abonnement Unibet Coolblue
pi_174336216
Vraagje;

Binnenkort kom ik met mijn Peruaanse vrouw naar Nederland. Haar retour ticket is 3 maanden later (aangezien zij 90 dagen mag verblijven in Europa).

Het plan is om 3 weken later naar Tsjechië te gaan en ons daar te vestigen aangezien zij daar haar verblijfsvergunning kan krijgen en ik daar mijn werk heb.

Nou vroeg ik mij het volgende af;

Aangezien ik europeaan ben kan ik uiteraard een enkele reis vliegticket boeken naar Tsjechië, maar geldt dit ook voor haar (Peruaanse nationaliteit)? Of krijgt ze gegarandeerd vragen wanneer ze Tsjechië weer verlaat en is een retour ticket voor haar dus verstandiger?
pi_174336807
Zou het anders een mogelijkheid zijn om 2x een enkele reis vliegticket te kopen en voor mijn vrouw een busticket van bijvoorbeeld Praag naar Wenen, welke ze nooit zal nemen, maar als bewijs van het verlaten van het land Tsjechië?
pi_174336877
Dus zij heeft een retourticket, maar jullie gaan frauderen en ze is helemaal niet van plan weet terug te vliegen?
pi_174337085
Als ze gewoon een verblijfsvergunning kan krijgen in Tsjechië , waarom vraag je hier dan advies over hoe je moet frauderen en regel je het niet op de normale manier?

Beter had je die morning after pil vorige week niet gebruikt en haar dan als Mama laten overkomen naar Nederland :7

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2017 22:02:44 ]
pi_174337273
En zodra de autoriteiten door hebben dat ze niet teruggaat, met het toeristenvisum dat ze heeft, wordt ze - terecht - buiten de EU geschopt en mag een behoorlijk lange tijd niet terug komen.

Illegale zaken worden op FOK! niet besproken, zie policy.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174337332
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dus zij heeft een retourticket, maar jullie gaan frauderen en ze is helemaal niet van plan weet terug te vliegen?
Het is geen frauderen, het is compleet legaal en heet de EU-route.

Toch is het handig om dit niet te vermelden bij de immigratie lijkt mij om een hoop vragen te voorkomen. Het enigste wat ik mij afvraag is of zei kan reizen met een enkele reis vliegticket of dat zij een bewijs nodig heeft voor het verlaten van het land.
pi_174337375
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:04 schreef spijkerbroek het volgende:
En zodra de autoriteiten door hebben dat ze niet teruggaat, met het toeristenvisum dat ze heeft, wordt ze - terecht - buiten de EU geschopt en mag een behoorlijk lange tijd niet terug komen.

Illegale zaken worden op FOK! niet besproken, zie policy.
Het is dus absoluut geen illegale zaak....
Zij kan gewoon legaal haar verblijfsvergunning verkrijgen in Tsjechië,

Google maar eens op de EU-route....
pi_174337497
Als dit mag, dan mag die maas in de wet wel snel aangepast worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174337542
Reported bij de IND
pi_174337616
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Als dit mag, dan mag die maas in de wet wel snel aangepast worden.
Buiten Nederland ben ik geen Nederlander meer, maar Europees staatsburger. En daarvoor gelden andere wetgevingen.

Ik kan daar samenwonen met mijn vrouw (zij kan daar haar verblijfsvergunning krijgen).

Na 6 maanden kunnen we terug naar Nederland en kan zij haar verblijfsvergunning hier aanvragen...
Zo krom als wat, I know, maar zo werkt het.

Anyways, mijn vraag doelde meer of het mogelijk is dat zij met een Peruaanse nationaliteit een enkele reis vliegticket binnen Europa kan gebruiken....
pi_174337628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:06 schreef KawaZ het volgende:
Het is dus absoluut geen illegale zaak....
Het is wél illegaal, want ze heeft een toeristenvisum. Op basis van dat visum moet ze terug na max 90 dagen. Dat ze nu al weet dat ze niet terug gaat, is moedwillig omzeilen van de regels en dus misbruik van dat visum.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174337728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is wél illegaal, want ze heeft een toeristenvisum. Op basis van dat visum moet ze terug na max 90 dagen. Dat ze nu al weet dat ze niet terug gaat, is moedwillig omzeilen van de regels en dus misbruik van dat visum.
In Tsjechië vraagt ze direct haar verblijfsvergunning aan en aangezien alles in orde is wordt deze direct geaccepteerd..

Kan je nu ergens anders verder huilen? Dan wacht ik rustig op een antwoord op de vraag waar dit topic eigenlijk om gaat...
pi_174337786
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:15 schreef KawaZ het volgende:
In Tsjechië vraagt ze direct haar verblijfsvergunning aan en aangezien alles in orde is wordt deze direct geaccepteerd..
Daar gaat het niet om. Ze misbruikt het visum. Op grond daarvan zou haar visum ingetrokken moeten worden en mag ze dus de EU helemaal niet in.
Alles is dus niet in orde.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174338168
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Ze misbruikt het visum. Op grond daarvan zou haar visum ingetrokken moeten worden en mag ze dus de EU helemaal niet in.
Alles is dus niet in orde.
:Z

http://www.mvcr.cz/mvcren(...)x?q=Y2hudW09Mg%3d%3d
(Mag gewoon worden aangevraagt op een toeristen visum)

Lees je anders ff in over de EU-route en stop dit aub dit topic vol te spammen...

