abonnement Unibet Coolblue
pi_174432535
Dat inkomen van die Van Nieuwkerk is gewoon niet normaal, volgens Rutte dus wel
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:17:18 #77
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174432544
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat we in een maatschappij leven waarbij iedereen iets nuttigs doet voor deze maatschappij. De ene is slimmer dan de ander of heeft langer gestudeerd, dat klopt. Maar waarom zou een dokter een held zijn terwijl de schoonmaker van het ziekenhuis dat niet is? Waarom is een politieman een nobeler beroep dan een accountant? Dat een voetballer meer verdient dan 100 schoonmakers komt door vraag en aanbod: hij kan een kunstje wat vele niet kunnen en waar miljoenen mensen naar kijken.

Bevalt je baan je niet dan kies je een makkelijker beroep dat meer verdient... uiteindelijk lost het zichzelf dan weer op want dan wordt de andere baan weer aantrekkelijker omdat er minder aanbod is. Mensen in de zorg bijv. blijven janken dat ze hard moeten werken en weinig verdienen... maar waarom doen zoveel mensen het dan nog? Omdat het makkelijk is... en dus is er veel aanbod.
Niet omdat het makkelijk is maar mensen worden nu eenmaal geboren met diverse kwaliteiten. Niet iedereen is geschikt om een hbo of academisch onderwijs te volgen. Als dat wel zo zou zijn dan is er iets mis met het onderwijs.

Mensen blijven dit doen omdat men toch geen andere keus heeft. Zeker niet de lager opgeleide die nu eenmaal niet dat hoger onderwijs kan volgen.

Lopende band werk is moeilijk in die zin dat een hoger opgeleide het nog geen jaar zou volhouden alvorens afgevoerd te worden naar de opvang wegens psychische klachten. Het is dus toch moeilijker dan je denkt maar op een andere manier.

Overigens zijn er gigantische tekorten in de zorg. Mensen blijven dit ook doen omdat ze het leuk vinden of zien het als een roeping. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar nooit ontevreden mag zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174435212
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Niet omdat het makkelijk is maar mensen worden nu eenmaal geboren met diverse kwaliteiten. Niet iedereen is geschikt om een hbo of academisch onderwijs te volgen. Als dat wel zo zou zijn dan is er iets mis met het onderwijs.

Mensen blijven dit doen omdat men toch geen andere keus heeft. Zeker niet de lager opgeleide die nu eenmaal niet dat hoger onderwijs kan volgen.

Lopende band werk is moeilijk in die zin dat een hoger opgeleide het nog geen jaar zou volhouden alvorens afgevoerd te worden naar de opvang wegens psychische klachten. Het is dus toch moeilijker dan je denkt maar op een andere manier.
Wat bazel je allemaal. Lopende band werk is helemaal niet moeilijk voor een hoger opgeleide, alleen te saai. Simpelere mensen kunnen daarmee overweg omdat die liever niet nadenken, omdat ze dat bijna niet kunnen. Maar aangezien het gemiddelde IQ 100 is en dus 50% van de mensen eronder zit, hebben we heel veel mensen die niet zo slim zijn en daarom verdienen de baantjes die daarbij passen gemiddeld minder.
Facts don't care about your feelings
pi_174436962
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat bazel je allemaal. Lopende band werk is helemaal niet moeilijk voor een hoger opgeleide, alleen te saai. Simpelere mensen kunnen daarmee overweg omdat die liever niet nadenken, omdat ze dat bijna niet kunnen. Maar aangezien het gemiddelde IQ 100 is en dus 50% van de mensen eronder zit, hebben we heel veel mensen die niet zo slim zijn en daarom verdienen de baantjes die daarbij passen gemiddeld minder.
Hoger opgeleiden willen, volgens mij, niet tot hun pensioen het geestdodende lopende bandwerk uitvoeren, vinden waarschijnlijk dat men het de hoger opgeleiden niet al te moeilijk mag maken.
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:43:04 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174437082
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 18:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wat bazel je allemaal. Lopende band werk is helemaal niet moeilijk voor een hoger opgeleide, alleen te saai. Simpelere mensen kunnen daarmee overweg omdat die liever niet nadenken, omdat ze dat bijna niet kunnen. Maar aangezien het gemiddelde IQ 100 is en dus 50% van de mensen eronder zit, hebben we heel veel mensen die niet zo slim zijn en daarom verdienen de baantjes die daarbij passen gemiddeld minder.
Ga het eens doen. En dat niet een paar weekjes. Nu ben ik niet al te hoog opgeleid maar ik weet wel zeker dat ik het niet lang zou volhouden alvorens afgevoerd te worden. Na een maand papier inpakken in mijn jeugd zat ik er al doorheen. Bovendien lichamelijk ook niet al te licht. De gele dag hoor je niets anders dan gelul over de tiet. Dag in dag uit. Alleen al de gesprekken draai je van door.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174437095
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:43 schreef Cherna het volgende:
De gele dag hoor je niets ander dan geluk over de tiet.
Dat klinkt niet verkeerd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:45:21 #82
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174437131
quote:
11s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat klinkt niet verkeerd.
Dat is leuk voor een moment. Maar dat gaat snel vervelen. Maar ik bedoel daar niets verkeerd mee. Er zijn zat mensen die dat kunnen volhouden en er nog plezier in hebben ook.

