abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174390241
Er zijn al talloze manieren om pijnloos zelfmoord te plegen, snap dat gezeur om euthanasie niet echt.
pi_174390873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 01:12 schreef Queller het volgende:
Wie ben ik nou toch in hemelsnaam om te vinden dat ik iets te zeggen heb over iemands gekozen einde? Ik snap oprecht niet hoe mensen iets menen te kunnen vinden van / over iemands keuze het wel genoeg te vinden.
Jij bent een mens, zoals we dat allemaal zijn. Wij kunnen als mensheid stellen dat we meer waarde hechten aan een mensenleven dan aan individuele vrijheid.

Dat is niet raar. Dat is zelfs de norm en de opvatting staat aan de basis van van verscheidene rechtsfilosofische redeneringen, die geleid hebben tot onze huidige wetten (waaronder bijvoorbeeld het verbod op hulp bij zelfmoord).

Dat is ook een belangrijke reden waarom voorstanders van abortus een embryo liever niet typeren als een mensenleven. In onze samenleving wordt een mensenleven nou eenmaal als zeer belangrijk beschouwd.

Het is juist door recente ontwikkelingen van toegenomen individualisering, dat dit in twijfel wordt getrokken. Daarbij vergeten twijfelaars misschien wat makkelijk dat er wel degelijk wat voor te zeggen valt.
pi_174390962
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 08:03 schreef AnanYaw het volgende:
Jij bent een mens, zoals we dat allemaal zijn. Wij kunnen als mensheid stellen dat we meer waarde hechten aan een mensenleven dan aan individuele vrijheid.

Dat is niet raar. Dat is zelfs de norm en de opvatting staat aan de basis van van verscheidene rechtsfilosofische redeneringen, die geleid hebben tot onze huidige wetten (waaronder bijvoorbeeld het verbod op hulp bij zelfmoord).

Dat is ook een belangrijke reden waarom voorstanders van abortus een embryo liever niet typeren als een mensenleven. In onze samenleving wordt een mensenleven nou eenmaal als zeer belangrijk beschouwd.

Het is juist door recente ontwikkelingen van toegenomen individualisering, dat dit in twijfel wordt getrokken. Daarbij vergeten twijfelaars misschien wat makkelijk dat er wel degelijk wat voor te zeggen valt.
Fair enough, maar nog steeds vind ik het vreemd dat ik volgens sommigen minder te vertellen heb over het beëindigen van mijn eigen leven dan anderen. Mijn naast omgeving zou het raken, dus vooruit. Maar de rest van de mensheid?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:18:10 #54
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174390968
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:53 schreef DeLuna het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat deze middelen ergens in een drankje op een feestje verdwijnen. Doe dat dus maar niet.
Met een beetje knutselen kan je nu toch ook al iets giftig maken?
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:18:49 #55
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174390977
Groot voorstander trouwens van het recht op hulp bij zelfdoding.
pi_174391229
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 08:17 schreef Queller het volgende:

Fair enough, maar nog steeds vind ik het vreemd dat ik volgens sommigen minder te vertellen heb over het beëindigen van mijn eigen leven dan anderen. Mijn naast omgeving zou het raken, dus vooruit. Maar de rest van de mensheid?
In gebrek aan productiviteit wordt het gemerkt. Ieder mens heeft immers bepaalde mogelijkheden. Ikzelf heb bijvoorbeeld weinig talenten, maar er is altijd wel werk dat ik kan uitvoeren.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:41:22 #57
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174397096
Ik zal hier wel aangevallen op worden of te kort door de bocht zijn maar waar had die persoon bij pauw uit de op nou precies hulp bij nodig? Bij terminaal zieken die aan hun bed gebonden zijn of mensen zonder armen en benen snap ik het hoor.

