abonnement Unibet Coolblue
pi_174352004
Hi all,

Ik ben opzoek nar een huurwoning en we hebben nu iets gevonden. We krijgen net een mail van de makelaar en daar staat onderstaande bepalingen in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb altijd begrepen dat ik niet zomaar uit een woning gegooid kan worden en ik moet zeggen dat ik deze bepalingen bijzonder ongunstig vind als deze geldig zijn.

Kan dit gewoon en is dit normaal binnen deze contracten?

Cheers!
Ja, hoi!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 16:36:14 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174352214
Vaag. Je moet de huur betalen. Inkomen gaat de verhuurder (afgezien van sociale huur) niets aan lijkt me.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174352294
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:38 schreef Eleiko het volgende:
Vaag. Je moet de huur betalen. Inkomen gaat de verhuurder (afgezien van sociale huur) niets aan lijkt me.
Dit was ook mijn mening. Ik kan ergens nog begrijpen dat er een inkomenseis is bij aanvang van het contract.

Ook kunnen ze ons dan dus op straat gooien na een jaar als ze vinden dat we niet genoeg verdienen.
Ja, hoi!
pi_174352313
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:41 schreef Luukiemaster het volgende:

[..]

Dit was ook mijn mening. Ik kan ergens nog begrijpen dat er een inkomenseis is bij aanvang van het contract.

Ook kunnen ze ons dan dus op straat gooien na een jaar als ze vinden dat we niet genoeg verdienen.
Ik vermoed dat de Nederlandse wet dit niet toestaat. En die preveleert boven dit knutselcontract.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  Redactie Frontpage woensdag 11 oktober 2017 @ 17:31:16 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_174353364
quote:
iemand die garant voor u wilt staan mocht u de
Serieus? :') staat het er zo in? of heb je het overgetypt.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_174354692
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:31 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Serieus? :') staat het er zo in? of heb je het overgetypt.
Letterlijk gekopieerd :’)
Ja, hoi!
pi_174354884
Nee maar als mijn vrouw haar contract niet verlengd wordt kunnen we daar prima blijven wonen en prima betalen. Maar zij kunnen mij er dan uitgooien omdat ze vinden dat ik te weinig verdien.

Dat zij 4x de brutohuurprijs willen als nettoloon vind ik al aan de flinke kant dus dan hou ik er niet van als dit soort bepalingen er inkomen.

Maar dit is ook een deel te danken aan de machtspositie die verhuurders hebben t.o.v. huurders.

[ Bericht 36% gewijzigd door Nizno op 12-10-2017 07:32:12 ]
Ja, hoi!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:27:54 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_174356696
Het spreekt voor zich dat je de huur moet betalen natuurlijk. Het geneuzel over het 1e jaar zou ik m'n reet mee afvegen; en als ze daar na 1 jaar moeilijk over gaan doen kost het ze sowieso minimaal 7 a 9 maanden voordat dat bij een rechter ligt, en dan ben ik razend benieuwd hoe die over zo'n achterlijke bepaling denkt (zolang jij maar de huur betaalt natuurlijk).

Sinds 2016 mag het om een tijdelijk contract van tot max 2 jaar aan te bieden, en onder bepaalde voorwaarden wordt dat contract vast of moet je eruit.
Dum de dum
pi_174358635
Ja, tegenwoordig zijn tijdelijke huurcontracten toegestaan. Dus na twee jaar moet je er dan in principe uit.

Nee, ze mogen je er niet na een jaar uitgooien op basis van je inkomen. Huurcontracten mogen door de verhuurder alleen om bepaalde redenen opgezegd worden en het inkomen van de huurder valt daar niet onder.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:31:27 #11
451005 Grems
Clown World
pi_174362269
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:30 schreef Luukiemaster het volgende:

[..]


Maar dit is ook een deel te danken aan de machtspositie die verhuurders hebben t.o.v. huurders.
Machtspositie?

Men doet dit omdat je, als ze er eenmaal zitten, vrijwel machteloos bent t.o.v. je huurders.
pi_174363644
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:24 schreef k_man het volgende:
Ja, tegenwoordig zijn tijdelijke huurcontracten toegestaan. Dus na twee jaar moet je er dan in principe uit.

Nee, ze mogen je er niet na een jaar uitgooien op basis van je inkomen. Huurcontracten mogen door de verhuurder alleen om bepaalde redenen opgezegd worden en het inkomen van de huurder valt daar niet onder.
Dit is het correcte antwoord.
Als je dit contract ondertekent is deze bepaling nietig en kun je een dergelijk verzoek negeren. Je contract loopt dan de volle 2 jaar door.

Ik gok dat ze dit er in zetten om te kijken hoe je zelf je inkomenskansen inschat. Als je er een probleem van maakt is dat een teken dat je misschien weinig vertrouwen hebt in je inkomenskansen. De makelaar weet zelf ook wel dat dergelijke bepalingen nietig zijn.
pi_174366281
Van dat inkomen simpelweg negeren. Tegen de wet, dus "het staat er niet". Dat je handtekening er onder staat maakt niet uit, alle bepalingen die tegen het bindend recht ingaan zijn per definitie nietig.
pi_174381990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:30 schreef Luukiemaster het volgende:

Nee maar als mijn vrouw haar contract niet verlengd wordt kunnen we daar prima blijven wonen en prima betalen. Maar zij kunnen mij er dan uitgooien omdat ze vinden dat ik te weinig verdien.

Dat zij 4x de brutohuurprijs willen als nettoloon vind ik al aan de flinke kant dus dan hou ik er niet van als dit soort bepalingen er inkomen.

Maar dit is ook een deel te danken aan de machtspositie die verhuurders hebben t.o.v. huurders.
Denk niet dat de huisbaas wilt dat daar dan om de 20 minuten een andere gast aanbelt.
pi_174383287
Ze willen dus van te voren constant (of in ieder geval jaar op jaar) weten of je de huur nog wel kan betalen.

Het contract is voor 2 jaar, dus waarom ze tussentijds het al willen weten wat ze niets aangaat en ook niet naar mogen vragen behalve bij aanvang.. uh ja kansloos.

Ik zou het passeren tenzij je echt om een woning zit te springen.
pi_174393523
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze willen dus van te voren constant (of in ieder geval jaar op jaar) weten of je de huur nog wel kan betalen.

Het contract is voor 2 jaar, dus waarom ze tussentijds het al willen weten wat ze niets aangaat en ook niet naar mogen vragen behalve bij aanvang.. uh ja kansloos.

Ik zou het passeren tenzij je echt om een woning zit te springen.
We hebben besloten om dit inderdaad aan ons voorbij te laten gaan. Ik ga niet mee in dit soort gekke fratsen.
Ja, hoi!
pi_174649983
Mocht iemand het interesseren,

We hebben afgezien van de woning, was het niet waard i.c.m. deze voorwaarden. Krijg ook meteen geen fijn gevoel erbij als ik zulke dingen tegenkom.
Ja, hoi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')