abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174418814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb voldoende koopkracht. En het geld is niet op, er worden verkeerde keuzes gemaakt.
Nee dat is al zo sinds 2012 https://imgur.com/LEa8eUe

En dan nu het goede nieuws voor een beter leven, emigreer. Deze geld plaatjes blijven de komende 10 jaar zo. Of langer. Daar durf ik mijn Deense Porsche wel onder te verwedden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174418847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:58 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee dat is al zo sinds 2012 https://imgur.com/LEa8eUe

En dan nu het goede nieuws voor een beter leven, emigreer. Deze geld plaatjes blijven de komende 10 jaar zo. Of langer. Daar durf ik mijn Deense Porsche wel onder te verwedden.
Ik ben tevreden over mijn koopkracht, al rijd ik geen Porsche. :)
pi_174418940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:00 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben tevreden over mijn koopkracht, al rijd ik geen Porsche. :)
Sterkte dan maar http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160316_02185732
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174419014
quote:
Drama-queen. :')
pi_174419169
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Drama-queen. :')
Neuhhh

Cijfers beurs per 15 augustus

Nederland
AEX 8-2014 is 395
AEX 8-2017 is 525 Verschil is 33% hoger

Denemarken
C20 8-2014 is 780
C20 8-2017 is 1155 Verschil is 50% hoger

Rendementsverschil is 53% hoger in Denemarken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174419264
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Neuhhh

Cijfers beurs per 15 augustus

Nederland
AEX 8-2014 is 395
AEX 8-2017 is 525 Verschil is 33% hoger

Denemarken
C20 8-2014 is 780
C20 8-2017 is 1155 Verschil is 50% hoger

Rendementsverschil is 53% hoger in Denemarken.
Sorry, waar gaat dit over?

Koopkracht? Ik ga er sowieso op vooruit.
pi_174419302
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Overheid heeft inkomsten nodig om sinterklaas te spelen en goed voor zichzelf te zorgen. BTW is één van de inkomstenbronnen.
De overheid mag beslist een stuk kleiner zodat het niet zoveel belastinggeld kost. Want tegenwoordig is de overheid een bodemloze put. Je moet maar eens kijken wat de overheid dagelijks wegwerkt aan voedsel en drank tijdens hun feesten. Een kleine man zou honderd jaar te eten en te drinken hebben als de overheid een dag zou vasten. Toch?
pi_174419332
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Sorry, waar gaat dit over?

Koopkracht? Ik ga er sowieso op vooruit.
Geld maken door in een ander land te wonen, dat economisch sterker is dan NL
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174419348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:32 schreef torentje het volgende:

[..]

De overheid mag beslist een stuk kleiner zodat het niet zoveel belastinggeld kost. Want tegenwoordig is de overheid een bodemloze put. Je moet maar eens kijken wat de overheid dagelijks wegwerkt aan voedsel en drank tijdens hun feesten. Een kleine man zou honderd jaar te eten en te drinken hebben als de overheid een dag zou vasten. Toch?
1 ambtenaar kost gemiddeld 100.000 euro. Nederland heeft 1.000.000 ambtenaren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174419357
Als wij (als Nederlanders) minder groenten en fruit onnodig weggooien, dan besparen we meer dan deze BTW-verhoging straks kost.
pi_174419361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

Geld maken door in een ander land te wonen, dat economisch sterker is dan NL
Oh, dit gaat over aandelen? Daar ben ik sowieso tegen. Ik werk gewoon voor mijn geld. =)
pi_174419500
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:36 schreef Idisrom het volgende:
Als wij (als Nederlanders) minder groenten en fruit onnodig weggooien, dan besparen we meer dan deze BTW-verhoging straks kost.
Dat klopt, maar 'we' hebben het nog te goed om dat aan te pakken.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:48:20 #263
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174419525
Hoeveel zou het fruit en groente gekost hebben als we Poetin niet hadden gehad? Is het niet zo de prijzen al gedaald waren nadat die Russen een boycot hebben uitgevoerd over ons fruit en groente😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:49:35 #264
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174419544
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat kan nog als je van dezelfde luxe uitgaat die men toen had. Een fabrieksarbeider had niet meer dan een Opel Kadet. Als ik nu op de parkeerplaats kom van mijn werkgever staat het vol met automerken die men toen niet kon betalen. Vakantie naar de VS. Dat was niet te betalen voor mijn ouders. Nu gaat ook de fabrieksarbeider naar de VS als die beide werken.

