abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 12 oktober 2017 @ 08:26:41 #76
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174366458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Goed idee, laten we 25 verschillende btw-tarieven invoeren.

Werk wordt meer beloond, consumeren niet. Prima keuze.

Is eigenlijk een groene maatregel. Minder consumeren, minder vervuiling.
Je werkt toch om te consumeren. 😁

Alleen de werkenden op het laagste niveau moeten wel meer loonbelasting betalen en dan nu ook nog meer btw.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174366469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want voedsel produceren vervuilt niet? Ik geloof dat de vleesverwerkingsindustrie 1 van de vervuilendste ter wereld is. En de btw op luxeartikelen is recentelijk al verhoogd.
en los van vlees?
There are only 151 Pokémon.
pi_174366485
Mensen die nu al moeite hebben om bruine bonen op tafel te krijgen met een glaasje melk? Waarom worden die weer extra genaaid? Wil het kabinet dat de voedselbanken weer topdrukte krijgen?
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 08:31:08 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174366486
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:28 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

en los van vlees?
Als iedereen 50 gram minder vlees per dag consumeert, kunnen ze die 3% hogere btw makkelijk ophoesten. Ik zeg win-win.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 12 oktober 2017 @ 08:41:47 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174366570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als iedereen 50 gram minder vlees per dag consumeert, kunnen ze die 3% hogere btw makkelijk ophoesten. Ik zeg win-win.
Dus ik ga minder loonbelasting betalen maar als ik precies dezelfde levenstijl aanhoud als voor deze plannen veranderd er niets.

Dus om voordeel te halen uit die verlaging van belasting op loon moet ik minder consumeren. 😁

En nu je nog laten wijsmaken dat je nu de keuze hebt op de manier van consumeren. Tja die heb ik altijd al gehad. De vvd😁
pi_174366577
Ik kan me niet voorstellen dat dit doorgaat. Het slaat namelijk nergens op nu het zo goed gaat met de economie om groente en fruit duurder te maken. Maak dan vlees duurder en andere dingen die slecht zijn voor het milieu.

Ik denk dat dit het 'weggevertje' is, bedacht om de oppositie die altijd met bezwaren zal komen op één punt tegemoet te komen.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 08:47:00 #82
Why is all the rum gone?
pi_174366616
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:41 schreef Cherna het volgende:

Dus ik ga minder loonbelasting betalen maar als ik precies dezelfde levenstijl aanhoud als voor deze plannen veranderd er niets.
Dat weet ik niet, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

quote:
Dus om voordeel te halen uit die verlaging van belasting op loon moet ik minder consumeren. 😁
Minder consumeren is goed voor het milieu. Jij wil toch ook meehelpen aan de CO2-reductie?

quote:
En nu je nog laten wijsmaken dat je nu de keuze hebt op de manier van consumeren. Tja die heb ik altijd al gehad. De vvd😁
Bij niemand is die keuze vrij. Geld is altijd de bepalende factor geweest.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:00:26 #83
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174366770
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

[..]

Minder consumeren is goed voor het milieu. Jij wil toch ook meehelpen aan de CO2-reductie?

[..]

Bij niemand is die keuze vrij. Geld is altijd de bepalende factor geweest.
Het maakt niets uit hoeveel ik in mijn beurs heb. Als ik precies hetzelfde consumeer als tijdens de periode rutte 2. Wat is dan mijn voordeel. Als ik precies evenveel energie verbruik etc etc. Wat blijft er dan van mijn voordeel belasting verlaging op loon over.
En waarom wil je meer loon overhouden? Ik neem toch aan om te consumeren?

Nu is het voor mij makkelijk omdat ik naar België of Duitsland kan uitwijken. Dus in mijn geval zal ik er wel voordeel bij hebben.

