abonnement Unibet Coolblue
pi_174350230
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:10 schreef SeLang het volgende:
Ik ga misschien een extra nationaliteit aanvragen nu dat mag :7
Is altijd handig. Kun je bijvoorbeeld de goedkoopste optie nemen als je een visum aanvraagt voor je vakantie en je hebt extra vlucht opties tijdens de volgende crisis / oorlog. Kun je vluchten naar een land dat veiliger is of vettere wapens heeft.
Als een tweede nationaliteit mag in Nederland, moet iedereen in de gelegenheid gesteld worden een nationaliteit erbij te nemen. Anders krijg je een tweedeling in de maatschappij.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 15:50:48 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174351140
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:12 schreef Avinus het volgende:

[..]

Als een tweede nationaliteit mag in Nederland, moet iedereen in de gelegenheid gesteld worden een nationaliteit erbij te nemen. Anders krijg je een tweedeling in de maatschappij.
Eens
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 11 oktober 2017 @ 16:19:22 #243
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174351796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Is dat jouw gedrag goedpraten? Jij bent degene die opzettelijk in bezit is van twee nationaliteiten en daar geen afstand van wil doen. Als jij je oh zo Nederland voelt, begrijp ik niet waarom jij je Duitse nationaliteit hebt? Of je voelt je niet zo Nederlands als je je voordoet...
In m'n eerste post hier schreef ik al dat ik er geen enkele moeite mee heb om m'n Duitse nationaliteit op te geven.

Maar eh, heb je ooit Nederduitsers met Duitse vlaggen zien zwaaien op de Erasmusbrug? Horen neuzelen over 'Duits bloed'? Een eigen anti-Nederlandse partij zien oprichten en daarmee ook nog liefst drie zetels zien behalen? Of Nederlandse homo's, vrouwen, Joden of kunstenaars het leven zuur zien maken?

Turken en Marokkanen zoals jij klagen graag over 'discriminatie', maar willen zelf juist geen onderdeel uitmaken van Nederland. En hebben dit ogenschijnlijk ook nooit gewild. Als Nederland enig zelfrespect zou hebben, dan had 't dit soort typetjes, die Nederland enkel als een zak geld zien, al lang het land uit gebonjourd.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_174351998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:11 schreef Avinus het volgende:

[..]

Het zijn voornamelijk islamitische landen waar het verboden is om afstand te doen van je nationaliteit. Dat zit nog in de cultuur van de religie. Van de islam kun je ook geen afstand doen.
Die twee zaken hebben volgens mij niets met elkaar te maken.

Máxima kan geen afstand doen van Argentijnse nationaliteit
https://www.nu.nl/algemee(...)e-nationaliteit.html

Buma: Máxima moet af van tweede nationaliteit
https://www.ad.nl/politie(...)ionaliteit~afe00768/
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174352276
Dijsselbloem (PvdA) spreekt over een blunder van Buma. ,,De Argentijnse wet staat het niet toe en welk probleem denkt Buma hiermee op te lossen?'', vraagt de minister zich af op Twitter. Hij wijst erop dat 1,3 miljoen Nederlanders een tweede paspoort hebben, vaak ongevraagd, waarvan de helft Europeanen.
https://www.ad.nl/politie(...)ionaliteit~afe00768/
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174352370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:57 schreef Fenerbahce1993 het volgende:
...., en denk dat er weinig Turken hun paspoort gaan afstaan
Ik denk dat er een hoop het willen inwisselen voor een Koerdische pas straks
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:35:40 #247
3542 Gia
User under construction
pi_174353471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 16:30 schreef alilami het volgende:

[..]

Die twee zaken hebben volgens mij niets met elkaar te maken.

Máxima kan geen afstand doen van Argentijnse nationaliteit
https://www.nu.nl/algemee(...)e-nationaliteit.html

Buma: Máxima moet af van tweede nationaliteit
https://www.ad.nl/politie(...)ionaliteit~afe00768/
Sowieso wordt een tweede nationaliteit hier niet meer geregistreerd in de GBA.
Daarbij is de volgende generatie: Amalia, Alexia en Ariane uitsluitend Nederlands.
Vooralsnog een goed voorbeeld.

Nu de Turken en Marokkanen nog.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 17:43:00 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174353635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:12 schreef Avinus het volgende:

[..]

