abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:21:41 #101
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174347049
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie de schoen past :P
Nee, jij stelt in feite dat je geen kritiek mag hebben bijvoorbeeld op de Dijs en dat je niet cynisch kan zijn, want dat betekent dat je een sloeber van het zuiverste water bent die in feite alleen maar jaloers is.

En dat is dus niet zo.
pi_174347074
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met zijn papieren had hij in het bedrijfsleven sowieso al een veelvoud kunnen verdienen van wat hij binnenhaalt als Kamerlid of minister. En voor 2012 was hij ook gewoon een zeer bekend PvdA'er. Iedereen die zich een beetje had verdiept in de politiek wist wie hij was, laat staat het bedrijfsleven en de intimi.

Dijsselbloem wordt gewoon teveel geassocieerd met het voor de PvdA noodlottige Rutte II. Die moet je niet in zo'n kleine fractie willen hebben zitten. Samsom draagt die last natuurlijk ook met zich mee, maar minder dan Dijsselbloem, aangezien hij nooit deel heeft uitgemaakt van het kabinet,
Kamerlid zijn is een goedbetaald luizenbaantje met veel aanzien. Misschien had hij voor 2012 drie ton per jaar kunnen pakken in het bedrijfsleven maar dan had hij wel hard moeten werken en volledig in de anonimiteit, geen camera's, geen publiek. Voor iemand zo ijdel als hij heeft dat laatste ook veel waarde, daarom is hij nooit eerder opgestapt.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:23:05 #103
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174347075
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:21 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Idd. RuziŽnde, liegende en laffe politici vervangen door competente en rationele experts zou een zegen zijn voor Nederland.
En dat is ook weer een utopisch standpunt.
pi_174347094
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, jij stelt in feite dat je geen kritiek mag hebben bijvoorbeeld op de Dijs en dat je niet cynisch kan zijn, want dat betekent dat je een sloeber van het zuiverste water bent die in feite alleen maar jaloers is.

En dat is dus niet zo.
Nee hoor, dat maak jij er van en jij betrekt het 100% op jezelf. Dat mag maar het is slechts jouw interpretatie.

Ik gebruikte het woord "men" om aan te duiden dat ik het niet persoonlijk bedoelde, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:24:59 #105
418547 Old_Pal
Feit is dat ik deze mening heb
pi_174347107
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat is ook weer een utopisch standpunt.
Idd. Utopisch wensdenken is niet mijn ding maar voor de huidige, ellendige staat van de politiek wil ik een uitzondering maken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174347136
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kamerlid zijn is een goedbetaald luizenbaantje met veel aanzien. Misschien had hij voor 2012 drie ton per jaar kunnen pakken in het bedrijfsleven maar dan had hij wel hard moeten werken en volledig in de anonimiteit, geen camera's, geen publiek. Voor iemand zo ijdel als hij heeft dat laatste ook veel waarde, daarom is hij nooit eerder opgestapt.
Man, je weet ECHT niet waar je over praat, denk je nu echt dat je als Minister, voorzitter van de Eurogroep en het EMS 36 uur in de week maakt of zo?

Dijsselbloem had veel meer binnen kunnen halen met veel minder werk in het bedrijfsleven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_174347142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee, hij is nooit opgestapt omdat hij duidelijke politieke ambities had. Die heeft hij gehaald. Mooi moment dus om iets te gaan doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174347165
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Man, je weet ECHT niet waar je over praat, denk je nu echt dat je als Minister, voorzitter van de Eurogroep en het EMS 36 uur in de week maakt of zo?

Dijsselbloem had veel meer binnen kunnen halen met veel minder werk in het bedrijfsleven.
En als Kamerlid was Dijsselbloem nou niet bepaald een backbencher. Dat was echt geen luizenbaantje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:27:49 #109
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174347182
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee hoor, dat maak jij er van en jij betrekt het 100% op jezelf. Dat mag maar het is slechts jouw interpretatie.