Mijn enigste vraag is; kan zij, met Peruaanse nationaliteit met enkele reis vliegtickets binnen Europa reizen.
pi_174338340
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:28 schreef KawaZ het volgende:

[..]

:Z

http://www.mvcr.cz/mvcren(...)x?q=Y2hudW09Mg%3d%3d
(Mag gewoon worden aangevraagt op een toeristen visum)

Lees je anders ff in over de EU-route en stop dit aub dit topic vol te spammen...
Het gaat er niet om of je dat mag aanvragen op een toeristenvisum.
Het gaat erom dat ze een toeristenvisum heeft, en de bedoeling van dat visum is dat ze na max 90 dagen weer uit de EU vertrekt. Dat ze van tevoren al weet dat ze dat niet gaat doen, is een overtreding van dat visum.

Als ze tijdens haar verblijf in de EU bedenkt "hee, ik kan wel eens een verblijfsvergunning aanvragen", ja, dát mag volgens de regels. Maar het expres aanvragen van een toeristenvisum om op die manier de EU binnen te komen zonder dat ze ook maar de intentie heeft om weer te vertrekken, dat mag niet.

Dat dat niet te bewijzen is (nou, misschien m.b.v. dit topic..) door de autoriteiten maakt het nog niet legaal.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174338407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je dat mag aanvragen op een toeristenvisum.
Het gaat erom dat ze een toeristenvisum heeft, en de bedoeling van dat visum is dat ze na max 90 dagen weer uit de EU vertrekt. Dat ze van tevoren al weet dat ze dat niet gaat doen, is een overtreding van dat visum.

Als ze tijdens haar verblijf in de EU bedenkt "hee, ik kan wel eens een verblijfsvergunning aanvragen", ja, dát mag volgens de regels. Maar het expres aanvragen van een toeristenvisum om op die manier de EU binnen te komen zonder dat ze ook maar de intentie heeft om weer te vertrekken, dat mag niet.

Dat dat niet te bewijzen is (nou, misschien m.b.v. dit topic..) door de autoriteiten maakt het nog niet legaal.
Wat ben jij een vermoeiende kneus zeg, TR gemacht.
pi_174338513
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat ben jij een vermoeiende kneus zeg, TR gemacht.
Zo, hartelijk dan voor de bevestiging..
Echt te triest voor woorden.

Hopelijk vermaak je je verder goed op je zolderkamer spijkerbroek :O
pi_174338552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:36 schreef KawaZ het volgende:

[..]

Zo, hartelijk dan voor de bevestiging..
Echt te triest voor woorden.

Hopelijk vermaak je je verder goed op je zolderkamer spijkerbroek :O
Maar volgens mij kan je importvrouwtje gewoon vrij rondreizen in de schengenzone zodra ze een visum heeft.
pi_174340084
Jups, wat MCH zegt. Binnen de Schengenzone is het geen probleem. Genoeg toeristen die een enkelereis ronde van europa maken op hun 90-dagen visum.

Ik vind Spijkerbroek's reactie te fel. Ik neem aan dat Kawaz inderdaad alles doet volgens de Tsjechische regels. Dat dat je geen tof beleid lijkt is een totaal andere zaak.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174340630
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:34 schreef miro86 het volgende:
Ik vind Spijkerbroek's reactie te fel. Ik neem aan dat Kawaz inderdaad alles doet volgens de Tsjechische regels.
Als je van tevoren al weet dat je de voorwaarden van je toeristenvisum gaat overtreden, ben je illegaal bezig. Je hebt dan dat visum aangevraagd onder valse voorwendselen en dat betekent dus dat dat visum niet eens uitgereikt had mogen worden.
Dat heeft niks met Tsjechische regels voor het aanvragen van de verblijfsvergunning te maken, maar dat heb ik al een paar keer gezegd.

De vrouw in kwestie had gewoon de normale gang van zaken moeten volgen. Er zijn genoeg mensen die het wél volgens die weg doen. Misbruik maken van een toeristenvisum is simpelweg not done.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174340787
Je bedoeld een directe vlucht naar Tsjechië en daar direct de verblijfsvergunning aanvragen?
Had wellicht ook gekund, maar nee, we willen graag even langs mijn Nederlandse familie en dan door naar Tsjechië.

Anyways, de andere 2 heren; bedankt voor jullie reactie! Ik weet voldoende :)
En spijkerbroek, ik hoop dat je er geen nachten van wakker ligt, in dat geval kan ik altijd nog de tickets cancellen :') :W :W :W :W
  Moderator woensdag 11 oktober 2017 @ 00:18:06 #22
45833 crew  Fogel
pi_174340825
Opruimslot.

Maar ik ga morgen pas opruimen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')