abonnement Unibet Coolblue
pi_174383792
Uhm ik zit op het moment met een brandende vraag, als ik op mn computer bij command promp ipconfig invoer krijg ik mn ip adress te zien, maar al google ik op een site zoals "whatisyouripadress" krijg ik een hele andere ip te zien. Nu weet ik dat iemand de ip van mij heeft die ik via die site te zien krijg met slechte bedoelingen. Mijn vraag is wat hij daar allemaal mee kan, en of hij mij kan ddosen hiermee.
pi_174388726
Met dat ip adres komt hij bij jouw modem uit.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174388798
Henkie leef je nog?
Of heb je een ip ban?
pi_174388918
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:20 schreef Henkie100 het volgende:
Uhm ik zit op het moment met een brandende vraag, als ik op mn computer bij command promp ipconfig invoer krijg ik mn ip adress te zien, maar al google ik op een site zoals "whatisyouripadress" krijg ik een hele andere ip te zien. Nu weet ik dat iemand de ip van mij heeft die ik via die site te zien krijg met slechte bedoelingen. Mijn vraag is wat hij daar allemaal mee kan, en of hij mij kan ddosen hiermee.
Met dat IP kan hij je DDOSen.
pi_174388930
"Nu weet ik dat iemand de ip van mij heeft die ik via die site te zien krijg met slechte bedoelingen."

Wat
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174389036
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 00:04 schreef Juup© het volgende:

[..]

Multi quote :?
je maakt deze topic kapot
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174389063
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:20 schreef Henkie100 het volgende:
Uhm ik zit op het moment met een brandende vraag, als ik op m'n computer bij command prompt ipconfig invoer krijg ik m'n ip adress te zien,
Nee, dat is in het algemeen niet zo. Wat je daar ziet is het IP adres van je computer binnen je eigen LAN, niet je externe (WAN) IP.
quote:
maar als ik google op een site zoals "whatisyouripadress" krijg ik een heel ander IP te zien.
Ja, en dat is je externe IP.
quote:
Nu weet ik dat iemand het IP adres van mij heeft dat ik via die site te zien krijg met slechte bedoelingen.
Laat die persoon maar lekker slechte bedoelingen hebben, als jij je zaakjes op orde hebt kan niemand iets met jouw IP. En wellicht heb je een dynamisch IP, dan reset je je router en krijg je een ander extern IP.
quote:
Mijn vraag is wat hij daar allemaal mee kan, en of hij mij kan ddosen hiermee.
Nee, want gezien het niveau van je vragen ga ik ervan uit dat je geen eigen server draait op jouw machine.
pi_174389118
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 00:11 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, dat is in het algemeen niet zo. Wat je daar ziet is het IP adres van je computer binnen je eigen LAN, niet je externe (WAN) IP.

[..]

Ja, en dat is je externe IP.

[..]

Laat die persoon maar lekker slechte bedoelingen hebben, als jij je zaakjes op orde hebt kan niemand iets met jouw IP. En wellicht heb je een dynamisch IP, dan reset je je router en krijg je een ander extern IP.

[..]

Nee, want gezien het niveau van je vragen ga ik ervan uit dat je geen eigen server draait op jouw machine.
Dat je uberhaupt moeite neemt dit topic serieus te beantwoorden met zo'n OP :')
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:16:07 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_174389120
Als je je modem opnieuw opstart, heb je een kans(je) dat je een nieuw ip toegekend krijgt.

Mja, in principe kan niemand wat met je ip adres. Ddossen zou kunnen ja, als die gene geen leven heeft.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_174392033
Dussss als ik het goed begrijp, kan hij me alleen ddosen. K heb zelfs mn provider gebeld om te vragen of ze me ip konden veranderen, maar nee, useless.
Toen beetje op google en youtube gekeken hoe ik mn ip kon veranderen maar dat werkt allemaal ook niet...
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:41:51 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174392111
Zet je modem uit wanneer je gaat slapen en zet hem aan als je weer wakker wordt, als je lang genoeg geslapen hebt krijg je bij het aanzetten hoogstwaarschijnlijk een nieuw IP adres.

