abonnement Unibet Coolblue
pi_174327109
Is het een goed idee om je kind te leren hoe hij andere kinderen goed kan pesten en hem hierbij te steunen?

Volgens research:

quote:
‘Bullies as young adolescents or as university students are getting more sexual partners and are less likely to be virgins than victims or people who are not involved in bullying.’
[...]
They also came lowest when it came to depression.
http://www.dailymail.co.u(...)search-suggests.html
Ik wil dat mijn kinderen de hoogste kans hebben om een gelukkig leven te lijden en dat het leven van anderen daar iets onder gaat lijden, dat maakt mij eigenlijk niets uit. Zo is het leven. Dus als pestgedrag de sociale status van mijn kinderen verhoogt, ze meer seks geeft, meer vrienden, minder kans op depressie, dan waarom zou ik dit gedrag niet stimuleren?

Ik begrijp ook dat het ethisch/moreel 'verkeerd' is, maar wat kan ik er aan doen dat deze samenleving/menselijk leven dit soort gedrag beloont? Als het uit studies zou blijken dat pesters uiteindelijk een slechter leven zouden lijden, dan zou ik het gedrag uiteraard niet stimuleren.

Wat vinden jullie hiervan. Graag op het onderwerp te reageren in plaats van op mij als persoon te gaan spelen, anders zal een moderator jullie maar een spraakverbod op moeten leggen.
pi_174327153
I.o.v. met TS nog een tweede poging - alle offtopic reacties worden verwijderd, dus ook de op de persoon gespeelde reacties.

[ Bericht 48% gewijzigd door STING op 10-10-2017 16:31:39 ]
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:33:51 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174327402
Zou je daarmee kunnen leven?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174327440
Leren om te pesten? Als in zonder enige vorm of aanleiding een zwakker kind belachelijk maken? Dat lijkt me een beetje raar om zoiets te leren. Wel zal ik ze leren voor zichzelf op te komen. Zowel verbaal als fysiek indien nodig.
pi_174327441
En dan alsnog mag dat kind door zijn positieve sexleven lekker hiv oplopen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174327463
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Zou je daarmee kunnen leven?
Dat het leven van mijn zoon ten koste ging van het leven van anderen? Ja, daar zou ik persoonlijk mee kunnen leven, omdat dat is hoe de wereld werkt: winnaar en verliezers. In vrijwel alle aspecten van het leven betekent de winst van de een, het verlies van de ander. Als jij een sportwedstrijd wint, dan verliest iemand anders die. Als jij een gevecht wint, dan verliest iemand anders. Als jij een goede baan krijgt, dan heeft iemand anders die niet, etc.

Denk jij er anders over?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:36:24 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174327471
Als je je kinderen gelukkig wilt laten worden leer je ze juist dat ze zich niet de hele dag moeten spiegelen aan anderen maar geluk en voldoening vinden in de dingen die zij doen. Wat anderen wel of niet doen zou ze geen moer moeten schelen.
And so is the past
pi_174327472
Je wil natuurlijk wel dat je kind een gelukkig leven leidt maar ten koste van een ander kind is gewoon treurig. Daar worden ze op de lange termijn denk ik ook niet gelukkig van hoor als ze oud zijn en kijken daar op terug.
pi_174327483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:23 schreef STING het volgende:
I.o.v. met TS nog een tweede poging - alle offtopic reacties worden verwijderd, dus ook de op de persoon gespeelde reacties.
In het vorige topic stonden toch ook nuttige reacties? Die ziet een nieuwe lezer van dit topic nu niet. :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_174327518
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef KaBuf het volgende:

[..]

In het vorige topic stonden toch ook nuttige reacties? Die ziet een nieuwe lezer van dit topic nu niet. :')
I know :'), maar het is zo'n spaghetti aan persoonlijke aanvallen geworden en zit op het moment op m'n werk, dus dit was even de snelste oplossing.
pi_174327536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:35 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Leren om te pesten? Als in zonder enige vorm of aanleiding een zwakker kind belachelijk maken? Dat lijkt me een beetje raar om zoiets te leren. Wel zal ik ze leren voor zichzelf op te komen. Zowel verbaal als fysiek indien nodig.
In hoeverre dit noodzakelijk is uiteraard. Stel mijn kind wordt lid van een sportereniging, dan zou ik hem vertellen uit te zoeken wie de minst populaire, zwakke kinderen zijn, en indien dat nodig is hen samen met de sterkere kinderen zwart te maken, zodat hij in de groep kan integreren en zelf niet als zwak persoon gezien wordt.
pi_174327552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

In hoeverre dit noodzakelijk is uiteraard. Stel mijn kind wordt lid van een sportereniging, dan zou ik hem vertellen uit te zoeken wie de minst populaire, zwakke kinderen zijn, en indien dat nodig is hen samen met de sterkere kinderen zwart te maken, zodat hij in de groep kan integreren en zelf niet als zwak persoon gezien wordt.
Geloof er niks van dat je dat zou doen.
pi_174327647
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als je je kinderen gelukkig wilt laten worden leer je ze juist dat ze zich niet de hele dag moeten spiegelen aan anderen maar geluk en voldoening vinden in de dingen die zij doen. Wat anderen wel of niet doen zou ze geen moer moeten schelen.
Veelal komt geluk en voldoening uit bepaalde activiteiten voort uit het zelfvertrouwen en de sociale connecties die zich rond zo'n activiteit vormen. Sociale status is dan essentieel
pi_174327697
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als je je kinderen gelukkig wilt laten worden leer je ze juist dat ze zich niet de hele dag moeten spiegelen aan anderen maar geluk en voldoening vinden in de dingen die zij doen. Wat anderen wel of niet doen zou ze geen moer moeten schelen.
Sociale validatie onder leeftijdsgenoten is een essentieel onderdeel van welzijn.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:45:37 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174327754
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dat het leven van mijn zoon ten koste ging van de leven van anderen? Ja, daar zou ik persoonlijk mee kunnen leven, omdat dat is hoe de wereld werkt: winnaar en verliezers. In vrijwel alle aspecten van het leven betekent de winst van de een, het verlies van de ander. Als jij een sportwedstrijd wint, dan verliest iemand anders die. Als jij een gevecht wint, dan verliest iemand anders. Als jij een goede baan krijgt, dan heeft iemand anders die niet, etc.

Denk jij er anders over?
Ik zie je liever wel anders, ja. Mensen zijn niet onder te delen in winnaars en verliezers. Maar de maatschappij kan soms wel competitief zijn.

Ik denk dat je in een fase zit. Je bent nog jong en hebt waarschijnlijk een moeilijke leven gehad op sociaal vlak, dus je ziet het leven als een wedstrijd die je moet winnen. Zo hoeft het niet te zijn, dat bepaal jij zelf. Genoeg mensen die zonder pesten en buitensluiten wat van hun leven maken en gelukkig zijn.

Zelf denk ik soms ook dat het leven zo hard is, want ik heb het ook moeilijk gehad. Ik heb wel veel meisjes kunnen versieren, toch vind ik het leven soms niet leuk. Neem dit advies van me; het leven draait niet om wie de meeste meisjes kan versieren. Uiteindelijk heb je maar eentje nodig. En je kind gaat echt niet gelukkiger zijn omdat het andere kinderen pest.

Bovendien denk ik niet dat je dat kan trainen. Kinderen pesten uit nature voor verschillende redenen. Je kan je kind niet leren dat spelletje te winnen. Of je kind is alfa, of het is het niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:47:02 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174327789
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

In hoeverre dit noodzakelijk is uiteraard. Stel mijn kind wordt lid van een sportereniging, dan zou ik hem vertellen uit te zoeken wie de minst populaire, zwakke kinderen zijn, en indien dat nodig is hen samen met de sterkere kinderen zwart te maken, zodat hij in de groep kan integreren en zelf niet als zwak persoon gezien wordt.
That can backfire. De andere kinderen kunnen daar doorgeen prikken en jouw kind gaan pesten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:47:24 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174327804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Je wil natuurlijk wel dat je kind een gelukkig leven leidt maar ten koste van een ander kind is gewoon treurig. Daar worden ze op de lange termijn denk ik ook niet gelukkig van hoor als ze oud zijn en kijken daar op terug.
Als je niet uitkijkt slaat je kind door vanwege het gebrek aan grenzen en wordt het een crimineel.

Uit eigen ervaring meegemaakt bij ouders die hun kinderen leerden om met hun ellebogen te werken. :{
pi_174327835
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:47 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als je niet uitkijkt slaat je kind door vanwege het gebrek aan grenzen en wordt het een crimineel.

Uit eigen ervaring meegemaakt bij ouders die hun kinderen leerden om met hun ellebogen te werken. :{
Waarvoor uitkijken?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:50:26 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174327878
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:42 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Veelal komt geluk en voldoening uit bepaalde activiteiten voort uit het zelfvertrouwen en de sociale connecties die zich rond zo'n activiteit vormen. Sociale status is dan essentieel
Maar je geeft je kinderen geen sociale status door ze te leren zich als horken te gedragen. Daar bereik je eerder het tegenovergestelde mee.
And so is the past
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:53:30 #20
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_174327945
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef JaJammerJan het volgende:
Dus als pestgedrag de sociale status van mijn kinderen verhoogt, ze meer seks geeft, meer vrienden, minder kans op depressie, dan waarom zou ik dit gedrag niet stimuleren?
Wie zegt dat er daadwerkelijk een causaal verband is tussen pesten enerzijds en de overige zaken die je hier noemt anderzijds? Het lijkt me waarschijnlijker dat pesten en de overige zaken voortkomen uit eenzelfde soort karaktertrekken/persoonskenmerken. Daarnaast zijn er ook mensen die niet depressief zijn, wel vrienden hebben etc. en niet of nauwelijks hebben gepest.

