abonnement Unibet Coolblue
pi_174367501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe gaat D66 ervoor zorgen dat die proef met wietteelt klimaatneutraal is? Lijkt me nogal lastig. Voor D66 is het klimaat erg belangrijk en iedereen weet dat zonder D66 het heelal dood gaat dus je zou verwachten dat die legale wietplantages Co2-neutraal zijn. Hoe gaat D66 dat voor elkaar krijgen?
Goed punt. Daarom pleit D66 ook voor een verbod op vlieg- en autoverkeer en het stilleggen van de complete industrie. Alles voor het streven naar een klimaatneutraal Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174367575
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed punt. Daarom pleit D66 ook voor een verbod op vlieg- en autoverkeer en het stilleggen van de complete industrie. Alles voor het streven naar een klimaatneutraal Nederland.
Ik begrijp dat niet alles klimaat-neutraal kan zijn maar naar mijn weten is wietteelt super belastend voor het klimaat met al die lampen en zo. :{
pi_174367612
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat niet alles klimaat-neutraal kan zijn maar naar mijn weten is wietteelt super belastend voor het klimaat met al die lampen en zo. :{
Kaart het aan bij Pechtold en eis dat D66 haar standpunt over wietteelt herziet. De partij is namelijk al geruime tijd warm voorstander van het legaliseren van de wietteelt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:03:13 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174367621
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:47 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Een analyse van het regeerakkoord door Dirk Bezemer waar ik het wel mee eens ben.

Link:

Lage inkomens hebben niets aan dit regeerakkoord
Wel wat tendentieus dat lage inkomens er op achteruit zouden gaan door een verhoging van de laagste schijf van 36,5 naar 36,9% als je meeneemt dat iemand met een laag inkomen meer dan gecompenseerd wordt door de algemene heffingskorting en de arbeidskorting. Er is geen marginaal tarief van 36,5 of 36,9% als je bruto salaris 1600 euro per maand is.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174367678
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wel wat tendentieus dat lage inkomens er op achteruit zouden gaan door een verhoging van de laagste schijf van 36,5 naar 36,9% als je meeneemt dat iemand met een laag inkomen meer dan gecompenseerd wordt door de algemene heffingskorting en de arbeidskorting. Er is geen marginaal tarief van 36,5 of 36,9% als je bruto salaris 1600 euro per maand is.
De algemene heffingskorting en arbeidskorting stijgt voor deze groep maar met 15 euro als ik goed geïnformeerd ben.

Ruimschoots onvoldoende om de stijgende lastendruk te compenseren dus.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174367689
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kaart het aan bij Pechtold en eis dat D66 haar standpunt over wietteelt herziet. De partij is namelijk al geruime tijd warm voorstander van het legaliseren van de wietteelt.
Dus alles en iedereen moet gestraft worden voor teveel CO2-uitstoot maar (legale) wietboeren kunnen gewoon hun gang gaan? Niet echt consequent.
pi_174367760
Ik snap niet waarom dit kabinet meer geld wil voor onderwijs. Als er 100.000 analfabete vluchtelingen binnenkomen dan staan ze juichend in hun bankjes: "Die mensen hebben we nodig", en als het er 500.000 zijn juichen ze nog harder. Je zou dan toch denken dat er minder geld naar onderwijs moet?
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:12:28 #58
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_174367764
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De algemene heffingskorting en arbeidskorting stijgt voor deze groep maar met 15 euro als ik goed geïnformeerd ben.

Ruimschoots onvoldoende om de stijgende lastendruk te compenseren dus.
Je weer dat iemand tot ¤ 20k (bruto maandsalaris ¤ 1.600) maar ¤ 150 aan loonheffing per maand kwijt is? Een marginaal belastingtarief van 10%. Als dit dus toeneemt door een half procentpunt verhoging van de laagste schijf, dan is ¤15 euro meer dan genoeg om het te compenseren. Ga je er per maand alsnog met 8% op vooruit in je besteedbaar inkomen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_174367886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:07 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus alles en iedereen moet gestraft worden voor teveel CO2-uitstoot maar (legale) wietboeren kunnen gewoon hun gang gaan? Niet echt consequent.
Persoonlijk zie ik het conflict eigenlijk niet. D66 legt ook niet de complete maatschappij aan banden in haar streven naar een klimaatneutraal Nederland (een doelstelling die overigens door vrijwel alle partijen is omarmd).

