abonnement Unibet Coolblue
pi_174364983
-De zorgpremie gaat jaarlijks met 10 euro omhoog.
-De energie rekening gaat met zo'n 200 euro per jaar omhoog.
-De lage belasting gaat omhoog van 6 naar 9%, dus alle boodschappen(!), medicijnen(!!!), boeken en uitstapjes worden duurder.
-De aflosboete komt er nog bij. Dat is voor een gemiddeld huis ook al gauw 100 euro per jaar erbij.
-Tabakaccijns gaat weer omhoog (persoonlijk heb ik daar geen last van maar velen anderen wel)
-De NIPT test gaat uit het basispakket (dit is nou niet bepaald een veel voorkomende kostenpost voor een gemiddeld gezin, maar toch).
-Huurtoeslag zal worden afgebouwd.
-De laagste belasting schijf wordt verhoogd.
-Er komt waarschijnlijk nog een extra belasting op vliegen.

En daar tegenover staat dan een iets lagere inkomstenbelasting voor de mensen die nu boven de laagste schijf zitten. Ik heb nog geen som gemaakt, maar iets zegt mij dat dat niet tegen elkaar opweegt en we dus onderaan de streep wederom weer meer geld kwijt zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door very op 12-10-2017 01:25:02 ]
People assume too much.
pi_174365132
En toch brengen ze het als iets positiefs _O-
Kijken of de schapen erin meegaan...
Hello!
pi_174365457
Boeken kan je toch downloaden, theater is saai. China vliegt mijn zooi hier naar toe, huurtoeslag mag ook wel naar beneden,tabak tsja lb,en als je elk jaar over stapt van energie heb je alsnog een gunstige jaarnota.

Daar integen gaat mijn IB naar beneden.

Prima
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  User die overal opduikt 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 06:21:24 #4
186611 Haags
pi_174365812
het zal allemaal wel meevallen.
Zonder wrijving geen glans
pi_174365836
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 02:10 schreef spierbal het volgende:
Boeken kan je toch downloaden, theater is saai. China vliegt mijn zooi hier naar toe, huurtoeslag mag ook wel naar beneden,tabak tsja lb,en als je elk jaar over stapt van energie heb je alsnog een gunstige jaarnota.

Daar integen gaat mijn IB naar beneden.

Prima
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 08:42:58 #6
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_174366578
quote:
Not sure if werkloos or just laaggeschoold
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_174366598
Ik neem dat iedereen hier die het allemaal wel weer eens even beter weet over 4 jaar voor een verassing gaat zorgen bij de tweedekamer verkiezingen.
pi_174366650
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:44 schreef zovty het volgende:
Ik neem dat iedereen hier die het allemaal wel weer eens even beter weet over 4 jaar voor een verassing gaat zorgen bij de tweedekamer verkiezingen.
Denken dat stemmen iets veranderd
:')
People assume too much.
pi_174366663
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:50 schreef very het volgende:

[..]

Denken dat stemmen iets veranderd
:')
Ja, nee, ja, nee. Daarom suggereer ik ook dat je zelf mee gaat doen aan de verkiezingen en wel eens even laat zien hoe het ook kan.
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 08:54:53 #10
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_174366711
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:50 schreef very het volgende:

[..]

Denken dat stemmen iets veranderd
:')
Denken dat klagen iets verandert :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_174366751
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:54 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Denken dat klagen iets verandert :')
Meer dan stemmen, dat dan weer wel.
People assume too much.
pi_174366850
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 00:55 schreef very het volgende:
-De zorgpremie gaat jaarlijks met 10 euro omhoog.
-De energie rekening gaat met zo'n 200 euro per jaar omhoog.
-De lage belasting gaat omhoog van 6 naar 9%, dus alle boodschappen(!), medicijnen(!!!), boeken en uitstapjes worden duurder.
-De aflosboete komt er nog bij. Dat is voor een gemiddeld huis ook al gauw 100 euro per jaar erbij.
-Tabakaccijns gaat weer omhoog (persoonlijk heb ik daar geen last van maar velen anderen wel)
-De NIPT test gaat uit het basispakket (dit is nou niet bepaald een veel voorkomende kostenpost voor een gemiddeld gezin, maar toch).
-Huurtoeslag zal worden afgebouwd.
-De laagste belasting schijf wordt verhoogd.
-Er komt waarschijnlijk nog een extra belasting op vliegen.