Je kind leren om (ook fysiek) van zich af te bijten, lijkt me daarentegen heel gezond.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_174328015
Compleet verknipte manier van denken.

Heb een hekel aan pesten. Je kind gaat daardoor geen leuker leven leiden. En andere kinderen zijn de dupe van het pestgedrag. Kom op, zo kan je je kind toch niet opvoeden.
pi_174328084
1) Hoe wil jij kinderen gaan krijgen?

2) Leer het verschil tussen een verband en een oorzakelijk verband. Het kan zo zijn dat pesters gemiddeld genomen dominanter en zelfverzekerder zijn. Dat ze zich sociaal beter kunnen redden en verweren. Dat kan je niet forceren door iemand te leren pesten. Dan is het gewoon een kunstje, niet een gevolg van een bepaalde persoonlijkheid. Ik betwijfel of het hetzelfde effect zal hebben, laat staan dat het iets is wat je na zou moeten streven als ouder.

En dan nog blijft het slechts een correlatie waar je niet veel aan kunt ophangen. Dan heb je meer aan zorgen dat je kind sociaal opgroeit, met een goed netwerk en een gezonde dosis zelfvertrouwen.
pi_174328125
Maar hey, kweek gerust een anti-sociaaltje... kán niet fout gaan.
pi_174328130
Het is op een bepaalde manier wel een vermakelijk topic en vroeger werd (helaas) veel vaker zo gedacht. De sterken versus de zwakkeren.
Verder is het wel duidelijk dat de eventuele kinderen van TS moeten boeten voor de fouten van zijn ouders. Want daar komt al deze alfa- en sociaal superieure spraak vandaan.

Aan pesten zelf is niets eerbaars of wenselijk, en pesters zijn zelf superieure losers. Hoewel meelopers het ergste zijn.
pi_174328182
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie je liever wel anders, ja. Mensen zijn niet onder te delen in winnaars en verliezers. Maar de maatschappij kan soms wel competitief zijn.

Ik denk dat je in een fase zit. Je bent nog jong en hebt waarschijnlijk een moeilijke leven gehad op sociaal vlak, dus je ziet het leven als een wedstrijd die je moet winnen. Zo hoeft het niet te zijn, dat bepaal jij zelf. Genoeg mensen die zonder pesten en buitensluiten wat van hun leven maken en gelukkig zijn.

Zelf denk ik soms ook dat het leven zo hard is, want ik heb het ook moeilijk gehad. Ik heb wel veel meisjes kunnen versieren, toch vind ik het leven soms niet leuk. Neem dit advies van me; het leven draait niet om wie de meeste meisjes kan versieren. Uiteindelijk heb je maar eentje nodig. En je kind gaat echt niet gelukkiger zijn omdat het andere kinderen pest.

Bovendien denk ik niet dat je dat kan trainen. Kinderen pesten uit nature voor verschillende redenen. Je kan je kind niet leren dat spelletje te winnen. Of je kind is alfa, of het is het niet.
Ik zie het liever ook anders, maar ik denk dat veel mensen de waarheid dan ook niet onder ogen durven te zien van hoe competitief onze samenleving is en wat voor geestelijke consequenties het heeft om als verliezer bestempeld te worden door de mensen om je heen.

Je hoeft niet te winnen in alles in het leven, dat klopt. Maar verliezen in teveel belangrijke zaken kan ernstige gevolgen hebben. Zo heb je zelf veel meisjes kunnen versieren, dat kwam omdat jij iets had dat veel andere jongens van jouw leeftijd niet hadden. Of het nou betere looks, status of persoonlijkheid was doet er niet toe: Jij won en veel van jouw leeftijdsgenoten verloren. Als jij er niet geweest was, dan had de op een na beste kandidaat na jou gewonnen in plaats van verloren.

Ik denk dat je als ouder enorm veel invloed hebt in het resultaat of je kind een winnaar of verliezer wordt. En zeker als kind zijn de zaken waarop winnen of verliezen gebaseerd is vaak oppervlakkig en gemeen. Wat veel ouders denk ik verkeerd doen is om deze zaken te negeren en hun kind op te voeden als een volwassene, in plaats van rekening te houden welke zaken voor een kind belangrijk zijn. Pesten/gepest worden zijn essentiële en veel voorkomende gebeurtenissen rond het kind zijn, terwijl dat rond volwassenen minder het geval is bijvoorbeeld.

En je kunt je kind zeker leren om 'alfa' te zijn of niet, net als je een kind kunt leren rekenen of leren doelpunten te maken bij voetbal.
pi_174328223
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Maar je geeft je kinderen geen sociale status door ze te leren zich als horken te gedragen. Daar bereik je eerder het tegenovergestelde mee.
Sociale status als kind wordt bepaald door verschillende zaken waar je als ouder gewoon controle over hebt. Goed uiterlijk, grote bouw, goede sportprestaties, sociaal sterk, etc.
pi_174328258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:05 schreef JaJammerJan het volgende:
En je kunt je kind zeker leren om 'alfa' te zijn of niet, net als je een kind kunt leren rekenen of leren doelpunten te maken bij voetbal.
Temperament en kenmerken zoals verlegenheid zijn ook grotendeels genetisch bepaald.

En je hebt geen flauw benul wat voor uitwerking een kind leren pesten uiteindelijk zal hebben op zijn leven. Het is véél nuttiger om te zorgen dat een kind zich geliefd voelt, een stabiel thuis heeft, sociale contacten, ouderlijke discipline, etc. Dat zijn factoren waarvan wel bekend is dat ze een positieve uitwerking hebben.
pi_174328297
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:53 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wie zegt dat er daadwerkelijk een causaal verband is tussen pesten enerzijds en de overige zaken die je hier noemt anderzijds? Het lijkt me waarschijnlijker dat pesten en de overige zaken voortkomen uit eenzelfde soort karaktertrekken/persoonskenmerken.
[quote]
Klopt en de opvoeding die ik hier discussieer is niet alleen maar letterlijk: 'ga die jongen pesten!'. Het is voornamelijk het cultiveren van de persoonskenmerken eromheen die voornamelijk tot pestgedrag leiden, zoals je zelf al aangeeft.
[quote]
Daarnaast zijn er ook mensen die niet depressief zijn, wel vrienden hebben etc. en niet of nauwelijks hebben gepest.
Klopt, maar onderzoek toont dus aan dat pesters er gemiddeld gezien ook beter vanaf zijn dan deze groep.

quote:
Je kind leren om (ook fysiek) van zich af te bijten, lijkt me daarentegen heel gezond.
Ook zeker belangrijk en dat is denk ik ook een van de factoren die hierbij komt spelen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:10:38 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174328301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:05 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Ik zie het liever ook anders, maar ik denk dat veel mensen de waarheid dan ook niet onder ogen durven te zien van hoe competitief onze samenleving is en wat voor geestelijke consequenties het heeft om als verliezer bestempeld te worden door de mensen om je heen.

Je hoeft niet te winnen in alles in het leven, dat klopt. Maar verliezen in teveel belangrijke zaken kan ernstige gevolgen hebben. Zo heb je zelf veel meisjes kunnen versieren, dat kwam omdat jij iets had dat veel andere jongens van jouw leeftijd niet hadden. Of het nou betere looks, status of persoonlijkheid was doet er niet toe: Jij won en veel van jouw leeftijdsgenoten verloren. Als jij er niet geweest was, dan had de op een na beste kandidaat na jou gewonnen in plaats van verloren.

Ik denk dat je als ouder enorm veel invloed hebt in het resultaat of je kind een winnaar of verliezer wordt. En zeker als kind zijn de zaken waarop winnen of verliezen gebaseerd is vaak oppervlakkig en gemeen. Wat veel ouders denk ik verkeerd doen is om deze zaken te negeren en hun kind op te voeden als een volwassene, in plaats van rekening te houden welke zaken voor een kind belangrijk zijn. Pesten/gepest worden zijn essentiële en veel voorkomende gebeurtenissen rond het kind zijn, terwijl dat rond volwassenen minder het geval is bijvoorbeeld.

En je kunt je kind zeker leren om 'alfa' te zijn of niet, net als je een kind kunt leren rekenen of leren doelpunten te maken bij voetbal.
Ik heb meisjes kunnen versieren vanwege looks en persoonlijkheid. Ik heb nooit gepest en sta (of stond) bekend als een sociaal persoon.

Nu ik ouder word merk ik dat mijn looks niet zoveel meer helpen. Ook word ik steeds minder knap.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174328324
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:57 schreef Mutiilation het volgende:
Compleet verknipte manier van denken.