Als een tweede nationaliteit mag in Nederland, moet iedereen in de gelegenheid gesteld worden een nationaliteit erbij te nemen. Anders krijg je een tweedeling in de maatschappij.
Dat bedoel ik.
pi_174354045
Er zitten nu teveel haken en ogen aan de dubbele nationaliteit en het is zeer belangrijk dat het net als met de inburgering geen 'one size fits all' wordt waardoor de goeden onder de voor de kwaden bedachte regeltjes moeten lijden. En die indruk krijg ik altijd sterk als er nationalistische politici iets opperen.

Want in theorie doet één verhaal het prima, dat verkoopt lekker. Mooi zo'n statement en punten scoren bij de achterban. Zeker bij degenen die er nooit iets mee te maken krijgen. Maar in de praktijk hoop je toch dat er vele wegen geboden worden en er ook uitzonderingen zijn.

Want laten we eerlijk zijn, als je als Nederlander in Duitsland of de VS / Canada etc wil wonen wil je je nationaliteit ook niet opgeven of plotsklaps verliezen.

Praktijkvoorbeeld... je hebt in Nederland gewerkt en je hebt recht op pensioengeld. Je neemt een andere nationaliteit aan in de VS en opeens komen de systemen die je voordeel bieden ineens niet meer bij jou uit maar de overheidsdiensten die geld ontvangen weten je wel te bereiken. Daarnaast zou je bv bij t overlijden van een familielid maar beperkte tijd in Nederland kunnen verblijven. Dat alles wil men niet en moet men ook voor een ander niet willen. Tenzij iemand er zelf voor kiest.

Je bent in principe vrij om je over de wereld te bewegen en niets zou je moeten verplichten om je ergens vast te roesten en je nationaliteit op te geven. Dat is net zoiets als verplicht je naam veranderen.

Wel zou ik willen voorstellen dat wanneer je actief politiek wil gaan bedrijven op landelijk niveau (muv kamervoorzitters / griffiers etc) je alleen de nationaliteit van t land zou mogen bezitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 11-10-2017 18:19:58 ]
pi_174355239
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:10 schreef SeLang het volgende:
Ik ga misschien een extra nationaliteit aanvragen nu dat mag :7
Is altijd handig. Kun je bijvoorbeeld de goedkoopste optie nemen als je een visum aanvraagt voor je vakantie en je hebt extra vlucht opties tijdens de volgende crisis / oorlog. Kun je vluchten naar een land dat veiliger is of vettere wapens heeft.
Ik wil voor mijn kinderen er eigenlijk wel 3 nationaliteiten bij. Van een land met goed onderwijs waar het studeren gratis is, van een land met lage belastingen voor het werken en dan nog een van een land met een uitstekende ouderenzorg.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:57 schreef Beathoven het volgende:

Je bent in principe vrij om je over de wereld te bewegen en niets zou je moeten verplichten om je ergens vast te roesten en je nationaliteit op te geven.
Dat zijn twee verschillende dingen. Je kunt juist alleen maar vrij zijn om over de hele wereld te bewegen als er een land is waar je een onvoorwaardelijke band mee hebt. Daar kun je altijd naar terug, terwijl je op al die andere plekken gewenst moet zijn.

quote:
Wel zou ik willen voorstellen dat wanneer je actief politiek wil gaan bedrijven op landelijk niveau (muv kamervoorzitters / griffiers etc) je alleen de nationaliteit van t land zou mogen bezitten.
Kamervoorzitters kunnen natuurlijk niet uitgezonderd zijn, het in bijzonder niet zelfs
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 18:48:07 #251
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174355307
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil voor mijn kinderen er eigenlijk wel 3 nationaliteiten bij. Van een land met goed onderwijs waar het studeren gratis is, van een land met lage belastingen voor het werken en dan nog een van een land met een uitstekende ouderenzorg.
Vergeet niet om ook nog een land te kiezen waar ze hun 'bloed' vandaan kunnen halen. Marokko schijnt hiervoor een populaire keuze te zijn.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_174356549
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil voor mijn kinderen er eigenlijk wel 3 nationaliteiten bij. Van een land met goed onderwijs waar het studeren gratis is, van een land met lage belastingen voor het werken en dan nog een van een land met een uitstekende ouderenzorg.
Ik snap dat de uiterst extreme hypothetische situaties graag als eerste genoemd worden. Maar in de praktijk moet je buitengewoon veel geluk hebben en buitengewoon intelligent zijn om op zo'n manier het maximum aan voordelen zonder nadelen op te vangen. Het hele wetboek leren en de verhoudingen tussen de regels en uitzonderingen tot op de mm nauwkeurig kennen is daarbij wel vereist. Jij ploegt je als leek niet zomaar even door de mazen van de wet. Het is allemaal beslist niet makkelijk. En als je dat kunt heb je ook de capaciteiten om advocaat of rechter te worden. Dus dan is je volle tijd in parasiteren steken wel erg armoedig.