Maar wat ik probeer te zeggen is dat dit allemaal weer gebakken lucht is. Alleen mensen die op de allerlaagste trede van de arbeidsmarkt staan en mensen die nu al naar de voedelbank moeten gaan hebben hier nadeel van. Voor mij is het lood om oud ijzer als ik de uitwijkmogelijkheid even niet meetel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 12-10-2017 09:16:01 ]
pi_174368406
Tja. NL heeft gekozen voor een rechts kabinet. Dan krijg je dit soort shit.
Nee.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:40:48 #85
Why is all the rum gone?
pi_174368458
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:00 schreef Cherna het volgende:

Het maakt niets uit hoeveel ik in mijn beurs heb. Als ik precies hetzelfde consumeer als tijdens de periode rutte 2. Wat is dan mijn voordeel. Als ik precies evenveel energie verbruik etc etc. Wat blijft er dan van mijn voordeel belasting verlaging op loon over.
En waarom wil je meer loon overhouden? Ik neem toch aan om te consumeren?
Je gaat even een brug te ver, krullebol. Jij neemt aan dat mensen er niet op vooruit gaan. Ik niet. Ik denk dat die aanname incorrect is. Of op z'n minst prematuur.

quote:
Maar wat ik probeer te zeggen is dat dit allemaal weer gebakken lucht is.
En ook dat is vooralsnog een aanname.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:51:59 #86
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174368708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je gaat even een brug te ver, krullebol. Jij neemt aan dat mensen er niet op vooruit gaan. Ik niet. Ik denk dat die aanname incorrect is. Of op z'n minst prematuur.

[..]

En ook dat is vooralsnog een aanname.
Dat mag jij vinden krullebol. Maar je hebt geen verklaring waarom ik een brug te ver ga. Als ik belasting op loon verlaag maar ga de btw, energiekosten, wet Hillen etc dmv van belasting weer verhogen heeft dat weinig zijn als ik precies dezelfde producten consumeer als tijdens Rutte2. Natuurlijk ga ik erop vooruit als ik minder ga consumeren, maar dat minder consumeren kon ik ook al onder Rutte2. Natuurlijk gaan er mensen op vooruit. Wat je ook verzint zal altijd een deel van de bevolking erop vooruit gaan. De minima gaan er in elk geval niet op vooruit en sociaal is dat niet.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:56:22 #87
Why is all the rum gone?
pi_174368798
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:51 schreef Cherna het volgende:

De minima gaan er in elk geval niet op vooruit en sociaal is dat niet.
Cijfers met onderbouwing of alleen onderbuikjes?
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:58:56 #88
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174368849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Cijfers? Geef jij de cijfers eens. Alles wat praktisch heel simpel te verklaren is moet jij nog cijfers van hebben. De laagste inkomens gaan al meer loonbelasting betalen. Nee daar val ik niet onder maar welke cijfers moet je dan nog hebben.

Cijfers😁ik ben het CBS niet.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:05:29 #89
Why is all the rum gone?
pi_174368979
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:58 schreef Cherna het volgende:

Cijfers😁ik ben het CBS niet.
Zoals ik al zei....niet meer dan aannames.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:08:00 #90
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174369045
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zoals ik al zei....niet meer dan aannames.
RTLz bij een jaar Inkomen van 33.000 euro zou je er 430 euro netto per jaar op vooruit gaan. Die verdampen wel als je de btw juist op het lage tarief gaat verhogen. Reken daar de 200 euro per jaar aan energie kosten extra aan uit en het is allang verdampt. Heb je je cijfers.

Kom jij dan eens met cijfers hoe geweldig het word voor modaal?
pi_174369074
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Cijfers?

Het is zo klaar als een klontje:
- De laagste belastingschijf stijgt
- BTW tarief stijgt
- Heffingskortingen stijgen met maar 15 euro in totaal (op jaarbasis).
- De huurtoeslag wordt verlaagd
- De zorgtoeslag stijgt maar niet in gelijke tred met de toename van de zorgpremie.

Verder stijgen de afvalstoffenheffing en de energiebelasting.

