abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174322261
quote:
De man die vorig jaar in de Brusselse gemeente Schaarbeek twee agenten neerstak, moet negen jaar de cel in. De rechtbank in Brussel veroordeelde hem voor mishandeling, maar niet voor terrorisme.

De 44-jarige Hicham D. stak vorig jaar een van de agenten in zijn nek. Zijn collega werd in zijn buik gestoken. Toen andere agenten D. daarna wilden oppakken, sloeg de oud-bokser een van hen een gebroken neus. Het lukte de politie pas om hem te arresteren nadat hij in zijn been was geschoten.
'IS-strijder'

Het Belgische Openbaar Ministerie had D. aangeklaagd voor een terroristische moordpoging en vijftien jaar cel geëist. Bij zijn arrestatie riep hij een paar keer: "Ik ben een strijder van IS." Ook deed hij bij de eerste verhoren uitspraken die wezen op een terreurdaad en bij de veiligheidsdiensten was hij bekend vanwege zijn contacten met extremistische moslims.

Volgens zijn advocaat had D. geen terroristische motieven en was de aanval een wraakactie wegens een ongeluk in 2011. Toen werd hij aangereden door een politieauto.

De rechtbank oordeelde dat de aanval op de agenten inderdaad een wraakactie was, van een terreurdaad was geen sprake.
Beroep

D.'s advocaat is blij dat zijn cliënt niet is veroordeeld voor terrorisme, maar vindt de celstraf van negen jaar te zwaar. "Volgens ons is er te weinig rekening gehouden met het verkeersongeval dat aan de basis ligt van de hele zaak. Wellicht gaan we in beroep wat de strafmaat betreft", zei hij tegen de VRT.
https://nos.nl/artikel/21(...)nten-in-brussel.html

Wat een prachtige rechtspraak weer. Een moslim wordt niet geloofd op zijn woord. Een ongeluk van 5 jaar daarvoor is blijkbaar een betere reden om mensen kapot te steken dan een onzichtbare vriend qua strafmaat. En überhaupt 9 jaar cel voor twee messteken met een zeer hoge potentie om te doden plus nog een gebroken neus bij een agent _O- .
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:12:06 #2
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174322294
Wat maakt het uit? In België staat de poort van de gevangenis toch permanent open, iedereen die geen zin meer heeft om te zitten komt per direct vrij.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:30:44 #3
186611 Haags
pi_174322594
foutje bedankt
Zonder wrijving geen glans
pi_174322635
Terecht.

Iemand die roept "ik ben een terrorist", maar waar verder geen enkel bewijs voor is veroordelen zou raar zijn.

Beetje iemand die roept "Ik neuk jullie allemaal de moeder" maar nog maagd is wel veroordelen voor meervoudige verkrachting...
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:35:19 #5
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174322675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Terecht.

Iemand die roept "ik ben een terrorist", maar waar verder geen enkel bewijs voor is veroordelen zou raar zijn.

Beetje iemand die roept "Ik neuk jullie allemaal de moeder" maar nog maagd is wel veroordelen voor meervoudige verkrachting...
Als iemand het roept terwijl hij je moeder neukt en iedere dag in de kroeg zit met de club van bekende moederneukers is het toch een ander verhaal nietwaar?
pi_174322684
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:35 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als iemand het roept terwijl hij je moeder neukt en iedere dag in de kroeg zit met de club van bekende moederneukers is het toch een ander verhaal nietwaar?
Dan is hij toch geen maagd meer? ;)
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:36:43 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174322708
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dan is hij toch geen maagd meer? ;)
Net zoals deze man gewoon een terreurdaad pleegt bedoel je?
pi_174322711
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Terecht.

Iemand die roept "ik ben een terrorist", maar waar verder geen enkel bewijs voor is veroordelen zou raar zijn.

Beetje iemand die roept "Ik neuk jullie allemaal de moeder" maar nog maagd is wel veroordelen voor meervoudige verkrachting...
quote:
Ook deed hij bij de eerste verhoren uitspraken die wezen op een terreurdaad en bij de veiligheidsdiensten was hij bekend vanwege zijn contacten met extremistische moslims.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:37:38 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174322732
quote:
Een moslim wordt niet geloofd op zijn woord.
Diop heeft later verklaard dat hij tijdens de daad maar wat geschreeuwd heeft. Het gerechtshof is daarin meegegaan omdat er niet voldoende bewijs was om aan te nemen dat hij echt terroristische motieven had.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:39:13 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174322761
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Diop heeft later verklaard dat hij tijdens de daad maar wat geschreeuwd heeft. Het gerechtshof is daarin meegegaan omdat er niet voldoende bewijs was om aan te nemen dat hij echt terroristische motieven had.
Maar een stel agenten prikken vijf jaar na een deukje in je wagen was volgens het hof wel een aannemelijk motief. _O-
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:47:40 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174322895
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:39 schreef Nobu het volgende:

[..]

