abonnement Unibet Coolblue
pi_174393503
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 01:22 schreef lao_tse het volgende:
Facebook is inderdaad een behoorlijk debiel medium.
Kom op man, dat ligt toch niet aan het medium.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:25:43 #52
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174393660
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 06:00 schreef Fir3fly het volgende:
Moet je het topic hier op FOK! eens bekijken, als je durft :').
Drie keer geprobeerd, zodra je een deel uit hebt zijn ze vijf delen verder. Waanzin.
And so is the past
pi_174394832
De mensen waar TS zich zo aan stoort, zijn net als TS onderdeel van deze samenleving. Ze uiten hun (terechte) gevoelens van boosheid. Dat doen ze misschien wat minder doordacht of tactvol dan TS, maar dat maakt hun zorgen en boosheid niet minder terecht.

De hele gang van zaken doet eigenlijk niks anders dan boosheid oproepen. Hoe kon het dat deze man vrij rondliep? Waarom zijn onschuldige mensen steeds slachtoffer van TBS'ers, psychopaten en andere criminelen die veel te vroeg zijn vrijgelaten of met verlof mochten?

Ik kies dan ook de kant van die Facebook-klagers, ondanks hun gebrek aan tact. Het onderliggende probleem - een samenleving die als proeftuin fungeert voor onvoldoende bestrafte criminelen en psychopaten, met onschuldige doden tot gevolg - is vele malen erger en klachtwaardiger dan de klacht van TS.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:21:56 #54
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_174395333
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
De mensen waar TS zich zo aan stoort, zijn net als TS onderdeel van deze samenleving. Ze uiten hun (terechte) gevoelens van boosheid. Dat doen ze misschien wat minder doordacht of tactvol dan TS, maar dat maakt hun zorgen en boosheid niet minder terecht.

De hele gang van zaken doet eigenlijk niks anders dan boosheid oproepen. Hoe kon het dat deze man vrij rondliep? Waarom zijn onschuldige mensen steeds slachtoffer van TBS'ers, psychopaten en andere criminelen die veel te vroeg zijn vrijgelaten of met verlof mochten?

Ik kies dan ook de kant van die Facebook-klagers, ondanks hun gebrek aan tact. Het onderliggende probleem - een samenleving die als proeftuin fungeert voor onvoldoende bestrafte criminelen en psychopaten, met onschuldige doden tot gevolg - is vele malen erger en klachtwaardiger dan de klacht van TS.
_O_
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:29:31 #55
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_174397711
Terechte klacht, zie ons eens allemaal betrokken zijn met dit onrecht.
'Wat ben ik toch een geweldig menspersoon dat ik uitgekauwde spreuken en gedichten rond stuur op Facebook.
De wereld is een betere plek dankzij mijn betrokkenheid en wijze levenslessen.
Hopelijk dat er veel mensen op reageren, snel weer even kijken op Facebook wie er weer bij onder staan!!!'

Een kennis van mij heeft gisteren weer besloten om met het Zwarte Piet-gezeik te gaan beginnen.
Komt die meuk met daaronder de standaard verontwaardigde reacties van tante Sjaan en buurvrouw Miep ook weer dagelijks voorbij.
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_174397744
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
De mensen waar TS zich zo aan stoort, zijn net als TS onderdeel van deze samenleving. Ze uiten hun (terechte) gevoelens van boosheid. Dat doen ze misschien wat minder doordacht of tactvol dan TS, maar dat maakt hun zorgen en boosheid niet minder terecht.

De hele gang van zaken doet eigenlijk niks anders dan boosheid oproepen. Hoe kon het dat deze man vrij rondliep? Waarom zijn onschuldige mensen steeds slachtoffer van TBS'ers, psychopaten en andere criminelen die veel te vroeg zijn vrijgelaten of met verlof mochten?

