abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:47:22 #1
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_174357389


Algemeen
Wat is anime: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anime
Wat is manga: http://nl.wikipedia.org/wiki/Manga


Een overzicht van de interactieve lijstjes:
Het overzicht van MAL
Het overzicht van Anichart
Het overzicht van Livechart
Het overzicht van Anime-Planet
Het overzicht van Hummingbird



Anime News Network (ANN): Anime nieuws, recensies, opinies etc.
My Anime List (MAL): Een gemakkelijke manier om het overzicht te bewaren. Er is een FOK!-MALgroep (inactief.)

Veel FOK!kers hebben in deze reeks een MAL. Bekijk ze hier:
SPOILER: MAL-lijst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: FOK! Anime aanraders
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspeelinformatie.
Hoewel er geen consensus is over welke animedistributeurs of distributieplatforms de voorkeur verdienen, zijn we het hier allemaal over eens dat als ze de mogelijkheid aanbieden de anime lokaal op te slaan en af te spelen in plaats van te streamen dit in haast alle gevallen de superieure optie is.

Ik kan mijn anime niet afspelen, wat moet ik doen?
Mogelijk heb je niet de goede codecs die nodig zijn om de video-formaten af te spelen waarin de anime in kwestie in uitgegeven is.
Er zijn drie grote codecs-pakketen die anime kijkers en masse aanbevelen:

De eerste is KCP- Kawaii Codec Pack. Deze codec pakket bevat de meest essentile codecs die nodig zijn voor het bekijken van anime en films. Bij KCP is ook de media speler MPC-HC aanwezig. Dit is een mediaspeler die uitermate geschikt is voor het bekijken van anime en films.

De tweede is CCCP-Project. Het CCCP-pakket is speciaal ontwikkeld door anime-kijkers voor anime-kijkers. CCCP is een lang lopend project. Het biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden als KCP. Enig nadeel bij CCCP is wel dat het niet constant wordt gepdatet en er dus relatief grote intervallen zijn waarop het CCCP-pakket technisch gezien achter loopt.

Ten slotte het K-lite Codec pack. K-lite kun je het beste gebruiken in combinatie met MPC-HC het is vergelijkbaar met de voorgenoemde KCP en CCCP. We vermelden volledigheidshalve.

Over het algemeen bevelen we de Media Player Classic - Home Cinema in combinatie met een van de drie voorgenoemde codec-pakketen aan. Wij geloven dat deze mediaspeler haast altijd de optimale kijkervaring biedt. Draait helaas alleen op Windows besturingssystemen.

Een andere notabele speler is mpv. Deze speler wordt vooral gebruikt door geruikers van GNU/Linux en OSX, maar is ook op Windows te krijgen. Hij bevat veel opties voor mensen die zoveel mogelijk controle willen hebben over het afspelen van hun bestanden. Er zijn bijvoorbeeld opties om verschillende vormen van interpolatie te gebruiken, verschillende algoritmes voor upscaling en downscaling etc. mpv kent ook vele sneltoetsen voor alle functies.

Kan ik downloaden via IRC?
Een korte tutorial om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en is hier te vinden.

Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.



Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.
Helemaal super.
  Designer woensdag 11 oktober 2017 @ 22:53:34 #2
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174362832
Boku no Pingu?
🐙
  donderdag 12 oktober 2017 @ 14:33:44 #3
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_174373680
quote:
11s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:53 schreef DeZwabber het volgende:
Boku no Pingu?
Pingu x Zeehond x Walrus
Helemaal super.
pi_174379357
Toch best interessant... Elke frame is een schilderij met rotorscoping.




[ Bericht 15% gewijzigd door Qunix op 12-10-2017 18:54:41 ]
pi_174380916
quote:
11s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:53 schreef DeZwabber het volgende:
Boku no Pingu?
quote:
10s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 14:33 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Pingu x Zeehond x Walrus
Pingu to Walrus is de beste uit het drieluik.
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 12 oktober 2017 @ 23:58:18 #6
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_174388899
Redenen om Inuyashiki op te pakken:

1. Er zit een Shiba Inu in
2. De hoofdpersoon is een man van 56
3. Hij is de Terminator
Helemaal super.
pi_174412399
Redenen om Inuyashiki op te pakken: (vervolg)

4. Het is een crossover tussen Inuyasha en Yuyushiki
“An interesting thing is a good thing.”
pi_174537273
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 12:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Redenen om Inuyashiki op te pakken: (vervolg)

4. Het is een crossover tussen Inuyasha en Yuyushiki
De tweede aflevering is ziek. :o
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:57:20 #10
117712 MauroPicotto
Suck my terryfold.
pi_174549308
quote:
3s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 23:58 schreef Kyubey het volgende:
Redenen om Inuyashiki op te pakken:

1. Er zit een Shiba Inu in
2. De hoofdpersoon is een man van 56
3. Hij is de Terminator
Even twee trailers bekeken en het ziet er wel gelikt uit.
  Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:05:50 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_174559078
->F&S
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_174559571
Oh! Wij zijn van TV naar series gegaan!