Heb een hekel aan pesten. Je kind gaat daardoor geen leuker leven leiden. En andere kinderen zijn de dupe van het pestgedrag. Kom op, zo kan je je kind toch niet opvoeden.
Waarom blijkt dan uit onderzoek dat pesters een kleinere kans hebben op depressie, meer zelfvertrouwen hebben, meer vriendinnen, meer sex, en zo voort?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:16:56 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174328449
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:11 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom blijkt dan uit onderzoek dat pesters een kleinere kans hebben op depressie, meer zelfvertrouwen hebben, meer vriendinnen, meer sex, en zo voort?
Het kan ook backfiren he, je moet maar net de verkeerde te pakken hebben.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:17:57 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174328471
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:48 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Waarvoor uitkijken?
Dat ze doorschieten en in de gevangenis belanden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:19:59 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_174328512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:11 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom blijkt dan uit onderzoek dat pesters een kleinere kans hebben op depressie, meer zelfvertrouwen hebben, meer vriendinnen, meer sex, en zo voort?
Ik denk niet dat dat door het pesten komt. Ik denk dat kinderen die zwak zijn (ziektes, aandoening, gebrek aan geld, geen goede thuis situatie) sneller gepest worden door kinderen die het wel voor elkaar hebben qua gezondheid en andere dingen. Als je de optie hebt om mensen te pesten of buitensluiten, sta je sterk in je schoenen. Maar je hoeft niet perse te pesten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_174328524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:11 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom blijkt dan uit onderzoek dat pesters een kleinere kans hebben op depressie, meer zelfvertrouwen hebben, meer vriendinnen, meer sex, en zo voort?
Omdat pesters lager scoren op de persoonlijkheidstrek neuroticisme, denk ik. Minder aanleg voor onzekerheid, emotionaliteit, etc.
pi_174328605
Pesten en gepest worden ligt vaak dichtbij elkaar. Het brengt je kind imo dus ook geen steek verder.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:27:52 #36
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174328648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:07 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Sociale status als kind wordt bepaald door verschillende zaken waar je als ouder gewoon controle over hebt. Goed uiterlijk, grote bouw, goede sportprestaties, sociaal sterk, etc.
Sociaal sterk wordt je niet door anderen te pesten.
And so is the past
pi_174328765
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Sociaal sterk wordt je niet door anderen te pesten.
Blijkbaar wel, ik heb het opgezocht, kennelijk zijn wij mensen niks beter dan beesten.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:35:00 #38
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174328800
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:33 schreef 8777 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, ik heb het opgezocht, kennelijk zijn wij mensen niks beter dan beesten.
Boven de groep staan is niet sociaal sterk zijn. Denk dat jullie je daarmee in de war zijn.
And so is the past
pi_174328803
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Sociaal sterk wordt je niet door anderen te pesten.
Lijkt mij ook niet. Klinkt logischer dat sociaal sterke mensen gelijk zien wie er vatbaar voor pesterijen is.
pi_174328833
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:23 schreef STING het volgende:
I.o.v. met TS nog een tweede poging - alle offtopic reacties worden verwijderd, dus ook de op de persoon gespeelde reacties.
had je niet kunnen vegen?
Maar dan typ ik het nog maar eens


Ben je gelukkig als je pest maar wel wat te batsen hebt dan? Rare definitie
Ik zie verder niks in je quote dat wijst op geluk. Niet depressief zijn is niet het zelfde als gelukkig zijn
pi_174328852
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Boven de groep staan is niet sociaal sterk zijn. Denk dat jullie je daarmee in de war zijn.
Nee ik lees het net in een artikel uit de Volkskrant. Kinderen die pesten zijn kennelijk populair onder anderen. Ze zijn sociaal sterker dan niet pesters of de slachtoffers.
pi_174328872
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:37 schreef 8777 het volgende:

Nee ik lees het net in een artikel uit de Volkskrant. Kinderen die pesten zijn kennelijk populair onder anderen. Ze zijn sociaal sterker dan niet pesters of de slachtoffers.
Dat kinderen die pesten populairder zijn, betekent niet dat je populairder wordt door te pesten.
pi_174328890
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:38 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Omdat kinderen die pesten populairder zijn, betekent niet dat je populairder wordt door te pesten.
als het artikel nou even gepost word kunnen we inderdaad eens kijken hoe de verbanden lopen
pi_174328909
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:39 schreef Allures het volgende:

als het artikel nou even gepost word kunnen we inderdaad eens kijken hoe de verbanden lopen
Zelfs zonder artikel durf ik wel te stellen dat er niet onderzocht is of pesten populairder maakt. Lijkt mij een onethisch onderzoek.
pi_174328983
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:40 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Zelfs zonder artikel durf ik wel te stellen dat er niet onderzocht is of pesten populairder maakt. Lijkt mij een onethisch onderzoek.
Kinderen die pesten behoorden tot de meest populaire kinderen. Ik sta er zelf ook van te kijken.
pi_174329003
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:44 schreef 8777 het volgende:

Kinderen die pesten behoorden tot de meest populaire kinderen. Ik sta er zelf ook van te kijken.
Er is al vaker onderzocht dat kinderen niet pesten vanuit onzekerheid, dat is iets wat gepeste mensen graag willen horen. Het verbaast mij niets.

Diezelfde mensen zie ik nu al leidinggevenden in bedrijven rondlopen en dan noemen ze zichzelf "rood".
pi_174329019
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:44 schreef 8777 het volgende:

[..]

Kinderen die pesten behoorden tot de meest populaire kinderen. Ik sta er zelf ook van te kijken.
wat niet wil zeggen dat het een oorzaak is

Waarom zijn verbanden altijd zo lastig voor mensen?
pi_174329021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dat het leven van mijn zoon ten koste ging van het leven van anderen? Ja, daar zou ik persoonlijk mee kunnen leven, omdat dat is hoe de wereld werkt: winnaar en verliezers. In vrijwel alle aspecten van het leven betekent de winst van de een, het verlies van de ander. Als jij een sportwedstrijd wint, dan verliest iemand anders die. Als jij een gevecht wint, dan verliest iemand anders. Als jij een goede baan krijgt, dan heeft iemand anders die niet, etc.

Denk jij er anders over?
Dit is ook waarom ik nooit echt plezier beleef aan mijn successen, op een uitzondering na
Ik heb liever dat mijn kinderen vrienden hebben dan succes. Populariteit is eerder heel veel oppervlakkige vrienden hebben dan goede echte
❣ °ş¤,¸🖤 ♡ş💕♡💚,ř¤°ş¤💛♡`°ş¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174329086
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:46 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Er is al vaker onderzocht dat kinderen niet pesten vanuit onzekerheid, dat is iets wat gepeste mensen graag willen horen. Het verbaast mij niets.

Diezelfde mensen zie ik nu al leidinggevenden in bedrijven rondlopen en dan noemen ze zichzelf "rood".
Van waaruit pesten ze dan wel? Ik geloof zeker dat er andere motieven dan onzekerheid kunnen zijn, maar welke dan zoal?

En die leidinggevenden, zijn dat bedrijfsmanagers of mensenmanagers?
pi_174329129
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:50 schreef PrincessofFrance het volgende:

Pesten heeft denk ik ook vaak te maken met territoriumdrang. Wat ik overigens ook een zielige reden vind. Als je dat nodig hebt om je territorium te bewaken ben je wel heel primitief.

En die leidinggevenden, zijn dat bedrijfsmanagers of mensenmanagers?
Zag laatst in zo'n programma over kleuters dat op 4-jarige leeftijd er al gerangschikt wordt. Het is gewoon natuur. Maakt het niet minder triest, idd.

Beide.
pi_174329132
Ts komt op mij over als een beta; grote kans dat zijn toekomstige kroost (als het ooit zover mag komen) ook beta's zullen zijn. Je kan dit natuurlijke groepsproces niet zomaar verstoren door je waarschijnlijk emotioneel en fysiek zwakkere kind te "trainen" om mee te komen met de rest. In de natuur wordt dit afgestraft en ook kinderen prikken hier doorheen. Ik denk dat jij als beta het beste gewoon ervoor moet zorgen dat je kinderen zich kunnen verdedigen en verder niet teveel opvallen binnen een groep.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:53:39 #52
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174329141
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:37 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nee ik lees het net in een artikel uit de Volkskrant. Kinderen die pesten zijn kennelijk populair onder anderen. Ze zijn sociaal sterker dan niet pesters of de slachtoffers.
Populair zijn heeft niets met sociaal sterk te maken.
And so is the past
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:53:50 #53
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_174329145
Op deze trol reageren :')
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_174329246
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:17 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dat ze doorschieten en in de gevangenis belanden.
Ik snap niet echt hoe je die conclusie trekt
pi_174329262
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Populair zijn heeft niets met sociaal sterk te maken.
Wel met sociaal handig. Denk ik. Hoor zelf niet in die categorie.
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:33:57 #56
357044 Budapestenaar
pi_174329891
Je wordt niet gelukkiger doordat je pest. Wel ongelukkiger als je gepest wordt. De pester is dus niet gelukkiger, maar het slachtoffer is ongelukkiger.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:38:50 #57
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174329976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Je wordt niet gelukkiger doordat je pest. Wel ongelukkiger als je gepest wordt. De pester is dus niet gelukkiger, maar het slachtoffer is ongelukkiger.
Zegt iemand die buda's pest. :').

Sorry, inkoppertje. :@.
And so is the past
pi_174330493
zeker swa ik leer hem hele pest liedjes en limericks
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:05:34 #59
357044 Budapestenaar
pi_174330529
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zegt iemand die buda's pest. :').