Dat gezegd hebbende kan je er in principe wel vanuit gaan dat je modem tegenwoordig wel beveiligd is tegen de meest basale kwaadwillenden. Je kan het zo zien, die persoon weet nu waar je digitaal woont maar de deur staat nog dicht. Zet je modem een x aantral uur uit en je bent ook nog digitaal verhuist als je het echt niet vertrouwd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174393235
Zal ik proberen dan maar, provider zij zelf dat het bij een week uitzetten nogsteeds een gokje is. En wat al zou ik een hele nieuwe modum krijgen? Komt daar dan ook een nieuwe ip bij?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:06:16 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174393360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:57 schreef Henkie100 het volgende:
Zal ik proberen dan maar, provider zij zelf dat het bij een week uitzetten nogsteeds een gokje is. En wat al zou ik een hele nieuwe modum krijgen? Komt daar dan ook een nieuwe ip bij?
Welke provider heb je eigenlijk?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:25:23 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174393654
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:57 schreef Henkie100 het volgende:
Zal ik proberen dan maar, provider zij zelf dat het bij een week uitzetten nogsteeds een gokje is. En wat al zou ik een hele nieuwe modum krijgen? Komt daar dan ook een nieuwe ip bij?
Hm ja, is wel mogelijk hoor, als de 'lease' maar lang genoeg duurt. En inderdaad,welke provider heb je?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174394243
Kpn heb ik, kastje doet sowieso al raar met televisie laatste tijd. Al vraag ik een nieuwe aan, dan krijg ik dus ook een nieuwe ip gelijk toch?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:18:31 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174394443
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:04 schreef Henkie100 het volgende:
Kpn heb ik, kastje doet sowieso al raar met televisie laatste tijd. Al vraag ik een nieuwe aan, dan krijg ik dus ook een nieuwe ip gelijk toch?
Dat wel maar je doet echt veel te veel moeite, het is niet zo dat je met een IP adres je hele huishouden over kan nemen of zo. En de KPN modem heeft zelf ook een firewall die je beschermd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174394534
Ja snap ik maar speel zelf een soort spel dat wanneer je dood gaat je zegmaar alles verliest, heb er veel tijd in gestoken dus wil echt niet geddosed worden haha
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:25:07 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174394536
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat wel maar je doet echt veel te veel moeite, het is niet zo dat je met een IP adres je hele huishouden over kan nemen of zo. En de KPN modem heeft zelf ook een firewall die je beschermd.
Precies een nieuw IP adres zal de veiligheid niet vergroten en of verkleinen. Het gaat er meer om dat de apparatuur achter het IP adres goed geconfigureerd zijn zodat aanvallen van buiten af niet mogelijk zijn. Je zou eens op dat IP adres kunnen scannen wat er open staat. Zie bijvoorbeeld
NMAP.ORG.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174394556
Via dat spel heeft iemand ook mn ip gekregen in de eerste plaats
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:26:53 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174394568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:26 schreef Henkie100 het volgende:
Via dat spel heeft iemand ook mn ip gekregen in de eerste plaats
Dus wat is het nut van een nieuw IP als het via dat spel te verkrijgen is door dat persoon?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174394575
Oh bedankt zal ik doen, maar ga sws wel nieuw kasje aanvragen als dat mn ip veranderd
pi_174394586
Nee, niet echt in het spel meer er door
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:29:30 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174394613
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:28 schreef Henkie100 het volgende:
Nee, niet echt in het spel meer er door
Oké maar zodra je nu een nieuw IP adres krijgt zal die persoon het niet meer kunnen krijgen? Heb je het zelf gegeven of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174395393
als ik de OP zo lees heeft TS het over zijn interne ipadres dus iets van 192.168.x.x
of 10.x.x.x of 172.16.x.x.
en het andere adres wat hij vind via waarschijnlijk whatismyip.com dat is zijn wan ip dus het adres die elk huishouden met internet van zijn provider krijgt.
dat wan ip is sowieso bekend bij je provider en via dat ipadres zou men theoretisch maar ook praktisch bij de TS kunnen binnendringen. maar dat zal niet zomaar gebeuren als het goed is.

Dus TS kan rustig in zijn huisje blijven wonen en er is niks aan de hand.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:30:16 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174395506
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
als ik de OP zo lees heeft TS het over zijn interne ipadres dus iets van 192.168.x.x
of 10.x.x.x of 172.16.x.x.
en het andere adres wat hij vind via waarschijnlijk whatismyip.com dat is zijn wan ip dus het adres die elk huishouden met internet van zijn provider krijgt.
dat wan ip is sowieso bekend bij je provider en via dat ipadres zou men theoretisch maar ook praktisch bij de TS kunnen binnendringen. maar dat zal niet zomaar gebeuren als het goed is.

Dus TS kan rustig in zijn huisje blijven wonen en er is niks aan de hand.
Ja de openingspost kwam inderdaad met het interne en externe ip op de proppen maar ik las het alsof het externe ip bekend was bij een ander en hij daar ongerust over was. Wat in principe dus al niet hoeft en als het om het interne ip gaat al helemaal niet. begint het ip adres die de ander weet met een 192, een 172 of een 10, TS? Zo ja dan is er nog minder dan niets aan de hand :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')