Ik kies dan ook de kant van die Facebook-klagers, ondanks hun gebrek aan tact. Het onderliggende probleem - een samenleving die als proeftuin fungeert voor onvoldoende bestrafte criminelen en psychopaten, met onschuldige doden tot gevolg - is vele malen erger en klachtwaardiger dan de klacht van TS.
Terecht wel deze post
pi_174398132
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 23:13 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben al maanden geleden gestopt met facebook. Maar inderdaad, dit is zo aanstellerig :')
Gefeliciteerd! Hoeveel sleutelhangers heb je al verzameld bij Facebookers Anonymous?
pi_174398198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 15:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Hoeveel sleutelhangers heb je al verzameld bij Facebookers Anonymous?
3. Voor elke ontvoerde meid 1.
pi_174398347
Huisvrouw van drie kinderen stelt petitie op mensen !!1!1!11!!11! Geweldig !!!1!11
U MAD?
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:07:08 #60
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174399209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:43 schreef Elfletterig het volgende:
De mensen waar TS zich zo aan stoort, zijn net als TS onderdeel van deze samenleving. Ze uiten hun (terechte) gevoelens van boosheid. Dat doen ze misschien wat minder doordacht of tactvol dan TS, maar dat maakt hun zorgen en boosheid niet minder terecht.

De hele gang van zaken doet eigenlijk niks anders dan boosheid oproepen. Hoe kon het dat deze man vrij rondliep? Waarom zijn onschuldige mensen steeds slachtoffer van TBS'ers, psychopaten en andere criminelen die veel te vroeg zijn vrijgelaten of met verlof mochten?

Ik kies dan ook de kant van die Facebook-klagers, ondanks hun gebrek aan tact. Het onderliggende probleem - een samenleving die als proeftuin fungeert voor onvoldoende bestrafte criminelen en psychopaten, met onschuldige doden tot gevolg - is vele malen erger en klachtwaardiger dan de klacht van TS.
Je hebt deels gelijk maar de zelfde kijk mij eens meeleven uitingen waren er ook met Nouri.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_174399402
Nouri was gewoon klote maar wbt Anne Faber zit er echt iets mis binnen ons systeem.
pi_174399415
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 16:11 schreef de_boswachter het volgende:
Huisvrouw van drie kinderen stelt petitie op mensen !!1!1!11!!11! Geweldig !!!1!11
Echt treurig. Een falend rechtssysteem hou je toch wel. De perfecte bestaat niet.
pi_174405119
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 17:20 schreef Truus78 het volgende:

[..]

Echt treurig. Een falend rechtssysteem hou je toch wel. De perfecte bestaat niet.
Vandaag ook weer gebleken: https://www.mondiaalnieuw(...)aar-hoessein-g-vrij/
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:29:41 #64
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_174405182
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 00:59 schreef Karig_Hutje het volgende:
Flikker toch op man over een net vermoord meisje. Klote idioot zonder gevoel in je donder.
Ik ben het met de topicstarter eens. Het is triest wat er met dat meisje gebeurd is, geen twijfel.
Maar al die achterlijke tokkies op Facebook die met bewerkte foto's van het meisje om likes en shares vragen en met petities komen.. Pure aids. Leuk voor de familie ook, dat de hele onderkant van de maatschappij aan de gang gaat met jouw foto's.
Het wordt idd hoogste tijd om gewoon niet meer op dat riool te komen.
pi_174405219
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wie? Anne Frank? Die was toch allang dood of niet?
Anne Frank ist immer nicht zu hause.
paypal.me/taaladvies
pi_174406638
Missing white woman syndrome

Ik betwijfel of mensen ook zo zouden 'meeleven' als het om een negerin of een moslima ging. :')

Alhoewel ik het idee heb dat die zogenaamde medeleven met Anne Faber ook een poppenkast is.
pi_174406849
Zeer terechte klacht. Fucking vermoeiend van die mensen die gaan aandachtshoeren met deze trieste gebeurtenissen onder het mom van "kijk mij eens begaan zijn". Donder op, echt.

De familie zit hier ook helemaal niet op te wachten.

Over het rechtssysteem: het reïntegratietraject is oprecht een prachtige vondst. Het zorgt ervoor dat dit soort zaken bijna nooit voorkomen. Bewezen zorgt het voor een daling van recidive. Of er bij deze persoon een fout gemaakt is moet uit onderzoek blijken, en in dat geval kunnen er lessen uit gehaald worden. Maar wacht eerst het onderzoek af.
pi_174407850
Gaap
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_174409341
Onterechte klacht in geval van Anne Faber, het gaat mij niet direct niet om die vrouw ondanks ik het heel erg vind wat haar is overkomen, ik ben het er gewoon mee eens dat er te snel mensen de straat op gestuurd worden die er nog niet klaar voor zijn.

