abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:49:12 #26
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_174465730
Natuurlijk is dat nog steeds een mens, met rechten. En ook die mensen zijn nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en dat ook erkend is door een rechter.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_174471640
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:45 schreef Argo het volgende:

[..]

Mensen en rechten ja.. Alleen bij iemand waarvan je weet dat hij na een brute verkrachting geen spijt heeft en het juist ophemelt.

Daarvan weet je dat is geen mens meer.

[..]

Ja die wet en zo is om iedereen een eerlijk proces te gunnen. Een brute verkrachter zonder zelfreflectie en met geen spijt is echter geen mens meer. Net zoals Noord-Korea keihard geboycot wordt met sancties zou je zo iemand ook moeten boycotten door geen rechtshulp te schaffen. En als de politiek echt vindt dat er verdediging moet zijn.. Ach er zijn zad mensen in de politiek die wel iemand met een advocaten verleden in hun rank hebben.
Die afweging mag iedereen gelukkig zelf maken.
pi_174472311
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 14:48 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Die afweging mag iedereen gelukkig zelf maken.
Absoluut maar als die nu weer gaat verklaren gen spijt te hebben etc. Zou je zoiets dan vrij willen laten lopen?
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:24:51 #29
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174472315
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 09:45 schreef Argo het volgende:

[..]

Mensen en rechten ja.. Alleen bij iemand waarvan je weet dat hij na een brute verkrachting geen spijt heeft en het juist ophemelt.

Daarvan weet je dat is geen mens meer.

[..]

Ja die wet en zo is om iedereen een eerlijk proces te gunnen. Een brute verkrachter zonder zelfreflectie en met geen spijt is echter geen mens meer. Net zoals Noord-Korea keihard geboycot wordt met sancties zou je zo iemand ook moeten boycotten door geen rechtshulp te schaffen. En als de politiek echt vindt dat er verdediging moet zijn.. Ach er zijn zad mensen in de politiek die wel iemand met een advocaten verleden in hun rank hebben.
Wat een eng idee dat jij of een overheid gaat beslissen wanneer iemand wel of geen mens meer is. Te hopen dat ik dan nooit ruzie met jou of de overheid krijg.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_174472333
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:24 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Wat een eng idee dat jij of een overheid gaat beslissen wanneer iemand wel of geen mens meer is. Te hopen dat ik dan nooit ruzie met jou of de overheid krijg.
Is zeker een eng idee, maar op het moment dat mensen geen spijt hebben nadat ze iemand verkrachten etc. Is het een fijn idee dat die mensen rondlopen terwijl je zelf een dochter hebt?

Er is altijd een kwaad en een groter kwaad.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:28:11 #31
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_174472377
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:25 schreef Argo het volgende:

[..]

Is zeker een eng idee, maar op het moment dat mensen geen spijt hebben nadat ze iemand verkrachten etc. Is het een fijn idee dat die mensen rondlopen terwijl je zelf een dochter hebt?

Er is altijd een kwaad en een groter kwaad.
Tja "is het een fijn idee dat die mensen rondlopen terwijl je zelf een dochter hebt?". Als we op die manier moeten gaan rechtspreken dat wordt het hier een zooitje. De strafhoogte is dan afhankelijk van het aantal dochters dat de rechter heeft? En in het geval van kindermisbruik van het aantal minderjarige zonen of dochters? Voor een ondernemer te hopen dat hij bij rechtspraak over ontslag een rechter treft die zoon was van een ondernemer.

Maar goed, je snapt zelf ook wel dat rechtspraak niet zo kan werken.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_174472416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:28 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Tja "is het een fijn idee dat die mensen rondlopen terwijl je zelf een dochter hebt?". Als we op die manier moeten gaan rechtspreken dat wordt het hier een zooitje. De strafhoogte is dan afhankelijk van het aantal dochters dat de rechter heeft? En in het geval van kindermisbruik van het aantal minderjarige zonen of dochters? Voor een ondernemer te hopen dat hij bij rechtspraak over ontslag een rechter treft die zoon was van een ondernemer.

Maar goed, je snapt zelf ook wel dat rechtspraak niet zo kan werken.
Nee dat snap ik ook.

Alleen vind ik wel dat je heel voorzichtig moet zijn wanneer je mensen loslaat waarvan je niet 100% weet of ze wel psychisch normaal zijn. Wanneer je die beslissing niet kan maken en deze een psychologische test weigert, zul je toch een hele voorzichtige afweging moeten maken.

Gezien het hier om iemand gaat die eerst geen spijt betuigde en nu voor de 2de keer weer zoiets probeert wat de dood van iemand tot gevolg heeft. Vind ik het vrij eng als we deze persoon dadelijk na 8 jaar weer vrijlaten en weer iemand dood moet gaan of verkracht moet worden.

Of zeg jij? Nee die heeft zijn lesje wel geleerd? Want ik zeg niet we moeten het rechtssysteem veranderen, maar ik zeg we moeten deze mensen en hoe we met ze omgaan als maatschappij veranderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2017 15:30:56 ]
pi_174477837
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 15:30 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee dat snap ik ook.

Alleen vind ik wel dat je heel voorzichtig moet zijn wanneer je mensen loslaat waarvan je niet 100% weet of ze wel psychisch normaal zijn. Wanneer je die beslissing niet kan maken en deze een psychologische test weigert, zul je toch een hele voorzichtige afweging moeten maken.

Gezien het hier om iemand gaat die eerst geen spijt betuigde en nu voor de 2de keer weer zoiets probeert wat de dood van iemand tot gevolg heeft. Vind ik het vrij eng als we deze persoon dadelijk na 8 jaar weer vrijlaten en weer iemand dood moet gaan of verkracht moet worden.

Of zeg jij? Nee die heeft zijn lesje wel geleerd? Want ik zeg niet we moeten het rechtssysteem veranderen, maar ik zeg we moeten deze mensen en hoe we met ze omgaan als maatschappij veranderen.
Denj niet dat hij 8 jaar krijgt nu.
.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')