abonnement Unibet Coolblue
pi_174370792
Geachte forumbezoeker,

Ik ben op zoek naar wat advies. Gister ontving ik de bijgevoegde brieven van de Raad voor Rechtsbijstand.
Het komt er kort op neer dat ze 800 euro van mij willen, omdat ik schijnbaar boven de bepaalde spaargrens zat van 2014 (grens lag op 21.139).
Nu heb ik al kort gebeld met de RvR en die vrouw vertelde mij dat geld op een spaarrekening (tot 25.000 eu) niet meetelt, zou dit dan betekenen dat ik alsnog onder de grens kom?
Ik heb namelijk destijds aan mijn advocaat gevraagd hoeveel het zou kosten (inclusief mijn financiële situatie), en zij verzekerde mij dat het alleen de 143 euro eigen bijdrage was. Dit blijkt niet te kloppen, dus u kunt zich voorstellen dat ik uit andere (onbevooroordeelde) hoek zou willen horen hoe of wat.

Daarnaast is duidelijk te zien dat mijn inkomen sinds 2012 zwaar geslonken is (geen baan meer, gaan studeren), zou dit ook een rechtvaardige grond zijn om aan te dragen dat het oneerlijk is dat ze nu nog 800 euro van mij vragen?

Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen, want 800 euro is niet niks :(


  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:28:16 #2
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_174370856
En terecht, je kan het gewoon betalen ^O^
pi_174370986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:25 schreef Moraalriddert het volgende:
Geachte forumbezoeker,

Ik ben op zoek naar wat advies. Gister ontving ik de bijgevoegde brieven van de Raad voor Rechtsbijstand.
Het komt er kort op neer dat ze 800 euro van mij willen, omdat ik schijnbaar boven de bepaalde spaargrens zat van 2014 (grens lag op 21.139).
Nu heb ik al kort gebeld met de RvR en die vrouw vertelde mij dat geld op een spaarrekening (tot 25.000 eu) niet meetelt, zou dit dan betekenen dat ik alsnog onder de grens kom?
Ik heb namelijk destijds aan mijn advocaat gevraagd hoeveel het zou kosten (inclusief mijn financiële situatie), en zij verzekerde mij dat het alleen de 143 euro eigen bijdrage was. Dit blijkt niet te kloppen, dus u kunt zich voorstellen dat ik uit andere (onbevooroordeelde) hoek zou willen horen hoe of wat.

Daarnaast is duidelijk te zien dat mijn inkomen sinds 2012 zwaar geslonken is (geen baan meer, gaan studeren), zou dit ook een rechtvaardige grond zijn om aan te dragen dat het oneerlijk is dat ze nu nog 800 euro van mij vragen?

Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen, want 800 euro is niet niks :(

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.rechtsbijstand(...)rden-hoogte-vermogen

Spaargeld lijkt toch echt gewoon mee te tellen bij het vermogen. Misschien verstandiger geweest om al deze vragen te stellen voordat je deze bijdrage in de kosten accepteerde?
pi_174371061
Die prijsverlaging naar 143 euro lijkt volgens de tweede screenshot gebaseerd te zijn op je inkomen, maar doordat later pas je vermogen bekend was krijg je nu deze naheffing.
pi_174371216
Geen kans. Je kunt het zelf betalen dan hoeft de gemeenschap dat niet te doen.
pi_174371383
Een user die zich moraalridder noemt maar dan toch onder terechte rekeningen probeert uit te komen. :D
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 13:27:26 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_174372192
Haha TS, gewoon lekker betalen, met je gehuil over 800 euro die je gewoon terecht moet betalen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage donderdag 12 oktober 2017 @ 13:44:30 #8
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_174372581
Volgens mij moet je gewoon betalen. Vermogen heb je om uit te geven aan dit soort zaken, gelukkig begrijpt de raad van de rechtspraak dat ook, en verdient iemand die echt krap bij kas zit een vergoeding, jij niet.

Dat je verkeerd bent ingelicht door je advocaat is kut. Misschien kan je haar daarvoor aanklagen?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_174373627
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:44 schreef JeMoeder het volgende:
Volgens mij moet je gewoon betalen. Vermogen heb je om uit te geven aan dit soort zaken, gelukkig begrijpt de raad van de rechtspraak dat ook, en verdient iemand die echt krap bij kas zit een vergoeding, jij niet.

