abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:45:34 #151
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174394872
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar TBS is geen straf.
Ok. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. In deze zaak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:45:37 #152
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_174394873
Maar straffen hoeft niet perse met wraak of het daadwerkelijk straf geven te maken te hebben. je kan bepaalde individuen ook opsluiten om de samenleving veilig te houden en beschermen tegen zieke geesten. Iets wat in dit geval een hoop ellende had voorkomen.
I wonder what it's all about
pi_174394874
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar TBS is geen straf.
Het is een strafrechtelijke maatregel inderdaad.
pi_174394883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:45 schreef Habbezak het volgende:
Maar straffen hoeft niet perse met wraak of het daadwerkelijk straf geven te maken te hebben. je kan bepaalde individuen ook opsluiten om de samenleving veilig te houden en beschermen tegen zieke geesten. Iets wat in dit geval een hoop ellende had voorkomen.
Dit.
pi_174394884
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:58 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat suggereer ik ook totaal niet. Wat voor waarde je er ook aan wilt hangen maakt dat mijn post niet minder waar.
Je kunt er niks aan doen als je geboren wordt met fucked up hersenen, of als er door een fucked up jeugd kronkels in je kop ontwikkelen. Maar hoe je daarnaar handelt heb je altijd one way or another invloed over.

Genoeg ‘psychopaten’ die nog nooit misdaden hebben gepleegd en uit eigen verantwoordelijkheid al hun hele leven behandeld willen worden om die drang ook niet te voelen.

Michael fucked up himself and that’s all on him. Maar toch kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij geen empathie of spijt kan voelen, die optie heeft hij gewoon niet.
Klopt helemaal :Y
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:46:29 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174394886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Mooie stroman, maar dat is niet wat ik beweer. Ik beweer alleen dat jouw bewering "Onderzoek wijst keer op keer uit dat zwaarder straffen niet helpt dus die conclusie is gewoon onzinnig." pure misleiding is.
Het leid in elk geval niet tot minder misdaad en geweld. Dat is geen misleiding.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174394905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:46 schreef Megumi het volgende:
Het leid in elk geval niet tot minder misdaad en geweld.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Als gevaarlijke figuren door langere straffen meer tijd in de gevangenis doorbrengen spenderen ze minder tijd in de samenleving en is er dus minder misdaad en geweld. Zelfs als de recidive niet verlaagt.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:50:40 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174394926
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Als gevaarlijke figuren door langere straffen meer tijd in de gevangenis doorbrengen spenderen ze minder tijd in de samenleving en is er dus minder misdaad en geweld. Zelfs als de recidive niet verlaagt.
Je maakt een misrekening want er komen natuurlijk weer gevaarlijke figuren bij in de samenleving.
pi_174394933
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je maakt een misrekening want er komen natuurlijk weer gevaarlijke figuren bij in de samenleving.
Die komen er zowiezo
Maar degene die al vast zitten langer vasthouden..
Zorgt dat er niet het dubbele in aantal komen
pi_174394942
quote:
Uhm nee. Hoe is dat relevant?

In beide scenarios, lage en zware straffen, is er geen verschil in misdaad door nieuwe daders. Er is echter wel een verschil in misdaad door recidivisten.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:53:31 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174394958
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:45 schreef Habbezak het volgende:
En kan voorkomen in de toekomst.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:54:34 #162
293652 Habbezak
"I pity the fool"
pi_174394966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

wél als blijkt dat deze persoon met een lagere straf en meer vrijheden een beter mens wordt en niet recidiveert als wanneer hij een zware lange celstraf had gekregen.

ik weet niet of dit zo is, ik heb hier geen onderzoek naar gedaan. Het blijkt wel dat criminaliteit afneemt waar de straffen mild zijn.
I wonder what it's all about
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:54:39 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174394969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Uhm nee. Hoe is dat relevant?

In beide scenarios, lage en zware straffen, is er geen verschil in misdaad door nieuwe daders. Er is echter wel een verschil in misdaad door recidivisten.
Je krijgt er hooguit overvolle gevangenissen van zonder dat de misdaad in de samenleving afneemt. Dat is wel bewezen acht ik in diverse landen.
pi_174394970
quote:

[..]

Ik denk dat je zelf een misrekening maakt. Tenzij je denkt dat nieuwe gevaarlijke figuren altijd de plek van oude gevaarlijke figuren innemen.
pi_174395016
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:54 schreef Megumi het volgende:
Je krijgt er hooguit overvolle gevangenissen van zonder dat de misdaad in de samenleving afneemt. Dat is wel bewezen acht ik in diverse landen.
Dat "zonder dat de misdaad in de samenleving afneemt" is een sterke bewering zonder bewijs.

