abonnement Unibet Coolblue
pi_174325932
De titel zegt het al! Ik heb op zolder knieschotten. Op de voorzolder kunnen mijn katten erbij. Inmiddels hebben de katten bedacht dat het heel grappig is om die schotten open te maken. Vind ik iets minder grappig, want ze kunnen zich daar zodanig verstoppen dat ik ze er niet uit krijg.

Het zijn drie schotten, twee in de achterste rail, een in de voorste. De rails zitten zowel boven als onderaan de schotten, en het middelste schot heeft een gat om makkelijk te schuiven:



Nu kan ik een latje in de achterste rail leggen zodat de achterste twee schotten niet meer te openen zijn door de katten. Maar hoe zorg ik ervoor dat het middelste schot niet geopend word?

Afgeschoten ideeën:
- Latjes in de voorste rail worden er vrolijk uitgepulkt door de katten.
- De schotten overlappen niet genoeg om een pin of slot door de twee lagen te maken, en terrariumsloten zijn te klein.

Hebben jullie goede ideeën? In de bouwmarkt wisten ze het ook niet, maar misschien heeft een handige FOK-ker de gouden tip?
Gek? kan je dat eten?
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:23:07 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174325987
Hoe vaak moet je in de ruimte er achter zijn? Ik heb onze knieschotten met een schroef vast gezet. Die paar keer per jaar dat ik er iets achter vandaan nodig heb, schroef ik ze open.
KuikenGuppy
pi_174325994
Sorry ik moet toch eerst even gniffelen om de slimheid van katten. :D

Heb je al aan een ouderwets haakje en oogje gedacht? Eventueel met een touwtje zodat je het aan de bovenkant kan sluiten?

Of een paar keer iedere keer dat ze er in duiken met de stofzuiger erachter aan gaan, dan leren ze het misschien ook wel af. :+ Tijdje alluminiumfolie tussen de spullen leggen.
pi_174326563
@Burdie: dat kan ik wel proberen met flinke schroeven. Er zijn al kleine schroefjes uit hout getrokken door mijn ragdoll. Typetje vasthoudend!

@Fripsel: vooral mijn ragdoll is een geniepig beest die dus dit soort dingen uitvreet en is voor de duvel (of folie, stofzuiger, etc) niet bang!
Wat bedoel je met een haakje en oogje? Oogje in het achterste schot en haakje in de voorste? Das lekker makkelijk loswippen voor de katten...
Gek? kan je dat eten?
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:56:38 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_174326617
Het zou handig zijn als je een foto van de kat in kwestie plaatst. Dan kunnen we pas echt een goed advies geven. :)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_174326657
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het zou handig zijn als je een foto van de kat in kwestie plaatst. Dan kunnen we pas echt een goed advies geven. :)
#RT
pi_174326661
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:21 schreef quickstepster het volgende:

- De schotten overlappen niet genoeg om een pin of slot door de twee lagen te maken, en terrariumsloten zijn te klein.
Door de railgeleider onderin en het achtergelegen schot een 10 mm gaatje boren en daar een 11 mm stokje in duwen??

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 10-10-2017 16:07:43 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174326749
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het zou handig zijn als je een foto van de kat in kwestie plaatst. Dan kunnen we pas echt een goed advies geven. :)
Haha, natuurlijk, zonder de kat te zien weet je niet waar ik me tegen probeer te wapenen!

Dit is de aanstichter in kwestie!

Gek? kan je dat eten?
pi_174326834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:02 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Haha, natuurlijk, zonder de kat te zien weet je niet waar ik me tegen probeer te wapenen!

Dit is de aanstichter in kwestie!

[ afbeelding ]
Allemachtig wat een mooie kat is dat zeg!!!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174326955
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:02 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Haha, natuurlijk, zonder de kat te zien weet je niet waar ik me tegen probeer te wapenen!

Dit is de aanstichter in kwestie!

[ afbeelding ]
Haha wat een doerak :D
pi_174326982
Mooie kat!

Ik vind het lastig uitleggen wat ik bedoel, maar als je aan beide eindes zo'n oogje maakt:


En dan aan beide hoekjes een touwtje kettinkje met haakje maakt, zodat je die vanaf boven vast kan haken, krijgt ze hem dan nog steeds open? Misschien is een oogje zelfs wel genoeg als er geen speling op de ketting zit zodra het vast gehaakt zit.

Dat zou in ieder geval mijn huis tuin en keuken oplossing zijn. Kan ook met twee oogjes. Eentje in de deur, eentje in de lat. en dan met een mooi maar wel stevig touw dicht knopen. Zoiets.
  PR/Manusje van alles dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:15:41 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_174326998
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:02 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Haha, natuurlijk, zonder de kat te zien weet je niet waar ik me tegen probeer te wapenen!

Dit is de aanstichter in kwestie!

[ afbeelding ]
Ahhh ja. Ja. Duidelijk. Ik ben bereid om het probleem van je over te nemen. ^O^ Heb jij gewoon dichte schuifdeurtjes voor je knieschot. En ik heb helemaal geen knieschotten. Dus ik offer mij wel op. :) Iedereen blij!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_174327008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:14 schreef Fripsel het volgende:
Mooie kat!