Dat Nouri verhaal vond ik overtrokken daar had ik niks mee
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:06:51 #70
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174409349
Facebook account gewoon afsluiten. FB staat vol met shit en mensen bij wie het allemaal geweldig gaat. FB is verworden tot een podium voor zelfverheerlijking. En als je een keer een mening verkondigt krijg je allerlei verwensingen naar je hoofd, tot zelfs bedreiging aan toe. FB is een fake wereld waarin mensen zich spiegelen naar anderen die het zo zogenaamd zo geweldig doen en alles voor elkaar hebben .................

Ik was er helemaal klaar mee en heb mijn account afgesloten - een stuk rustiger kan ik wel zeggen
"Hoka Hey!"
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 07:20:43 #71
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174409380
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:02 schreef Bottendaal het volgende:
ik ben het er gewoon mee eens dat er te snel mensen de straat op gestuurd worden die er nog niet klaar voor zijn.
Wat is te snel?
Wil je het 100% zeker weten dat iemand niet in herhaling valt, dan zou je diegene nooit meer de straat op mogen sturen.
pi_174409449
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 23:58 schreef CaptainCookie het volgende:
Zeer terechte klacht. Fucking vermoeiend van die mensen die gaan aandachtshoeren met deze trieste gebeurtenissen onder het mom van "kijk mij eens begaan zijn". Donder op, echt.

De familie zit hier ook helemaal niet op te wachten.

Over het rechtssysteem: het reïntegratietraject is oprecht een prachtige vondst. Het zorgt ervoor dat dit soort zaken bijna nooit voorkomen. Bewezen zorgt het voor een daling van recidive. Of er bij deze persoon een fout gemaakt is moet uit onderzoek blijken, en in dat geval kunnen er lessen uit gehaald worden. Maar wacht eerst het onderzoek af.
Dit dus, al dat droeftoeter geroep over het rechtsysteem altijd :')
pi_174409507
Hypocrisie ten top! In Syrië werden destijds honderden Yezidie meisjes verkracht en vermoord teruggevonden, maar denk dat geen van dat fbook volk ook maar weet dat t überhaupt gebeurd is.
pi_174409655
Het is juist het bijzondere van deze "Anne Faber"-kwestie dat bewijst dat de NL maatschappij "vrijwel perfect" is. Vroeger waren dergelijke zaken "another day at the office". Net als kindersterfte. Van elke tien kinderen gaan er vijf dood. Shit happens en het is Gods wil.
En we gaan door met ons leven.
Doordat het een uitzondering is wordt er aandacht aan gegeven. En valt het ook op.
Voorbeeld:
Stel je hebt een vel papier (A4) met een matrix van pixels van 100 breed en 141 lang.
De helft van de pixels is randomize wit en de helft is randomize zwart. Dus 14.100 pixels, waarbij ca 7.050 wit en ca. 7050 zwart.
Je bekijkt het papier vluchtig en je oordeelt: Het is een grijs vel papier. So be it!
Stel: het papier is vrijwel helemaal wit, maar 1 op de duizend pixels is randomize zwart. Dus ca. 14 stipjes verdeeld over het blad.
Dan is het oordeel: Wat doen die lelijke stipjes op dit witte papier?
Dit is niet OK!

En dat is precies wat er aan de hand is in Nederland. Juist omdat het bijna perfect is, komen de imperfecte dingen aan het licht.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:34:23 #75
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174409700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 08:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is juist het bijzondere van deze "Anne Faber"-kwestie dat bewijst dat de NL maatschappij "vrijwel perfect" is. Vroeger waren dergelijke zaken "another day at the office". Net als kindersterfte. Van elke tien kinderen gaan er vijf dood. Shit happens en het is Gods wil.
En we gaan door met ons leven.
Doordat het een uitzondering is wordt er aandacht aan gegeven. En valt het ook op.
Voorbeeld:
Stel je hebt een vel papier (A4) met een matrix van pixels van 100 breed en 141 lang.
De helft van de pixels is randomize wit en de helft is randomize zwart. Dus 14.100 pixels, waarbij ca 7.050 wit en ca. 7050 zwart.
Je bekijkt het papier vluchtig en je oordeelt: Het is een grijs vel papier. So be it!
Stel: het papier is vrijwel helemaal wit, maar 1 op de duizend pixels is randomize zwart. Dus ca. 14 stipjes verdeeld over het blad.
Dan is het oordeel: Wat doen die lelijke stipjes op dit witte papier?
Dit is niet OK!