Sorry, inkoppertje. :@.
Buda pest, maar wie is de vraag :)
pi_174330570
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:11 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom blijkt dan uit onderzoek dat pesters een kleinere kans hebben op depressie, meer zelfvertrouwen hebben, meer vriendinnen, meer sex, en zo voort?
Misschien omdat pesters vanuit zichzelf vaak sterker in hun schoenen staan. Als je je kind leert andere kinderen te pesten betekent het niet dat de rest van het leven op rolletjes verloopt.

Ik ben zelf ook gepest en dat heeft behoorlijke sporen nagelaten. Tegenwoordig is het hele verhaal omgedraaid, ben een vent van 1,88 meter en heb jaren geleden besloten dat ik never nooit meer over me heen laat lopen. Daarom kan ik best boos worden als mensen met dit soort idiote ideeën komen.
pi_174330571
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef JaJammerJan het volgende:
Ik wil dat mijn kinderen de hoogste kans hebben om een gelukkig leven te lijden en dat het leven van anderen daar iets onder gaat lijden, dat maakt mij eigenlijk niets uit. Zo is het leven. Dus als pestgedrag de sociale status van mijn kinderen verhoogt, ze meer seks geeft, meer vrienden, minder kans op depressie, dan waarom zou ik dit gedrag niet stimuleren?
Waarom zou je zelf niet gewoon je kinderen gaan pesten?
Eigen belang is veel belangrijker dan dat van die kutkinderen.
Hopelijk levert het nog wat seks op.
pindazakje
pi_174331544
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Je wordt niet gelukkiger doordat je pest. Wel ongelukkiger als je gepest wordt. De pester is dus niet gelukkiger, maar het slachtoffer is ongelukkiger.
Klopt dus niet, pesters zijn dus ook gelukkiger dan gemiddelde mensen die niet pesten en niet gepest worden.
pi_174331736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Klopt dus niet, pesters zijn dus ook gelukkiger dan gemiddelde mensen die niet pesten en niet gepest worden.
waar staat dan dat ze gelukkiger zijn? Je legt verbanden die er niet zijn

Er staat dat ze meer seks hebben en populair zijn. Misschien is dat wat jij zo mist en daarom denkt dat het je gelukkig gaat maken maar er is geen causaal verband tussen bijvoorbeeld veel seksuele partners hebben en geluk
pi_174331870
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:38 schreef JaJammerJan het volgende:

Klopt dus niet, pesters zijn dus ook gelukkiger dan gemiddelde mensen die niet pesten en niet gepest worden.
Ze worden niet gelukkiger van het pesten. Ze krijgen ook geen partner door het pesten.

Het zijn bepaalde mensen met bepaalde eigenschappen, die vaak samen voorkomen. Het een komt niet door het ander.

Als jouw ouders (algemeen) je hadden leren pesten, was je nu niet ineens een blakend gezonde jongen geweest die met veel vreugde de toekomst tegemoet zou zien. Zo werkt het niet.
pi_174332187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef JaJammerJan het volgende:
Is het een goed idee om je kind te leren hoe hij andere kinderen goed kan pesten en hem hierbij te steunen?

Volgens research:

[..]

Ik wil dat mijn kinderen de hoogste kans hebben om een gelukkig leven te lijden en dat het leven van anderen daar iets onder gaat lijden, dat maakt mij eigenlijk niets uit. Zo is het leven. Dus als pestgedrag de sociale status van mijn kinderen verhoogt, ze meer seks geeft, meer vrienden, minder kans op depressie, dan waarom zou ik dit gedrag niet stimuleren?

Ik begrijp ook dat het ethisch/moreel 'verkeerd' is, maar wat kan ik er aan doen dat deze samenleving/menselijk leven dit soort gedrag beloont? Als het uit studies zou blijken dat pesters uiteindelijk een slechter leven zouden lijden, dan zou ik het gedrag uiteraard niet stimuleren.

Wat vinden jullie hiervan. Graag op het onderwerp te reageren in plaats van op mij als persoon te gaan spelen, anders zal een moderator jullie maar een spraakverbod op moeten leggen.
Er zijn ook heel veel kinderen die niet pesten en ook niet gepest worden. Het is niet het één of het ander. Een kind kan het beste tot deze groep behoren. Meer je kind een rechtvaardigheidsgevoel aan. Maak ze weerbaar. Leer ze om op te komen voor zwakkeren. Leer ze om melding te maken van pestgedrag bij leraren.
pi_174332270
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:45 schreef Allures het volgende:

[..]

waar staat dan dat ze gelukkiger zijn? Je legt verbanden die er niet zijn

Er staat dat ze meer seks hebben en populair zijn. Misschien is dat wat jij zo mist en daarom denkt dat het je gelukkig gaat maken maar er is geen causaal verband tussen bijvoorbeeld veel seksuele partners hebben en geluk
Je gaat nooit dergelijke causale verbanden wetenschappelijk aan kunnen tonen, omdat dergelijk onderzoek als onethisch gezien wordt in deze maatschappij. Jouw argument is daarom nogal een dooddoener.
pi_174333654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:02 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Je gaat nooit dergelijke causale verbanden wetenschappelijk aan kunnen tonen, omdat dergelijk onderzoek als onethisch gezien wordt in deze maatschappij. Jouw argument is daarom nogal een dooddoener.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-maakt-niet-gelukkig
He who licks the knife soon will cut his tongue
pi_174333800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:02 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Je gaat nooit dergelijke causale verbanden wetenschappelijk aan kunnen tonen, omdat dergelijk onderzoek als onethisch gezien wordt in deze maatschappij. Jouw argument is daarom nogal een dooddoener.
jouw vergezochte conclusie nog meer. Je spiegelt alleen je eigen wensen en ongeluk
pi_174334931
Als iedereen nou eerst eens de bron leest. TS zijn redenering dat kinderen beter functioneren doordat ze pesten is dan wel zwak, het onderzoek wijst er wel degelijk op dat je het beste kan behoren tot de pestersgroep (die zelf niet gepest wordt).

Het zou dus heel wat schelen als alle mensen die roepen dat je het beste tot geen van die groepen kan behoren, of dat pesters alleen gelukkiger zijn dan hun slachtoffers, eerst lezen voor ze reageren. Je kunt het best tegenspreken, maar beargumenteer het dan. Bij voorkeur met bronnen, als je recht tegen deze uitkomsten ingaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnanYaw op 10-10-2017 21:16:34 ]
pi_174335402
Ik geloof sowieso niet in dit soort onderzoeken, zijn altijd zat interventies die niet meeenomen worden en steekproeven dekken naturlijk ook niet de volledige lading. Tevens, hoe meet je geluk? Dat is voor iedereen anders.

Dat gezegd hebbende vind ik het natuurlijk vertonen van pestgedrag (zoals in de studie omschreven) nog wel net iets anders dan je kind aanleren dat pesten goed is. Ik denk dat jouw kind daar in een later leven nog best last van kan krijgen omdat dit in een professionele omgeving (mijn ervaring) niet geaccepteerd wordt.

Ik zou dit soort experimentjes met mijn eigen kind in ieder geval niet aan durven.
He who licks the knife soon will cut his tongue
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:40:57 #71
441859 crew  Lenny77
pi_174338738
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:44 schreef 8777 het volgende:

[..]

Kinderen die pesten behoorden tot de meest populaire kinderen. Ik sta er zelf ook van te kijken.
Zijn ze wel echt populair? Of blijven andere kinderen gewoon in hun buurt omdat ze bang zijn anders ook gepest te worden?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_174338906
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:35 schreef spierbal het volgende:
En dan alsnog mag dat kind door zijn positieve sexleven lekker hiv oplopen.
pessimist :r
paypal.me/taaladvies
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:46:59 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174338932
Hiermee overleef je misschien je (middelbare) schooltijd, maar daarna word je alsnog door iedereen uitgekotst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174339949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:46 schreef Taaladvies het volgende:

[..]

pessimist :r
nja
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174340094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:38 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Klopt dus niet, pesters zijn dus ook gelukkiger dan gemiddelde mensen die niet pesten en niet gepest worden.
Dus ga jij een pester creëren?

En dan blijkt je jong een hazelip, autisme, half doof, een iq <75 en/of enorme flaporen te hebben. Wat dan? Ga je er nog steeds een pester van maken, of kweek je dan wat zelfvertrouwen? Ik zou als kind mijn populariteit niet van andere (lees: zwakkere) kinderen af laten hangen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174340208
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:02 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Je gaat nooit dergelijke causale verbanden wetenschappelijk aan kunnen tonen, omdat dergelijk onderzoek als onethisch gezien wordt in deze maatschappij. Jouw argument is daarom nogal een dooddoener.
Andersom houdt een bewering als het artikel in de op ook geen stand, wegens gebrek aan bewijs.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_174340455
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dus ga jij een pester creëren?