En voor mensen die niet terminaal ziek zijn kan toch gewoon een touw in het trapgat? Het broodrooster in de badkuip etc. Ik zie niet in waarom je er een arts mee zou belasten? En je kan wel zeggen "ja maar dan is het zelfmoord" maar als ik uit vrije wil vraag aan iemand om er bij mij een einde aan te maken is dat ook zelfmoord. Immers zou het zonder mijn vraag niet gebeuren.
Ik vind dat mensen recht hebben om deze beslissing te nemen, en dat je ook niet eens persé iemand hoeft op te nemen omdat hij of zij een gevaar is voor zichzelf. Als iemand dood wil en hier goed over heeft nagedacht (geen opwelling van een tiener meisje omdat haar favoriete boyband lid verloofd is) dan laat ze lekker dood gaan. Maar ik snap het stukje hulp niet? Je kan het toch al?

quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 08:18 schreef Gary_Oak het volgende:
Groot voorstander trouwens van het recht op hulp bij zelfdoding.
In alle gevallen of alleen bij mensen die het niet zelf kunnen? Ik moet er niet aan denken dat ik als mens verplicht kan worden anderen te doden ook als zij dit zelf willen. Doen ze maar lekker zelf.
pi_174397124
Jouw leven, jouw beslissing, en niet die van iemand anders.
Vind ik dus.
pi_174400283
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 08:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
In gebrek aan productiviteit wordt het gemerkt. Ieder mens heeft immers bepaalde mogelijkheden. Ikzelf heb bijvoorbeeld weinig talenten, maar er is altijd wel werk dat ik kan uitvoeren.
En hoe is dat een antwoord op de vraag? Waarom zou ik productief moeten zijn? Ik wil dood, ik wil niemands productie.
pi_174400307
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:18 schreef Queller het volgende:

[..]

En hoe is dat een antwoord op de vraag? Waarom zou ik productief moeten zijn? Ik wil dood, ik wil niemands productie.
Doodgaan kun je ook zelf regelen hè? Daar heb je geen ander voor nodig.
pi_174400314
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:19 schreef 8777 het volgende:
Doodgaan kun je ook zelf regelen hè? Daar heb je geen ander voor nodig.
Volgens mij snap je de kern van de discussie niet.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:23:29 #62
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174400362
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:19 schreef 8777 het volgende:

[..]