En dat is precies wat er aan de hand is in Nederland. Juist omdat het bijna perfect is, komen de imperfecte dingen aan het licht.
1 Op de duizend zedendelinquenten zou volgens jouw vergelijking dus in herhaling vallen?

https://www.trouw.nl/home(...)misdrijven~a10b3cc5/

Dat ligt dus net ff wat hoger.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:46:25 #76
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174409755
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Dit dus, al dat droeftoeter geroep over het rechtsysteem altijd :')
Er is een wezenlijk verschil tussen het rechtsysteem en een stukje reintegratie. Als de "experts" al moeite hebben om een zedendelinquent te kwalificeren, hoe moet er iemand dan een waardig oordeel en dito uitspraak over doen?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:50:15 #77
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_174410228
Heb een regenjas gekocht ter nagedachtenis aan Anna :@
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_174410351
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 08:34 schreef tja77 het volgende:

[..]

1 Op de duizend zedendelinquenten zou volgens jouw vergelijking dus in herhaling vallen?

https://www.trouw.nl/home(...)misdrijven~a10b3cc5/

Dat ligt dus net ff wat hoger.
Het gaat om het principe dat je veel hoort bij de familie Henk en Ingrid "Heppopfeesboekgestaan".
Bij velen wordt het mantra "Het wordt steeds gekker hier in Nederland" opgelezen.
En dat is dus niet zo. Wellicht kunnen er punten worden verbeterd, maar de hele ophef met kaarsjes etc is erg "over the top".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174410377
Of mensen die zeiken over dat er zoveel aandacht is over haar omdat zij blank is.

"ja als het een niet-wit meisje was was er nooit zoveel aandacht geweest".
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_174410427
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:10 schreef HSG het volgende:
Of mensen die zeiken over dat er zoveel aandacht is over haar omdat zij blank is.

"ja als het een niet-wit meisje was was er nooit zoveel aandacht geweest".
Natalee Holloway approves this message.
wooblabalurg
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:26:47 #81
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174410529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het gaat om het principe dat je veel hoort bij de familie Henk en Ingrid "Heppopfeesboekgestaan".
Bij velen wordt het mantra "Het wordt steeds gekker hier in Nederland" opgelezen.
En dat is dus niet zo. Wellicht kunnen er punten worden verbeterd, maar de hele ophef met kaarsjes etc is erg "over the top".
Waarschijnlijk zijn het dames en heren met zelf een dochter wie hetzelfde had kunnen overkomen. Niet verwonderlijk dat die nu apatisch gaan reageren. Ik praat het niet goed (de reactie) maar ik begrijp het wel. Als je ziet hoe moeilijk het schijnbaar is om aan een zedendelinquent de juiste kwalificatie te hangen op herhalingsgevaar, dan zal er schijnbaar toch iets moeten veranderen.
Henk en Ingrid verwoorden zich wat lomper en weten niet precies waar de kous knelt. Maar wel dat hij knelt. En ja, facebookers unite...
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:36:53 #82
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174410623
Als je ziet wat die knakker op z'n kerfstok had, en als je ziet hoe het escaleerde (begon met gekut op school, beroving, verkrachting steeds erger dus) dan weet je dat het een kwestie van tijd was voor hij nogmaals de fout inging. En dus ook steeds erger de fout inging.