quote:
Dat zijn twee verschillende dingen. Je kunt juist alleen maar vrij zijn om over de hele wereld te bewegen als er een land is waar je een onvoorwaardelijke band mee hebt. Daar kun je altijd naar terug, terwijl je op al die andere plekken gewenst moet zijn.

Klopt, daarom is het dwingen om afstand te doen van een nationaliteit als een mes op de keel. En als je het vrijwillig doet is dat ook niet het meest heldere moment dat je in je leven kan hebben. Al was t maar omdat het land van herkomst altijd wel ergens met je in verbinding moet blijven staan. Als de NL overheid nog een bedrag van de NLer in het buitenland krijgt dan moet dat mogelijk zijn, zelfde voor de Marokkaanse overheid en Marokkaanse immigranten in NL. Zelfde in het geval van voordelen die je zelf in het verleden in het land van herkomst opgebouwd hebt.

Een Nederlander in het buitenland mag zich best een Nederlander voelen en ook een NL identiteit dragen zolang hij zich maar aan de wetten van het land houdt.

quote:
Kamervoorzitters kunnen natuurlijk niet uitgezonderd zijn, het in bijzonder niet zelfs

Dat valt te betwisten. Sommige functies zijn a-politiek maar ok.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 11-10-2017 19:30:54 ]
pi_174357600
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik snap dat de uiterst extreme hypothetische situaties graag als eerste genoemd worden. Maar in de praktijk moet je buitengewoon veel geluk hebben en buitengewoon intelligent zijn om op zo'n manier het maximum aan voordelen zonder nadelen op te vangen. Jij ploegt je als leek niet zomaar even door de mazen van de wet. Het is allemaal beslist niet makkelijk.
Feit is dat er met de globalisering steeds meer mensen met 2 of nog meer nationaliteiten zullen komen als staten daar maar mee blijven aanrommelen zoals nu. Dan krijg je steeds meer mensen die van twee walletjes kunnen eten en je kunt ze niet kwalijk nemen dat ze van die gelegenheid gebruik maken. Maar de reden dat ik het doortrek in het extreme is om aan te tonen dat het principieel verkeerd zit, als het principieel goed zit kun je het zover doortrekken als je wil, dan nog is het goed.

quote:
Klopt, daarom is het dwingen om afstand te doen van een nationaliteit als een mes op de keel. En als je het vrijwillig doet is dat ook niet het meest heldere moment dat je in je leven kan hebben. Al was t maar omdat het land van herkomst altijd wel ergens met je in verbinding moet blijven staan. Als de NL overheid nog een bedrag van de NLer in het buitenland krijgt dan moet dat mogelijk zijn, zelfde voor de Marokkaanse overheid en Marokkaanse immigranten in NL. Zelfde in het geval van voordelen die je zelf in het verleden in het land van herkomst opgebouwd hebt.

Een Nederlander in het buitenland mag zich best een Nederlander voelen en ook een NL identeit dragen zolang hij zich maar aan de wetten van het land houdt.
Je haalt nu meerdere dingen door elkaar. Vrijwillig kiezen voor een andere nationaliteit is niet hetzelfde als gedwongen afstand doen. Het gaat erom dat als je bijvoorbeeld Amerikaan wil worden en de Amerikaanse regering wil graag dat je Amerikaan wordt je Amerikaan wordt, maar daarmee ook ophoudt Nederlander te zijn. Als je nou Amerikaan wordt, waarom zou je dan niet Amerikaan worden zoals al die andere Amerikanen, met uitsluiting van het zijn van ook nog iets anders dus?

