Fer | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:21 |
Weet iemand of dit ook een sjoemelmotor is van VAG? Ding rijd ik nu bijna 3jaar, maar na de laatste beurt vorige maand komt het regenereren van het roetfilter bijna 2/3 x per week terug. Is er een update geweest voor dit type, met betrekking tot de emissies/egr/roetfilter/:r ? | |
halfway | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:42 |
Hoeveel km zitten erop? | |
Fer | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:04 |
110000 | |
Sounddragon | donderdag 12 oktober 2017 @ 23:08 |
Denken dat ze niet gewoon dezelfde kunstjes met alle motoren en ecu's uithaalden.. Wat denk je zelf? Natuurlijk is dat sjoemeltroep. En roetfiltergeneratie heeft geen kont met uitstoot van NOX te maken, dus dat heeft er weinig mee te maken. Of er een update is gedaan weet alleen de dealer, maar die kan je ook glashard voorliegen als je er naar vraagt, daar doen ze niet moeilijk over bij VW. | |
TourOfData | donderdag 12 oktober 2017 @ 23:10 |
Alle blokken van VAG zijn gewoon bar slecht. Neem een blok van Ford/Volvo/BMW/Mercedes (indien dat laatste niet teveel electronica heeft), dan zit je goed. | |
Juup© | donderdag 12 oktober 2017 @ 23:11 |
Aangepast. | |
Sounddragon | donderdag 12 oktober 2017 @ 23:13 |
er zijn er idd genoeg die het ook doen.. | |
Juup© | donderdag 12 oktober 2017 @ 23:15 |
Het is een onderbuik gevoel denk ik, maar ik wil ze de kost niet geven. Maar goed ik ga er vanuit dat elke fabrikant wel sjoemelt met wat dan ook. | |
Fer | donderdag 12 oktober 2017 @ 23:42 |
Minder NOx = Meer EGR nodig = Meer roetvorming = Roetfilter sneller vol = vaker regenereren Het is allemaal verbonden met elkaar, maar kan nergens duidelijk vinden of er een update is voor de 1.6 Ieder geval wel voor de 1.2 en 2.0. Verder is er wel en groot verschil. VAG is gepakt en de rest (nog) niet, dus momenteel worden alle sjoemelroutines verwijderd uit alle auto’s van het concern. Ik zal hem morgen eens op zijn start trappen op de A7 weten we het gauw genoeg. | |
kikoooooo | vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:01 |
Roetfilter reinigen zou volgens mij elke 600km moeten. Geloof dat dat bij mijn 1.6 TDI Octavia wel aardig klopt. Is niks aan veranderd sinds laatste briefjes. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:46 |
Is dat het moment dat je bij acceleren de hele wereld achter je niet meer ziet door die enorme zwarte wolk? | |
Fer | vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:57 |
600km kan weleens kloppen, maar vroeger merkte ik het veel minder vaak. Een keer in de maand en ik rij evenveel en even snel. Net ff 200 aangestipt op de A7. Ging als vanouds dus dat is niet anders geworden. | |
oldford | vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:04 |
Kontroleer je oliepeil erg regelmatig. Mocht dat stijgen dan heb je een probleem met het roetfilter wat gerepareerd moet worden. Het gevaar is dat als er te veel diesel in de olie komt, dat a) de smerende werking minder wordt en b) dat de motor op hol slaat. | |
TourOfData | vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:41 |
Diesels. . Er is altijd wel wat mee. Altijd ellende. Wat is er mis met benzine met turbhoowtje? | |
Sounddragon | vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:18 |
is mij echt nog nooit opgevallen, en hij doet het wel, want mijn dpf is zo schoon als babybilletjes van binnen heb ik een week of 2 geleden gezien. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:19 |
dpf? | |
Sounddragon | vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:45 |
Diesel Partikel Filter, ist Deutsch mein Freund. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:21 |
Wiedes dat die schoon is. Ik zie regelmatig waar al die meuk naartoe gaat. | |
Sounddragon | vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:29 |
ja, moderne diesels zijn niet meer continu vervuilend, ze maken nu hoopjes onderweg | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:32 |
Voordeel is wel, dat je daar omheen kunt rijden. | |
Fer | vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:14 |
Hmmm, zowel op gebied van verbruik, als vermogen/trekkracht merk ik geen verschil. 1:23 gemiddeld nu en trekt zonder morren naar 200 of in zijn 3/4 vanuit 1300 toeren. Ik zal dat oliepeil nakijken, voor de beurt was het verbruik iets van 1L op 7000-10000km. Overigens denk ik dat het roet vrij schoon verbrand, hooguit ruik je de stank van rotzooi dat op de buitenkant van het filter zit en door de hitte ook verbrand. | |
Bas_Verstappen | vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:02 |
Haha vag | |
Bootje2102 | zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:01 |
misschien je kat vol? |