En dan blijkt je jong een hazelip, autisme, half doof, een iq <75 en/of enorme flaporen te hebben. Wat dan? Ga je er nog steeds een pester van maken, of kweek je dan wat zelfvertrouwen? Ik zou als kind mijn populariteit niet van andere (lees: zwakkere) kinderen af laten hangen...
Dat. Je kan hem beter meegeven dat hij 100 procent zichzelf kan mag zijn en vaak als je dat niet bent en mensen een zwakte zien is dat een reden om bijv. gepest te worden. Iemand die sterk in zijn schoenen staat zichzelf trouw is en voor zichzelf opkomt word niet zo snel gepest. Elimineert snel het pestgedrag. Zelfvertrouwen is belangrijk.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_174340511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:51 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Dat. Je kan hem beter meegeven dat hij 100 procent zichzelf kan mag zijn en vaak als je dat niet bent en mensen een zwakte zien is dat een reden om bijv. gepest te worden. Iemand die sterk in zijn schoenen staat zichzelf trouw is en voor zichzelf opkomt word niet zo snel gepest. Elimineert snel het pestgedrag. Zelfvertrouwen is belangrijk.
Denk dat TS beter eerst zichzelf kan fixen voordat hij het in zijn hoofd haalt om aan kinderen te beginnen. Wat dat betreft zou een verplichte ouderschapsdiploma of iets zo gek nog niet zijn. :X
pi_174340569
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 23:54 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Denk dat TS beter eerst zichzelf kan fixen voordat hij het in zijn hoofd haalt om aan kinderen te beginnen. Wat dat betreft zou een verplichte ouderschapsdiploma of iets zo gek nog niet zijn. :X
Negatief met negatief bestrijden is best wel destructief ook voor het kind. Moraal besef bijbrengen lijkt me verstandiger en ook dat hij zich leert afweren voor zulk gedrag (pestgedrag).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_174340970
Ik heb alles nog eens doorgelezen en kan hier best boos om worden.

@TS

Als je een kind krijgt die je zo gaat opvoeden dat hij/zij andere kinderen gaat pesten, hou er dan rekening mee dat de ouders van het gepeste kind je kop van je romp kunnen slaan.

En ja, dan kunnen mods deze reactie weer verwijderen omdat ik dan weer agressief zou zijn. Maar dat is precies wat ik met dat soort mensen zou doen. Je hebt geen flauw idee wat voor schade pesten aanricht blijkbaar.
pi_174341425
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef JaJammerJan het volgende:
Is het een goed idee om je kind te leren hoe hij andere kinderen goed kan pesten en hem hierbij te steunen?

Volgens research:

[..]

Ik wil dat mijn kinderen de hoogste kans hebben om een gelukkig leven te lijden en dat het leven van anderen daar iets onder gaat lijden, dat maakt mij eigenlijk niets uit. Zo is het leven. Dus als pestgedrag de sociale status van mijn kinderen verhoogt, ze meer seks geeft, meer vrienden, minder kans op depressie, dan waarom zou ik dit gedrag niet stimuleren?

Ik begrijp ook dat het ethisch/moreel 'verkeerd' is, maar wat kan ik er aan doen dat deze samenleving/menselijk leven dit soort gedrag beloont? Als het uit studies zou blijken dat pesters uiteindelijk een slechter leven zouden lijden, dan zou ik het gedrag uiteraard niet stimuleren.

Wat vinden jullie hiervan. Graag op het onderwerp te reageren in plaats van op mij als persoon te gaan spelen, anders zal een moderator jullie maar een spraakverbod op moeten leggen.
In jouw link staat ook:
quote:
The findings challenge the theory held by many that bullies learn their behaviour from their dysfunctional parents.
Dus volgens jouw onderzoek hebben de bullies het niet van hun (dysfunctionele) ouders geleerd.

Wat zou kunnen impliceren dat de noodzaak om te willen pesten, genetisch is.

Ik denk trouwens dat het wel goed is om kinderen uit te leggen hoe pesten werkt, zodat ze snappen hoe het werkt. Pesters zullen het toch niet echt laten en gepesten weten niet wat er gebeurt...ik zou zeggen dat het een nadeel is voor de pesters als alle kinderen uitgelegd wordt hoe pesters te werk gaan en wat de (psychische) grondslag daarvan is.

Overigens heb ik de onderzoeken zelf (nog) niet gelezen...tis laat, misschien morgen :P

Heb je ze zelf trouwens wel gelezen, TS?

edit:
quote:
Mr Volk said his findings showed that 10percent of bullies are what he called 'bully victims' who are what we imagine them to be; children who learned their behavior from other people such as their parents.
But the other 90percent are what he called 'pure bullies' who 'don't seem to show any kind of social or cognitive deficits'.
Blijkbaar idd genetisch. Dit is ook het type mens dat ik op armslengte afstand houd, ze zijn onbetrouwbaar en hebben minder geweten. Ook valt me op dat de pesters het (blijkbaar) doen voor de (sociale) status, wat kan impliceren dat mensen die minder geven om sociale status, minder pesterig zijn, minder destructief zijn.

Ook impliceert dit artikel dat pestgedrag niet onderdrukt kan worden, omdat pesters er alles aan zullen doen om met hun gedrag door te kunnen blijven gaan..wat ook wel impliceert dat hun behoefte om door dat destructieve pestgedrag hun status op te hogen, aangeboren is.

Ze hebben misschien meer seks, omdat de mensen die genetisch gezien pesters zijn, elkaar opzoeken en met elkaar neuken. Soort zoekt soort he?
En pesters hebben eerder seks, doet me meteen aan die breezersletjes denken (ook al pesten vrouwen/meisjes ook). Het zou dus ook kunnen dat mensen die pestersgenen hebben, vaker met een SOA rondlopen. Ten slotte hebben ze minder geweten, dus wat kan hun het nou schelen of ze anderen wel of niet besmetten? Interessant artikel wel :Y

[ Bericht 15% gewijzigd door magnetronkoffie op 11-10-2017 01:42:03 ]
pi_174341510
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom zou je zelf niet gewoon je kinderen gaan pesten?
Eigen belang is veel belangrijker dan dat van die kutkinderen.
Hopelijk levert het nog wat seks op.
Ik verwacht dat dit vooral extra gedragsproblemen bij het kind zullen gaan opleveren. Slecht idee om je eigen kinderen te gaan pesten.
pi_174341599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef JaJammerJan het volgende:
Is het een goed idee om je kind te leren hoe hij andere kinderen goed kan pesten en hem hierbij te steunen?
Waar zijn trouwens de links naar de wetenschappelijke artikelen zelf? :?
Weer achter een muur verstopt? Fijn, lekker toegankelijk ook :')

Ik weet niet in hoeverre je bron betrouwbaar is, JJJ
pi_174341720
quote:
4s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 01:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar zijn trouwens de links naar de wetenschappelijke artikelen zelf? :?
Weer achter een muur verstopt? Fijn, lekker toegankelijk ook :')

Ik weet niet in hoeverre je bron betrouwbaar is, JJJ
Het is de Daily Mail, de grootste roddelkrant in de UK. Die is per definitie niet betrouwbaar. Ik geloof best dat de vermelde onderzoeken bestaan, maar hoe betrouwbaar zijn die dan weer?

En bovendien wil TS zijn ouders straffen door zijn kinderen als alfa-male op te voeden, waar zijn ouders tekort in zijn geschoten moeten zijn kinderen ruimschoots goedmaken. Leuk om op te moeten draaien voor fouten van twee generaties voor je. Dit staat in het vorige topic.
Nou ja, niet letterlijk, maar hij heeft wel gezegd dat zijn ouders dom en naďef waren. Tel dan 1 en 1 bij elkaar op.

Pesters voelen zich superieur in al hun sneuheid, en sommigen stijgen nooit boven dat niveau uit.
pi_174341743
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 01:59 schreef PrincessofFrance het volgende:

[..]

Het is de Daily Mail, de grootste roddelkrant in de UK. Die is per definitie niet betrouwbaar. Ik geloof best dat de vermelde onderzoeken bestaan, maar hoe betrouwbaar zijn die dan weer?
Ja, dat vermoedde ik al.
Vetgedrukte: Ja, daarom lees ik ze liever zelf....mits ik daar de energie voor heb want moet daar dan echt voor gaan zitten.
quote:
En bovendien wilt TS zijn ouders straffen door zijn kinderen als alfa-male op te voeden, waar zijn ouders tekort in zijn geschoten moeten zijn kinderen goedmaken. Leuk om op te moeten draaien voor fouten van twee generaties voor je. Dit staat in het vorige topic.

Pesters voelen zich superieur in al hun sneuheid, en sommigen stijgen nooit boven dat niveau uit.
Vorige topic?

Wat pesters betreft, heb ik een best wel uitgesproken mening. Maar ik zou wel graag die onderzoeken zelf willen lezen, nieuwssites willen vooral clicks hebben.
pi_174341861
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 02:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, dat vermoedde ik al.
Vetgedrukte: Ja, daarom lees ik ze liever zelf....mits ik daar de energie voor heb want moet daar dan echt voor gaan zitten.

[..]

Vorige topic?

Wat pesters betreft, heb ik een best wel uitgesproken mening. Maar ik zou wel graag die onderzoeken zelf willen lezen, nieuwssites willen vooral clicks hebben.
Ja, dit topic: R&P / Kind leren om te pesten. Dichtgegooid wegens teveel aanvallen op TS.
Ik ben ergens ook wel benieuwd naar die onderzoeken, maar het lijkt een beetje alsof de TS zelf ook kickt op clickbait hier.
pi_174342069
http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0886260515593546

Dit is de studie, maar heb geen toegang dus moet het met citaties van andere bronnen doen.
pi_174342306
Stel je even voor dat jouw kind net zo lelijk of nog lelijker dan jou wordt... dan wordt ie -ook al kan ie zelf de zwakkeren uitkiezen- toch nog erg veel gepest door de beter uitziende, sterkere kinderen.