Dat je verkeerd bent ingelicht door je advocaat is kut. Misschien kan je haar daarvoor aanklagen?
Een beetje een ervaren advocaat zet dit heel duidelijk in de opdrachtbevestiging... Denk dat dat hier ook gebeurd is, maar je kunt het altijd nakijken. En dan nog is het de vraag of je moet zelf verplicht bent de voorwaarden te kennen.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 18:08:00 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_174378359
quote:
Daarnaast is duidelijk te zien dat mijn inkomen sinds 2012 zwaar geslonken is (geen baan meer, gaan studeren), zou dit ook een rechtvaardige grond zijn om aan te dragen dat het oneerlijk is dat ze nu nog 800 euro van mij vragen?
Ja hoor, dan moet je vragen of ze het peiljaar willen verleggen. Oh wacht, dat heb je al gedaan.
pi_174381008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:25 schreef Moraalriddert het volgende:

Daarnaast is duidelijk te zien dat mijn inkomen sinds 2012 zwaar geslonken is (geen baan meer, gaan studeren), zou dit ook een rechtvaardige grond zijn om aan te dragen dat het oneerlijk is dat ze nu nog 800 euro van mij vragen?

Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen, want 800 euro is niet niks :(

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas. Als je voldoende vermogen hebt, dan moet je zelf betalen. Dat je het geld nu niet meer hebt, wil niet zeggen dat je de kosten van toen niet meer hoeft te voldoen.

Dokken en voortaan goed informeren (bij de juiste bron, op basis van volledige informatie; neem aan dat je zelf ook wel wist hoeveel spaargeld je had) vóór je ergens in stapt.
pi_174381350
Ontbreekt er een stuk van de brief in de OP? Het lijkt alsof je verzamelinkomen helemaal niet boven de grens van ¤ 21.139 uit komt. Als dat niet zo is heb je gewoon recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.

De telefoniste zei dat ¤25.000 euro op de spaarrekening niet meetelt omdat de grens nu 25.000 euro is. In 2012/14 was dat nog minder. Alsnog blijf je volgens mij onder die ¤ 21.139 verzamelinkomen+vermogen.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 20:09:25 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174381498
Zo zie je maar weer hoe verstandig een rechtsbijstandsverzekering is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174381541
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie je maar weer hoe verstandig een rechtsbijstandsverzekering is
Doen die ook strafrecht?
pi_174381842
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie je maar weer hoe verstandig een rechtsbijstandsverzekering is
Die zijn inderdaad heel handig maar strafzaken waar je veroordeeld wordt voor het plegen van een strafbaar feit (dat neem ik dan maar even aan) doen ze niet.
pi_174393495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:04 schreef Tchock het volgende:
Ontbreekt er een stuk van de brief in de OP? Het lijkt alsof je verzamelinkomen helemaal niet boven de grens van ¤ 21.139 uit komt. Als dat niet zo is heb je gewoon recht op gesubsidieerde rechtsbijstand.

De telefoniste zei dat ¤25.000 euro op de spaarrekening niet meetelt omdat de grens nu 25.000 euro is. In 2012/14 was dat nog minder. Alsnog blijf je volgens mij onder die ¤ 21.139 verzamelinkomen+vermogen.
Er ontbreekt inderdaad een stuk, maar daar staan mijn personalia in, alles wat er in de foto's staat is de relevante informatie.
Het verzamelinkomen ligt inderdaad ver onder de grens, zou dat iets kunnen zijn waarmee ik zoden aan de dijk kan zetten?
pi_174393563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:20 schreef Tchock het volgende:

Die zijn inderdaad heel handig maar strafzaken waar je veroordeeld wordt voor het plegen van een strafbaar feit (dat neem ik dan maar even aan) doen ze niet.
En daarom heb ik al eeuwen geen rechtsbijstandverzekering want het gaat er mij niet om dat ik elk jaar zoveel afdraag terwijl er niks gebeurd en als er iets gebeurd dan ineens nog wat moet bijbetalen voor een of andere reden. Dan spaar ik het geld zelf wel (opzij zetten) voor die ene keer dat er iets gebeurd, en tegen die tijd is er voldoende vermogen om voor die ene keer cash uit te betalen.
pi_174393969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:15 schreef Moraalriddert het volgende:

[..]