Tenzij ik een compensatie maatregel heb gemist zie ik niet hoe de lage inkomens erop vooruit gaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:23:27 #92
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174369403
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Cijfers?

Het is zo klaar als een klontje:
- De laagste belastingschijf stijgt
- BTW tarief stijgt
- Heffingskortingen stijgen met maar 15 euro in totaal (op jaarbasis).
- De huurtoeslag wordt verlaagd
- De zorgtoeslag stijgt maar niet in gelijke tred met de toename van de zorgpremie.

Verder stijgen de afvalstoffenheffing en de energiebelasting.

Tenzij ik een compensatie maatregel heb gemist zie ik niet hoe de lage inkomens erop vooruit gaan.
Precies tenzij we inderdaad weer een toeslag gemist hebben die erbij komt om de minima tot modaal te compenseren kan niemand mij overtuigen dat zij erop vooruit gaan. En in mijn geval hoef ik ook niet te rekenen als mijn energie verbruik en eetpatroon etc gelijk blijft want dan speel ik een gelijk spel en veranderd er niets.
Sociaal is het in iedergeval niet
En dat is jammer.

En om eerlijk te zijn hoef ik er niet op vooruit te gaan maar met een gelijk spel zou ik tevreden zijn als voedselbanken niet meer nodig zijn. Pas dan zie ik dat als een vooruitgang maatschappelijk gezien.
pi_174369986
Btw verhoging op levensmiddelen is belachelijke maatregel ben dit rechtse christelijke kut kabinet
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:54:44 #94
Why is all the rum gone?
pi_174370121
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:08 schreef Cherna het volgende:

RTLz bij een jaar Inkomen van 33.000 euro zou je er 430 euro netto per jaar op vooruit gaan.
Vooruit, dus.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:55:58 #95
Why is all the rum gone?
pi_174370160
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:08 schreef Tomatenboer het volgende:

Cijfers?

Yes. Cijfers.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:56:42 #96
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174370186
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Vooruit, dus.
Zucht. Ik geef het op. Heb je wel eens gehoord van twee stappen vooruit maar drie stappen achteruit. Die drie stappen achteruit zal de VVD/CDA je natuurlijk niet geheel vertellen.

Als ik met jou zou moeten samenwerken dan was ik binnen 2 maanden overspannen.😁 Wat zeg ik, binnen een dag.
pi_174370246
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk die selectieve waarneming
Lasten op inkomen gaan flink omlaag, maar men loopt te janken dat er zaken omhoog gaan.
Ze hebben wel een punt, NLse boodschappen zijn tov Duitsland al aan de prijs. Het is mij ook onduidelijk waarom het BTW tarief op medicijnen en voedsel omhoog moet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:01:21 #98
Why is all the rum gone?
pi_174370295
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zucht. Ik geef het op. Heb je wel eens gehoord van twee stappen vooruit naar drie stappen achteruit. Die drie stappen achteruit zal de VVD/CDA je natuurlijk niet geheel vertellen.

Als ik met jou zou moeten samenwerken dan was ik binnen 2 maanden overspannen.😁
Dat ligt dan meer aan jou dan aan mij. Ik werk namelijk alleen samen met mensen die dingen goed onderbouwen. Die hebben dus geen last van mij. :)
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:03:05 #99
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174370334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat ligt dan meer aan jou dan aan mij. Ik werk namelijk alleen samen met mensen die dingen goed onderbouwen. Die hebben dus geen last van mij. :)
Die onderbouwing heb ik je gegeven en niet alleen ik. Als mijn pen leeg is moet ik je dat ook met cijfers onderbouwen alvorens jj mij een nieuwe pen geeft om aan het werk te kunnen gaan?
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:08:33 #100
Why is all the rum gone?
pi_174370463
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:03 schreef Cherna het volgende:

Die onderbouwing heb ik je gegeven en niet alleen ik.
Onderbouwing? Je geeft wat algemene kreten en doet wat aannames. In mijn vakgebied gaan er mensen dood als dat de basis voor je handelen is.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')