Wat zou je dan zeggen tegen je kind?
Je moet je niet zo aanstellen, want zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar? Of vindt je het dan opeens onterecht?

Je zal vroeger zelf wel veel gepest zijn, want anders geloof ik nooit dat je zulke ideeen kunt hebben.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 08:54:58 #89
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_174343389
Alleen de OP gelezen. Dat er serieus mensen rondlopen die zo denken. Die er niet bij stil staan wat voor gevolgen pesten kan hebben. Jij kan ermee leven dat een tiener zelfmoord pleegt, omdat jij je kind motiveert om diegene te pesten? Jij kan ermee leven dat een andere tiener depressief wordt, misschien zelfs iemand die thuis ook al problemen heeft? Allemaal omdat je graag wil dat je eigen kind genoeg kan neuken?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_174344244
Even tussendoor: grote kans dat een aantal van de mensen die hier boos om worden zelf ook een pester op gaan voeden. :D
pi_174346618
Dat dit soort rare topics gewoon weer opnieuw open mogen tegenwoordig :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:11:01 #92
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_174346793
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

In hoeverre dit noodzakelijk is uiteraard. Stel mijn kind wordt lid van een sportereniging, dan zou ik hem vertellen uit te zoeken wie de minst populaire, zwakke kinderen zijn, en indien dat nodig is hen samen met de sterkere kinderen zwart te maken, zodat hij in de groep kan integreren en zelf niet als zwak persoon gezien wordt.
Haha mongool _O-
pi_174347441
quote:
13s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
Dat dit soort rare topics gewoon weer opnieuw open mogen tegenwoordig :') .
Vooral omdat ts een bord voor z'n kop heeft. Als iemand iets zegt dat ts niet tof vindt komt 'ie met een onderzoekje. "Kijk, hier staat het dus ik heb gelijk" en "Ik mag toch zelf weten hoe ik m'n kind opvoed?".
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:48:31 #94
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_174347636
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:55 schreef AnanYaw het volgende:
Even tussendoor: grote kans dat een aantal van de mensen die hier boos om worden zelf ook een pester op gaan voeden. :D
Eerder dat de mensen die boos worden zelf van die zwakkelingen zijn die altijd verliezen. :D
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 12:50:55 #95
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_174347684
Vreemd, de pestkoppen die ik ken van vroeger zijn allemaal van die simpele zielen geworden.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_174347715
Dit is een grap toch?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 13:34:10 #97
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_174348383
Dit soort trolltopics weer opnieuw open gooien. Überhaupt dat dit soort personen hier mogen posten :') :')

Oh en had ik dit al gezegd: :')
Believe you can, and you will.
pi_174348408
Slotje aub, slaat helemaal nergens op dit.
pi_174348655
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:53 schreef JaJijMetJeHoofd het volgende:
Ts komt op mij over als een beta; grote kans dat zijn toekomstige kroost (als het ooit zover mag komen) ook beta's zullen zijn.
Is dat zo? Dat vraag ik mij al mijn hele leven af. Als ik thuis kwam en ik zei tegen mijn ouders dat ik gepest werd, dan zeiden zij tegen mij: tja wij vroeger ook, en daar kon ik het mee doen. Ik kon de hulpeloosheid in hun ogen zien en had het gevoel dat ik gewoon voor ongeluk geboren was (en heb dat gevoel eigenlijk nog). Ben ik nu een beta omdat mijn ouders mij nooit de steun hebben gegeven die ik nodig had of is beta zijn gewoon een erfelijke ziekte die je aan je kinderen doorgeeft?

Het laatste geeft me enorm veel angst en doet me zelfs twijfelen of ik ooit wel kinderen wil.

On Topic: Ik begrijp TS wel (in tegenstelling tot velen hier blijkbaar). Ik denk inderdaad dat het onethisch is om kinderen te leren pesten, maar ik zou zelf maar tevreden zijn over de opvoeding van mijn kind als hij of zij een beter leven heeft dan ik. En waar waren de ouders van de kinderen die mij gepest hebben vroeger? Zij moedigden hun populaire kinderen ook alleen maar aan. Ik denk alleen dat het gedrag (noem het pesten-noem het populair zijn) vanuit het kind moet voortkomen en dat als je zoiets als ouder probeert aan te leren dat het toch alleen maar mislukt of backfired.

Wij zelf hadden het thuis niet breed, dus met carnaval had ik geen verkleedkleren, mijn ouders hadden de lelijkste auto en ik heb nooit mooi speelgoed gehad. Mijn verjaardagsfeestjes waren niet in een leuk pretpark, ik kreeg geen extra centje mee om wat snoep te kopen op uitstap en ik had de meest waardeloze knikkers. Ik denk dat dit soort zaken voor een kind veel belangrijker is dan je kind leren pesten. Vergeet ook niet dat er tussen de extreme pesters en de extreem gepesten een grote groep zit die niet echt gepest hebben maar ook nooit erg gepest zijn. Zij hebben misschien niet het meeste seks maar zullen vast een fijne relatie hebben, zij worden misschien niet steenrijk maar hebben vast een fijne baan, enz...
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_174349142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Eerder dat de mensen die boos worden zelf van die zwakkelingen zijn die altijd verliezen. :D
Hoeft elkaar niet uit te sluiten natuurlijk. ;)

Maar mensen zijn vaak geneigd te denken dat hun kinderen zoiets niet doen. Daarom dacht ik ze er even aan te herinneren. :P
  woensdag 11 oktober 2017 @ 14:33:35 #101
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_174349433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:34 schreef xBubbles het volgende:
Überhaupt dat dit soort personen hier mogen posten :') :')


Dit ook ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_174349707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:50 schreef ShevaJB het volgende:
Vreemd, de pestkoppen die ik ken van vroeger zijn allemaal van die simpele zielen geworden.
Typisch het soort volk waar je als soort die mens heet, geen enorme technische doorbraken van kunt verwachten.

Het klopt wel. Sneller seks (waarschijnlijk ook vaker onveilige seks), dommer dan de rest, egoďstisch, ongevoelig, minder empathisch, ongeďnteresseerd in anderen, sociaal vaardig noemen ze dat.
Natuurlijk willen dit soort mensen zichzelf geweldig vinden en vinden ze dat ze niks fout doen. maar dat vinden psychopaten en pedoseksuelen ook.

Dat pesters niet van hun gedrag af te brengen zouden zijn, zou geen reden moeten zijn er dus maar niks aan te willen doen.
Ik denk dat het goed is als dit soort kinderen op jonge leeftijd al leren hun destructieve trekken op schadeloze manieren leren kanaliseren.

Deze mensen doen alles voor de status, vinden zichzelf geweldig, vinden andere mensen minderwaardig, zorgen voor veel kosten, veel economische schade, veel menselijk leed terwijl er plek is voor iedereen, meer zelfmoorden door hun gedrag... ja, echt iets om trots op te zijn, ha ha :')
  woensdag 11 oktober 2017 @ 14:49:52 #103
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_174349760
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit ook ja.
Thanks. Tenminste iemand die het met me eens is :)
Believe you can, and you will.
pi_174350145
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 02:58 schreef JaJammerJan het volgende:
http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0886260515593546

Dit is de studie, maar heb geen toegang dus moet het met citaties van andere bronnen doen.
Dus de deelnemers moesten van zichzelf aangeven wat hun sociale status was. Self-report is niet zo betrouwbaar.

Verder is het een studie die een verband laat zien. Interessanter is een meta-analyse die een heleboel studies samenneemt. Dit is een relatief kleine steekproef.

Ook is het niet zo gek dat iemand die gepest wordt mentaal minder stabiel is en dat iemand die pest zichzelf beter voelt. Daar hangen ze dan een evolutionaire verklaring aan, maar die is geenszins bewezen op basis van een correlationeel onderzoek. Bovendien kan je op basis hiervan echt niet zeggen dat je iemand moet leren pesten, want dan krijgt die persoon hogere status en minder mentale problemen. Zo kan je een correlatie niet interpreteren.

Kan tevens niet uit het abstract halen hoe sterk de verschillen waren, helaas.
pi_174350428
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 15:08 schreef viceversa het volgende:

[..]

Dus de deelnemers moesten van zichzelf aangeven wat hun sociale status was. Self-report is niet zo betrouwbaar.

Verder is het een studie die een verband laat zien. Interessanter is een meta-analyse die een heleboel studies samenneemt. Dit is een relatief kleine steekproef.

Ook is het niet zo gek dat iemand die gepest wordt mentaal minder stabiel is en dat iemand die pest zichzelf beter voelt. Daar hangen ze dan een evolutionaire verklaring aan, maar die is geenszins bewezen op basis van een correlationeel onderzoek. Bovendien kan je op basis hiervan echt niet zeggen dat je iemand moet leren pesten, want dan krijgt die persoon hogere status en minder mentale problemen. Zo kan je een correlatie niet interpreteren.

Kan tevens niet uit het abstract halen hoe sterk de verschillen waren, helaas.
Damn _O_
pi_174357630
Dit vind ik heel vervelend om te lezen. Maar om het kort samen te vatten. Ik ben 2 jaar lang heftig gepest geweest op het VMBO, en 2 jaar daarvoor ook een beetje. Het is nu ruim 8 jaar geleden dat ik van die school af ben, ik ben nu 24, en heb nog steeds elke dag last daar van.