D66 beseft dat wietteelt niet verdwijnt door een verbod. Zo denken is naïef. De behoefte blijft en je werkt er criminaliteit mee in de hand. Daarom wordt gekozen voor de meest pragmatische en effectieve oplossing: legalisering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174371665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Pas maar op, zo meteen krijg je Etto op je dak.
Echt beschaafd is het ook niet he.
pi_174372366
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:59 schreef 99.999 het volgende:
Veel Sinterklazen en potverteren zonder enige serieuze visie. Ben er niet zo enthousiast over maar veel beter was ook niet te verwachten met deze combinatie. Maar blijkbaar is het nog een keertje nodig dat de Babyboomers voor ons kiezen.
pi_174388081
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik begrijp dat niet alles klimaat-neutraal kan zijn maar naar mijn weten is wietteelt super belastend voor het klimaat met al die lampen en zo. :{
En illegale wietteelt is wel klimaatneutraal ?
pi_174392516
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En illegale wietteelt is wel klimaatneutraal ?
Dan krijg je straks dat boeren, intensieve veehouderij etc zich aan allerlei strenge milieueisen, klimaateisen en gezondheidseisen moeten houden en de wiettelers die aan deze proef meedoen hun uit giftige bestanddelen bestaande product dat geproduceerd wordt met gigantisch veel energie de vrije hand gegeven worden. Hoe gaat de CDA dat aan zijn achterban uitleggen? Hoe gaat D66 dat goedpraten?
pi_174392944
Het ging toch gigantisch goed met Nederland? Dan vind ik dit allemaal maar een beter magertjes. Voor elk voordeeltje moet er op andere zaken bezuinigd worden en dan komen de lasten ook nog eens veel eerder dan de baten.
pi_174392988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Het ging toch gigantisch goed met Nederland? Dan vind ik dit allemaal maar een beter magertjes. Voor elk voordeeltje moet er op andere zaken bezuinigd worden en dan komen de lasten ook nog eens veel eerder dan de baten.
Er wordt met miljarden gestrooid alsof het niks is en jij vindt het mager?
Wanneer is het dan ooit wel goed?
pi_174393077
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er wordt met miljarden gestrooid alsof het niks is en jij vindt het mager?
Wanneer is het dan ooit wel goed?
En net zo hard worden miljarden ingeleverd. De economie draaide als een tierelier was het verhaal. Dan vind ik dit toch wel tegenvallen.
pi_174393118
En dan boeken ze ook nog eens bezuinigingen in die niet gaan lukken.

Sorry Rutte, bezuinigen op zorg gaat hem toch echt niet worden
http://925.nl/archief/201(...)ch-echt-niet-worden/
pi_174393383
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dan krijg je straks dat boeren, intensieve veehouderij etc zich aan allerlei strenge milieueisen, klimaateisen en gezondheidseisen moeten houden en de wiettelers die aan deze proef meedoen hun uit giftige bestanddelen bestaande product dat geproduceerd wordt met gigantisch veel energie de vrije hand gegeven worden. Hoe gaat de CDA dat aan zijn achterban uitleggen? Hoe gaat D66 dat goedpraten?
Aangezien D66 al jaren pleit voor de legalisering van de softdrugs en dat standpunt ook heeft opgenomen in haar verkiezingsprogramma, valt er weinig uit te leggen aan de achterban.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:21:38 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174393586
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:
Hoe gaat D66 ervoor zorgen dat die proef met wietteelt klimaatneutraal is? Lijkt me nogal lastig. Voor D66 is het klimaat erg belangrijk en iedereen weet dat zonder D66 het heelal dood gaat dus je zou verwachten dat die legale wietplantages Co2-neutraal zijn. Hoe gaat D66 dat voor elkaar krijgen?
Wiet maken ze van plantjes dus die consumeren CO2
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:37:36 #70
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174393832
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:47 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Een analyse van het regeerakkoord door Dirk Bezemer waar ik het wel mee eens ben.