Men noemt het niet voor niets geestdodend werk. Ook dat kun je als een moeilijkheid zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherna op 15-10-2017 19:51:41 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174437142
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:16 schreef Bottendaal het volgende:
Dat inkomen van die Van Nieuwkerk is gewoon niet normaal, volgens Rutte dus wel
pi_174437206
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat we in een maatschappij leven waarbij iedereen iets nuttigs doet voor deze maatschappij. De ene is slimmer dan de ander of heeft langer gestudeerd, dat klopt. Maar waarom zou een dokter een held zijn terwijl de schoonmaker van het ziekenhuis dat niet is? Waarom is een politieman een nobeler beroep dan een accountant? Dat een voetballer meer verdient dan 100 schoonmakers komt door vraag en aanbod: hij kan een kunstje wat vele niet kunnen en waar miljoenen mensen naar kijken.

Bevalt je baan je niet dan kies je een makkelijker beroep dat meer verdient... uiteindelijk lost het zichzelf dan weer op want dan wordt de andere baan weer aantrekkelijker omdat er minder aanbod is. Mensen in de zorg bijv. blijven janken dat ze hard moeten werken en weinig verdienen... maar waarom doen zoveel mensen het dan nog? Omdat het makkelijk is... en dus is er veel aanbod.
Wat een onzin. Zo werkt het helemaal niet. Je moet apert oneerlijk zijn om veel te verdienen. Je moet mee willen doen aan de macht van het kwaad. Je weet dat het gros van de grootverdieners het geld verdient met onzin zonder enige toegevoegde waarde voor de maatschappij als geheel? Nee. Dat weet je denk ik niet. De grote omzetten worden gemaakt in het niets toevoegende financiële gebeuren. Niets (althans in Nederland) van belang meer in de "maakindustrie". Dat is de industrie waar economische vooruitgang uit voortkomt in principe. We zijn een land van het steeds duurder aan elkaar verkopen van onzin met een verlengsnoer. Zie de moderne huizenmarkt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174437231
quote:
11s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat klinkt niet verkeerd.
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174437260
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ga het eens doen. En dat niet een paar weekjes. Nu ben ik niet al te hoog opgeleid maar ik weet wel zeker dat ik het niet lang zou volhouden alvorens afgevoerd te worden. Na een maand papier inpakken in mijn jeugd zat ik er al doorheen. Bovendien lichamelijk ook niet al te licht. De gele dag hoor je niets anders dan gelul over de tiet. Dag in dag uit. Alleen al de gesprekken draai je van door.
Op een bepaald niveau is men te slim voor dom werk. Daar ga je aan onderdoor inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174437399
Ze hebben het natuurlijk wel verdiend. Denk maar aan de woningcoöperaties, de NS (met of zonder Fyra), de nationale politie, het leger, de belastingdienst, de Centrale Bank en andere instanties die toezicht houden op banken en verzekeraars. Allemaal succesverhalen. :Y
  zondag 15 oktober 2017 @ 20:01:20 #88
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174437455
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Op een bepaald niveau is men te slim voor dom werk. Daar ga je aan onderdoor inderdaad.
Als je nu van Nieuwkerk wil slopen moet je hem verbannen naar de lopende band. Al zou die zijn salaris dat hij nu heeft mogen behouden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 15 oktober 2017 @ 20:27:15 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174437949
