abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174374460
Ik ondervind lichamelijke klachten als gevolg van stress en spanning. Misschien depressie of burn out, maar het is voor mij lastig op een term aan te plakken.

Klachten:
- Hoge hartslag/hartkloppingen
- Pijn borst rug armen en benen
- hoofdlijn
- vermoeidheid
- malaise
- Inspannings intolerante
- Licht/afwezig gevoel hoofd
- verstopte neus en hoesten

Loop al bij de fysio en psych.

Vroeg me af of er andere mensen zijn die hieraan lijden en hoe ze ermee omgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door FoolWithMokey op 13-10-2017 20:46:48 ]
Sisco Certified
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 15:12:13 #2
319979 Fok-it
All is well
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 15:27:30 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_174375054
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:12 schreef Fok-it het volgende:


Ik zou gewoon wat aan mijn hypochondrie gaan doen als ik jou was.
LIF / Vreemd/lastig te beschrijven gevoel in hoofd sinds aantal dagen
Uit dit topic blijkt dat ik juist geen last had van hypochondrie toen.

LIF / Zweverig en raar gevoel door het lichaam
LIF / Hartslag plots omhoog, tintelingen en branderig gevoel in armen-handen

Hier begon ik inderdaad hypochondrisch te worden idd. Maar hier doe ik zeker wat aan.


WGR / Spaargeld naar broer als ik overlijd
Tja, dacht even dat mijn laatste minuut gebroken was. :')


LIF / Psoriasis/eczeem
Hier had ik echt last van hoor maar is wat minder geworden nu. Denk dat ik toch eenal soort eczeem heb, maar is nu even niet relevant.

GC / Zouden jullie pizza eten met een klein risico op ziekte!?
Hier was ik wel een beetje aan het trollen hoor. Maar wat wel een rol speelde is dat ik eerder al ziek was geworden van een bestelling via thuisbezorgd.


GC / Iets zit op mij en houdt mij vast als ik op mijn rug slaap

Sleep paralysis is een bekend fenomeen hoor.



Sisco Certified
pi_174375752
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al voor een deel, je hebt last van stress en stress kan allerlei vage klachten veroorzaken en zeker degene die je beschrijft. Als het even meezit kun je dan ook in een vicieuze cirkel belanden waarbij je bijv. steeds meer koffie gaat drinken, slecht gaat eten, slechter slaapt en daardoor nog minder aandacht besteed aan een gezonde levensstijl.

Het begint dan echt bij het wegnemen van de stressoren en zorgen dat je voldoende lichaamsbeweging slaap krijgt en goed eet & drinkt. Vaak is het niet ingewikkelder dan dat, wel lastiger om je daar dan vervolgens aan te houden.

Maar zou je eerder aanraden om dit topic te verplaatsen naar LIF, tenzij je nader in wil op gaan op het stress component en je ervaringen tot nu toe met de psycholoog(?).
pi_174375791
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:58 schreef STING het volgende:
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al voor een deel, je hebt last van stress en stress kan allerlei vage klachten veroorzaken en zeker degene die je beschrijft. Als het even meezit kun je dan ook in een vicieuze cirkel belanden waarbij je bijv. steeds meer koffie gaat drinken, slecht gaat eten, slechter slaapt en daardoor nog minder aandacht besteed aan een gezonde levensstijl.

Het begint dan echt bij het wegnemen van de stressoren en zorgen dat je voldoende lichaamsbeweging slaap krijgt en goed eet & drinkt. Vaak is het niet ingewikkelder dan dat, wel lastiger om je daar dan vervolgens aan te houden.

Maar zou je eerder aanraden om dit topic te verplaatsen naar LIF, tenzij je nader in wil op gaan op het stress component en je ervaringen tot nu toe met de psycholoog(?).
In LIF kreeg mijn topic een slotje met het advies dat het beter is om het in R&P ge openen.

Maar tips over omgaan met stress zijn uiteraard welkom.
Sisco Certified
pi_174375835
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:00 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

In LIF kreeg mijn topic een slotje met het advies dat het beter is om het in R&P ge openen.
Ah, ok, dan laten we hem gewoon hier staan, beetje 50-50 onderwerp ook, afhankelijk van de persoonlijke situatie.
pi_174375931
Ik zag ook net een passage in een vorig topic van je, dat je slecht eet, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat heel veel impact kan hebben op je stress gevoel. Slecht eten betekent vaak snelle koolhydraten en daarmee krijg je bloedsuikerpieken, wat zorgt voor spikes in je adrenaline en cortisol niveau's - bij mij was dat een paar uur na het eten, dus rond de tijd dat ik wilde gaan slapen.