Link:

Lage inkomens hebben niets aan dit regeerakkoord
Jammer dat hij in de eerste alinea de plank al finaal misslaat.Geeft niet echt vertrouwen voor de rest van zijn opiniestukje.

quote:
De hypotheekrenteaftrek, aanjager van onze torenhoge schulden, wordt versneld afgebouwd: fantastisch! Even slikken voor miljoenen hypotheekbetalers.
Aangezien de inkomstenbelasting mee wordt verlaagd, zijn het niet 'miljoenen hypotheekbetalers' die er mee te maken krijgen, maar 'slechts' de groep met een inkomen boven de 68k.

Volgende misser:
quote:
In het nieuwe systeem betaalt ieder die minder dan 68.000 euro verdient daar 36,9 procent belasting over, daarboven wordt het 49,5 procent. Een forse reductie voor de rijken
Iedereen die 19.9 k per jaar verdient behoort volgens deze meneer bij 'de rijken'??? Want met een inkomen tussen 19.9k en 68.k betaal je nu 40.8% en dat wordt 37%. Dat is best een forse verlaging en die geldt voor vrijwel iedereen.

quote:
Nederland is een rijk land met weinig ongelijkheid, maar 700.000 Nederlandse huishoudens leven in armoede
Jammer dat hij hier geen onderbouwing bij geeft.Gemiste kans.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174394215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wiet maken ze van plantjes dus die consumeren CO2
Whatever. Ik voorspel je nu al dat die proef heel kleinschalig wordt, geen interessante data oplevert, allerlei (on)voorziene problemen oplevert en nergens toe leidt. Het is een stukje symboolpolitiek voor de elitaire D66 aanhang die zich in hun fantasie vereenzelvigen met hippies maar in de praktijk al een hartinfarct krijgen als hun eitje niet fipronilvrij is en iemand een sigaret opsteekt binnen 100 meter van een kind.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:33:00 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174395563
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 12:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Whatever. Ik voorspel je nu al dat die proef heel kleinschalig wordt, geen interessante data oplevert, allerlei (on)voorziene problemen oplevert en nergens toe leidt. Het is een stukje symboolpolitiek voor de elitaire D66 aanhang die zich in hun fantasie vereenzelvigen met hippies maar in de praktijk al een hartinfarct krijgen als hun eitje niet fipronilvrij is en iemand een sigaret opsteekt binnen 100 meter van een kind.
Jij wil dus eigenlijk gewoon helemaal niks
pi_174396008
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij wil dus eigenlijk gewoon helemaal niks
Het is niks. Nederland is geen gidsland meer. Onze leiders gedragen zich als slaven van Brussel. 40 jaar geleden had ik het nog wel voor mogelijk gehouden dat wietteelt legaal werd maar nu niet. Zeg nou eens eerlijk, verwacht jij dat wietteelt legaal wordt deze kabinetsperiode, of over 8 jaar? We hebben het meest eurofiele kabinet ooit. Oftewel we hebben een kabinet wat nog meer dan elk ander vorig kabinet alles Europees op wil lossen en andere EU-staten niet voor het hoofd wil stoten. Landelijk legale wietteelt levert een stormvloed aan protest op van de rest van de EU en dan zou dit huidige kabinet wat het meest gevoelig is voor wat de EU denkt dan elk kabinet ooit tevoren dat invoeren?
pi_174396120
Meest eurofiele kabinet ooit? Rutte II was al een aardig stukje pro-Europeser dan Rutte III. Hoofdstuk 4 van het Regeerakkoord niet gelezen of wel?
pi_174396194
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 13:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is niks. Nederland is geen gidsland meer. Onze leiders gedragen zich als slaven van Brussel. 40 jaar geleden had ik het nog wel voor mogelijk gehouden dat wietteelt legaal werd maar nu niet. Zeg nou eens eerlijk, verwacht jij dat wietteelt legaal wordt deze kabinetsperiode, of over 8 jaar? We hebben het meest eurofiele kabinet ooit. Oftewel we hebben een kabinet wat nog meer dan elk ander vorig kabinet alles Europees op wil lossen en andere EU-staten niet voor het hoofd wil stoten. Landelijk legale wietteelt levert een stormvloed aan protest op van de rest van de EU en dan zou dit huidige kabinet wat het meest gevoelig is voor wat de EU denkt dan elk kabinet ooit tevoren dat invoeren?
Partijen zoals de VVD en het CDA willen niet aan legalisering van softdrugs. Dat heeft met de EU niets mee van doen.

Opvallend genoeg is anti-EU partij PVV fel gekant tegen legalisering van softdrugs.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')