Ik kreeg ongeveer 1 jaar nadat ik van die school weg was klachten. Toen ik er zat had ik ook wel wat klachten als snel moe, vooral in mijn benen en druk op de borst. Maar in 2010, dus een jaar nadat ik op het VMBO klaar was, kreeg ik steeds meer klachten. Dit was heel wisselend wat ik voelde, maar het ergste was een brandend/tintelend gevoel in mijn gezicht. Het typische was dat de klachten aan het begin enkel om zondag begonnen.

Eerst sta je er niet bij stil waar het door komt, ik heb toen op een gegeven moment bloed laten prikken en ook een MRI scan van mijn hoofd, kwam niks uit allemaal. Ook bij o.a. de psycholoog en ggz geweest. Kwamen wel wat diagnoses uit.

Nu, anno 2017 ben ik serieus bezig met PTSS behandeling, eerder heb ik dat ook een stukje gedaan maar mijn ouders zagen het niet zitten en ik dacht zelf ook niet aan PTSS eigenlijk. Maar nu anno 2017 ik de symptomen lees en het aan de psycholoog voor heb gelegd zijn we er van overtuigd dat het toch wel PTSS moet zijn. Ook zal het o.a. stukje autisme wat ik heb bijgedragen hebben aan het probleem.

Werken is een lastig verhaal door alle stressklachten die ik heb, ik heb 2 proefplaatsingen gehad, en bij de AH heb ik wel een 5 maanden gewerkt (2 maanden proefplaatsing, 3 maanden betaald) maar het ging niet. Ik heb ook een Wajong uitkering door al mijn problemen en diagnoses. Ik doe wel vrijwilligerswerk, daar voel ik niet de druk van moeten. Zodra ik die druk van moeten voel, straat de stress op hol. Nu dus bij een psycholoog en daarna een werkfit traject.

Ik kan nooit 100% zeggen dat die tijd op het VMBO volledig de oorzaak is van mijn problematiek, maar ik weet wel dat het zeer zeker een groot aandeel heeft gehad.

Ik heb eerlijk gezegd moeite moeten doen om dit hier op FOK! te durven zetten, maar ik maak me boos op zulke openingsposts. Dus TS, denk even na wat voor schade het mensen kan aandoen. En je eigen kind wordt er echt niet per definitie beter op.
pi_174358117
Goh, dan mag ik voor je hopen dat je kind zo slim is om niet op te biechten dat hij/zij dat zo van papa geleerd heeft. Want me dunkt dat je dan de poppen aan het dansen hebt. Terecht. Ik moet er als ouder toch ook echt niet achter komen dat mijn kind gepest wordt door een of andere opvoedkundige slappe theorie van een of andere debiele tokkie-vader.

Verder, wanstaltig gedrag. Neem alsjeblieft geen kinderen, want als ze op hun vader lijken zullen ze geen positieve bijdrage aan deze wereld leveren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174358246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:05 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Werkt dat dan ook twee kanten op? Dat wanneer jouw kind gepest zou worden, je zoiets hebt van 'tsja, het leven is niet eerlijk'. Dat wanneer je kind eens flink teruggepakt wordt, je hem/haar een 'eigen schuld, word je hard van' meegeeft?

Of is het alleen maar OK wanneer je alleen schade toebrengt aan het welzijn van anderen?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 11 oktober 2017 @ 20:17:47 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174358370
Het beste voor het kind is abortus... en anders aanbieden voor adoptie.. Zulke ouders als TS zijn behoorlijk goed te missen in een kinderleven..
pi_174358402
Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar das best wel een lage standaard voor succes he, ontmaagd worden en seksuele partners hebben. Ik snap wel dat het voor jou een heel dingetje is (en dat er daarom gelukkig ook niet snel een zoontje zal komen die je tot pestkop op kunt voeden), en dat je er zelf alles voor over zou hebben gehad om op je 15e een keer ontmaagd te worden, en dat wil ik ook niet bagatelliseren, maar voor 95% van de mensen komen die dingen gewoon vanzelf, of ze nou pesten of niet.

Je snapt toch wel dat als je je hypothetische kind heel erg gaat pushen om een of andere sociopaat te worden voor een probleem dat er waarschijnlijk helemaal niet is, dat je dan juist problemen creëert?
  † In Memoriam † woensdag 11 oktober 2017 @ 20:53:46 #111
460494 naoomx
pi_174359629
Daar wordt het gemiddelde kind (uitzonderingen bestaan altijd natuurlijk) namelijk ook echt gelukkiger van.... :')

quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 13:34 schreef xBubbles het volgende:
Überhaupt dat dit soort personen hier mogen posten :') :')

Alleen meningen aan willen horen die in jouw straatje passen :')
pi_174360239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:50 schreef ShevaJB het volgende:
Vreemd, de pestkoppen die ik ken van vroeger zijn allemaal van die simpele zielen geworden.
Een tijdje terug vertelde een vriendin een verhaal van toen zij nog werkte in de pedagogie; ze had een hekel aan een kind wegens zijn pestgedrag, het haalde bloed onder haar nagels vandaan. Later was ze op huis bezoek, toen kwam ze erachter dat het gezin heel veel problematieken had. Dat het kind zich niet lekker voelde, machteloos, etc.; dat het o.a. zich uitte in kwetsende uitingen naar andere mensen. Dit was één van de dingen die haar erg is bijgebleven.

Na het horen van haar verhaal, kwam ineens bij mij naar boven: alle pestende kinderen in mijn klas kwamen van één ouder gezinnen.
pi_174361012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:18 schreef Fokpop het volgende:
Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar das best wel een lage standaard voor succes he, ontmaagd worden en seksuele partners hebben.
Als iemand die gepest is geweest, door zowel leerlingen als leerkrachten indertijd (boerengezin in een rijke buurt, ik hoorde niet op die school), en daardoor heel erg sukkelt met zijn zelfvertrouwen kan ik zeggen dat dat wel heel erg veel doet.

Ik ben hoogopgeleid, heb een goede baan, verdien tamelijk wat. Ik heb fijne hobby's, waar ik ook tamelijk goed in ben, ondertussen een uitgebreide vriendenkring (het pesten is voor een groot deel overgewaaid), ... Ik weet niet wat ik nog meer nodig zou hebben om per definitie succesvol te zijn? Ik ben ontmaagd, maar dat is het ook zo wat. Ik sta al zo lang droog als de sahara en voel me niet echt geliefd, droom nog elke dag van het moment dat er eindelijk iemand naast me zal slapen, en ik zou volgens mij gelukkiger geweest zijn als vuilnisman met een fijne relatie.

Dit hierboven wil overigens niet zeggen dat ik denk dat meer partners gelijkstaat aan jezelf gelukkiger voelen. Er is gewoon een soort minimum volgens mij. Net als dat je een bepaald minimum eten helpt tegen de honger maar dat je na een bepaald moment ook genoeg hebt.
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
pi_174361251
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:45 schreef Yannick123 het volgende:
Als iemand die gepest is geweest, door zowel leerlingen als leerkrachten indertijd (boerengezin in een rijke buurt, ik hoorde niet op die school), en daardoor heel erg sukkelt met zijn zelfvertrouwen kan ik zeggen dat dat wel heel erg veel doet.
Ik ontken niet dat het geen serieuze issue is voor de mensen voor wie dit wel lastig is, dat zeg ik juist ook in mijn post. Mijn punt is alleen dat de meeste mensen dit probleem niet hebben, en het daarom een slecht idee is om je kinderen andere kinderen te laten pesten in de hoop dat ze vroeg ontmaagd raken en regelmatig seksuele partners hebben. Dikke kans dat ze dat anders namelijk ook wel lukt.
pi_174361472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:54 schreef Fokpop het volgende:
Ik ontken niet dat het geen serieuze issue is voor de mensen voor wie dit wel lastig is, dat zeg ik juist ook in mijn post. Mijn punt is alleen dat de meeste mensen dit probleem niet hebben, en het daarom een slecht idee is om je kinderen andere kinderen te laten pesten in de hoop dat ze vroeg ontmaagd raken en regelmatig seksuele partners hebben. Dikke kans dat ze dat anders namelijk ook wel lukt.
Ja ik heb je quote nog eens gelezen en ik was even wat snel met mijn reactie. Sorry daarvoor.

Toch moet ik zeggen dat ik mezelf minder slecht zou voelen als ik als ouder naar school moest komen omdat mijn kind pest dan omdat mijn kind wordt gepest, maar dat is waarschijnlijk omdat ik altijd alles maar van één kant heb gezien. Voor mij kregen de pesters alles, en de gepesten niets. In die zin volg ik TS volledig, maar zoals je zegt, er zal waarschijnlijk een grote groep zijn die niet per se een echte pester is of die niet zo zwaar gepest zijn als mij, maar ergens tussenin bengelt.
Imagination is more important than knowledge (Albert Einstein).
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:32:25 #116
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_174362289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:53 schreef naoomx het volgende:
Daar wordt het gemiddelde kind (uitzonderingen bestaan altijd natuurlijk) namelijk ook echt gelukkiger van.... :')

[..]