https://www.ad.nl/binnenl(...)vol-geweld~aaac2b46/
pi_174410694
Je hebt de koude, gevoelloze mensen op fok die het rationeel gezien "heel erg vinden hoor", maar niet begrijpen hoe het is om je echt in te leven. Als ze dat wel zouden doen zouden ze ook wat minder cynisch zijn tegenover anderen die wel echt betrokken zijn.
Die mensen op facebook doen het echt niet allemaal uit sensatie en aandacht. Misschien een paar, maar die heb je altijd. Het overgrote deel is gewoon vol van emotie en wilt dit op een of andere manier kwijt. Met elkaar gedichten en verhalen delen is een manier om dat te doen. Woede uiten over de fouten die zijn gemaakt is een andere manier.
Het doet mij zelf wel heel veel en daarom begrijp ik die mensen ook heel goed. Je kiest er ook niet voor om er door geraakt te worden. Dat overkomt je gewoon.

En je hoeft iemand niet persoonlijk te kennen om de pijn te voelen. Je hoeft niet te weten welke hobbies ze nou had of wat haar lievelingseten was. We zijn allemaal mensen en voelen vrijwel allemaal hetzelfde als we midden in het leven staan en onverwachts met geweld van onze fiets gesleurd worden, ontdaan worden van al onze waardigheid en op dat moment het besef krijgen dat dit het einde is. Dat niemand je kan helpen, niemand weet waar je bent en dit met je gebeurt. De vreselijke angst die je voelt. En het verdriet. Nooit meer de mensen terug zien waar je van houdt. Je ouders, je vriend of vriendin, je vrienden, je kan niet eens afscheid van ze nemen. En zij niet van jou. Dat je al weet hoeveel pijn zij gaan voelen en je kan er niks aan veranderen. Dat ze mogelijk nooit gaan weten wat er met je gebeurd is, dat je ze achterlaat met die onzekerheid. En dit gaat allemaal door je heen tegelijkertijd dat je mishandeld wordt, een mate van fysiek lijden zoals je waarschijnlijk nog nooit gevoeld hebt. Kapotgemaakt op een waarschijnlijk gruwelijke wijze die alleen maar kan leiden tot de dood.
Dit heeft zij meegemaakt.
Als je dit echt begrijpt, dit echt tot je doordringt, niet alleen de woorden, maar de betekenis daarin,
dan praat je niet meer zo.
pi_174410718
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:20 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat is te snel?
Wil je het 100% zeker weten dat iemand niet in herhaling valt, dan zou je diegene nooit meer de straat op mogen sturen.
Te snel is iemand met suïcidale kenmerken naar huis sturen, terwijl alle verpleegkundigen op de afdeling, de familie van de patiënte, en de afdelingsarts benadrukken dat dat onverstandig is. Maar ook psychiaters zwichten voor druk van het bestuur en maken plaats voor opnames die meer geld opleveren. En dan gaat het wel eens mis.
pi_174410727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:44 schreef EternalNow het volgende:
Je hebt de koude, gevoelloze mensen op fok die het rationeel gezien "heel erg vinden hoor", maar niet begrijpen hoe het is om je echt in te leven. Als ze dat wel zouden doen zouden ze ook wat minder cynisch zijn tegenover anderen die wel echt betrokken zijn.
Die mensen op facebook doen het echt niet allemaal uit sensatie en aandacht. Misschien een paar, maar die heb je altijd. Het overgrote deel is gewoon vol van emotie en wilt dit op een of andere manier kwijt. Met elkaar gedichten en verhalen delen is een manier om dat te doen. Woede uiten over de fouten die zijn gemaakt is een andere manier.
Het doet mij zelf wel heel veel en daarom begrijp ik die mensen ook heel goed. Je kiest er ook niet voor om er door geraakt te worden. Dat overkomt je gewoon.

