abonnement Unibet Coolblue
pi_174364513
Binnenkort zitten wij ivm een vluchtwijziging voor 9 uur op Hongkong Airport,
Wij hebben bedacht deze tijd te gebruiken om dan HK in vogelvlucht te bezoeken.

Om het een beetje praktisch te houden hebben we een soort van "route" bedacht.
met de airport express naar Central, de Peak bezoeken, dan met de starferrie naar kowloon, daarna met de MTR weer retour naar cental om de express weer terug te nemen naar het vliegveld.

Is dit een haalbaar iets, binnen 6 uur?

Andere/slimmere ideeën zijn uiteraard van harte welkom

Gr. jenb
pi_174365441
Hoelang duurt het om van het vliegveld af te komen, hoe snel ben je in de stad?

Dat soort zaken zou ik eerst uitzoeken en dan van daar uit kijken wat de mogelijkheden zijn.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_174368542
Als je de tram naar de peak wil nemen, nee. Neem je de taxi, misschien.
Alleen gaan je weinig zien als je je zo moet haasten.

Beter pak je gewoon 1 ding eruit. Met maar 6 uur kan je bijv beter vanaf de airport de bus pakken naar Tung Chung ( 5min ), en vanaf daar de Ngong Ping kabelbaan naar boven, big buddha bezoeken en weer terug.
pi_174372930
Je hebt in ieder geval rechtstreeks een trein -half uurtje dacht ik(?)- vanaf HK-airport naar HK. Daar loop je dan lekker naar de boot en die brengt je naar het centrum. Dat is in ieder geval goed te doen.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_174382104
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:44 schreef Kenzi het volgende:
Als je de tram naar de peak wil nemen, nee. Neem je de taxi, misschien.
Alleen gaan je weinig zien als je je zo moet haasten.

Beter pak je gewoon 1 ding eruit. Met maar 6 uur kan je bijv beter vanaf de airport de bus pakken naar Tung Chung ( 5min ), en vanaf daar de Ngong Ping kabelbaan naar boven, big buddha bezoeken en weer terug.
Ik zou wel naar de Peak gaan en dus even het centrum van Hong Kong bezoeken en een overtocht met de Star Ferry maken zodat je echt de stad hebt gezien.
Die Big Buddha is wel leuk, maar nu net niet het eerste beeld wat men van Hong Kong heeft.

Mocht je overigens wat goedkoper willen, als je de bus naar Tung Chung neemt kan je ook vanaf daar de aanmerkelijk goedkopere metro nemen richting de stad. Maar met beperkte tijd kost dat waarschijnlijk wel weer teveel tijd.
In plaats van de Peak Tram kan je ook de bus nemen, op zich is de busrit ook wel aardig en minder lange wachttijd dan de Peak tram.
Netto 6 uur met reizen erbij gaat de peak en dan richting Kowloon met een overtocht met de star ferry wel lukken. Al hou ik geen rekening dat men de weg niet weet en daardoor wel wat extra tijd kwijt is, ik kan deze bestemmingen wel dromen en weet hoe ik er snel moet komen, maar als je dat niet weet kost zoeken wel extra tijd...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_174386961
bedankt voor al jullie tips, op/aanmerkingen.

totaal hebben we 9 uur overstaptijd, 15.20 aankomst en 0.30 vertrek, min de aanwezig tijd voor vertrek maakt voor mij 6 uur stadstijd?!

we willen gebruikmaken van de Airport express en octopuscard voor de metro.
pi_174396910
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 22:31 schreef jenb2002 het volgende:
bedankt voor al jullie tips, op/aanmerkingen.

totaal hebben we 9 uur overstaptijd, 15.20 aankomst en 0.30 vertrek, min de aanwezig tijd voor vertrek maakt voor mij 6 uur stadstijd?!

we willen gebruikmaken van de Airport express en octopuscard voor de metro.
Ik zou gewoon lekker in het centrum even een beetje rondlopen en HK opsnuiven en een mooi plekje uitzoeken om te gaan eten, waar je een mooi uitzicht over Hong Kong hebt. OZONE/ Ritz Carlton bijvoorbeeld ;)

Lijkt me een stuk relaxter allemaal.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:42:34 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_174442860
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 20:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou wel naar de Peak gaan en dus even het centrum van Hong Kong bezoeken en een overtocht met de Star Ferry maken zodat je echt de stad hebt gezien.
Die Big Buddha is wel leuk, maar nu net niet het eerste beeld wat men van Hong Kong heeft.

Mocht je overigens wat goedkoper willen, als je de bus naar Tung Chung neemt kan je ook vanaf daar de aanmerkelijk goedkopere metro nemen richting de stad. Maar met beperkte tijd kost dat waarschijnlijk wel weer teveel tijd.
In plaats van de Peak Tram kan je ook de bus nemen, op zich is de busrit ook wel aardig en minder lange wachttijd dan de Peak tram.
Netto 6 uur met reizen erbij gaat de peak en dan richting Kowloon met een overtocht met de star ferry wel lukken. Al hou ik geen rekening dat men de weg niet weet en daardoor wel wat extra tijd kwijt is, ik kan deze bestemmingen wel dromen en weet hoe ik er snel moet komen, maar als je dat niet weet kost zoeken wel extra tijd...
Eens met hierboven, zou zeker even naar het centrum gaan en niet naar de Buddha, ondanks dat dat ook een leuk tripje is. De tram kost je waarschijnlijk teveel wachttijd, dus ik zou een taxi of bus nemen. Tenzij het zwaar bewolkt is, dan zie je helemaal niks en kun je beter gewoon laag blijven.

Dan even lekker hapje eten en weer terug naar het vliegveld, en dan slapen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')