Er ontbreekt inderdaad een stuk, maar daar staan mijn personalia in, alles wat er in de foto's staat is de relevante informatie.
Het verzamelinkomen ligt inderdaad ver onder de grens, zou dat iets kunnen zijn waarmee ik zoden aan de dijk kan zetten?
Ja, daar zou ik zeker achteraan gaan. De grens waarbij je alle advocaatkosten zelf moet betalen ligt anno 2017 op ¤26.400. Daar kom je láng niet aan, als je vermogen en inkomsten bij elkaar optelt. Als ze je partner hebben meegerekend stijgt het bedrag wat je mag hebben nog tot ¤37.300, dat red je al helemaal niet.

Zou even bellen om te vragen hoe dit zit.
pi_174402707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik zeker achteraan gaan. De grens waarbij je alle advocaatkosten zelf moet betalen ligt anno 2017 op ¤26.400. Daar kom je láng niet aan, als je vermogen en inkomsten bij elkaar optelt. Als ze je partner hebben meegerekend stijgt het bedrag wat je mag hebben nog tot ¤37.300, dat red je al helemaal niet.

Zou even bellen om te vragen hoe dit zit.
Snap ik het helemaal verkeerd? Het gaat om toevoeging in een jaar dat het inkomen wél te hoog was? Heeft het huidige inkomen niet veel mee te maken dan, toch?
pi_174402756
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:26 schreef Queller het volgende:

[..]

Snap ik het helemaal verkeerd? Het gaat om toevoeging in een jaar dat het inkomen wél te hoog was? Heeft het huidige inkomen niet veel mee te maken dan, toch?
Het gaat om het jaar waarin de toevoeging is verleend, dus 2012. Daarna is een peildatumverlegging geweest naar 2014. In die beide jaren was het verzamelinkomen+vermogen van TS vér onder de 20.000. Ik vermeld de huidige grenzen omdat ik die van 2012 niet zo snel bij de hand heb maar die zijn volgens mij niet explosief gestegen in de afgelopen 3/5 jaar.
pi_174402909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het gaat om het jaar waarin de toevoeging is verleend, dus 2012. Daarna is een peildatumverlegging geweest naar 2014. In die beide jaren was het verzamelinkomen+vermogen van TS vér onder de 20.000. Ik vermeld de huidige grenzen omdat ik die van 2012 niet zo snel bij de hand heb maar die zijn volgens mij niet explosief gestegen in de afgelopen 3/5 jaar.
Ow, zo had ik er niet naar gekeken. Ben benieuwd waar het op uitdraait!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:14:27 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174403687
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:20 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En daarom heb ik al eeuwen geen rechtsbijstandverzekering want het gaat er mij niet om dat ik elk jaar zoveel afdraag terwijl er niks gebeurd en als er iets gebeurd dan ineens nog wat moet bijbetalen voor een of andere reden. Dan spaar ik het geld zelf wel (opzij zetten) voor die ene keer dat er iets gebeurd, en tegen die tijd is er voldoende vermogen om voor die ene keer cash uit te betalen.
Een tweehonderd euro per jaar, das ongeveer een uurtarief van een goede advocaat arbeidsrecht om maar wat te noemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174405685
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:14 schreef Pietverdriet het volgende:

Een tweehonderd euro per jaar, das ongeveer een uurtarief van een goede advocaat arbeidsrecht om maar wat te noemen.
Je gaat een beetje offtopic en ik doe mee: heb je ook een idee wat zo'n verzekeringsadvocaat werkelijk voor je doet?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:58:12 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174405716
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Je gaat een beetje offtopic en ik doe mee: heb je ook een idee wat zo'n verzekeringsadvocaat werkelijk voor je doet?
Kon gewoon zelf een advocaat uitzoeken toen ik er eentje nodig had,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174405764
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Kon gewoon zelf een advocaat uitzoeken toen ik er eentje nodig had,
Ow sorry, vroeg ik of je zelf een advocaat kon kiezen 8)7 :D Ik bedoelde te vragen: wat doet zo'n verzekeringsadvocaat werkelijk voor je?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')