Dus ik kan je alleen maar adviseren, probeer je eten om te gooien, vezelrijk, veel groente, geen snoep, geen wit brood/pasta/rijst en je evt. laten adviseren door diëtiste.

Misschien niet wat je wil horen, maar dat heeft in mijn geval uiteindelijk geholpen, maar heeft een tijd gekost voordat m'n levensstijl blijvend had aangepast.
pi_174376030
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:06 schreef STING het volgende:
Ik zag ook net een passage in een vorig topic van je, dat je slecht eet, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat heel veel impact kan hebben op je stress gevoel. Slecht eten betekent vaak snelle koolhydraten en daarmee krijg je bloedsuikerpieken, wat zorgt voor spikes in je adrenaline en cortisol niveau's - bij mij was dat een paar uur na het eten, dus rond de tijd dat ik wilde gaan slapen.

Dus ik kan je alleen maar adviseren, probeer je eten om te gooien, vezelrijk, veel groente, geen snoep, geen wit brood/pasta/rijst en je evt. laten adviseren door diëtiste.

Misschien niet wat je wil horen, maar dat heeft in mijn geval uiteindelijk geholpen, maar heeft een tijd gekost voordat m'n levensstijl blijvend had aangepast.
Ik heb mijn eetpatroon zeker verandert nadat deze klachten begonnen. Aan het begin door gebrek aan eetlust. Dat is denk ik ook de reden dat ik afviel.

Nu heb ik snoep, snack en frisdrank teruggebracht naar bijna 0. Eet nu ook regelmatig bij mijn ouders en ze koken veel gezonder dan ik.

Ik denk alleen dat het even duurt totdat het effect zichtbaar is.
Sisco Certified
pi_174376118
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:11 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik heb mijn eetpatroon zeker verandert nadat deze klachten begonnen. Aan het begin door gebrek aan eetlust. Dat is denk ik ook de reden dat ik afviel.

Nu heb ik snoep, snack en frisdrank teruggebracht naar bijna 0. Eet nu ook regelmatig bij mijn ouders en ze koken veel gezonder dan ik.

Ik denk alleen dat het even duurt totdat het effect zichtbaar is.
Het was bij mij ook een combinatie van factoren, waarbij slechte voeding bij mij een al bestaande stress situatie versterkte en ik op een gegeven moment in een vaste lichamelijke stress cirkel vast zat, ook al was de originele stress factor al verdwenen.

Dat kan inderdaad soms duren voordat je lichaam weer tot rust komt, dat was iig bij mij het geval.
pi_174376876
Voor de mensen uit mijn vorig topic: Ik ben langs de cardioloog geweest daaruit bleek dat mijn conditie slecht was, wat ik had verwacht en dat mijn hartslag vrij hoog is, wat ik wel wist. Verder geen afwijkingen.

Ik kan dat in ieder geval loslaten nu en werken aan mijn conditie.
Sisco Certified
pi_174376931
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
Voor de mensen uit mijn vorig topic: Ik ben langs de cardioloog geweest daaruit bleek dat mijn conditie slecht was, wat ik had verwacht en dat mijn hartslag vrij hoog is, wat ik wel wist. Verder geen afwijkingen.

Ik kan dat in ieder geval loslaten nu en werken aan mijn conditie.
Herkenbaar, ook nog geweest destijds, hart was gezond, werd alleen geadviseerd om wat meer te sporten :Y maar hielp echt wel enorm om te weten dat er niets aan de hand was met m'n hart, een flinke geruststelling was dat.
pi_174378620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:57 schreef FoolWithMokey het volgende:
Voor de mensen uit mijn vorig topic: Ik ben langs de cardioloog geweest daaruit bleek dat mijn conditie slecht was, wat ik had verwacht en dat mijn hartslag vrij hoog is, wat ik wel wist. Verder geen afwijkingen.

Ik kan dat in ieder geval loslaten nu en werken aan mijn conditie.
Mooi!
Dus nu trainingsbroek aan, couch to 5k downloaden op podcast en hardlopen.

Succes!
pi_174379733
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 18:16 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Mooi!
Dus nu trainingsbroek aan, couch to 5k downloaden op podcast en hardlopen.

