenstaander, je voelt bij dit gebeuren? Heb je dan behoefte aan condoleances of zo? Wat is er mis mee om het gewoon kort te delen met je gezin, familie of beste vrienden? Gewoon face to face?

Een dikke vette no-no is voor mij ook dat zij Anne aanspreekt. Nog erger; aanspreekt met 'meisje', een koosnaampje. Dat is niet aan haar. Als er niets gebeurd was.. en ze had dat irl gedaan, was ze waarschijnlijk voor gek verklaard. Nu is het niets meer dan onfatsoenlijk zichzelf betrekken in het rouwproces van een ander.
Een hoop mensen denken zo veel aan Anne dat het haast een goede bekende van je wordt, gevoelsmatig ;)

Ook hier leven een heleboel mensen mee lijkt me, anders waren er geen +- 28000 reacties :s) over haar geschreven.
pi_174397632
Het is pas ranzig als een random fokker voor de familie faber notabene gaat beslissen dat zij het echt niet tof vinden dat ze meisje wordt genoemd.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174397645
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is pas ranzig als een random fokker voor de familie faber notabene gaat beslissen dat zij het echt niet tof vinden dat ze meisje wordt genoemd.
Het is wel een beetje eng een online condoleance register te openen terwijl je niet eens familie van haar bent _O- Volgens mij het geval op condoleance.nl :')
  Spellchecker vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:23:52 #123
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174397657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het is wel een beetje eng een online condoleance register te openen terwijl je niet eens familie van haar bent _O- Volgens mij het geval op condoleance.nl :')
Dat gebeurt volgens mij al regelmatig ... ook op mensenlinq.
pi_174397666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het is wel een beetje eng een online condoleance register te openen terwijl je niet eens familie van haar bent _O- Volgens mij het geval op condoleance.nl :')
Doel je op die van de gemeente Utrecht in overleg met de familie?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174397675
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Doel je op die van de gemeente Utrecht in overleg met de familie?
nee die op condoleance.nl
pi_174397794
MICHAEL P.

[ Bericht 28% gewijzigd door sacha op 13-10-2017 15:57:47 ]
pi_174397818
:?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:39:45 #128
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_174397841
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Mijn mening over het strafsysteem is al wel wat ouder dan deze gebeurtenis. Mede daarom grijpen dit soort gebeurtenissen me zo aan en word ik er extra kwaad over.
Dit dus, laten we ons met z'n allen daarvoor inzetten zodat dit nooit/zo weinig mogelijk meer voorkomt en er daadwerkelijk wat anders wordt in plaats van al die stukjes op facebook of gemaakte symphatie.
  Spellchecker vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:39:53 #129
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:40:28 #130
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174397848
uit de OP

-BELANGRIJKSTE TIP: Negeer onzinposts, zet een TR en ga aub niet quoten. Negeren is de beste manier om een troll te ontmoedigen om zijn onzin voort te zetten
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_174397851
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:39 schreef maily het volgende:

[..]

niet quoten!
Done
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_174397958
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:37 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

wat mag je dan wel doen om dat te laten zien...

De petitie is volgens hier een huisvrouwtje die niets te doen had

De fietstocht was ook een *aandachtgeil* huisvrouwtje( dat was volgens mij de bewoording die gebruikt werd)
En vooral misplaatst omdat anne nog niet begraven was..

En in een gedicht op je eigen fb plaatsen, waarvan andere vinden dat ze hem moeten delen is ook not done (aandachtshoer)

Mag je wel je emotie uiten en delen?
Of zitten hier allemaal ijskonijnen?
Nee, niet alleen ijskonijnen maar ook:
Brave huismannetjes die niets te doen hebben, aandachtsgeile huismannetjes, aandachtshoerelopers, werkloze cavemannen en vergeet niet degenen die midden in hun midlife crises zitten.
Oeps...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:49:56 #133
240917 Mula
pi_174398010
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:50 schreef wise het volgende:

[..]

bij sommige mist het empatisch vermogen blijkbaar.

Dat het veel mensen aanspreekt is omdat het merendeel ook dochters hebben van die leeftijd en het dus reflecteren op hun eigen gezin. Best logisch dat het veel mensen raakt.
Volgens mij raakt het veel mensen omdat Anne heel erg ‘onpersoonlijk’ is gebleven. Twee selfies, later een foto voor een muur, een zwarte opoefiets die veel mensen hebben, een groene regenjas. Verder geen beschrijving van de kleding die ze droeg, geen verdere info over haar werk, relatie of leven. Mensen vullen waarschijnlijk veel details zelf in waardoor het heel bekend voelt.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:52:05 #134
313849 Tonyvanheemschut
Een artiest van formaat!&#
pi_174398051
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vond het letterkundig een beetje een kinderniveau. Maar los daarvan vond ik het stuitend. Onterend. Tergend om te moeten lezen. Respectloos. Een beetje als het stelen van de emotie van een ander en er mee te koop gaan lopen.
Juist, en dat gebeurt op grote schaal dit soort stukjes en gedichten zowel op FB en op twitter...een foto van Anne vind ik nog wel kunnen, en van respect betuigen..maar sommige reacties zijn tenenkrommend.. :6

Maar goed dat is mijn mening, wel heb ik die petitie getekend..om het strafsysteem van nu eens onder de loep te nemen/onder de aandacht te brengen v/d politiek..

