abonnement Unibet Coolblue
pi_174379928
Mijn vader is freelancer in de IT en woont en werkt in het buitenland. Nu heeft hij en een collega binnenkort waarschijnlijk een opdracht in Nederland, met daarbij een eis dat er naar een Nederlands bedrijf gefactureerd moet worden. Nu zijn er genoeg bedrijven die hierop inspelen waar je naar door kan factureren vanuit je buitenlandse BV, maar doorgaans pakken die een behoorlijke percentage.

Nu kwam ik met het idee om dit via mijn holdingmaatschappij te doen. Mijn bedrijf staat echter als financiėle holding ingeschreven. Zou dit problemen geven wanneer ik dit ernaast zou doen, of moet ik hiervoor een aparte BV opzetten?
pi_174388488
Je kunt best eenmalig een andere activiteit ontplooien, zolang je hoofdactiviteit hetzelfde blijft. Anders ga je naar de KvK en vul je daar een formulier in dat je een nieuwe nevenactiviteit hebt.
pi_174391740
Als je vader een klus in Nederland heeft en de eis is dat er naar (aan?) een Nederlands bedrijf gefactureerd wordt, dan kan dat toch gewoon vanuit zijn buitenlandse entiteit? Of anders: wat is het verschil als je pa aan jou factureert en jij het aan zijn klant door-factureert?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')