En daar tegenover staat dan een iets lagere inkomstenbelasting voor de mensen die nu boven de laagste schijf zitten. Ik heb nog geen som gemaakt, maar iets zegt mij dat dat niet tegen elkaar opweegt en we dus onderaan de streep wederom weer meer geld kwijt zijn.
En daar zou je best weleens gelijk in kunnen hebben dus...wel terechte klacht.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 11:26:39 #13
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_174369474
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 06:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
het zal allemaal wel meevallen.
Zo brengen ze het ja. Ik heb nog nooit een kabinet meegemaakt waarbij het voor de burger voordeliger werd.

Kabinetswisseling = mogelijkheid om alles duurder te maken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_174369710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 06:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
het zal allemaal wel meevallen.
wat is er?
pi_174370302
quote:
het enige wat in mijn opzicht duurder wordt zijn de boodschappen.

Als de overheid alles duurder gaat maken neem ik de producten niet meer af.

Simpel zat.

De hra is er nog, over 27 jaar is de belasting op mijn huis iets wat minder is, tsjaa.

Als je het bekijkt ook met de HRA, dat is complete onzin. Dat is in het leven geroepen om mensen aan een eigen huis te krijgen en zo een financieel voordeel geven. Nu is de vraag groter dan het aanbod dus waarom zou eigen woning dan nog gesubsidieerd moeten worden?

In dat geval kan je ook nog een aardig gat dichten, maar helaas nemen veel mensen hun HRA mee als maandelijks inkomen (of als bedrag wat de lasten naar beneden krijgt)

Ja als je op die fiets een huis koopt is het niet slim.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174371229
Tja 3 partijen met een rechts economisch signatuur. En dan denken dat die leuke dingen gaan doen voor Jan met de pet. En de meeste die zich hier heel groots voordoen, nee jullie horen ook niet bij de veeveedee doelgroep. Net of de meeste hier 100K op jaarbasis maken.

Wel eerlijk toegegeven, links is er ook niet meer voor Jan met de pet. Waren ze ooit wel, maar ook goed de weg kwijt met dat sjw gedoe. SP valt daar nog in mee, maar die willen nooit een compromis sluiten, ook geen zak aan. De CU is de enige partij met een links economisch signatuur in het aankomend kabinet, maar ja 5 zetels. En dat Christelijke gedoe krijg je er ook gratis erbij.

En dan nog de eenmanszaak, de Pvv. Beetje brullen met linkse standpunten, stiekem wel zoveel mogelijk meestemmen met met de vvd en een onrealistisch programma, dat alleen werkt als een bepaalde narcist het alleen voor het zeggen zou hebben.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_174371450
quote:
Wat een ontzettend dom plaatje.

Als je het niet zeker weet, is het sowieso geen overduidelijke troll.
pi_174371489
Sigaar uit eigen doos of erger zelfs.
pi_174371594
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:42 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Not sure if werkloos or just laaggeschoold
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Wat een ontzettend dom plaatje.

Als je het niet zeker weet, is het sowieso geen overduidelijke troll.
pi_174372249
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:01 schreef spierbal het volgende:

[..]

het enige wat in mijn opzicht duurder wordt zijn de boodschappen.

Als de overheid alles duurder gaat maken neem ik de producten niet meer af.

Simpel zat.

De hra is er nog, over 27 jaar is de belasting op mijn huis iets wat minder is, tsjaa.

Als je het bekijkt ook met de HRA, dat is complete onzin. Dat is in het leven geroepen om mensen aan een eigen huis te krijgen en zo een financieel voordeel geven. Nu is de vraag groter dan het aanbod dus waarom zou eigen woning dan nog gesubsidieerd moeten worden?

In dat geval kan je ook nog een aardig gat dichten, maar helaas nemen veel mensen hun HRA mee als maandelijks inkomen (of als bedrag wat de lasten naar beneden krijgt)

Ja als je op die fiets een huis koopt is het niet slim.
Succes met het overstappen naar een energie leverancier die jou bijna 40% korting gaat geven tov het gemiddelde.
People assume too much.
pi_174372278
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:29 schreef very het volgende:

[..]