En je hoeft iemand niet persoonlijk te kennen om de pijn te voelen. Je hoeft niet te weten welke hobbies ze nou had of wat haar lievelingseten was. We zijn allemaal mensen en voelen vrijwel allemaal hetzelfde als we midden in het leven staan en onverwachts met geweld van onze fiets gesleurd worden, ontdaan worden van al onze waardigheid en op dat moment het besef krijgen dat dit het einde is. Dat niemand je kan helpen, niemand weet waar je bent en dit met je gebeurt. De vreselijke angst die je voelt. En het verdriet. Nooit meer de mensen terug zien waar je van houdt. Je ouders, je vriend of vriendin, je vrienden, je kan niet eens afscheid van ze nemen. En zij niet van jou. Dat je al weet hoeveel pijn zij gaan voelen en je kan er niks aan veranderen. Dat ze mogelijk nooit gaan weten wat er met je gebeurd is, dat je ze achterlaat met die onzekerheid. En dit gaat allemaal door je heen tegelijkertijd dat je mishandeld wordt, een mate van fysiek lijden zoals je waarschijnlijk nog nooit gevoeld hebt. Kapotgemaakt op een waarschijnlijk gruwelijke wijze die alleen maar kan leiden tot de dood.
Dit heeft zij meegemaakt.
Als je dit echt begrijpt, dit echt tot je doordringt, niet alleen de woorden, maar de betekenis daarin,
dan praat je niet meer zo.
Heerlijk dat selectieve lijden en meeleven terwijl er elke dag nog 149.999 andere mensen sterven.
wooblabalurg
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:53:01 #86
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174410781
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:46 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Te snel is iemand met suïcidale kenmerken naar huis sturen, terwijl alle verpleegkundigen op de afdeling, de familie van de patiënte, en de afdelingsarts benadrukken dat dat onverstandig is. Maar ook psychiaters zwichten voor druk van het bestuur en maken plaats voor opnames die meer geld opleveren. En dan gaat het wel eens mis.
Maar wat je nu aangeeft is dat alle "specialisten" het met elkaar eens zijn, maar zwichten voor de druk. Maar wat in die talloze gevallen dat de "specialisten" niet op 1 lijn zitten? Zou er dan automatisch worden gekozen voor de financieel gunstige oplossing of voor de meest sociaalveilige oplossing?
Daarom de vraag, hoe kun je 100% zeker weten dat er geen herhalingsgevaar is? Volgens mij kun je dat nooit.
pi_174410796
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:47 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Heerlijk dat selectieve lijden en meeleven terwijl er elke dag nog 149.999 andere mensen sterven.
Dat is menselijk. Je kan niet met elk leed op de wereld evenveel meeleven. Dat is gewoon onmogelijk. Het is gewoon zo dat hoe dichter bij huis, hoe meer je het gevoel hebt dat iemand tot jouw "groep" behoort, hoe meer je een gevoel hebt dat het "een van ons" is.
Iedereen draait draait die knop om als ze het nieuws zien van wat voor verschrikkelijks er wel niet allemaal gebeurt op de wereld. En heel af en toe lukt dat even niet. Dan is het te dichtbij, te echt.
Voor mij geldt het dat Anne dezelfde leeftijd had, uit hetzelfde milieu kwam, in dezelfde wijk woonde en ging fietsen in een gebied naast mijn huis. Ook ik hou van fietsen en wandelen in dat gebied. Ook ik sta vol in het leven met ambities, net als zij.
Iedereen heeft zijn eigen reden om zich wel of niet te identificeren met een bepaald geval. Je hoeft er niet bij betrokken te zijn. Maar kritiek hebben op mensen die dat wel zijn maakt jou niet beter.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:57:16 #88
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174410833
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:47 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Heerlijk dat selectieve lijden en meeleven terwijl er elke dag nog 149.999 andere mensen sterven.
Typerende autistenopmerking dit van iemand met het empatisch vermogen van een deurkruk. .
Sommige gevallen grijpen je meer aan, omdat het dichter bij je staat. Omdat je wellicht zelf een kind hebt, of daar in de buurt woont, omdat je dezelfde taal spreekt of weet ik veel wat.
pi_174410834
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:53 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar wat je nu aangeeft is dat alle "specialisten" het met elkaar eens zijn, maar zwichten voor de druk. Maar wat in die talloze gevallen dat de "specialisten" niet op 1 lijn zitten? Zou er dan automatisch worden gekozen voor de financieel gunstige oplossing of voor de meest sociaalveilige oplossing?
Daarom de vraag, hoe kun je 100% zeker weten dat er geen herhalingsgevaar is? Volgens mij kun je dat nooit.
Nee dat kun je nooit zeker weten. Wat je wel kunt doen, is ambulante begeleiding verbeteren en zorgvuldiger evalueren.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:59:56 #90
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174410862
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee dat kun je nooit zeker weten. Wat je wel kunt doen, is ambulante begeleiding verbeteren en zorgvuldiger evalueren.
Dat zal zeker wel helpen, maar dit soort dingen lijk je niet te kunnen voorkomen. Terwijl Henk en Ingrid overtuigd zijn van wel.
Gooi ze in de donkerste kerker en tyf de sleutel weg. Totdat het kind van Henk en Ingrid zelf een zedendelinquent blijkt te zijn.
pi_174411442
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:59 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat zal zeker wel helpen, maar dit soort dingen lijk je niet te kunnen voorkomen. Terwijl Henk en Ingrid overtuigd zijn van wel.
Gooi ze in de donkerste kerker en tyf de sleutel weg. Totdat het kind van Henk en Ingrid zelf een zedendelinquent blijkt te zijn.
Met dat argument kan je natuurlijk ook seriemoordenaars gewoon weer vrijgelaten, wat als je zoon immers van zijn buurvrouw een tapijtje heeft gemaakt?
pi_174411466
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:15 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Ik open gewoon de tijdlijn/nieuwsfeed en het staat vol met die shit.
Vink toch gek. Heb ik niet namelijk. En toch 643 vriendjes.
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:54:24 #93
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_174411707
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 11:38 schreef RedRain het volgende:

[..]

Vink toch gek. Heb ik niet namelijk. En toch 643 vriendjes.
Ik vandaag ook niet nee.
Toen het net gebeurd was stond het er vol mee.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_174412113
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ome Henk heeft al een petitie opgezet tegen mensen die ooit een sex delict hebben begaan.

Tante Miep is boos en verdrietig en heeft net een gedicht gepost over kleine meisjes die vooral nog van de wereld moeten genieten en tante Truus post gelijk een kaarsje terwijl Pim nog even laat weten dat hij de dader wel even met zijn ballen aan de hoogste boom hangt.
_O-

En daarom kijk ik nog op Feesboek


pi_174412173
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Typerende autistenopmerking dit van iemand met het empatisch vermogen van een deurkruk. .
Sommige gevallen grijpen je meer aan, omdat het dichter bij je staat. Omdat je wellicht zelf een kind hebt, of daar in de buurt woont, omdat je dezelfde taal spreekt of weet ik veel wat.
Wat een emotionele armoede als je alleen ontzettend mee kan leven omdat het dichtbij komt.

Heeft weinig te maken met empathisch vermogen en veel met in een hele nauwe wereld leven.
wooblabalurg
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:38:47 #96
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174412284
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:10 schreef HSG het volgende:
Of mensen die zeiken over dat er zoveel aandacht is over haar omdat zij blank is.

"ja als het een niet-wit meisje was was er nooit zoveel aandacht geweest".
Racist
"Hoka Hey!"
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:58:45 #97
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174413807
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat een emotionele armoede als je alleen ontzettend mee kan leven omdat het dichtbij komt.

Heeft weinig te maken met empathisch vermogen en veel met in een hele nauwe wereld leven.
Hoezo alleen maar?
Wat een aannames zeg, je reactie loopt over van het onderbuikgevoel, en je redeneert alsof je alle wijsheid in pacht hebt.
pi_174417366
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 10:59 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat zal zeker wel helpen, maar dit soort dingen lijk je niet te kunnen voorkomen. Terwijl Henk en Ingrid overtuigd zijn van wel.
Gooi ze in de donkerste kerker en tyf de sleutel weg. Totdat het kind van Henk en Ingrid zelf een zedendelinquent blijkt te zijn.
Wat dat betreft, ben ik het helemaal met je eens. Ik ben alleen wel van mening dat er veel meer gedaan kan worden dan nu wordt gedaan. En dat “je kan het nooit helemaal voorkomen” niet een argument is om het niet op zijn minst te proberen.
pi_174417473
Pfff terechte klacht ja. Of al die lui op facebook die ervan overtuigd waren dat ze zelfmoord had gepleegd, want 'kijk maar hoe sip ze is op die laatste foto'. Man man
pi_174417509
Maar facebook reacties lezen in discussies is altijd een soort zelfkastijding. Wanneer dan ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')