Ik vind het lastig uitleggen wat ik bedoel, maar als je aan beide eindes zo'n oogje maakt:
[ afbeelding ]

En dan aan beide hoekjes een touwtje kettinkje met haakje maakt, zodat je die vanaf boven vast kan haken, krijgt ze hem dan nog steeds open? Misschien is een oogje zelfs wel genoeg als er geen speling op de ketting zit zodra het vast gehaakt zit.

Dat zou in ieder geval mijn huis tuin en keuken oplossing zijn. Kan ook met twee oogjes. Eentje in de deur, eentje in de lat. en dan met een mooi maar wel stevig touw dicht knopen. Zoiets.
of gewoon zo'n ding erbij

pi_174327016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:16 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

of gewoon zo'n ding erbij

[ afbeelding ]
Zoiets kan ook inderdaad. :D
pi_174327101
In de deurpost en magneetje zetten en in de deur ook. Een beetje een sterk magneetje dat ze m niet open kunnen trekken.

Ziet er wel het fraaiste uit.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174327382
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:02 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Haha, natuurlijk, zonder de kat te zien weet je niet waar ik me tegen probeer te wapenen!

Dit is de aanstichter in kwestie!

[ afbeelding ]
:o O+
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:43:58 #17
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_174327703
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:21 schreef spierbal het volgende:
In de deurpost en magneetje zetten en in de deur ook. Een beetje een sterk magneetje dat ze m niet open kunnen trekken.

Ziet er wel het fraaiste uit.
Ja, dit!
Zo'n magneetje, of 2 misschien, of..?

http://www.ebay.de/itm/10(...)a:g:e4UAAOSwdzVXoqjr

En dan verzinken in het deurtje en in de schuifslede. Moet goedkomen? Misschien dat
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_174327975
https://www.bol.com/nl/p/(...)uggestionType=browse
Of zoiets? Had ik voor mijn katten die de koelkast open kregen :Y)
pi_174328704
Of iets van een clipsluiting zoals je ook op bijvoorbeeld gereedschapskisten hebt, tussen het middelste schot en de muur erboven? Daar heb je vaak behoorlijk wat kracht voor nodig, en je zou het scharnier naar 'boven' kunnen zetten (zodat je omhoog moet duwen voor ontgrendelen, wat lastiger is voor een kat).





Of een 'luiksluiting' waar je zelf een klein slot aan hangt;

pi_174328943
Die kat word nog verwaand van alle complimentjes, dankjewel!

Helaas is de rail niet dik genoeg om er iets zoals magneetjes in te verzinken. Van de opties die tot nu toe zijn gegeven zijn de simpele schroeven of de luiksluiting denk ik het meeste sloopproof. Met het luikslot kan ik er makkelijker bij, schroeven zijn simpeler.

Verder denkend, als ik een oogje in het linkse schot schroef, dan kan ik die met hangslotje door het oog van het voorste schot vastzetten aan elkaar (ik heb een vinger ruimte tussen de schotten wanneer ze dicht zijn). Dan doet het latje in de achterste rail verder het werk en hoef ik geen gat te maken in het geraamte van de schotten boven de rail. Daarnaast kan ik, als ik een dunne oogbout gebruik, er aan de achterkant een dopmoer op draaien. Dan is het potentieel lostrekken ook meteen opgelost! Wat denken jullie?
Gek? kan je dat eten?
pi_174328986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:02 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Haha, natuurlijk, zonder de kat te zien weet je niet waar ik me tegen probeer te wapenen!

Dit is de aanstichter in kwestie!

[ afbeelding ]
Zo dan, prachtig beestje. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174329001
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:42 schreef quickstepster het volgende:
Die kat word nog verwaand van alle complimentjes, dankjewel!

Helaas is de rail niet dik genoeg om er iets zoals magneetjes in te verzinken. Van de opties die tot nu toe zijn gegeven zijn de simpele schroeven of de luiksluiting denk ik het meeste sloopproof. Met het luikslot kan ik er makkelijker bij, schroeven zijn simpeler.

Verder denkend, als ik een oogje in het linkse schot schroef, dan kan ik die met een ketting of hangslotje door het oog van het voorste schot vastzetten aan elkaar (ik heb een vinger ruimte tussen de schotten wanneer ze dicht zijn). Dan doet het latje in de achterste rail verder het werk en hoef ik geen gat te maken in het geraamte van de schotten boven de rail. Daarnaast kan ik, als ik een dunne oogbout gebruik, er aan de achterkant een dopmoer op draaien. Dan is het potentieel lostrekken ook meteen opgelost! Wat denken jullie?
Goed verder gedacht! Stukje netter ook. :Y
pi_174336375
latje ertussen leggen op de rails en daar ducktape overheen!
I am a Koala who Stretches :P
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:00:17 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174337122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:02 schreef quickstepster het volgende:

[..]

Haha, natuurlijk, zonder de kat te zien weet je niet waar ik me tegen probeer te wapenen!

Dit is de aanstichter in kwestie!

[ afbeelding ]
Wauw, die ogen ! O+ :)
pi_174339742
Is dat een snowshoe? O+ Verder geen verstand van kluszaken, kwam hier alleen voor de kat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')