abonnement Unibet Coolblue
pi_174374238
Beste mensen,

Gezien de anonimiteit hier heb ik besloten een topic aan te maken. Wellicht dat dit mij uit mijn situatie kan halen.

Mijn naam is Stella. Ik ben van oorsprong Israëlische en 3 jaar geleden besloot ik mij toch te verdiepen in onze leer. Rond die periode heb ik mijn man leren kennen en wij zijn sinds kort gehuwd. De relatie begon goed, maar sinds wij gehuwd zijn merk ik toch enkele merkwaardig heden op:

Ik mag geen vriendinnen hebben
Ik mag mij niet te Westers kleden. Geen spijkerbroeken en hakken meer.
Als ik op mijn mobiel zit wordt hij boos
Als ik naar mijn familie ga wordt hij boos

Hij zegt dat hij handelt vanuit onze leer.

Ik denk dat ik wil scheiden, maar dat gaat niet zomaar. Temeer omdat mijn ouders mij niet ondersteunen.

Heeft iemand tips?
Nee.
pi_174374476
De islam heeft niet voor niets zoveel weg van het jodendom he.
Zelfde geldt ook voor het christendom, kijk maar eens in staphorst of bij de Amish in Amerika.

Zelfde idee, zelfde principe, zelfde gejatte "leer".

Blijf weg van religie, je hebt er niets aan en het is allemaal door voornamelijk mannen verzonnen onzin. (vandaar de demonisering van de vrouw, gezien de vrouw in eerdere religies altijd aan het hoofd stonden)

En hoezo zou scheiden niet zomaar kunnen? Lekkere ouders dan, nog een bewijs dat religie door en door verrot is.
pi_174374526
Ben je joods? Religie moet je sowieso achter je laten. Ook mensen die je religie aandringen moet je mijden als de pest. Komt niets goeds uit. Als ik zo je verhaal hoor lijkt het mij toch een goede beslissing om te scheiden hoor.
Sisco Certified
pi_174374693
Nee ik zal mijn religie niet de rug toekeren. Ik ben een onafhankelijke type. Heb gestudeerd op hoog niveau.
Nee.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:17:23 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174374746
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:15 schreef HeteKoffie het volgende:
Nee ik zal mijn religie niet de rug toekeren. Ik ben een onafhankelijke type. Heb gestudeerd op hoog niveau.
Dus dan kun je ook in je eigen onderhoud voorzien?
The love you take is equal to the love you make.
pi_174374754
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:15 schreef HeteKoffie het volgende:
Nee ik zal mijn religie niet de rug toekeren. Ik ben een onafhankelijke type. Heb gestudeerd op hoog niveau.
Ik zie niet hoe die dingen gerelateerd zijn hoor. Maar waa rom zou je een religie aanhouden die het slechte uit veel mensen haalt?
Sisco Certified
pi_174374776
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:15 schreef HeteKoffie het volgende:
Nee ik zal mijn religie niet de rug toekeren. Ik ben een onafhankelijke type. Heb gestudeerd op hoog niveau.
Wat heeft studie hier nu weer mee te maken?
pi_174374840
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus dan kun je ook in je eigen onderhoud voorzien?
Na het huwelijk mag ik niet meer werken. Ik ben een onafhankelijk, afgestudeerde Joodse vrouw. Maar wilde gewoon thuis zijn ook, kinderen baren en een man die mij in mijn levensonderhoud kon voorzien. We hebben nog geen kind. Hij zorgt wel ok voor mij. Hij heeft een huis in Frankrijk. Hier meerdere vastgoed. We leven zeer ruim.