Succes met het overstappen naar een energie leverancier die jou bijna 40% korting gaat geven tov het gemiddelde.
zo lastig is dat niet hoor.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174372309
Meer hey, pabo studenten krijgen het eerste jaar maarliefst 1000 euro korting op hun collegegeld!
  Moderator donderdag 12 oktober 2017 @ 13:33:51 #23
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_174372343
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:32 schreef mtchel112 het volgende:
Meer hey, pabo studenten krijgen het eerste jaar maarliefst 1000 euro korting op hun collegegeld!
Meer aanbod van leraren, kunnen ze de lonen mooi laag houden en alle stakende muiters eruit gooien
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_174372376
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:33 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Meer aanbod van leraren, kunnen ze de lonen mooi laag houden en alle stakende muiters eruit gooien
Die juffies en meesters moeten niet janken. Ik kan daar persoonlijk echt pissig om worden.
Mega veel vakantie, redelijk hoog startsalaris en een Cao.

Dat heeft niet iedere hbo'er
pi_174372487
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:30 schreef spierbal het volgende:

[..]

zo lastig is dat niet hoor.
Juist
People assume too much.
pi_174372785
Gewoon zwart beunhazen, uitkering pakken, subsidies en toeslagen krijgen. Kwijtscheldingen regelen. Gratis boodschappen doen bij de voedselbank.

Mij hoor je niet klagen, mooi land Nederland!
pi_174372945
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:35 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Die juffies en meesters moeten niet janken. Ik kan daar persoonlijk echt pissig om worden.
Mega veel vakantie, redelijk hoog startsalaris en een Cao.

Dat heeft niet iedere hbo'er
Dat van die vakantie valt in de praktijk vies tegen. Daarbij is het helemaal geen hoog startsalaris. Ik vind hun klachten zeer terecht
People assume too much.
pi_174377787
VVD naar de pleuris ermee
  donderdag 12 oktober 2017 @ 17:56:05 #29
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_174377958
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 17:48 schreef Bottendaal het volgende:
VVD naar de pleuris ermee
VVD 1 van de beste partijen... Jij stemt Groenlinks/PVV/SP/PVDD? :')!!!
pi_174387286
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 17:56 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

VVD 1 van de beste partijen... Jij stemt Groenlinks/PVV/SP/PVDD? :')!!!
Groen Links
  donderdag 12 oktober 2017 @ 22:44:56 #31
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_174387423
Voor de zolderkamerbewoners met een uitkering zal dit kabinet inderdaad weinig goeds brengen!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_174387496
Tis puur aftellen dat ik met mijn vriendin naar de antillen gaat verhuizen
pi_174387512
Tering vvd. Sws mensen die daar op stemmen :')
pi_174387806
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:47 schreef Fatoeman het volgende:
Tering vvd. Sws mensen die daar op stemmen :')
Haten op de bazen van de VVD :')
pi_174387908
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:58 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Haten op de bazen van de VVD :')
Niet voor thierry stemmen :')
pi_174388166
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:44 schreef Geelman het volgende:
Voor de zolderkamerbewoners met een uitkering zal dit kabinet inderdaad weinig goeds brengen!
De OP niet lezen :')
People assume too much.
pi_174388317
Mensen die denken dat ze opeens tering veel extra geld overhouden door een bepaald kabinet :’)

Gewoon een baan zoeken waar je veel geld mee verdient is de oplossing.
pi_174388340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 23:21 schreef wielrennerdt het volgende:
Mensen die denken dat ze opeens tering veel extra geld overhouden door een bepaald kabinet :’)

Gewoon een baan zoeken waar je veel geld mee verdient is de oplossing.
Doekoes locken _O_
pi_174389541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 23:21 schreef wielrennerdt het volgende:
Mensen die denken dat ze opeens tering veel extra geld overhouden door een bepaald kabinet :’)

Gewoon een baan zoeken waar je veel geld mee verdient is de oplossing.
Gewoon hosselen on the lay low, JWZ
People assume too much.
pi_174389654
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:35 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Die juffies en meesters moeten niet janken. Ik kan daar persoonlijk echt pissig om worden.
Mega veel vakantie, redelijk hoog startsalaris en een Cao.