Doodgaan kun je ook zelf regelen hè? Daar heb je geen ander voor nodig.
Waarom zou een derde partij als jij, de overheid of de samenleving zich er dan mee mogen bemoeien? Als ik met een arts wederzijdse instemming heb dat hij me een spuitje geeft, omdat ik dat makkelijker, pijnlozer en beschaafder vind dan van de Euromast springen, dan gaat dat toch de rest niets aan? Ik snap dat het voor de nabestaanden moeilijk te accepteren is, ik zou er ook moeite mee hebben, maar dat staat helemaal los van het feit dat ze er iets over te zeggen hebben.
pi_174400513
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waarom zou een derde partij als jij, de overheid of de samenleving zich er dan mee mogen bemoeien? Als ik met een arts wederzijdse instemming heb dat hij me een spuitje geeft, omdat ik dat makkelijker, pijnlozer en beschaafder vind dan van de Euromast springen, dan gaat dat toch de rest niets aan? Ik snap dat het voor de nabestaanden moeilijk te accepteren is, ik zou er ook moeite mee hebben, maar dat staat helemaal los van het feit dat ze er iets over te zeggen hebben.
Waar zeg ik dat ik dat niet vind?
Mijn vrouw was heel erg ziek, na twee jaar had ze er geen zin meer in, wij hebben toen met de huisarts en de oncoloog diverse gesprekken gehad over euthanasie, maar volgens hun kon ze nog beter worden, met nog meer chemo's en andere medicijnen en toestanden, maar ze wilde gewoon niet meer, ze kreeg geen toestemming voor euthanasie en toen is ze gestopt met haar behandeling, op haar eigen manier heeft ze de regie over haar leven in eigen hand genomen. Maar ik wou dat ze niet zo moeilijk hadden gedaan. Zelfmoord is een recht, als ik niet meer hoef te leven wil ik dat ook zelf beslissen. En daarom heb ik alle mogelijke manieren al onderzocht voor mezelf.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:44:36 #64
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174400726
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:34 schreef 8777 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik dat niet vind?
Mijn vrouw was heel erg ziek, na twee jaar had ze er geen zin meer in, wij hebben toen met de huisarts en de oncoloog diverse gesprekken gehad over euthanasie, maar volgens hun kon ze nog beter worden, met nog meer chemo's en andere medicijnen en toestanden, maar ze wilde gewoon niet meer, ze kreeg geen toestemming voor euthanasie en toen is ze gestopt met haar behandeling, op haar eigen manier heeft ze de regie over haar leven in eigen hand genomen. Maar ik wou dat ze niet zo moeilijk hadden gedaan. Zelfmoord is een recht, als ik niet meer hoef te leven wil ik dat ook zelf beslissen. En daarom heb ik alle mogelijke manieren al onderzocht voor mezelf.
Je andere post impliceert dat je hulp bij zelfdoding niet goed vindt, maar zelfdoding an sich wel. Dus ik ben nu een beetje in de war als ik bovenstaande post lees.
pi_174400818
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:44 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je andere post impliceert dat je hulp bij zelfdoding niet goed vindt, maar zelfdoding an sich wel. Dus ik ben nu een beetje in de war als ik bovenstaande post lees.
Ik heb gezien hoeveel moeite je moet doen om er hulp bij te krijgen, zeker als je nog relatief jong bent. Daarom prefereer ik het zelf doen, dan hoef ik ook niemand om hulp of toestemming te vragen.
Ik ben niet niet tegen zelfdoding ofzo. Maar om daar hulp bij te krijgen is een vervelend en lang proces, daar heb ik geen zin in.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:50:58 #66
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174400892
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:48 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb gezien hoeveel moeite je moet doen om er hulp bij te krijgen, zeker als je nog relatief jong bent. Daarom prefereer ik het zelf doen, dan hoef ik ook niemand om hulp of toestemming te vragen.
Ik ben niet niet tegen zelfdoding ofzo. Maar om daar hulp bij te krijgen is een vervelend en lang proces, daar heb ik geen zin in.
Dan zou wat jou betreft die regelgeving toch enorm versoepeld mogen worden? Snap je punt verder wel hoor.
pi_174400897
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:48 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb gezien hoeveel moeite je moet doen om er hulp bij te krijgen, zeker als je nog relatief jong bent. Daarom prefereer ik het zelf doen, dan hoef ik ook niemand om hulp of toestemming te vragen.
Ik ben niet niet tegen zelfdoding ofzo. Maar om daar hulp bij te krijgen is een vervelend en lang proces, daar heb ik geen zin in.
Ook altijd zo leuk als het mislukt als je het zelf doet.
pi_174401230
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 18:50 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dan zou wat jou betreft die regelgeving toch enorm versoepeld mogen worden? Snap je punt verder wel hoor.
Ja, maar geen zin om te strijden.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:09:52 #69
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174401252
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:08 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ja, maar geen zin om te strijden.
Dat is ook weer waar. -O-
pi_174401355
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:09 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar. -O-
Is moeilijk onderwerp, niet geschikt om over te praten of onderhandelen. Maar zelfmoord pillen op recept vind ik ook niet kunnen.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:22:12 #71
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174401462
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:16 schreef 8777 het volgende:

[..]

Is moeilijk onderwerp, niet geschikt om over te praten of onderhandelen. Maar zelfmoord pillen op recept vind ik ook niet kunnen.
Inderdaad, maar omdat het moeilijk en gevoelig is, is het belangrijk dat erover gepraat wordt, en niet dat het wordt afgeslagen met een CU-dooddoener dat "het leven heilig is". :N
pi_174403051
Het leven wordt steeds minder heilig. Straks pleegt men nog massaal zelfmoord, want er is toch niets meer waar nog in geloofd wordt, misschien wel een realistische manier waarop de mens uiteindelijk uitsterft
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:02:16 #73
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174403445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Het leven wordt steeds minder heilig. Straks pleegt men nog massaal zelfmoord, want er is toch niets meer waar nog in geloofd wordt, misschien wel een realistische manier waarop de mens uiteindelijk uitsterft
Het leven is waardevol, niet heilig. Er hoeft geen religieus tintje aan gegeven te worden.
pi_174404211
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:02 schreef Gary_Oak het volgende:

Het leven is waardevol, niet heilig. Er hoeft geen religieus tintje aan gegeven te worden.
Maar hoe waardevol zal niemand weten, het blijft een groot risico om zelfmoord te plegen. Straks is het alternatief nog veel erger, dat weet iemand helemaal niet. Men gaat er dan maar vanuit dat de dood beter is. Een nogal optimistische gedachte.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:54:45 #75
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174404504
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:39 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar hoe waardevol zal niemand weten, het blijft een groot risico om zelfmoord te plegen. Straks is het alternatief nog veel erger, dat weet iemand helemaal niet. Men gaat er dan maar vanuit dat de dood beter is. Een nogal optimistische gedachte.
Doel je nou op het hiernamaals? Welke garantie heb jij dat jouw beeld van het hiernamaals, geschept door jouw god ook waar is? Dus men zou er maar van uit moeten gaan dat dat maar waar is, enkel voor de zekerheid? Gok van Pascal dit.
pi_174407447
Ik geloof helemaal nergens in.. Voor hetzelfde geld is dat onterecht.. Maar ik vind het wel apart dat de mensen die zelfmoord willen plegen dingen zeggen als "dan ben ik van mijn lijden verlost". Hoe kunnen ze nou weer zo zeker en optimistisch zijn over hun dood terwijl ze dat niet zijn over hun toekomst, dat snap ik niet. Ik bedoel niet de mensen met lichamelijke pijn, maar dus mensen met depressie enz.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 01:02:13 #77
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_174407600
Mwoi ik was deprsssief. Wilde dood. Nu niet meer. Miss was er ik nie als er een zelfmoordpil was
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 01:09:27 #78
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174407664
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:02 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het leven is waardevol, niet heilig. Er hoeft geen religieus tintje aan gegeven te worden.
Tja niks hoeft. Je kan ook verkrachtend en moordend door het leven gaan, want uiteindelijk gaan we toch allemaal dood en dient ons leven geen hoger doel. Het leven is niet per se waardevol.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_174408428
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 00:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik geloof helemaal nergens in.. Voor hetzelfde geld is dat onterecht.. Maar ik vind het wel apart dat de mensen die zelfmoord willen plegen dingen zeggen als "dan ben ik van mijn lijden verlost". Hoe kunnen ze nou weer zo zeker en optimistisch zijn over hun dood terwijl ze dat niet zijn over hun toekomst, dat snap ik niet. Ik bedoel niet de mensen met lichamelijke pijn, maar dus mensen met depressie enz.
Wat valt er niet aan te snappen?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 06:25:32 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174409287
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:41 schreef oganesson het volgende:
Ik zal hier wel aangevallen op worden of te kort door de bocht zijn maar waar had die persoon bij pauw uit de op nou precies hulp bij nodig? Bij terminaal zieken die aan hun bed gebonden zijn of mensen zonder armen en benen snap ik het hoor.
Als je zelfmoord pleegt wordt het meestal een zooitje, geen waardig afscheid of vredig heengaan. Dat kan confronterend zijn voor de nabestaanden en dus niet zo'n prettig idee voor jezelf. Dan is het fijn hulp te krijgen zodat het geen teringbende wordt op je sterf"bed", en dat je niet pas na uren/dagen wordt gevonden maar gelijk netjes naar je graf wordt geleid en niemand tot last bent.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:04:39 #81
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_174409576
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 06:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je zelfmoord pleegt wordt het meestal een zooitje, geen waardig afscheid of vredig heengaan. Dat kan confronterend zijn voor de nabestaanden en dus niet zo'n prettig idee voor jezelf. Dan is het fijn hulp te krijgen zodat het geen teringbende wordt op je sterf"bed", en dat je niet pas na uren/dagen wordt gevonden maar gelijk netjes naar je graf wordt geleid en niemand tot last bent.
Ik neem aan dat je die verstrekte pil zelf inneemt of het spuitje zelf zet. Want als arts teken je voor levens redden. Dit vind ik meer een taak voor het leger.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:14:07 #82
224960 highender
Travellin' Light
pi_174422599
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 00:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik geloof helemaal nergens in.. Voor hetzelfde geld is dat onterecht.. Maar ik vind het wel apart dat de mensen die zelfmoord willen plegen dingen zeggen als "dan ben ik van mijn lijden verlost". Hoe kunnen ze nou weer zo zeker en optimistisch zijn over hun dood terwijl ze dat niet zijn over hun toekomst, dat snap ik niet. Ik bedoel niet de mensen met lichamelijke pijn, maar dus mensen met depressie enz.
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 03:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wat valt er niet aan te snappen?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:21:07 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174422819
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 08:04 schreef oganesson het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je die verstrekte pil zelf inneemt of het spuitje zelf zet. Want als arts teken je voor levens redden. Dit vind ik meer een taak voor het leger.
Ja, dat kun je zelf doen. Wel makkelijk als er iemand bij zit die bijvoorbeeld de spullen weer weg kan leggen zodat je niet met al die zooi zit dood te gaan.
Dan nog kan het een puinhoop worden omdat je niet precies weet hoe je lichaam op de dood reageert. Die laatste stuiptrekkingen kunnen raar zijn, het verlies van spierspanning kan bizarre effecten geven (de bekendste is dat je jezelf onderpist, de vreemdste vermoedelijk Angel Lust).
  zondag 15 oktober 2017 @ 03:34:33 #84
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174426298
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 01:09 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Tja niks hoeft. Je kan ook verkrachtend en moordend door het leven gaan, want uiteindelijk gaan we toch allemaal dood en dient ons leven geen hoger doel. Het leven is niet per se waardevol.
Nou, ik vind het anders best wel een wonder dat de mensheid niet in anarchie en nihilisme is vervallen na de zogenoemde "dood van God". Maar dat is een andere discussie. :P
pi_174428437
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 22:14 schreef highender het volgende:

[..]


[..]

Garantie dat het leven een einde aan het lijden maakt heb je niet, garantie dat de dood een einde aan het lijden maakt ook niet. Het lijkt wel logisch, maar of het ook zo is weet je pas als je dood bent. Ik vind het ook griezelig hoe luchtig er over zelfmoord wordt gepraat, alsof het al in de categorie belevenissen valt net zoals naar een restaurant of op vakantie gaan
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174429728
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 00:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik geloof helemaal nergens in.. Voor hetzelfde geld is dat onterecht.. Maar ik vind het wel apart dat de mensen die zelfmoord willen plegen dingen zeggen als "dan ben ik van mijn lijden verlost". Hoe kunnen ze nou weer zo zeker en optimistisch zijn over hun dood terwijl ze dat niet zijn over hun toekomst, dat snap ik niet. Ik bedoel niet de mensen met lichamelijke pijn, maar dus mensen met depressie enz.
Als je zeker denkt te weten dat er na de dood niks is, dan is dat toch niet apart.
pi_174429768
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Garantie dat het leven een einde aan het lijden maakt heb je niet, garantie dat de dood een einde aan het lijden maakt ook niet. Het lijkt wel logisch, maar of het ook zo is weet je pas als je dood bent. Ik vind het ook griezelig hoe luchtig er over zelfmoord wordt gepraat, alsof het al in de categorie belevenissen valt net zoals naar een restaurant of op vakantie gaan
Dat weet je niet pas als je dood bent, want als je dood bent voel je niks. Je bent dood. Dus of je nog had kunnen genezen van je lijdensweg maakt dan ook niet meer uit. Het is als slapen zonder dromen. Zeker te verkiezen boven een levenslange lijdensweg. Ik snap niet waarom we moeten doen alsof het leven heilig is. De dood is onlosmakelijk verbonden met het leven. Soms komt het wat eerder, soms wat later, maar het komt voor iedereen.
pi_174430528
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:14 schreef viceversa het volgende:

Als je zeker denkt te weten dat er na de dood niks is, dan is dat toch niet apart.
Jawel, want die zekerheid is nergens op gebaseerd net als de zekerheid dat er wel iets is

quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:17 schreef viceversa het volgende:

[..]