VVD is enorm hypocriet en meet met twee maten. Maar dat wisten wel al.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174438044
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
VVD is enorm hypocriet en meet met twee maten. Maar dat wisten wel al.
Is tamelijk onNederlands wat de VVD pleegt te doen.
pi_174438266
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zo werkt het helemaal niet. Je moet apert oneerlijk zijn om veel te verdienen. Je moet mee willen doen aan de macht van het kwaad. Je weet dat het gros van de grootverdieners het geld verdient met onzin zonder enige toegevoegde waarde voor de maatschappij als geheel? Nee. Dat weet je denk ik niet. De grote omzetten worden gemaakt in het niets toevoegende financiële gebeuren. Niets (althans in Nederland) van belang meer in de "maakindustrie". Dat is de industrie waar economische vooruitgang uit voortkomt in principe. We zijn een land van het steeds duurder aan elkaar verkopen van onzin met een verlengsnoer. Zie de moderne huizenmarkt.
Je klinkt als een SP stemmer.
Facts don't care about your feelings
pi_174439690
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zo werkt het helemaal niet. Je moet apert oneerlijk zijn om veel te verdienen. Je moet mee willen doen aan de macht van het kwaad. Je weet dat het gros van de grootverdieners het geld verdient met onzin zonder enige toegevoegde waarde voor de maatschappij als geheel? Nee. Dat weet je denk ik niet. De grote omzetten worden gemaakt in het niets toevoegende financiële gebeuren. Niets (althans in Nederland) van belang meer in de "maakindustrie". Dat is de industrie waar economische vooruitgang uit voortkomt in principe. We zijn een land van het steeds duurder aan elkaar verkopen van onzin met een verlengsnoer. Zie de moderne huizenmarkt.
Fact free geleuter van de bovenste plank.

En niet relevant.
pi_174439801
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat we in een maatschappij leven waarbij iedereen iets nuttigs doet voor deze maatschappij. De ene is slimmer dan de ander of heeft langer gestudeerd, dat klopt. Maar waarom zou een dokter een held zijn terwijl de schoonmaker van het ziekenhuis dat niet is? Waarom is een politieman een nobeler beroep dan een accountant? Dat een voetballer meer verdient dan 100 schoonmakers komt door vraag en aanbod: hij kan een kunstje wat vele niet kunnen en waar miljoenen mensen naar kijken.

Bevalt je baan je niet dan kies je een makkelijker beroep dat meer verdient... uiteindelijk lost het zichzelf dan weer op want dan wordt de andere baan weer aantrekkelijker omdat er minder aanbod is. Mensen in de zorg bijv. blijven janken dat ze hard moeten werken en weinig verdienen... maar waarom doen zoveel mensen het dan nog? Omdat het makkelijk is... en dus is er veel aanbod.
Ik denk dat we het eens zijn.
pi_174439803
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:27 schreef Klopkoek het volgende:
VVD is enorm hypocriet en meet met twee maten. Maar dat wisten wel al.
Inderdaad geen nieuws, maar helaas stemmen er nog teveel idioten op
  maandag 16 oktober 2017 @ 13:54:53 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_174450883
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, werkloosheid!
Je hebt niets aan werk als je er je rekeningen niet van kan betalen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')