Daarnaast is een nationaliteit iets fundamenteel anders dan het verblijfsrecht. Je gaat vrijwillig naar een vreemd land, en die staat heeft geen andere verplichting tov je dan dat die vrijwillig aangaat en die kan tijdelijk en voorwaardelijk zijn. Nationaliteit brengt onvoorwaardelijke en in beginsel tijdloze verplichtingen met zich mee. Dus als we nou slim zijn houden we die twee ook gescheiden, en versoepelen we internationaal het verblijfsrecht, maar laten we nationaliteit zijn onvoorwaardelijke karakter behouden. Voor het wederzijdse van dat onvoorwaardelijke en de gelijke rechten voor iedereen van dezelfde nationaliteit is het essentieel dat iedereen er maar eentje van heeft. Wisselen kan dan wel, combineren niet.

quote:
Dat valt te betwisten. Sommige functies zijn a-politiek maar ok.
Die van voorzitter van de tweede kamer is dat niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174358299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:12 schreef Gia het volgende:
Kennis van me verhuisde vroeger naar Brazilië, trouwde daar en kreeg 2 dochters, die (ook) de Nederlandse nationaliteit kregen. Jaren later wilde het gezin naar Nederland verhuizen en toen bleek er toch een probleempje te zijn met moeders. Zij was alleen Braziliaanse.
Uiteindelijk wel goedgekomen, maar inderdaad, er zijn goede regels nodig en liefst wereldwijd.
Deze regelgeving is nog steeds zo. Als die Nederlandse man jarenlang in Brazilië woonde en met zijn kinderen (NLs) en vrouw Braziliaans na jaren besluit in NL te willen wonen mag hij eerst alleen naar NL vertrekken, huisvesting vinden, minimaal een jaarcontract hebbende op het moment dat hij de aanvraag voor zijn Braziliaanse vrouw indient en vervolgens 3 tot 5 maanden wachten op antwoord.
De vrouw moet voor die aanvraag een Nederlandse taaltoets en kennis nederlandse maatschappij succesvol hebben afgelegd op de ambassade in Rio ofzo. Al met al ben je dus snel van het moment dat de man naar NL vertrekt totdat de vrouw hem daar joint jaar tot anderhalf jaar verder. Tenzij die specifieke kennis heeft in zijn beroepsveld waardoor hij direct kans maakt op bijv een jaarcontract of contract voor onbepaalde tijd. Maar dan moet hij alsnog drie maandsalarisstroken afwachten om te kunnen overhandigen.

Dit is de reden voor genoeg expats om een verhuizing naar NL uit of af te stellen. Of als je wat slimmer bent en de situatie leent zich ervoor eerst je vrouw naar NL te laten komen, inburgeren en NLs paspoort aanvragen en daarna pas naar het buitenland en aan kinderen beginnen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_174358677
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is anders ook maar een rare regeling. Als je ouders een aantal maanden in het buitenland wonen en je wordt daar geboren heb je een vreemd probleem als ze teruggaan naar hun eigen land.
Och, dan laat je toch gewoon tijdelijk de verloskamer tot eigen grondgebied verklaren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174359316
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Feit is dat er met de globalisering steeds meer mensen met 2 of nog meer nationaliteiten zullen komen als staten daar maar mee blijven aanrommelen zoals nu. Dan krijg je steeds meer mensen die van twee walletjes kunnen eten en je kunt ze niet kwalijk nemen dat ze van die gelegenheid gebruik maken. Maar de reden dat ik het doortrek in het extreme is om aan te tonen dat het principieel verkeerd zit, als het principieel goed zit kun je het zover doortrekken als je wil, dan nog is het goed.

Hoe wil jij van meerdere walletjes eten?

voorbeeld.. je bent in Nederland geboren en je gaat in het buitenland werken voor een buitenlandse werkgever. Dan heb jij geen recht op kinderbijslag mocht je kinderen krijgen, je hebt ook geen recht op huurtoeslag en andere intikkertjes. Misschien dat het met de EU connectie mbt bepaalde elementen anders ligt maar buiten de EU heb je buiten je opgebouwde pensioen nergens recht op.