Dat weet je niet pas als je dood bent, want als je dood bent voel je niks. Je bent dood. Dus of je nog had kunnen genezen van je lijdensweg maakt dan ook niet meer uit. Het is als slapen zonder dromen. Zeker te verkiezen boven een levenslange lijdensweg. Ik snap niet waarom we moeten doen alsof het leven heilig is. De dood is onlosmakelijk verbonden met het leven. Soms komt het wat eerder, soms wat later, maar het komt voor iedereen.
Ja het kan een uitweg zijn en daar heb je ook wel gelijk in maar ik vind het alleen wel een probleem in stand houden (dat van slechte geestelijke gezondheidszorg). Iig, als er een programma komt "Zon, zee, strand, zelfmoord: volg deze 8 fysiek kerngezonde maar terminaal depressieve/autistische/bipolaire/enz jongeren" dan zou ik niet vol enthousiasme kijken, dat is alles
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174430681
Ik vind de euthanasiewetgeving van nu al prima eigenlijk.
pi_174430715
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:12 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Garantie dat het leven een einde aan het lijden maakt heb je niet, garantie dat de dood een einde aan het lijden maakt ook niet. Het lijkt wel logisch, maar of het ook zo is weet je pas als je dood bent. Ik vind het ook griezelig hoe luchtig er over zelfmoord wordt gepraat, alsof het al in de categorie belevenissen valt net zoals naar een restaurant of op vakantie gaan
Yep laten we dat onderwerp weer in het verdomhoekje plaatsen, dat zal het echt goed doen.
pi_174430987
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 00:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik geloof helemaal nergens in.. Voor hetzelfde geld is dat onterecht.. Maar ik vind het wel apart dat de mensen die zelfmoord willen plegen dingen zeggen als "dan ben ik van mijn lijden verlost". Hoe kunnen ze nou weer zo zeker en optimistisch zijn over hun dood terwijl ze dat niet zijn over hun toekomst, dat snap ik niet. Ik bedoel niet de mensen met lichamelijke pijn, maar dus mensen met depressie enz.
???

Omdat de dood een garantie is van zelfmoord? (Als je het effectief doet) Je hebt geen garantie dat je ooit nog een gelukkige toekomst gaat krijgen. Mensen met depressies enz. hebben trouwens ook lichamelijke pijn.
pi_174435838
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 14:43 schreef LurkJeRot het volgende:
Jouw leven, jouw beslissing, en niet die van iemand anders.
Vind ik dus.
Hier ben ik het mee eens.
Als ik niet meer wil, dan wil ik niet meer en dan wil ik niet dat iemand anders voor mij anders beslist.
Uiteraard wel tegen bepaalde voorwaarden (ondragelijk lijden etc.).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_174435952
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 00:46 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik geloof helemaal nergens in.. Voor hetzelfde geld is dat onterecht.. Maar ik vind het wel apart dat de mensen die zelfmoord willen plegen dingen zeggen als "dan ben ik van mijn lijden verlost". Hoe kunnen ze nou weer zo zeker en optimistisch zijn over hun dood terwijl ze dat niet zijn over hun toekomst, dat snap ik niet. Ik bedoel niet de mensen met lichamelijke pijn, maar dus mensen met depressie enz.
Als je een chronische depressie hebt. Zeg maar, dat je al 5 jaren depressief bent.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 15 oktober 2017 @ 18:52:06 #94
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174436187
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:33 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

???

Omdat de dood een garantie is van zelfmoord? (Als je het effectief doet) Je hebt geen garantie dat je ooit nog een gelukkige toekomst gaat krijgen. Mensen met depressies enz. hebben trouwens ook lichamelijke pijn.
We zijn veel mensen die depressief zijn omdat ze een aandoening hebben of ongeneeslijk zoek zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174436772
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:16 schreef aeque het volgende:

[..]