Succes!
Krijg je gelijk meer vertrouwen in je lichaam.
En tijdens het sporten heb je geen tijd om na te denken. Als je het een beetje intensief doet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2017 19:03:09 ]
pi_174383783
Dat hoesten vooral herkende ik wel. Soms tot overgeven aan toe ;(
pi_174383985
Oh, ik dacht altijd dat dit normaal was!
1 + 1 = blauw
pi_174385411
Je zou altijd je vitamine b12 eens kunnen laten testen.
Ik herken het 1 en ander wel, bij mij bleek het een flink tekort te zijn.
Nu gaat het al veel beter!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174387455
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:52 schreef Lenny77 het volgende:
Je zou altijd je vitamine b12 eens kunnen laten testen.
Ik herken het 1 en ander wel, bij mij bleek het een flink tekort te zijn.
Nu gaat het al veel beter!
In vorige topics waren die waardes prima.
pi_174393839
Haptonoom is nog niet genoemd
pi_174400758
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 19:02 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Krijg je gelijk meer vertrouwen in je lichaam.
En tijdens het sporten heb je geen tijd om na te denken. Als je het een beetje intensief doet.
Ja dit, gewoon verstand op 0 en rennen. Wel goed opbouwen natuurlijk, maar dat komt wel goed met zo'n app.
pi_174401085
Vandaag ben ik 8 uur wakker geworden en lag tot 15 uur in me bed. Vervolgens even naar woonkamer om een hapje te eten en vervolgens op de bank in slaap gevallen tot nu. Ben er niet trots op...
Sisco Certified
pi_174401126
Even douchen.. Traningsbroek aan, gympies afstoffen, hardloop app starten en mooi gaan!

Hop hop.
pi_174401160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:00 schreef FoolWithMokey het volgende:
Vandaag ben ik 8 uur wakker geworden en lag tot 15 uur in me bed. Vervolgens even naar woonkamer om een hapje te eten en vervolgens op de bank in slaap gevallen tot nu. Ben er niet trots op...
Waarom bleef je zo lang in bed dan? Heb je geen werk of studie?
pi_174402404
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom bleef je zo lang in bed dan? Heb je geen werk of studie?
Ik heb me al een tijdje ziek gemeld. Ik heb afgesproken dat ik vanaf volgende week weer langzaam begin met werken. Ik lag in bed omdat ik futloos was en gewoon geen zin had om op te staan. Echter toen ik naar beneden ging, at ik wat kibbeling en vlak daarna voelde ik me zo moe dat ik even ging liggen op de bank en in slaap viel. Kan dit een allergie zíjn? Ik raakte trouwens ook heel snel vol. Kon mijn portie kibbeling niet opeten.
Sisco Certified
pi_174402424
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:02 schreef Jopie78 het volgende:
Even douchen.. Traningsbroek aan, gympies afstoffen, hardloop app starten en mooi gaan!

Hop hop.
Ik was de afgelopen 3 dagen trouwens wel actief met fietsen.
Sisco Certified
pi_174402484
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:11 schreef FoolWithMokey het volgende:

Ik was de afgelopen 3 dagen trouwens wel actief met fietsen.
Top. Maar dat is niet vandaag. Niet gaan zitten zoeken nu, maar iets gaan doen waar je echt moe van wordt.
pi_174402662
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:14 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Top. Maar dat is niet vandaag. Niet gaan zitten zoeken nu, maar iets gaan doen waar je echt moe van wordt.
Ik zou zo graag willen dat ik dat kon maar zoals ik mij nu voel kan ik dat gewoon niet. Ik voel me nu alsof ik een zware griep heb maar dan zonder korts en snot.
Sisco Certified
pi_174402714
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:23 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik zou zo graag willen dat ik dat kon maar zoals ik mij nu voel kan ik dat gewoon niet. Ik voel me nu alsof ik een zware griep heb maar dan zonder korts en snot.
Nu nog wel, als je terugkomt niet meer.
pi_174402883
Ik ben bekend met de klachten, maar bij mij zat er een jeugdtrauma achter.
pi_174402978
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:10 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik heb me al een tijdje ziek gemeld. Ik heb afgesproken dat ik vanaf volgende week weer langzaam begin met werken. Ik lag in bed omdat ik futloos was en gewoon geen zin had om op te staan. Echter toen ik naar beneden ging, at ik wat kibbeling en vlak daarna voelde ik me zo moe dat ik even ging liggen op de bank en in slaap viel. Kan dit een allergie zíjn? Ik raakte trouwens ook heel snel vol. Kon mijn portie kibbeling niet opeten.
Zou ik ook doen als ik met kibbeling zou ontbijten. Is zo vet en zwaar. Neem iets lichters, bakje yoghurt ofzo. Geen wonder dat je zo moe bent.

Overigens is ff geen zin om op te staan imo geen reden om je ziek te melden. Tenzij er meer aan de hand is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')