Dat heeft niet iedere hbo'er
Helemaal mee eens. Startloon rond de 2300. Dit kan groeien tot maximaal tegen de 3800 euro per maand. Ik vind dat een hoog/redelijk salaris voor een juf, vooral in combinatie met de overige voorwaarden. Tja en dat je met ontzettend veel rotkinderen zit en dat je over elk kind een verslagje moet schrijven. Daar kies je zelf voor.
pi_174389757
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 01:11 schreef toppertim het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Startloon rond de 2300. Dit kan groeien tot maximaal tegen de 3800 euro per maand. Ik vind dat een hoog/redelijk salaris voor een juf, vooral in combinatie met de overige voorwaarden. Tja en dat je met ontzettend veel rotkinderen zit en dat je over elk kind een verslagje moet schrijven. Daar kies je zelf voor.
Als je het zo benaderd als jij blijkbaar doet, dan is het best veel ja. Wanneer je het vak serieus neemt en jezelf optimaal inzet om van je klas van 30 kinderen proberen 30 intelligente kinderen te maken, dan vind ik het een bedroevend laag salaris.

Volgens mij beseffen jullie niet hoeveel werkdruk er eigenlijk is. Het is bijna niet meer te doen met zoveel kinderen, met elk ouders die verwachten dat hun kind speciale aandacht krijgt, tal van verschillende mensen die jouw manier van handelen telkens maar weer willen aanpassen of niet genoeg waarderen, de ouderavonden, de diepgaande verslagen, de voorbereidingen, de controles....noem het allemaal maar op. Mijn werk is een HEEL STUK minder stressgevoelig, en ik maak wellicht ook aanzienlijk minder uren, maar toch verdien ik meer.

En die vakantiedagen? Ik denk dat je dat beter kan bestempelen als het opnemen van overuren.
People assume too much.
pi_174392201
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 01:24 schreef very het volgende:

[..]

Als je het zo benaderd als jij blijkbaar doet, dan is het best veel ja. Wanneer je het vak serieus neemt en jezelf optimaal inzet om van je klas van 30 kinderen proberen 30 intelligente kinderen te maken, dan vind ik het een bedroevend laag salaris.

Volgens mij beseffen jullie niet hoeveel werkdruk er eigenlijk is. Het is bijna niet meer te doen met zoveel kinderen, met elk ouders die verwachten dat hun kind speciale aandacht krijgt, tal van verschillende mensen die jouw manier van handelen telkens maar weer willen aanpassen of niet genoeg waarderen, de ouderavonden, de diepgaande verslagen, de voorbereidingen, de controles....noem het allemaal maar op. Mijn werk is een HEEL STUK minder stressgevoelig, en ik maak wellicht ook aanzienlijk minder uren, maar toch verdien ik meer.

En die vakantiedagen? Ik denk dat je dat beter kan bestempelen als het opnemen van overuren.
Ik snap dat er een hoge werkdruk is, maar dit verhaal is al jaren bekend. Als je geen zin hebt in de administratieve shit enzo, moet je geen docent worden. Dit hoort nou eenmaal bij het vak, net zoals een (relatief) laag salaris. En als je meer wil verdienen in het onderwijs kan je altijd nog op een middelbare school aan de slag gaan.
En je wordt ruim gecompenseerd door vakanties, of zoals jij liever zegt, krijg je die overuren die je maakt terug in de vorm van vakanties.
pi_174392748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 09:47 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Ik snap dat er een hoge werkdruk is, maar dit verhaal is al jaren bekend. Als je geen zin hebt in de administratieve shit enzo, moet je geen docent worden. Dit hoort nou eenmaal bij het vak, net zoals een (relatief) laag salaris. En als je meer wil verdienen in het onderwijs kan je altijd nog op een middelbare school aan de slag gaan.
En je wordt ruim gecompenseerd door vakanties, of zoals jij liever zegt, krijg je die overuren die je maakt terug in de vorm van vakanties.
Tja... Ik vind dit allemaal een redelijke dooddoener. "Je weet het van tevoren, er zijn alternatieven dus hou je mond maar gewoon".

Lastig discussiėren zo.
People assume too much.
pi_174392969
Mensen die klagen over een beetje vooruit of achteruit gaan door een regeerakkoord :') (x10)

Regel zelf je zaken eens wat beter zou ik zeggen.
pi_174393165
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:34 schreef DaggerOne het volgende:
Mensen die klagen over een beetje vooruit of achteruit gaan door een regeerakkoord :') (x10)

Regel zelf je zaken eens wat beter zou ik zeggen.
Vooral nooit reactie geven op wat de door ons aangestelde overheid doet nee. Lekker ja en amen roepen en verder alleen nog maar aan je eigen hachje denken.