Alleen meningen aan willen horen die in jouw straatje passen :')
Denk jij dat maar fijn :)

[ Bericht 5% gewijzigd door xBubbles op 11-10-2017 22:55:56 ]
Believe you can, and you will.
pi_174363028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 12:50 schreef ShevaJB het volgende:
Vreemd, de pestkoppen die ik ken van vroeger zijn allemaal van die simpele zielen geworden.
Dit.
“Here is your final lesson: Do not commit the crime for which you now serve the sentence. God said: Vengeance is mine. "
- Alexandre Dumas, The Count of Monte Cristo
pi_174367242
Alleen onzekere mensen pesten. Mensen die zichzelf goed voelen hebben dat niet nodig ts :')
Dus nee zou het mijn kinderen niet leren. Seks valt sws wel te behalen als je zelfverzekerd bent en op vrouwen afstapt
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:50:52 #119
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_174367388
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 21:15 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Een tijdje terug vertelde een vriendin een verhaal van toen zij nog werkte in de pedagogie; ze had een hekel aan een kind wegens zijn pestgedrag, het haalde bloed onder haar nagels vandaan. Later was ze op huis bezoek, toen kwam ze erachter dat het gezin heel veel problematieken had. Dat het kind zich niet lekker voelde, machteloos, etc.; dat het o.a. zich uitte in kwetsende uitingen naar andere mensen. Dit was één van de dingen die haar erg is bijgebleven.

Na het horen van haar verhaal, kwam ineens bij mij naar boven: alle pestende kinderen in mijn klas kwamen van één ouder gezinnen.
Waardeloos excuus. Ook al zit je thuis diep in de problemen, je laat mensen met rust.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:09:48 #120
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_174367729
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:50 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Waardeloos excuus. Ook al zit je thuis diep in de problemen, je laat mensen met rust.
Dit ja. Zoveel mensen die ellende mee maken. Heb zelf grote delen van mijn jeugd/middelbare school tijd bij een onstabiel pleeggezin gezeten. Zwaar frustrerend, maar heb er geen enkel moment ook maar aan gedacht om andere mensen te gaan kwetsen :')
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:39:55 #121
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_174368434
quote:
2s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dit ja. Zoveel mensen die ellende mee maken. Heb zelf grote delen van mijn jeugd/middelbare school tijd bij een onstabiel pleeggezin gezeten. Zwaar frustrerend, maar heb er geen enkel moment ook maar aan gedacht om andere mensen te gaan kwetsen :')
Toch mooi hoe mensen het dan toch als een soort rechtvaardiging zien om andere mensen zonder geldige reden het leven zuur te maken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_174372060
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:39 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Toch mooi hoe mensen het dan toch als een soort rechtvaardiging zien om andere mensen zonder geldige reden het leven zuur te maken.
Je moet wel onderscheid maken tussen kunnen verklaren en rechtvaardigen. Het is belangrijk dat je weet waarom iemand zoiets doet. Dan kun je het bij die specifieke persoon misschien nog oplossen, en voorkomen dat andere mensen ook zo worden. Dat betekent niet dat het dan opeens mag of goed is. En dat heeft Yiwei ook niet gezegd.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 13:22:07 #123
446215 Bonjoooouuurr
cheese-eatin surrender monkey!
pi_174372062
Dit topic is een grap van de TS neem ik aan :') Pestgedrag valt aan te leren, maar zoals eerder is gezegd in dit topic krijg je dan te maken met een ''bully victim'' en niet een ''pure bully'', met alle gevolgen van dien.

Als je wil dat jouw kind later veel fuckbuddies krijgt, moet je het zelfvertrouwen geven in zijn eigen kunnen. Dat pestgedrag aanleren zou ik achterwege laten. Maar hé, misschien dat het kind van nature al een narcistische klootzak is die alle andere kinderen op school hun leven vergalt, dan zit je in ieder geval goed ^O^
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:24:19 #124
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174374916
Ben je nou nog steeds met deze onzin bezig? Op deze manier je kind opvoeden is alleen maar schadelijk voor het kind en binnen de korste keren staat jeugdzorg bij je op de stoep.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 12 oktober 2017 @ 15:35:22 #125
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_174375210
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:22 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Je moet wel onderscheid maken tussen kunnen verklaren en rechtvaardigen. Het is belangrijk dat je weet waarom iemand zoiets doet. Dan kun je het bij die specifieke persoon misschien nog oplossen, en voorkomen dat andere mensen ook zo worden. Dat betekent niet dat het dan opeens mag of goed is. En dat heeft Yiwei ook niet gezegd.
Ik doelde er meer op dat mensen die neiging soms hebben zo te denken. Ik geloof ook niet dat mensen het zomaar doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Id_do_her op 12-10-2017 20:11:32 ]
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_174379337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:39 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

In hoeverre dit noodzakelijk is uiteraard. Stel mijn kind wordt lid van een sportereniging, dan zou ik hem vertellen uit te zoeken wie de minst populaire, zwakke kinderen zijn, en indien dat nodig is hen samen met de sterkere kinderen zwart te maken, zodat hij in de groep kan integreren en zelf niet als zwak persoon gezien wordt.
En dan wordt dat gepeste kind een eeuwige depressieve maagd net als jij, is dat wat je wilt. Denk even drie keer na, want als jouw zoon niet pest zijn er 2 gelukkig
pi_174384261
Ik hoop dat je nooit kinderen krijgt, want dit is echt belachelijk.
Mon 'en!
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:25:05 #128
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174391042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:11 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Waarom blijkt dan uit onderzoek dat pesters een kleinere kans hebben op depressie, meer zelfvertrouwen hebben, meer vriendinnen, meer sex, en zo voort?
Misschien moet je het onderzoek beter lezen. Er is enkel een correlationeel verband tussen pesters en een succesvol leven. Het is waarschijnlijker dat pesters veel meer zelfvertrouwen hebben en dat dát voor een succesvol leven zorgt.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:04:26 #129
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174401165
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 08:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Misschien moet je het onderzoek beter lezen. Er is enkel een correlationeel verband tussen pesters en een succesvol leven. Het is waarschijnlijker dat pesters veel meer zelfvertrouwen hebben en dat dát voor een succesvol leven zorgt.
Heb ik hem al verteld, je praat tegen dovemansoren. :)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:04:58 #130
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174401174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 21:30 schreef bloempjuh het volgende:
Ik hoop dat je nooit kinderen krijgt, want dit is echt belachelijk.
Dat risico loopt hij niet hoor
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:09:11 #131
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_174401243
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:04 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Heb ik hem al verteld, je praat tegen dovemansoren. :)
Bij dit soort domme topics lees ik doorgaans niet meer dan de eerste pagina. :@

Edit:

Lees nu dat hij in dat andere topic over dit onderwerp enorm loopt op te scheppen over zijn vermeende IQ-score. :') Ik neem dat wel met een flinke korrel zou als hij zulke verkeerde conclusies trekt uit een nieuwsbericht. _O- Geef deze man een boek over statistiek en methodologie.

[ Bericht 12% gewijzigd door Gary_Oak op 13-10-2017 19:16:07 ]
pi_174401248
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 19:04 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dat risico loopt hij niet hoor
:)

Het is wel een goede vorm van anticonceptie, ja.

@TS: Laat je potentiële bedpartners dit topic lezen en je hoeft je niet meer druk te maken om zwangerschappen en SOA's. :Y
Mon 'en!
pi_174443569
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef JaJammerJan het volgende:

Ik wil dat mijn kinderen de hoogste kans hebben om een gelukkig leven te lijden
als jouw kinderen jouw taalvaardigheid hebben, gaan mijn kinderen jouw kinderen pesten. En dat vind ik dan prima. Daar worden ze kennelijk gelukkig van ofzo.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_174444029
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:13 schreef Argento het volgende:

[..]

als jouw kinderen jouw taalvaardigheid hebben, gaan mijn kinderen jouw kinderen pesten. En dat vind ik dan prima. Daar worden ze kennelijk gelukkig van ofzo.
Ik ga ervoor zorgen dat mijn kinderen minder tijd besteden aan studeren en het ontwikkelen van een goede taalvaardigheid zoals ik die heb. Intelligentie maakt het lastiger om van het leven te genieten en is alleen maar zinvol om geld te verdienen. Ook heb je inderdaad de kans om gepest te worden omdat je te slim en een 'nerd' bent.
pi_174444106
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 00:51 schreef JaJammerJan het volgende:
Ook heb je inderdaad de kans om gepest te worden omdat je te slim en een 'nerd' bent.
mijn kinderen zijn te intelligent om zich veel gelegen te laten liggen aan het gepest door kinderen die dom zijn. Daar lachen ze een beetje om. Om ze niet helemaal te negeren. Dat vinden ze zielig.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_174444343
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 01:01 schreef Argento het volgende:

[..]

mijn kinderen zijn te intelligent om zich veel gelegen te laten liggen aan het gepest door kinderen die dom zijn. Daar lachen ze een beetje om. Om ze niet helemaal te negeren. Dat vinden ze zielig.
je kinderen worden dus al gepest? gaat niet goed dan.
pi_174444444
Heb je nog iets geleerd van dit topic, JaJammerJan. Je negeert namelijk alle berichten van mensen. Ik zal het netjes houden maar ik kan hier zo boos om worden. Zoals anderen zeiden: neem alsjeblieft geen kinderen.
pi_174444489
"stop volgen"

:W
pi_174444955
Alles lijkt inmiddels wel gezegd, hij gaat dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')