Als ik volledig zou gaan werken en mijn partner ook dan hadden we Samen zo ongeveer 5200 euro netto.

Wel beide met diensten. Maar gewoon een modale baan met wel prima arbeidsvoorwaarden. Dat dan wel.
Been there, got the T-shirts en die dikke (niet meer zo bijzondere) auto betaal je 2x (eéń keer aan de fabrikant & één keer aan de overheid) om in de parkeermeter/file te mogen staan.

Noem het nostalgie maar aan die oude ford/opel beleefde ik meer satisfactie dan aan die opgewaardeerde tracerende xbox toys en je kon nog's lekker in alle rust verdwalen als welkom excuus.

Ik snap het wel elke tijd heeft z'n mieretijd waarbij tijd en geen geld worden afgewisseld met geld en geen tijd. Het geld dat je dan denkelijk zou hebben verdiend, wordt vervolgens door de overheid tot nul afgeroomd. Kern is wel dat je heden ten dage in het gezin mee meer uren moet werken om aan de "geldende standaard' te kunnen voldoen.

Afzien van luxe is een optie maar die keuze kan/mag je niet maken voor je partner, laat staan je kinderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:52:25 #265
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174419599
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Been there, got the T-shirts en die dikke (niet meer zo bijzondere) auto betaal je 2x (eéń keer aan de fabrikant & één keer aan de overheid) om in de parkeermeter/file te mogen staan.

Noem het nostalgie maar aan die oude ford/opel beleefde ik meer satisfactie dan aan die opgewaardeerde tracerende xbox toys en je kon nog's lekker in alle rust verdwalen als welkom excuus.

Ik snap het wel elke tijd heeft z'n mieretijd waarbij tijd en geen geld worden afgewisseld met geld en geen tijd. Het geld dat je dan denkelijk zou hebben verdiend, wordt vervolgens door de overheid tot nul afgeroomd. Kern is wel dat je heden ten dage in het gezin mee meer uren moet werken om aan de "geldende standaard' te kunnen voldoen.

Afzien van luxe is een optie maar die keuze kan/mag je niet maken voor je partner, laat staan je kinderen.
Ik snap je. Een partner en kinderen spelen daar een rol in.

En ik snap ook wel dat de maatschappij eisen stelt om mee te kunnen draaien. Zonder pc etc word het moeilijk om nog mee te kunnen draaien.

En nostalgie is leuk en zo nu en dan nog haalbaar. Ik rij ook nog een volvo 480(1993). Jongensdroom en die auto heb ik nog steeds voor dagelijks gebruik. Ik kan iets mooiers aanschaffen maar die volvo heeft teveel herinneringen dat ik er gewoon in blijf rijden. Daar had ik destijds heel wat uren voor moeten draaien om die te kunnen kopen. En dan nog niet nieuw ook maar 2 jaar oud.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 14-10-2017 19:57:54 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:59:42 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_174419736
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Afwasmachine.

Tijd voor het basisinkomen. Maar daar is niets voor in de kabinetsplannen.

Maar wel iedereen op kosten jagen voor de 'energietransitie'...

Ff algemeen, heeft niemand nou door dat we een nieuw politiek bestel nodig hebben? Waarom stemmen jullie nog op die traditionele prutsers? Houden we er van voorgelogen en belazerd te worden?
Ik denk dat mensen dat wel door hebben maar je kan het niet (ver)kiezen, ook omdat mensen het te druk hebben de illusie na te jagen. Ik ben zelf voor een meritocratie (en onvoorwaardelijk basisinkomen) wat inhoudelijk nog te ver gegrepen lijkt.

Wat voor mij nog het dichtst bij in de buurt komt is FvD en ik kan je verzekeren dat het kartel er alles aan zal doen dat te voorkomen door telkens een tweedeling te zaaien. Waarom je überhaupt belasting zoals BTW gaat heffen op basiszaken waar je geen keuze in hebt, is mij een raadsel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_174419813
quote:
De Deentjes doen het zeer goed. Maar dat is denk ik niet dankzij jou. Of toch? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174419915
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 19:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen dat wel door hebben maar je kan het niet (ver)kiezen, ook omdat mensen het te druk hebben de illusie na te jagen. Ik ben zelf voor een meritocratie (en onvoorwaardelijk basisinkomen) wat inhoudelijk nog te ver gegrepen lijkt.