Yep laten we dat onderwerp weer in het verdomhoekje plaatsen, dat zal het echt goed doen.
Bespreekbaar maken zonder het direct te verheerlijken is goed inderdaad.
pi_174436790
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Jawel, want die zekerheid is nergens op gebaseerd net als de zekerheid dat er wel iets is

[..]

Ja het kan een uitweg zijn en daar heb je ook wel gelijk in maar ik vind het alleen wel een probleem in stand houden (dat van slechte geestelijke gezondheidszorg). Iig, als er een programma komt "Zon, zee, strand, zelfmoord: volg deze 8 fysiek kerngezonde maar terminaal depressieve/autistische/bipolaire/enz jongeren" dan zou ik niet vol enthousiasme kijken, dat is alles
Is het slechte geestelijke gezondheidszorg, of is het gewoon dat sommige ziekten niet te genezen zijn?

Die zekerheid is wel ergens op gebaseerd, namelijk biologie en neurowetenschap. Het is niet logisch dat er iets achterblijft als het brein lichtje uit gaat. Een ziel is ook zoiets... verklaar een ziel maar als je ziet dat iemand complete persoonlijkheidsveranderingen doorgaat na hersenschade of een tumor. Laat staan dat de hemel en hel ergens op slaan. Duidelijk verzinsels van de mens.
  zondag 15 oktober 2017 @ 19:51:05 #97
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174437266
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:28 schreef viceversa het volgende:

[..]

Is het slechte geestelijke gezondheidszorg, of is het gewoon dat sommige ziekten niet te genezen zijn?

Die zekerheid is wel ergens op gebaseerd, namelijk biologie en neurowetenschap. Het is niet logisch dat er iets achterblijft als het brein lichtje uit gaat. Een ziel is ook zoiets... verklaar een ziel maar als je ziet dat iemand complete persoonlijkheidsveranderingen doorgaat na hersenschade of een tumor. Laat staan dat de hemel en hel ergens op slaan. Duidelijk verzinsels van de mens.
Ik schat de kans dat er leven na de dood best groot is.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174443818
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:28 schreef viceversa het volgende:

[..]

Is het slechte geestelijke gezondheidszorg, of is het gewoon dat sommige ziekten niet te genezen zijn?

Die zekerheid is wel ergens op gebaseerd, namelijk biologie en neurowetenschap. Het is niet logisch dat er iets achterblijft als het brein lichtje uit gaat. Een ziel is ook zoiets... verklaar een ziel maar als je ziet dat iemand complete persoonlijkheidsveranderingen doorgaat na hersenschade of een tumor. Laat staan dat de hemel en hel ergens op slaan. Duidelijk verzinsels van de mens.
Helemaal mee eens. Zo zie ik het ook precies. Als het licht in de bovenkamer uitgaat stopt het denken en dan is er eeuwige rust.
pi_174444648
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 19:28 schreef viceversa het volgende:

[..]

Is het slechte geestelijke gezondheidszorg, of is het gewoon dat sommige ziekten niet te genezen zijn?

Die zekerheid is wel ergens op gebaseerd, namelijk biologie en neurowetenschap. Het is niet logisch dat er iets achterblijft als het brein lichtje uit gaat. Een ziel is ook zoiets... verklaar een ziel maar als je ziet dat iemand complete persoonlijkheidsveranderingen doorgaat na hersenschade of een tumor. Laat staan dat de hemel en hel ergens op slaan. Duidelijk verzinsels van de mens.
Ach, als jij pessimistisch wilt zijn en mensen lui wilt maken, als je het allemaal op wilt geven dan is dat jouw keuze. Zoals ik al zei, vroeger waren ziektes die nu te genezen zijn dat ook niet.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174445172
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 04:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ach, als jij pessimistisch wilt zijn en mensen lui wilt maken, als je het allemaal op wilt geven dan is dat jouw keuze. Zoals ik al zei, vroeger waren ziektes die nu te genezen zijn dat ook niet.
Mensen lui maken heeft hier wat mee te maken hoe :? Noem je chronisch depressieve mensen nou lui?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')