abonnement Unibet Coolblue
pi_7400925
mijn vriendinnetje heeft net haar 205 een beetje beschadigd. ze heeft paal geschampt en nu zitten er twee deuken in

boven het achterwiel zit een deuk van 20x20 cm en er zit een flinke deuk in het rechter voorportier. ook is de dorpel een beetje verbogen.

nu wil ik die schade graag gaan/laten maken maar ik heb geen idee wat zoiets kost. ze is student (met auto ja!), dus het moet zo min mogelijk kosten.

kan iemand die er ervaring mee heeft eens een ruwe schatting geven over wat dat uitdeuken zou kosten? het is dus een deuk in een stuk plaatstaal.

zou het slimmer te zijn om een voorportier te halen bij een autosloop?

pi_7401076
Ik denk dat je beter even bij de betere "knutselaar" kan gaan informeren. Dan weet je wat het kost. Je kunt altijd een deur bij de sloop halen. Let extra op de balk. Die moet weer recht EN goed behandeld worden tegen roest
yeah!
pi_7401170
Kost duurder dan indeuken !
pi_7401427
niks aan laten doen, alleen zorgen dat het nergens gaat roesten, zonde om een peugeot op te laten lappen....
pi_7401475
quote:
Op woensdag 18 december 2002 00:39 schreef Italiaan het volgende:
Kost duurder dan indeuken !
Kost meer of is duurder.

Deuk maken gaat ook sneller dan deuk weer verwijderen, maar dat werd niet gevraagd. Kosten van uitdeuken weet ik niet, om het goedkoop te houden moet je het zelf doen. Maar 'k zou niet weten hoe enzo...

  woensdag 18 december 2002 @ 01:09:34 #6
31811 Eddy_Albena
...en zijn dooie vogels.
pi_7401491
Bij een oude Corsa van een vriend van me heeft de garagehouder de deuk uitgedeukt met een simpele moker. Zelf zou ik voor een rubbermoker of -hamer kiezen.
Ja, zo kan ik me ook onsterfelijk maken!
pi_7401963
Hmmm dorpel verbogen, dus moet ie op de trekbank, reken op een nieuwe deur, en uitdeuken van de achterzijde.
Plaat en spuitwerk gehele zijkant.
Al gauw ¤ 2500 schade
  woensdag 18 december 2002 @ 02:55:59 #8
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_7401976
2500 euro? Kan ze beter nieuwe auto voor kopen dan als student zijnde.
Bij een eerste de beste beungarage doen ze het voor stukken minder.
Ze kan natuurlijk ook ermee doorrijden, deukkie meer of minder, rijdt prima en kosten nul, als je rijdt merk je dr toch niks van, en een eventueel volgend geintje tegen een paal kan er dan wel bij
Me, I always tell the truth--even when I lie.
pi_7401986
quote:
Op woensdag 18 december 2002 02:51 schreef Layla666 het volgende:
Hmmm dorpel verbogen, dus moet ie op de trekbank, reken op een nieuwe deur, en uitdeuken van de achterzijde.
Plaat en spuitwerk gehele zijkant.
Al gauw ¤ 2500 schade
Voor dat geld kan je al beter een nieuwe kopen

Dus gewoon afrijden tot dat hij niets meer doet of niet meer door de keuring heen komt, en dan voor een krat bier verkopen

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_7401996
quote:
Op woensdag 18 december 2002 02:55 schreef Tony_Montana het volgende:
2500 euro?
Bij een eerste de beste beungarage doen ze het voor stukken minder.
Helaas zijn niet alle beunen goed in spuitwerk en zeker niet als het gaat om metallic verf.
Overigens zit ik met die 2500 nog aardig aan de onderkant denk ik.
Ook hebben niet veel beunen een trekbank staan.
pi_7402666
2500 euro is veel te duur

wat zou een deur van de sloop kosten? en kent er iemand een goede autosloop in omgeving rotterdam?

is het te doen om die deur zelf te vervangen?

pi_7413943
quote:
Op woensdag 18 december 2002 08:47 schreef nimm2 het volgende:
2500 euro is veel te duur

wat zou een deur van de sloop kosten? en kent er iemand een goede autosloop in omgeving rotterdam?

is het te doen om die deur zelf te vervangen?


Een deur van de sloop halen moet voor een eurootje of 200 lukken dacht ik zo.....maar denk er wel aan dat je een redelijk groot kleurverschil zult zien in de meeste gevallen!!!

Maar ik zou er niet eens aan beginnen.....meestal is een 205 niet meer veel waard tenzij hij in echt goede staat is..
Gewoon ervoor zorgen dat die niet gaat roesten.....bij de meeste autoshops hebben ze wel anti-roest verf die doorzichtig is...zie je niets van dus....en dan gewoon doorgaan met die 205!!

Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 18 december 2002 @ 19:47:07 #13
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7413998
En in aansluiting op de goede tips hierboven:

Je vriendin niet meer achter het stuur laten

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7433199
quote:
Op woensdag 18 december 2002 19:44 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Een deur van de sloop halen moet voor een eurootje of 200 lukken dacht ik zo.....maar denk er wel aan dat je een redelijk groot kleurverschil zult zien in de meeste gevallen!!!

Maar ik zou er niet eens aan beginnen.....meestal is een 205 niet meer veel waard tenzij hij in echt goede staat is..
Gewoon ervoor zorgen dat die niet gaat roesten.....bij de meeste autoshops hebben ze wel anti-roest verf die doorzichtig is...zie je niets van dus....en dan gewoon doorgaan met die 205!!


die 205 is nog in hele goede staat! dus het is wel de moiete waard m op te knappen!
  donderdag 19 december 2002 @ 21:03:31 #15
15184 rolon
The Regulator
pi_7435726
quote:
die 205 is nog in hele goede staat! dus het is wel de moiete waard m op te knappen!
hoeveel voor betaald?

want uitdeuken en overspuiten is echt duur...
eurootje of 1000, en als je geen no-claim hebt opgebouwd en dat zal wel niet, moet je bijna alles zelf dokken --> 2000 euro zou het kunnen zijn

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')