Maar een stel agenten prikken vijf jaar na een deukje in je wagen was volgens het hof wel een aannemelijk motief. _O-
Het was geen deukje in zijn wagen, het was zwaar lichamelijk letsel nadat hij is aangereden door een ongemarkeerde politiewagen. Bovendien is hij een beetje gek in zijn bovenkamer (wie had dat nou verwacht?) en geloofde hij in complottheorieën, onder meer dat de aanrijding indirect het overlijden van zijn dochtertje heeft veroorzaakt.

Wat tegen het terroristisch motief spreekt, is dat hij tijdens de daad geen islamitische leuzen heeft geroepen, en dat hij zelf de aanval gestaakt heeft, hoewel hij de agenten makkelijk had kunnen afmaken. De uitspraken dat hij lid was van IS heeft hij (volgens zijn advocaat) alleen gedaan onder invloed van medicatie.
pi_174323038
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

Net zoals deze man gewoon een terreurdaad pleegt bedoel je?
Nee, hij heeft er alleen over gepraat. De rechter heeft (zoals ik het lees) terecht geconcludeerd dat deze actie weinig met terrorisme te maken heeft gehad.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:14:46 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174323420
Die agent had dus wat hoger moeten mikkn. Die vergissing maakt hij ook niet meer.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_174323582
Wat een spin van die advocaat weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174328342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Terecht.

Iemand die roept "ik ben een terrorist", maar waar verder geen enkel bewijs voor is veroordelen zou raar zijn.

Beetje iemand die roept "Ik neuk jullie allemaal de moeder" maar nog maagd is wel veroordelen voor meervoudige verkrachting...
Volgens mij was er wel meer bewijs hoor. Foute vrienden en het feit dat hij een mes verstopte in de buik en nek van twee agenten. Alsnog begrijp ik niet helemaal waarom zo'n ongeluk een strafvermindering zou moeten veroorzaken. Als hij gek in de kop is moet hij de Belgische TBS kliniek in of zo lang mogelijk van de samenleving weg gehouden worden.
pi_174328788
Heeft IS zijn aanslag ook opgeëist?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174329531
Ze hebben ookal d66 rechters in belgie.
pi_174329633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij was er wel meer bewijs hoor. Foute vrienden en het feit dat hij een mes verstopte in de buik en nek van twee agenten. Alsnog begrijp ik niet helemaal waarom zo'n ongeluk een strafvermindering zou moeten veroorzaken. Als hij gek in de kop is moet hij de Belgische TBS kliniek in of zo lang mogelijk van de samenleving weg gehouden worden.
Er is dan ook (nog) geen sprake van strafvermindering en hij is zelfs vrij zwaar bestraft voor het misdrijf.
pi_174329663
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:19 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Er is dan ook (nog) geen sprake van strafvermindering en hij is zelfs vrij zwaar bestraft voor het misdrijf.
Trachten 2 mensen te vermoorden en dan spreken van een zware straf.... bij 9 jaar waarvan hoeveel effectief ?


Triest.
pi_174329908
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:20 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Trachten 2 mensen te vermoorden en dan spreken van een zware straf.... bij 9 jaar waarvan hoeveel effectief ?

Triest.
De agent met een gebroken neus had er ook makkelijk een stuk slechter vanaf kunnen komen.
pi_174330185
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 18:20 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Trachten 2 mensen te vermoorden en dan spreken van een zware straf.... bij 9 jaar waarvan hoeveel effectief ?


Triest.
De beste man is veroordeeld voor mishandeling. Dan is 9 jaar een vrij zware straf. De advocaat overweegt niet zomaar om in beroep te gaan.
pi_174331930
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat tegen het terroristisch motief spreekt, is dat hij tijdens de daad geen islamitische leuzen heeft geroepen, en dat hij zelf de aanval gestaakt heeft

...
Eeuh?!

quote:
Bij zijn arrestatie riep hij een paar keer: "Ik ben een strijder van IS."
quote:
Het lukte de politie pas om hem te arresteren nadat hij in zijn been was geschoten
Sorry dat ik t zeg, maar ik krijg de indruk dat je niet 100% normaal bent.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:56:38 #23
199672 Triggershit
Kloon Supremacist
pi_174332085
:')

Laat dan meteen alle moslimterroristen gaan? Ze claimen toch allemaal wraak te nemen voor de ene na de andere bombardement of invasie vanuit het Westen. :')
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:59:16 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_174332166
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:56 schreef Triggershit het volgende:
:')

Laat dan meteen alle moslimterroristen gaan? Ze claimen toch allemaal wraak te nemen voor de ene na de andere bombardement of invasie vanuit het Westen. :')
:D je username!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_174332971
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij was er wel meer bewijs hoor. Foute vrienden en het feit dat hij een mes verstopte in de buik en nek van twee agenten. Alsnog begrijp ik niet helemaal waarom zo'n ongeluk een strafvermindering zou moeten veroorzaken. Als hij gek in de kop is moet hij de Belgische TBS kliniek in of zo lang mogelijk van de samenleving weg gehouden worden.
Hoezo zou het ongeluk strafvermindering veroorzaken? Terrorisme levert extra jaren cel op, die extra jaren heeft men nu laten vallen, met de rest is rekening gehouden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')