Ik gebruikte het woord "men" om aan te duiden dat ik het niet persoonlijk bedoelde, overigens.
Ik gaf in die post aan wanneer dat idee van een overheid geleid door technocraten ontstond en dat daar in feite een bepaalde optimistische en utopische filosofie achter zit, die mensen van mijn generatie allang doorgeprikt hebben. Ja, jij weer niet natuurlijk en daarom zie je elke kritiek als jaloezie, maar dat is dus onjuist.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:28:59 #110
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174347210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:24 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Idd. Utopisch wensdenken is niet mijn ding maar voor de huidige, ellendige staat van de politiek wil ik een uitzondering maken.
Ik vrees alleen dat een door technocraten geleide samenleving geen verbetering brengt in die veronderstelde ellendige staat.
pi_174347238
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik gaf in die post aan wanneer dat idee van een overheid geleid door technocraten ontstond en dat daar in feite een bepaalde optimistische en utopische filosofie achter zit, die mensen van mijn generatie allang doorgeprikt hebben.
We hebben nog nooit een overheid op die basis gehad, niet in Nederland en al helemaal niet in de VS, het dichtste bij dat ideaal komt mischien de EU maar zelfs die schiet flink tekort daarin.
Paars was mischien aardig op weg er naar toe.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:31:44 #112
418547 Old_Pal
pi_174347273
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Don't feed the troll.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:34:41 #113
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174347339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

We hebben nog nooit een overheid op die basis gehad, niet in Nederland en al helemaal niet in de VS, het dichtste bij dat ideaal komt mischien de EU maar zelfs die schiet flink tekort daarin.
Paars was mischien aardig op weg er naar toe.
Ja, stel nou eens dan als werkhypothese dat Paars dus idd een hoogst mogelijke graad van technocratie inhoudt hŤ? Heb jij dan ook een beetje meegekregen wat voor backlash dat dan kreeg op den duur, die al tijdens Paars2 aan het ontstaan was? Of zeg je dan ook gewoon: ach, allemaal jaloerse, domme, populistische tokkies en sloebers zonder fatsoenlijk onderwijs die achter een rattenvanger aanliepen?
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:49:09 #114
418547 Old_Pal
pi_174347644
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 10:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hij heeft zijn tijd uitgezeten. Nu is hij aan de beurt om zich financieel vol te vreten in het bedrijfsleven.
Hij heeft zich 17 jaar voor een oberfooitje op een werkelijk uitstekende wijze ingezet voor de publieke zaak van Nederland (en Europa). Bovendien heeft hij gezegd dat hij na zijn aftreden een afkoelingsperiode inlast van twee jaar voor een baan bij de financiŽle wereld.

Je kan als GekLinkser nou wel een grote bek hebben maar daarom hoef je nog geen valse waarheden te verkondigen.
pi_174347709
Jeroen gaat voor de poen.
I don't always listen to Music, but when I do, the neighborhood does too
De vergelijking met Nelis loopt mank.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:55:32 #116
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174347775
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:49 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Hij heeft zich 17 jaar voor een oberfooitje op een werkelijk uitstekende wijze ingezet voor de publieke zaak van Nederland (en Europa). Bovendien heeft hij gezegd dat hij na zijn aftreden een afkoelingsperiode inlast van twee jaar voor een baan bij de financiŽle wereld.

Je kan als GekLinkser nou wel een grote bek hebben maar daarom hoef je nog geen valse waarheden te verkondigen.
Grappig dat momenteel deze column redelijk vaak wordt geretweet:

quote:
Dijsselbloem: de nare smaak van vaandelvlucht
Als je verkiesbaar bent voor een baan als volksvertegenwoordiger zijn er maar twee smaken: Je wordt gekozen. Of je krijgt het vertrouwen van de kiezer niet.

Er is geen tussenweg.

Vraag bijvoorbeeld eens aan Jan Roos, hoe het is om NIET tot de parlementaire democratie te worden geroepen. Dat is echt minder leuk. Zeker wanneer je staat te popelen om met goede ideeŽn het land te veranderen. Maar de kiezers (jouw mede-burgers) openlijk laten zien dit niet te zien zitten.

Hoe het is om wel tot het hoogste ambt in democratie te worden geroepen zou je kunnen informeren bij iemand anders. Hij stond erop om op plaats nummer 3 (heel hoog) te worden geplaatst van zijn partij. En hij beloofde dat hij zijn werk als vertegenwoordiger van het volk met passie zou doen.

Zijn naam? Jeroen Dijsselbloem.

Hij werd integenstelling tot de zelfbenoemde clown Jan Roos, wel in de Tweede Kamer gekozen. En niet zomaar. Jeroen kreeg zelfs zo’n 50.000 voorkeurstemmen van mensen die op hem stemden en niet op de leider van Jeroens partij, de PvdA ,van lijsttrekker Lodewijk Asscher.

Deze burgers hebben bij het uitbrengen van hun stem weloverwogen hun vertrouwen gesteld in Dijsselbloem. De minister van FinanciŽn – want dat is hij ook – haalde bijna genoeg stemmen om een eigen partij te beginnen.

Dat is nogal wat.