Werk je als Nederlander voor een Nederlandse werkgever buiten de EU en woon je daar ook, dan heb je wel recht op Nederlandse voordelen omdat het Nederlandse bedrijf je dat lijntje geeft. En zo zijn regels bij vele landen wel redelijk tot goed dichtgetimmert.

Dus ben ik wel benieuwd naar een concreet voorbeeld waarin jij van meerdere walletjes kan eten.

quote:
Je haalt nu meerdere dingen door elkaar. Vrijwillig kiezen voor een andere nationaliteit is niet hetzelfde als gedwongen afstand doen. Het gaat erom dat als je bijvoorbeeld Amerikaan wil worden en de Amerikaanse regering wil graag dat je Amerikaan wordt je Amerikaan wordt, maar daarmee ook ophoudt Nederlander te zijn. Als je nou Amerikaan wordt, waarom zou je dan niet Amerikaan worden zoals al die andere Amerikanen, met uitsluiting van het zijn van ook nog iets anders dus?
Ik weet niet of Amerika een dergelijk systeem kent, ieder land heeft daarin min of meer z'n eigen model en eigen regeltjes en misschien lullen we wel volledig langs de realiteit zoals gebruikelijk op Fok.. Maar ok, stel dat.. ja, je kunt in je hypothese Amerikaan worden, maar als je daarna je Nederlandse paspoort laat verlopen heb je vroeg of laat de kans dat je jezelf tegenkomt als je ergens recht op meent te hebben waar je ineens geen recht meer op hebt omdat je in de registers niet meer aanwezig bent. En als ik het over 'recht hebben op' heb bedoel ik niet dat je de staat wil afzetten, maar gewoon in letterlijke zin.

quote:
Daarnaast is een nationaliteit iets fundamenteel anders dan het verblijfsrecht. Je gaat vrijwillig naar een vreemd land, en die staat heeft geen andere verplichting tov je dan dat die vrijwillig aangaat en die kan tijdelijk en voorwaardelijk zijn. Nationaliteit brengt onvoorwaardelijke en in beginsel tijdloze verplichtingen met zich mee. Dus als we nou slim zijn houden we die twee ook gescheiden, en versoepelen we internationaal het verblijfsrecht, maar laten we nationaliteit zijn onvoorwaardelijke karakter behouden. Voor het wederzijdse van dat onvoorwaardelijke en de gelijke rechten voor iedereen van dezelfde nationaliteit is het essentieel dat iedereen er maar eentje van heeft. Wisselen kan dan wel, combineren niet.
Mja, klinkt logisch en ik zou daar voor tekenen, maar ik heb toch liever dat alles zorgvuldig langs de meetlat wordt gelegd en er een paar experts op komen te staan, en dat gebeurd in de praktijk ook wel. De regels die er nu liggen zijn er blijkbaar ooit gekomen omdat er weleens mensen tussen wal en schip vielen. Door te zeggen 'dat doen we even simpel zo' open je weer een andere beerput. 'Minder regels en duidelijkere regels' leiden er in de praktijk alleen toe dat er meer uitzonderingen komen waar die extras aan vele regels eerst op van toepassing waren.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:12:58 #257
3542 Gia
User under construction
pi_174370552
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Deze regelgeving is nog steeds zo. Als die Nederlandse man jarenlang in Brazilië woonde en met zijn kinderen (NLs) en vrouw Braziliaans na jaren besluit in NL te willen wonen mag hij eerst alleen naar NL vertrekken, huisvesting vinden, minimaal een jaarcontract hebbende op het moment dat hij de aanvraag voor zijn Braziliaanse vrouw indient en vervolgens 3 tot 5 maanden wachten op antwoord.
De vrouw moet voor die aanvraag een Nederlandse taaltoets en kennis nederlandse maatschappij succesvol hebben afgelegd op de ambassade in Rio ofzo. Al met al ben je dus snel van het moment dat de man naar NL vertrekt totdat de vrouw hem daar joint jaar tot anderhalf jaar verder. Tenzij die specifieke kennis heeft in zijn beroepsveld waardoor hij direct kans maakt op bijv een jaarcontract of contract voor onbepaalde tijd. Maar dan moet hij alsnog drie maandsalarisstroken afwachten om te kunnen overhandigen.