[ Bericht 1% gewijzigd door Tonyvanheemschut op 13-10-2017 16:02:32 ]
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:53:00 #135
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_174398071
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:12 schreef Ouder1 het volgende:
Een dikke vette no-no is voor mij ook dat zij Anne aanspreekt. Nog erger; aanspreekt met 'meisje', een koosnaampje. Dat is niet aan haar. Als er niets gebeurd was.. en ze had dat irl gedaan, was ze waarschijnlijk voor gek verklaard. Nu is het niets meer dan onfatsoenlijk zichzelf betrekken in het rouwproces van een ander.
Eens
Haters everywhere but I don't really care.
pi_174398208
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:49 schreef Mula het volgende:

[..]

Volgens mij raakt het veel mensen omdat Anne heel erg ‘onpersoonlijk’ is gebleven. Twee selfies, later een foto voor een muur, een zwarte opoefiets die veel mensen hebben, een groene regenjas. Verder geen beschrijving van de kleding die ze droeg, geen verdere info over haar werk, relatie of leven. Mensen vullen waarschijnlijk veel details zelf in waardoor het heel bekend voelt.
Er staat nu een stuk over de persoon Anne in het Ad. Volgens het artikel was ze net zo geweldig als Beyoncé, net zo heilig als Maria en net zo geliefd als moeder Theresa...

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dan inderdaad uit naar Anne, 25 jaar en verder geen info.
pi_174398215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Stel je eens voor dat je de ouders kent. Zou je hen dan zo'n gedicht opsturen? Daar ligt al de eerste scheidslijn. Als je dat niet zou doen, zet het dan ook niet online en ga het ook niet delen.

Waarom moet je überhaupt online dat soort emoties delen? Vanwaar de behoefte om publiekelijk te gaan lopen maken hoe jij, als buitenstaander, je voelt bij dit gebeuren? Heb je dan behoefte aan condoleances of zo? Wat is er mis mee om het gewoon kort te delen met je gezin, familie of beste vrienden? Gewoon face to face?

Een dikke vette no-no is voor mij ook dat zij Anne aanspreekt. Nog erger; aanspreekt met 'meisje', een koosnaampje. Dat is niet aan haar. Als er niets gebeurd was.. en ze had dat irl gedaan, was ze waarschijnlijk voor gek verklaard. Nu is het niets meer dan onfatsoenlijk zichzelf betrekken in het rouwproces van een ander.
Mee eens, helaas is dit tegenwoordig inherent aan social media. Het is inmiddels al normaal geworden in onze maatschappij.

Wellicht is het echter ook inherent aan de grotere hoeveelheid actuele informatie die we tegenwoordig online kunnen vinden. Desondanks is het een storende gewaarwording, omdat het voortkomt uit zelfgeilheid en "betrokken" willen zijn bij een rouwproces waar je niks mee te maken hebt.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:03:50 #138
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_174398216
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:49 schreef Mula het volgende:

[..]

Volgens mij raakt het veel mensen omdat Anne heel erg ‘onpersoonlijk’ is gebleven. Twee selfies, later een foto voor een muur, een zwarte opoefiets die veel mensen hebben, een groene regenjas. Verder geen beschrijving van de kleding die ze droeg, geen verdere info over haar werk, relatie of leven. Mensen vullen waarschijnlijk veel details zelf in waardoor het heel bekend voelt.
Ze heeft in mijn ogen ook inderdaad iets heel "algemeens". Ze geeft het gevoel dat wat haar is overkomen, iedereen had kunnen overkomen. En dat is een nare gedachte.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_174398226
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:47 schreef Eigenwhys het volgende:

[..]

Nee, niet alleen ijskonijnen maar ook:
Brave huismannetjes die niets te doen hebben, aandachtsgeile huismannetjes, aandachtshoerelopers, werkloze cavemannen en vergeet niet degenen die midden in hun midlife crises zitten.
Oeps...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep en vooral heel veel mensen die het nodig vinden om voor andere mensen op Fok te bepalen wat ze wel en niet mogen posten. De familie heeft gisteren in de persconferentie aangeven dankbaar te zijn voor de steun die ze ontvangen hebben. Dat is veel belangrijker dan wat een stel Fokkers van een gedichtje vinden.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:06:55 #140
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174398274
Het wordt hier een beetje een enge sympathisanten circlejerk.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:07:09 #141
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_174398277
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:04 schreef Ziva het volgende:

[..]