Zoals ik eerder al schreef, zolang een gevaarlijke dude in de gevangenis zit, is de kans op recivide nul. Hoe meer tijd gevaarlijke dudes in de gevangenis zitten, hoe minder misdaad. Hoe minder tijd gevaarlijke dudes in de gevangenis zitten, hoe meer misdaad.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:59:59 #166
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174395052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat "zonder dat de misdaad in de samenleving afneemt" is een sterke bewering zonder bewijs.

Zoals ik eerder al schreef, zolang een gevaarlijke dude in de gevangenis zit, is de kans op recivide nul. Hoe meer tijd gevaarlijke dudes in de gevangenis zitten, hoe minder misdaad. Hoe minder tijd gevaarlijke dudes in de gevangenis zitten, hoe meer misdaad.
Het bewijs is er kijk maar naar hoe het in de VS gaat. De gevangenissen puilen er uit zonder dat de misdaad afneemt. Dat moet je hier niet willen.
pi_174395057
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:54 schreef Habbezak het volgende:
wél als blijkt dat deze persoon met een lagere straf en meer vrijheden een beter mens wordt en niet recidiveert als wanneer hij een zware lange celstraf had gekregen.

ik weet niet of dit zo is, ik heb hier geen onderzoek naar gedaan. Het blijkt wel dat criminaliteit afneemt waar de straffen mild zijn.
Precies, geen bewijs. Daarom doe ik ook niet de bewering dat zwaardere straffen afschrikken. Geen bewijs.

Verder mbt "Het blijkt wel dat criminaliteit afneemt waar de straffen mild zijn.", ben benieuwd naar een bron. In het beste geval bedoel je dat recidive na vrijlating afneemt. Daarin wordt zoals eerder al geschreven geen rekening gehouden dat recidive nul is zolang iemand vast zit.
pi_174395076
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het bewijs is er kijk maar naar hoe het in de VS gaat. De gevangenissen puilen er uit zonder dat de misdaad afneemt. Dat moet je hier niet willen.
dus is af en toe dader die een misdrijf begaat geoorloofd...

Ach in opzichten dat het goed gaat valt het nog wel mee..
Hier en daar een misser..moet kunnen?
pi_174395082
quote:
Lol, en daar komt de vergelijking met de USA. Luister, de USA en Nederland zijn compleet verschillende samenlevingen. Compleet irrelevante vergelijking.

Waarom cherrypick je trouwens de USA, waarom vergelijken we Nld niet met bijv China?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:03:47 #171
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174395092
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:02 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

dus is af en toe dader die een misdrijf begaat geoorloofd...

Ach in opzichten dat het goed gaat valt het nog wel mee..
Hier en daar een misser..moet kunnen?
Dat schreef ik helemaal niet. Dit is jou wellicht wat domme eindconclusie.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:04:17 #172
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174395094
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Weinig tegen in te brengen... maar die gevaarlijke dudes komen eens vrij of je het nou wil of niet. En dan beginnen we toch weer van voor af aan in de zin dat de gevaarlijke dudes nog steeds gevaarlijk kunnen zijn?

Daarbij geloof ik niet dat enig gevaarlijk dude zich zal bedenken als hij weet dat hij 5 jaar langer straf zou krijgen.
“We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”
-Nietzsche
pi_174395095
quote:

[..]

De gevangenissen puilen door vooral uit omdat ze mensen opsluiten voor vergrijpen waar je bij ons niet eens een boete voor krijgt, zoals het in bezit hebben van een paar gram wiet. Als je voor dat soort onzin al opgesloten word, dan zitten de gevangenissen inderdaad snel vol ja.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174395108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat schreef ik helemaal niet. Dit is jou wellicht wat domme eindconclusie.
Wat dan ???
Volle gevangenissen is niet goed
Ze vrijlaten is het andere alternatief toch? Of is en een midden oplossing?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:05:25 #175
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174395110
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol, en daar komt de vergelijking met de USA. Luister, de USA en Nederland zijn compleet verschillende samenlevingen. Compleet irrelevante vergelijking.

Waarom cherrypick je trouwens de USA, waarom vergelijken we Nld niet met bijv China?
Ook in China gaat dit verhaal op. Daar neemt de misdaad ook niet af met hogere straffen en de doodstraf. Plus dat er ook een zekere mate van corruptie is waardoor bepaalde misdadigers de dans ontspringen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')