Dit is de reden voor genoeg expats om een verhuizing naar NL uit of af te stellen. Of als je wat slimmer bent en de situatie leent zich ervoor eerst je vrouw naar NL te laten komen, inburgeren en NLs paspoort aanvragen en daarna pas naar het buitenland en aan kinderen beginnen.
Dit heeft al veel langer geleden gespeeld, 20-23 jaar geleden of zo, ruim voor die regels voor inburgering, taal en werk.
Ze zijn als compleet gezin gekomen. Geen probleem voor die man en kinderen, maar de vrouw was alleen Braziliaanse. Die had eerst een MVV aan moeten vragen, waarmee ze zich, destijds, kon melden bij de politie voor een tijdelijke verblijfsvergunning.
Officieel moest ze daarvoor terug naar Brazilië, maar men heeft dat toch van hieruit kunnen oplossen.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:16:07 #258
3542 Gia
User under construction
pi_174370623
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 17:57 schreef Beathoven het volgende:
Praktijkvoorbeeld... je hebt in Nederland gewerkt en je hebt recht op pensioengeld. Je neemt een andere nationaliteit aan in de VS en opeens komen de systemen die je voordeel bieden ineens niet meer bij jou uit maar de overheidsdiensten die geld ontvangen weten je wel te bereiken. Daarnaast zou je bv bij t overlijden van een familielid maar beperkte tijd in Nederland kunnen verblijven. Dat alles wil men niet en moet men ook voor een ander niet willen. Tenzij iemand er zelf voor kiest.
Daarom vind ik dat een eerste generatie immigranten, een tweede nationaliteit moeten mogen hebben en hun kinderen ook. De kleinkinderen dan niet meer.
Als dit wereldwijd zou gelden, zou dat mogelijk veel oplossen.

In jouw voorbeeld kan die man gewoon zijn Nederlandse nationaliteit behouden naast de Amerikaanse, met recht op de AOW die hij in Nederland heeft opgebouwd.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 12 oktober 2017 @ 12:17:34 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174370649
Je kunt ook nog 2 nationaliteiten hebben en in een derde land wonen. Dat geeft je nog meer opties :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174375288
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom vind ik dat een eerste generatie immigranten, een tweede nationaliteit moeten mogen hebben en hun kinderen ook. De kleinkinderen dan niet meer.
Als dit wereldwijd zou gelden, zou dat mogelijk veel oplossen.

In jouw voorbeeld kan die man gewoon zijn Nederlandse nationaliteit behouden naast de Amerikaanse, met recht op de AOW die hij in Nederland heeft opgebouwd.
Bijvoorbeeld.

De tweede nationaliteit wordt in de onderbuik behandeld alsof het de factor is die alle problemen oplost. Alsof je daar echte Hollanders door kweekt maar dat zit m daar niet in. Het hebben ervan lost in de eerste plaats administratieve problemen op. Het is je koffer die je bij je draagt met rechten en plichten. Als men de nationaliteit opgeeft geeft men de persoonlijkheid niet op.

Vroeger moest iemand die een Turkse nationaliteit had en 18 werd ook verplicht in dienst voor Turkije. Velen knepen 'm hard want dat is niet bepaald een voordeel. Daarnaast mogen ze van afstand stemmen. That's it.

En ik wacht ook nog op iemand die even kan uitleggen hoe je "uit meerdere vaatjes kan tappen" zoals iemand het hier omschreef.

Ik kan me alleen 1 specifiek geval herinneren waarbij Marokkanen naar Marokko verhuisden (langer dan langer vakantie hielden zonder dat door te geven) en daar hun kinderbijslag bleven ontvangen. Maar dat wordt niet opgelost door een tweede nationaliteit af te pakken. Dat kun je met één nationaliteit ook doen. Of je moet zeggen dat als ze alleen Nederlander zijn, ze door het afpakken van de nationaliteit als straf voor zoiets statenloos worden. Maar statenloos voor een overtreding of erger worden zou dan voor iedere Nederlander moeten gelden anders kun je dat echt niet verkopen en dat valt ook niet uit te voeren.

Maar goed, voor dat laatste moet je ook niet een goed systeem gaan afbreken, dan moet je specifiek gaan monitoren. En dat kan ook wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 12-10-2017 15:52:20 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')