:N
People assume too much.
pi_174393209
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 01:11 schreef toppertim het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Startloon rond de 2300. Dit kan groeien tot maximaal tegen de 3800 euro per maand. Ik vind dat een hoog/redelijk salaris voor een juf, vooral in combinatie met de overige voorwaarden. Tja en dat je met ontzettend veel rotkinderen zit en dat je over elk kind een verslagje moet schrijven. Daar kies je zelf voor.
bruto of netto.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174393568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 01:24 schreef very het volgende:

[..]

Als je het zo benaderd als jij blijkbaar doet, dan is het best veel ja. Wanneer je het vak serieus neemt en jezelf optimaal inzet om van je klas van 30 kinderen proberen 30 intelligente kinderen te maken, dan vind ik het een bedroevend laag salaris.

Volgens mij beseffen jullie niet hoeveel werkdruk er eigenlijk is. Het is bijna niet meer te doen met zoveel kinderen, met elk ouders die verwachten dat hun kind speciale aandacht krijgt, tal van verschillende mensen die jouw manier van handelen telkens maar weer willen aanpassen of niet genoeg waarderen, de ouderavonden, de diepgaande verslagen, de voorbereidingen, de controles....noem het allemaal maar op. Mijn werk is een HEEL STUK minder stressgevoelig, en ik maak wellicht ook aanzienlijk minder uren, maar toch verdien ik meer.

En die vakantiedagen? Ik denk dat je dat beter kan bestempelen als het opnemen van overuren.
Dat ligt vooral ook aan van die kut ouders die vinden dat hun ''Vlinder'' of ''Storm'' meer aandacht verdient. Ik ging vroeger gewoon naar school, volgde de lessen van de juf en als ik ergens niet uitkwam vroeg ik dat en voor moeilijke dingen had ik ook nog twee betrokken ouders die mij veel hielpen met vooral rekenen.

Ik werk nu in een tak waar ik geen CAO heb, wanneer ik een vrije dag wil dan betekent dat heel simpel: geen geld. Als hbo afgestudeerde starter een slecht salaris met weinig uren. Naast mijn werkzaamheden nog een berg administratie. Maar ik vind de kern van mijn werk leuk, daarom heb ik het gekozen. Ik accepteer de shit ernaast omdat ik mijn plezier haal uit de rest. Over salaris ga ik ook niet lopen janken want als ik de komende jaren hard werk is dat geen probleem meer.
pi_174393630
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:34 schreef DaggerOne het volgende:
Mensen die klagen over een beetje vooruit of achteruit gaan door een regeerakkoord :') (x10)

Regel zelf je zaken eens wat beter zou ik zeggen.
Dit inderdaad _O_
pi_174394250
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:20 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Dat ligt vooral ook aan van die kut ouders die vinden dat hun ''Vlinder'' of ''Storm'' meer aandacht verdient. Ik ging vroeger gewoon naar school, volgde de lessen van de juf en als ik ergens niet uitkwam vroeg ik dat en voor moeilijke dingen had ik ook nog twee betrokken ouders die mij veel hielpen met vooral rekenen.

Ik werk nu in een tak waar ik geen CAO heb, wanneer ik een vrije dag wil dan betekent dat heel simpel: geen geld. Als hbo afgestudeerde starter een slecht salaris met weinig uren. Naast mijn werkzaamheden nog een berg administratie. Maar ik vind de kern van mijn werk leuk, daarom heb ik het gekozen. Ik accepteer de shit ernaast omdat ik mijn plezier haal uit de rest. Over salaris ga ik ook niet lopen janken want als ik de komende jaren hard werk is dat geen probleem meer.
Maar dat laatste is wel een probleem voor leraren. Maar goed, dit topic gaat over meer dan leraren. Dit is voer voor een apart topic.
People assume too much.
pi_174395028
Mensen hebben bij de verkiezingen massaal op rechtse, centrum-rechtse en verrechtste middenpartijen (hallo D66 :W) gestemd. Dan kun je niet verbaasd zijn dat dit soort beleid uit de koker rolt. Qua samenstelling lijkt dit kabinet veel op Balkenende-II, dat feitelijk ook zulk beleid voerde.

Overigens is niet alles in handen van het kabinet of de schuld van het kabinet. Zo hebben we de absurd lage rente op spaargeld te danken aan de Europese Centrale Bank. En zorgverzekeraars bepalen toch echt hun eigen premie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')