Dat zijn heel veel mensen, die hopen dat je hun belangen zult behartigen. Onder hen: uitkeringsgerechtigden, gepensioneerden met een klein pensioen en vast ook bijstandsmoeders. Kortom: kwetsbare mensen die hun politici echt nodig hebben, omdat anders niemand ze nog ziet staan.

Jeroen Dijsselbloem is daarmee een boegbeeld van de sociaal democratie in Nederland. En let maar op: een krachtig wapen voor de PvdA fractie in de Kamer, die als gevolg van onbegrepen regeringsdeelname in de oppositie belandde.

Waarom juist Dijselbloem zo’n gevaar vormt voor het nieuwe kabinet?

Omdat hij de overheidsfinancien persoonlijk weer op orde heeft gebracht. En in ieder debat de premier of de leider van enig andere regeringspartij uit het hoofd een standje kan geven gebaseerd op feiten en groot persoonlijk gezag.

Dijsselbloem kan er in persona voor zorgen dat de sociaal democratie overleeft, daarbij geholpen door partijleider Lodewijk Asscher en de andere 7 fractieleden. De winnende strategie kan gewoon om de voormalig minister van financiŽn heen worden gebouwd. Je zult het zien.

Alleen:

Dat gaat niet gebeuren: Dijsselbloem laat namelijk vandaag weten dat hij zijn zetel opgeeft. Hij gaat het volk dat hem gekozen heeft helemaal niet vertegenwoordigen. Hij gaat de sociaal democratie niet helpen het vertrouwen van de kiezer terug te winnen op een wijze zoals alleen hij dat kan.

Dijsselbloem beschikt namelijk naar eigen zeggen niet over “voldoende vuurkracht” om met 9 man oppositie te voeren.

Er waren maar twee smaken zei ik: je wordt gekozen. of niet. Er is nu een smaak bij gekomen. De nare vieze smaak van vaandelvlucht.
Ach zoals Tijger_m al zei, allemaal sloebers met een mislukt leven.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:05:11 #117
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_174347940
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 10:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat de insteek is hoor van enig cynisme bij users.
Die insteek is algehele verzuring en frustratie?
Ik kan tellen
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:06:59 #118
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174347962
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die insteek is algehele verzuring en frustratie?
Nee, gezonde kritiek, dat nodig is in onze samenleving, ipv slippendragerij van de macht. :P.
pi_174347963
Ik vindt de term technocraat niet echt van toepassing wanneer je het over een minister hebt, dat zijn er definitie mensen die besluiten maken op basis van deskundige adviezen uit het ministerie.
Een aspirant minister hoeft in principe geen enkele stem binnen te halen om het ambt te mogen bekleden. Het is niet eens echt een politieke functie.
Een technocraat is in eerste instantie iemand die democratische besluitvorming afwijst. Dat kun je van een JDB of Rutte niet zeggen.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:09:21 #120
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_174348006
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, gezonde kritiek, dat nodig is in onze samenleving, ipv slippendragerij van de macht. :P.
Ok, zo komt het niet echt over.
Ik kan tellen
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:20:46 #121
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174348169
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, zo komt het niet echt over.
Er zijn toch echt meerdere valide redenen opgegeven waarom kritiek hierop hebben totaal niets heeft te maken met verzuring, frustratie of jaloezie hoor. Daarnaast is het sws geen goed tegenargument op een discussieforum natuurlijk. Het doodt verder iedere discussie als je zou beweren dat iemand alleen maar een bepaalde mening ventileert omdat-ie bij wijze van spreke jaloers is c.q. verzuurd dan wel gefrustreerd. In feite zeg je hier ook mee: er is maar 1 mening mogelijk namelijk en dat is zoals die Tijger_m ventileert. Terwijl ik toch duidelijk zie in de loop van de discussie dat de man nauwelijks ergens over nadenkt en dus eigenlijk gewoon zijn opponenten neersabelt op een onheuze ad hominem. Beetje als de juich-oproep van D66 en als daar dan kritiek op komt mensen wegzetten als jaloerse sloebers.
pi_174348243
Jammer, 1 van de betere ministers van de laatste decennia imho.
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:27:21 #123
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174348272
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:25 schreef Montagui het volgende:
Jammer, 1 van de betere ministers van de laatste decennia imho.
Goeie deurwaarder geweest.
pi_174348626
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je uit kritiek over iets wat nog niet gebeurt is, btw, snap je zelf nog wel waar je het over hebt?
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:59:35 #125
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_174348802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je uit kritiek over iets wat nog niet gebeurt is, btw, snap je zelf nog wel waar je het over hebt?
Je bedoelt nu hij onverwachts zoveel kritiek krijgt, blijft-ie misschien nog wel een jaartje zitten?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')