(prima hoor)
  Designer zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:39:32 #13
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174560398
Maar wat is dan het verschil tussen de seriereeksen in TV en de seriereeksen hier.
🐙
  Designer zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:40:27 #14
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174560411
Oh. Mededelingtopic gevonden.
🐙
  Designer zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:42:36 #15
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174560457
Inmiddels ben ik me blu-ray voor blu-ray door Gundam heen aan het werken. Ben nu Reconguista in G aan het kijken, voordat ik weer verder ga met de originele serie, Zeta, Double Zeta
🐙
pi_174560803
Dit voelt raar.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_174564548
Want?
pi_174564839
Ander subforum
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_174609999
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:13 schreef Drieklank het volgende:

[..]

De tweede aflevering is ziek. :o
Ziek is een beetje een beladen term voor wat je bedoelt, eigenlijk zeg je er meestal gewoon 'typische One Piece fan' tegen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_174610171
Ook naar de COOL JAPAN tentoonstelling in het museum voor volkenkunde geweest trouwens. Bizar dat ik de kawa afdeling stukken enger vond dan de echte horror afdeling met jaren oude papier-mach modellen van Japanse klopgeesten, maar aan de andere kant is er al die meuk die zo uit Paranoia Agent had kunnen komen en speelde het deuntje van POMF op de achtergrond, en dan lopen er ook nog eens allemaal kleine kinderen rond omdat het voor hen herfstvakantie is of iets dergelijks, surrealistisch man.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:08:04 #21
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_174611879
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ook naar de COOL JAPAN tentoonstelling in het museum voor volkenkunde geweest trouwens. Bizar dat ik de kawa afdeling stukken enger vond dan de echte horror afdeling met jaren oude papier-mach modellen van Japanse klopgeesten, maar aan de andere kant is er al die meuk die zo uit Paranoia Agent had kunnen komen en speelde het deuntje van POMF op de achtergrond, en dan lopen er ook nog eens allemaal kleine kinderen rond omdat het voor hen herfstvakantie is of iets dergelijks, surrealistisch man.
Dat is omdat kawaiiheid eigenlijk eng is. Uncanny valley enzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.
pi_174612180
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:08 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Dat is omdat kawaiiheid eigenlijk eng is. Uncanny valley enzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_174654731
Hee er is een vervolg op negima. Die ken ik wel van vroeger denk ik. Soort van love Hina. Geen idee hoeveel seizoenen. ff checken.

Negima! has been adapted into two anime television series, the first created by Xebec aired in the first half of 2005 and followed the manga, while the second is an alternate retelling of the series by Shaft titled Negima!?. In addition to four different sets of original video animations and an animated movie, a live-action television series has also been produced.

PFFFFF,

Iemand een idee welke ik moet kijken zodat ik aan het huidige seizoen kan beginnen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:52:43 #24
117712 MauroPicotto
Suck my terryfold.
pi_174692101
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ook naar de COOL JAPAN tentoonstelling in het museum voor volkenkunde geweest trouwens. Bizar dat ik de kawa afdeling stukken enger vond dan de echte horror afdeling met jaren oude papier-mach modellen van Japanse klopgeesten, maar aan de andere kant is er al die meuk die zo uit Paranoia Agent had kunnen komen en speelde het deuntje van POMF op de achtergrond, en dan lopen er ook nog eens allemaal kleine kinderen rond omdat het voor hen herfstvakantie is of iets dergelijks, surrealistisch man.
Ik vond het helemaal niet eng. Het was een leuke tentoonstelling. En de animecells van Miyazaki vond ik geweldig, evenals de samurai-uitrusting.
pi_174718726
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:50 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ziek is een beetje een beladen term voor wat je bedoelt, eigenlijk zeg je er meestal gewoon 'typische One Piece fan' tegen.
Bang!

quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:58 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ook naar de COOL JAPAN tentoonstelling in het museum voor volkenkunde geweest trouwens. Bizar dat ik de kawa afdeling stukken enger vond dan de echte horror afdeling met jaren oude papier-mach modellen van Japanse klopgeesten, maar aan de andere kant is er al die meuk die zo uit Paranoia Agent had kunnen komen en speelde het deuntje van POMF op de achtergrond, en dan lopen er ook nog eens allemaal kleine kinderen rond omdat het voor hen herfstvakantie is of iets dergelijks, surrealistisch man.
Klinkt toch wel leuk, ik heb wat gemist! :Y

Ik word zo blij van dit seizoen. Als je een slechte dag hebt gehad kijk je hier naar en *poef*: instant happiness.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')