Maar is zo jaloers. En scheiden is moeilijk bij onze religie.
Nee.
pi_174374905
Lastig Ts Lastig.

denk er goed over na wat je volgende stappen zijn!
pi_174374933
Kun je niet gewoon je koffers pakken en gaan? Scheiding aanvragen mag in dit land gewoon.
pi_174375024
Eigenlijk ben ik islamitisch. En woon ik in Marokko. Sorry, durfde dit niet eerlijk te zeggen.
Nee.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:29:18 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174375049
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:28 schreef HeteKoffie het volgende:
Eigenlijk ben ik islamitisch. En woon ik in Marokko. Sorry, durfde dit niet eerlijk te zeggen.
Maghrebijnse?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 15:30:45 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_174375090
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:21 schreef HeteKoffie het volgende:

[..]

Na het huwelijk mag ik niet meer werken. Ik ben een onafhankelijk, afgestudeerde Joodse vrouw. Maar wilde gewoon thuis zijn ook, kinderen baren en een man die mij in mijn levensonderhoud kon voorzien. We hebben nog geen kind. Hij zorgt wel ok voor mij. Hij heeft een huis in Frankrijk. Hier meerdere vastgoed. We leven zeer ruim.

Maar is zo jaloers. En scheiden is moeilijk bij onze religie.
Dus je bent een onafhankelijke affgestudeerde vrouw maar je maakt jezelf afhankelijk door ´gewoon thuis te willen zijn en een man die in je levensonderhoud voorziet´. Juist ja, dus je bent getrouwd voor het geld, want je mag wel vanalles niet, maar ja, zeer ruim leven en huis in frankrijk etc. Ja nee, dan is er niks aan de hand joh.

En dan ga je ineens van dat je Joods bent naar dat je islamitisch bent en in Marokko woont.

Dit moet wel gewoon een troll zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_174375222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:28 schreef HeteKoffie het volgende:
Eigenlijk ben ik islamitisch. En woon ik in Marokko. Sorry, durfde dit niet eerlijk te zeggen.
Oh dan wordt het wel wat lastiger.
pi_174375246
Sisco Certified
pi_174375273
Ik ben geen troll. Probeer gewoon wat anonimiteit te bewaren door vaag te zijn.
Nee.
pi_174375296
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:38 schreef HeteKoffie het volgende:
Ik ben geen troll. Probeer gewoon wat anonimiteit te bewaren door vaag te zijn.
Je bent sowieso anoniem. Je hoeft het niet vaag te houden zolang je maar geen namen of adressen opnoemt.
Sisco Certified
pi_174375427
In Marokko zijn geen blijf van m'n lijf huizen en of andere hulp voor vrouwen in jouw situatie?
pi_174375881
Ga heel hard sissen als er een man in de buurt komt, werkt hier vise versa ook verdomd goed in Nederland :')
I am a Koala who Stretches :P
pi_174376072
Om je eigen woorden te gebruiken:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:51 schreef HeteKoffie het volgende:
Je bent een pussy :)
Troll gespot :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174376132
Net zwangerschapstest gehaald. Ik ben zwanger. 2-3 weken staat er.
Nee.
pi_174376137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Om je eigen woorden te gebruiken:

[..]

Troll gespot :')
Ach kom hoor.
Nee.
pi_174376164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:16 schreef HeteKoffie het volgende:
Net zwangerschapstest gehaald. Ik ben zwanger. 2-3 weken staat er.
Gefeliciteerd.

Waarom ben je überhaupt met hem getrouwd? Dit gedrag liet hij waarschijnlijk al tijdens de relatie zien lijkt me?
pi_174376267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:43 schreef 8777 het volgende:
In Marokko zijn geen blijf van m'n lijf huizen en of andere hulp voor vrouwen in jouw situatie?
Daar heb je als israelische weinig aan.

TS, ga het gesprek aan met je man. Zeg dat je zijn angsten begrijpt, maar dat je jezelf wil blijven ontwikkelen. Zoek naar compromissen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_174376282
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 16:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.

Waarom ben je überhaupt met hem getrouwd? Dit gedrag liet hij waarschijnlijk al tijdens de relatie zien lijkt me?
omdat ze zo sterk en onafhankelijk is. wel een beetje opletten he
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')