abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:17:59 #1
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_174330912
Hey,

heb een nogal vreemd probleem, ik kom er niet meer uit waar het probleem kan liggen. Scherm, videokaart, drivers, kabel? Gezien ik geen alternatieven heb die 4k kunnen draaien loop ik een beetje dood qua testen. Nieuw systeem, dus ...

Het probleem:
Bij het spelen van een aantal spellen op 4k valt de primare monitor (4k) uit. Scherm gaat op zwart (meldt dat er geen input is) en een seconde later is het weer terug.
Verder geen verschijnselen, geen foutmeldingen (ook niet in logboeken). Gebeurt plm eens per minuut in bijv Bioshock infinite of anno 2070, maar tig keer per minuut in City Skylines. nul problemen met video, counterstrike of niet 3dgame gerelateerde applicaties.

Hier is het gekke:
-geen problemen met passmark, furmark of unigine heaven op 4k, ook niet met gelijktijdig draaien ervan met cinebench of elkaar.
-problemen beginnen meteen na het starten van het 3d gedeelte van het spel. Dus in het geval van city skylines: zodra je een level start. Zelfs een lege map (minimale belasting)...
-geen problemen met Bioshock infinite benchmark (maar WEL met spel zelf)
-geen problemen op resolutie lager dan 4k
-meerdere drivers geprobeerd
-problemen blijven doorgaan indien spel geminimaliseerd doordraait, maar stoppen meteen zodra het spel gekilled wordt.
-Secundare scherm geeft geen problemen. Ook wanneer ik het spel windowed speel op 4k en deze half naar het secudaire scherm sleep, blijft alles op dat scherm goed doordraaien.
-Freesync aan of uit geen verschil.
-Tevens andere beeldscherminstellingen geprobeerd (AA/FSAA aan/uit, vsync aan/uit) lijkt geen verschil te geven.
-via hdmi (ipv dp) kabel speelt het probleem ook wanneer ik niets aan het doen ben (bijv fokken)
-problemen blijven bestaan indien scherm 2 niet aangesloten is
-problemen blijven bestaan met nieuwe drivers, ook na (last resort) driver cleaner (DDU).
-windowed of fullscreen geen verschil

Setup:

Samsung UE590D 4K monitor @4k (primair, DP 1.2)
IIyama PL2273HDS @1920*1080 (secundair, HDMI)
Radeon RX580 4Gb
Ryzen 1700
16gb ram
normale voltages

Iemand een zinnige gok maken waar het probleem mogelijk/waarschijnlijk zit? Ik snap er helegaar niets meer van.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:06:14 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174337357
-nvm-

Niet goed gelezen.
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')