abonnement Unibet Coolblue
pi_174362360
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Het was indertijd de goedkoopste dual-core, dus dat kan wel. Maar met de huidige harde schijf functioneert ie gewoon niet meer.
Ik heb toentertijd een Corsair Sandforce 3 SSD in gezet en dat liep net zo snel als z'n originele schijf. Persoonlijk zou ik er niet veel geld in steken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:40:49 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_174362507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik heb toentertijd een Corsair Sandforce 3 SSD in gezet en dat liep net zo snel als z'n originele schijf. Persoonlijk zou ik er niet veel geld in steken.
Ik heb een 120Gb van 60 euro gekocht, daar moet ie het mee doen.

Ik ben geen intensieve laptop gebruiker. Ik wil af en toe buitenshuis kunnen internetten en geluid opnemen. Dat lukt hem wel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_174365652
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:04 schreef Fer het volgende:

[..]

nee, daarin maak jij geen onderscheid tussen schijf of controller. Ik pleit dat dit een probleem met de installatiesoftware en de controller is. De geplaatste schijft staat hierbuiten?
Ik zal het even duidelijker voor je maken... :D

"De reden dat je schijf niet gezien wordt is vanwege het feit dat Windows XP geen stuurprogramma's aanboord heeft voor je aansturing van de schijf/ssd."

Misschien is het gebruik van Nederlands wat verwarrend. :)
Powered by JanetjeŽ
pi_174368437
TS, heb je nou serieus een ssd gekocht voor je laptop die zo oud is dat hij bijna zijn eigen biertje mag bestellen om er vervolgens Windows XP op te gooien?

Dit faalt zo hard aan alle kanten, maar ik begin met de twee grootste faals:

1. XP is achterhaald, onveilig en werkt niet goed met ssd's.
2. Zie 1.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:02:44 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_174374401
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:39 schreef Saekerhett het volgende:
TS, heb je nou serieus een ssd gekocht voor je laptop die zo oud is dat hij bijna zijn eigen biertje mag bestellen om er vervolgens Windows XP op te gooien?
Nee, natuurlijk niet! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dit faalt zo hard aan alle kanten, maar ik begin met de twee grootste faals:

1. XP is achterhaald, onveilig en werkt niet goed met ssd's.
2. Zie 1.
Ik heb tot dit jaar nog met XP gewerkt en nergens last van gehad. En ik vind het zonde om een goed werkende laptop weg te gooien, maar ik wil er ook niet voor 100E een nieuwe win10 voor kopen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:06:57 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174374509
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb tot dit jaar nog met XP gewerkt en nergens last van gehad. En ik vind het zonde om een goed werkende laptop weg te gooien, maar ik wil er ook niet voor 100E een nieuwe win10 voor kopen.
slechts ¤ 12,95 volgens Tweakers Pricewatch
So we just called him Fred
pi_174374663
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ik heb tot dit jaar nog met XP gewerkt en nergens last van gehad. En ik vind het zonde om een goed werkende laptop weg te gooien, maar ik wil er ook niet voor 100E een nieuwe win10 voor kopen.
Vista wordt intussen ook al een tijd niet meer ondersteund. Dat jij 'nergens last' van hebt gehad heeft niks te maken met het feit dat je geen veilig systeem meer hebt. En dan achteraf natuurlijk gaan janken dat je hele systeem vol met rotzooi/spyware/ransomware zit en je natuurlijk geen backup hebt gemaakt van die kostbare familiefoto's.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:17:20 #33
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_174374745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Vista wordt intussen ook al een tijd niet meer ondersteund. Dat jij 'nergens last' van hebt gehad heeft niks te maken met het feit dat je geen veilig systeem meer hebt. En dan achteraf natuurlijk gaan janken dat je hele systeem vol met rotzooi/spyware/ransomware zit en je natuurlijk geen backup hebt gemaakt van die kostbare familiefoto's.
Mijn hele digitale leven draait om het veilig opslaan van privé data en het regelmatig herinstalleren van computers zonder dingen kwijt te raken. Ik verwacht niet dat dat in de toekomst verandert.

Maar als ik het goed begrijp krijg ik de SSD alleen aan de gang met een nieuwer OS?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:19:07 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_174374792
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

slechts ¤ 12,95 volgens Tweakers Pricewatch
Dank u :*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_174374845
quote:
7s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 15:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn hele digitale leven draait om het veilig opslaan van privé data en het regelmatig herinstalleren van computers zonder dingen kwijt te raken. Ik verwacht niet dat dat in de toekomst verandert.

Maar als ik het goed begrijp krijg ik de SSD alleen aan de gang met een nieuwer OS?
https://www.howtogeek.com(...)-solid-state-drives/

quote:
Don’t Use Windows XP, Windows Vista, or Disable TRIM

If your computer is using a solid-state drive, it should be using a modern operating system. In particular, this means you shouldn’t use Windows XP or Windows Vista. Both of these old operating systems do not include support for the TRIM command. When you delete a file on your hard drive, the operating system can’t send the TRIM command to the drive, so the file’s data will remain in those sectors on the drive.

In addition to allowing for theoretical recovery of your private data, this will slow things down. When your operating system tries to write a new file to that free space, the sectors must first be erased, then written to. This makes file-write operations take longer and will slow down your drive’s write performance.

This is also why you shouldn’t disable TRIM on Windows 7 and other modern operating systems. It’s enabled by default — leave it that way.
En dit artikel is zelf al weer vier jaar oud...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')