Yep en vooral heel veel mensen die het nodig vinden om voor andere mensen op Fok te bepalen wat ze wel en niet mogen posten. De familie heeft gisteren in de persconferentie aangeven dankbaar te zijn voor de steun die ze ontvangen hebben. Dat is veel belangrijker dan wat een stel Fokkers van een gedichtje vinden.
Ze hebben ook aangegeven rust te willen...
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:08:26 #142
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174398297
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:07 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ze hebben ook aangegeven rust te willen...
Ja, maar dat strookt weer niet met de noodzaak om ze lastig te vallen met FB-steunbetuigingen.
pi_174398313
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
Wat beweer je dan wel?
Voor de tigste keer - wat ik beweer is dat zwaardere straffen recidive verlagen. Niet omdat criminelen minder de fout in gaan na een zware straf dan na een lichte straf, maar omdat criminelen langer uit de samenleving zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
Het is heel simpel; recidive gebeurt of wel of niet. Onderzoek wijst uit dan zwaarder straffen dan we nu doen niet helpt om recidive meer te voorkomen.
Dat onderzoek, zoals ik al 2x eerder schreef gaat om recidive na vrijlating en houdt er geen rekening mee dat criminelen bij langere straffen langer vast zitten.

Verder is het niet zo simpel als jij voordoet dat recidive of wel, of niet plaatsvind. Als straffen bijvoorbeeld verdubbelen krijgen criminelen minder kansen op recidive omdat ze minder vaak vrijkomen tijdens hun criminele carriere.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
De doodstraf en jouw voorbeeld zijn inhumaan en levenslang wordt maar zeer, zeer zelden opgelegd en zeker niet aan een 20-jarige die iemand heeft verkracht. Bovendien kan sinds kort, gelukkig, levenslang zonder enige vorm van zich op vrijheid niet meer. Daarin was Nederland heel erg lang zeer extreem.
Ik pleit niet voor de doodstraf of levenslang. Ik pleit voor zwaardere straffen voor bepaalde vergrijpen om de samenleving beter te beschermen tegen bepaalde figuren. Dat is veel breder dan alleen maar levenslang, of de doodstraf (waar ik me uberhaubt niet voor heb uitgesproken hier).

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik weet niet wat je precies wilt zeggen met je beroep op emoties maar de wijze waarop een samenleving met haar gedetineerden omgaat is zeer indicatief voor haar ontwikkelingsniveau.

Als wij gedetineerden inhumaan gaan behandelen dan zal dat resulteren in protesten van de samenlevingen die ons omringen alsmede supranationale organisaties. Dat niet willen laten gebeuren lijkt me een vrij rationele overweging.
Ik pleit niet voor inhumane behandelingen, dank je wel. Ik pleit voor langere straffen voor bepaalde vergrijpen.
pi_174398318
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:07 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ze hebben ook aangegeven rust te willen...
Tel daarbij op dat huismoeder Anita haar gedichtje niet op haar eigen facebook plaatst om de familie te steunen. Ik zal niet zeggen dat zij men niet meeleeft en zich oprecht kut voelt over wat er is gebeurd, maar de wijze waarop dit op facebook wordt geuit heeft natuurlijk 0,0 bijdrage voor de familie van Anne Faber. Des te meer uit eigen verdriet en wellicht zelfs het zoeken van erkenning.
pi_174398382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:09 schreef MAJESTICS het volgende:

Tel daarbij op dat huismoeder Anita haar gedichtje niet op haar eigen facebook plaatst om de familie te steunen. Ik zal niet zeggen dat zij men niet meeleeft en zich oprecht kut voelt over wat er is gebeurd, maar de wijze waarop dit op facebook wordt geuit heeft natuurlijk 0,0 bijdrage voor de familie van Anne Faber. Des te meer uit eigen verdriet en wellicht zelfs het zoeken
Goed punt. Al die berichtjes op facebook is aandacht vragen voor je zelf.
pi_174398485
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:04 schreef Ziva het volgende:

[..]

Yep en vooral heel veel mensen die het nodig vinden om voor andere mensen op Fok te bepalen wat ze wel en niet mogen posten. De familie heeft gisteren in de persconferentie aangeven dankbaar te zijn voor de steun die ze ontvangen hebben. Dat is veel belangrijker dan wat een stel Fokkers van een gedichtje vinden.
Precies, laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde. Dat is geen pagina lange discussie waard.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:20:47 #147
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174398523
Vast wel gepost, maar ik denk dat dit berichtje het wel mooi samenvat waarom dit zo'n zaak was waar veel mensen iets mee "hadden".

https://nos.nl/artikel/21(...)zus-of-vriendin.html
pi_174398545
Waarom mag de volledige naam van de verdachte eigenlijk niet?
Ich hock in meinem Bonker
pi_174398550
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:22 schreef Blaadjes het volgende:
Waarom mag de volledige naam van de verdachte eigenlijk niet?
Tot nu toe is hij verdacht
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_174398591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:22 schreef Blaadjes het volgende:
Waarom mag de volledige naam van de verdachte eigenlijk niet?
waarom wel? Wat zou de meerwaarde zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')