Wat voor mij nog het dichtst bij in de buurt komt is FvD en ik kan je verzekeren dat het kartel er alles aan zal doen dat te voorkomen door telkens een tweedeling te zaaien. Waarom je überhaupt belasting zoals BTW gaat heffen op basiszaken waar je geen keuze in hebt, is mij een raadsel.
Inderdaad. Het eerlijke antwoord op die vraag bestaat w.s. niet. Ik zie het als een hele dikke vinger naar "het gepeupel". Had je maar wat slimmer en wat meer met de ellebogen moeten opereren. Dan is er voor jou ook een plaatsje aan de top van de voedselpiramide. Hoe vreselijk naar en harteloos onze moderne wereld wordt... Het is echt heel erg. Geen clementie. No mercy voor de achterblijvers. Zoals in de roofdierenwereld dienen zij te sterven en opgevroten te worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174419946
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het eerlijke antwoord op die vraag bestaat w.s. niet. Ik zie het als een hele dikke vinger naar "het gepeupel". Had je maar wat slimmer en wat meer met de ellebogen moeten opereren. Dan is er voor jou ook een plaatsje aan de top van de voedselpiramide. Hoe vreselijk naar en harteloos onze moderne wereld wordt... Het is echt heel erg. Geen clementie. No mercy voor de achterblijvers. Zoals in de roofdierenwereld dienen zij te sterven en opgevroten te worden.
Nu draaf je wel een beetje door Bart.

In de basis heb je gelijk, maar zo erg is het nog niet. Niemand sterft nog door ondervoeding.
pi_174420005
Er moet juist helemaal geen btw geheven worden op groente en fruit. Hoe wil men de gezondheidszorg blijven bekostigen als iedereen op fastfood gaat leven?
pi_174420055
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nu draaf je wel een beetje door Bart.

In de basis heb je gelijk, maar zo erg is het nog niet. Niemand sterft nog door ondervoeding.
Wij zitten op dezelfde lijn zo'n beetje dacht ik qua "linksigheid". Ik zet de zaken graag wat overdreven aan. Opdat wij straks niet zeggen: wij zagen dat niet aankomen. Maar ik denk het echt hoor, dat het analoog wordt aan het koele onverschillige universum. Die kant gaan we onvermijdelijk op hoor.

En inderdaad: nog niet. Maar dat komt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174420065
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
Er moet juist helemaal geen btw geheven worden op groente en fruit. Hoe wil men de gezondheidszorg blijven bekostigen als iedereen op fastfood gaat leven?
In before Piet V. die dan weer dit gaat doen: 8)7 8)7 8)7

Ga eens naar de markt zegt hij dan. Alsof je je beperkte tijd kunt besteden aan zoiets. De moderne drukke mens heeft daar allemaal geen tijd meer voor. Wat best triest is op zich.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:22:03 #273
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174420204
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nu draaf je wel een beetje door Bart.

In de basis heb je gelijk, maar zo erg is het nog niet. Niemand sterft nog door ondervoeding.
Aan luxe ontbreekt het vele niet. Maar het welzijn is ver te zoeken in de huidige maatschappij.

Voedselbanken. Tja dat die nodig zijn in Nederland zegt wel iets. Zelfs in mijn jeugd waren die niet nodig. Althans zo ver ik weet niet. En had iemand het zwaar was er wel de buurt of familie.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174420243
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:46 schreef racerdkb het volgende:
Kom op wat een overdreven artikel... de BTW gaat van 6% naar 9% maar het is geschreven alsof groente en fruit nu niets kost en straks een ton.

Een bloemkool van ¤1,59 kost straks ¤1,64 :')

Je kan ook dat hele artikel omdraaien en het positief benaderen.

Wauw, de belasting op Coca Cola en andere frisdranken, snacks en ongezonde meuk gaat omhoog :o Coca Cola nu ¤2,08 en straks ¤2,14. Wat progressief van de regering!
Wat is daar positief aan? Word jij graag meer bestolen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_174420415
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wij zitten op dezelfde lijn zo'n beetje dacht ik qua "linksigheid". Ik zet de zaken graag wat overdreven aan. Opdat wij straks niet zeggen: wij zagen dat niet aankomen. Maar ik denk het echt hoor, dat het analoog wordt aan het koele onverschillige universum. Die kant gaan we onvermijdelijk op hoor.

En inderdaad: nog niet. Maar dat komt.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
Er moet juist helemaal geen btw geheven worden op groente en fruit. Hoe wil men de gezondheidszorg blijven bekostigen als iedereen op fastfood gaat leven?
Er gaat niet opeens meer op fastfood geleefd worden. BTW op fastfood wordt ook hoger, dus wat dat betreft wijzigt er weinig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')