abonnement Unibet Coolblue
pi_174335209
De laatste tijd heb ik met mijn telefoon vaak kuren dat hij in mijn apps en widgets (zoals weerwidget) een verkeerde locatie laat zien. Vaak staat hier Henderson Estate, Singapore. Ik krijg dan in Facebook en Google Now zaken te zien als 'Welkom in SIngapore'.

Nu heb ik vorige week een nieuwe telefoon gekocht (niet om deze reden), maar lijkt het probleem nog steeds te bestaan. Soms als ik Google Maps open, dan blijft hij eerst een paar seconden hangen op een locatie in SIngapore.

Ik heb de aGPS data al eens gereset.

Iemand ideeën? Ik weet dat locatiebepaling plaatsvindt op basis van een combinatie van GPS/wifi/mobiel netwerk.

GPS: zal in huis lastig worden
Wifi: ben aangesloten bij NLEx (netwerk KPN) en gebruik de bijgeleverde Experia Box v10
Mobiel netwerk: ik heb in mijn meterkast een femtocel van Vodafone, gezien binnenshuis slecht bereik is
pi_174335621
Nee, maar ik reset dan meestal ook de aGPS data in GPS Status en download de aGPS data dan opnieuw. Dat help bij mijn huidige Android telefoon, want de GPS doet weleens raar ja.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:27:28 #3
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174335773
Heb je met die google account ooit ingelogd in singapore?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174335981
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:27 schreef _--_ het volgende:
Heb je met die google account ooit ingelogd in singapore?
Nee, nooit geweest!

Heb daarnaast 2FA aan staan, dus verwacht geen hackers.
pi_174336840
Locatiegeschiednis verwijderen ale geprobeerd?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174345930
ligt denk ik ook aan welke vorm van locatie bepaling je gebruikt.
via zendmasten of alleen gps , zulke dingen kun je allemaal aangeven tegenwoordig.
ergens bij de locatie instellingen van je toestel
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 21:17:54 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174360312
In het verleden had ik dit ook, maar sinds enige tijd is het verdwenen of in ieder geval een stuk minder geworden. Geen idee wat er veranderd is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174361573
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:14 schreef GuitarJJ het volgende:

Nu heb ik vorige week een nieuwe telefoon gekocht
Wat voor telefoon is dat en waar is ie gekocht? Het kan voorkomen dat er gemodificeerde firmware in zit.

quote:
Iemand ideeën? Ik weet dat locatiebepaling plaatsvindt op basis van een combinatie van GPS/wifi/mobiel netwerk.
https://support.google.com/websearch/answer/179386
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:38:08 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_174473637
Probeer de overige locatiebepalingen uit te zetten en gebruik alleen GPS. Als het goed werkt, dan stuk voor stuk de overige opties inschakelen en kijken welke de boosdoener is. Het kan zijn dat een wifi MAC-adres in Singapore geregistreerd is, of dat je femtocel een MCC-/MNC-code voor Singapore geregistreerd heeft.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')