abonnement Unibet Coolblue
pi_174321589
Er zijn schadelijke hoeveelheden van het landbouwgif glyfosaat aangetroffen in ijs van Ben en Jerry's.

https://www.ad.nl/economi(...)en-jerry-s~a10686ad/

Ben en Jerry's kwam eerder dit jaar in juli in het nieuws door het voorstel (vreemd naar mijn mening voor een ijsfabrikant) om meer vluchtelingen naar Europa te halen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)aar-europa~a9ade753/

Voedselveiligheid is helaas niet orde.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:34:35 #2
74056 crew  ToT
pi_174321726
@ hun voorstel; het zijn wereldverbeteraars. Een deel van de winst gaat ook naar projecten / goede doelen.
pi_174321759
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:34 schreef ToT het volgende:
@ hun voorstel; het zijn wereldverbeteraars. Een deel van de winst gaat ook naar projecten / goede doelen.
Tjah, waarom heeft dat ijsmerk dan ook zo een monopolie op lekker ijs? Als Jer en Berry's het duivelsbroertje nou gewoon iedereen de tifus zou wensen voor dezelfde prijs zou ik dat kopen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174321823
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:34 schreef ToT het volgende:
@ hun voorstel; het zijn wereldverbeteraars. Een deel van de winst gaat ook naar projecten / goede doelen.
Oh, dat wist ik niet. Zijn onderdeel van Unilever, maar dit hoort dus bij hun imago.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:40:42 #5
74056 crew  ToT
pi_174321843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah, waarom heeft dat ijsmerk dan ook zo een monopolie op lekker ijs? Als Jer en Berry's het duivelsbroertje nou gewoon iedereen de tifus zou wensen voor dezelfde prijs zou ik dat kopen.
Er zijn wel andere merken die hun ijs een beetje benaderen, maar B&J blijft toch wel de beste.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:39 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Zijn onderdeel van Unilever, maar dit hoort dus bij hun imago.
Ja dat was een idee van hun oprichters. Ik geloof dat het voornamelijk naar gehandicapte kinderen ging of zo, zodat die konden spelen.
pi_174321855
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn wel andere merken die hun ijs een beetje benaderen, maar B&J blijft toch wel de beste.

[..]

Ja dat was een idee van hun oprichters. Ik geloof dat het voornamelijk naar gehandicapte kinderen ging of zo, zodat die konden spelen.
Dat laatste is natuurlijk een prima goed doel.
pi_174321876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef rutger05 het volgende:
Er zijn schadelijke hoeveelheden van het landbouwgif glyfosaat aangetroffen in ijs van Ben en Jerry's.

https://www.ad.nl/economi(...)en-jerry-s~a10686ad/

Ben en Jerry's kwam eerder dit jaar in juli in het nieuws door het voorstel (vreemd naar mijn mening voor een ijsfabrikant) om meer vluchtelingen naar Europa te halen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)aar-europa~a9ade753/

Voedselveiligheid is helaas niet orde.
Al dat ijs moet geruimd worden! En de fabriek ook!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:43:30 #8
74056 crew  ToT
pi_174321891
http://www.benjerry.com/w(...)ange-extreme-weather

Ze hebben het ook over klimaatverandering. Oh en ook racisme.
pi_174321895
Waarom onderzoekt een Amerikaanse consumentenorganisatie het B&J ijs dat in Europa geproduceerd en verkocht wordt?

B&J produceert en verkoopt ook in Amerika zelf, lijkt me voor zo'n organisatie toch een stuk relevanter.
pi_174321919
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:43 schreef Chai het volgende:
Waarom onderzoekt een Amerikaanse consumentenorganisatie het B&J ijs dat in Europa geproduceerd en verkocht wordt?

B&J produceert en verkoopt ook in Amerika zelf, lijkt me voor zo'n organisatie toch een stuk relevanter.
En belangrijker nog; waarom is dit niet door instanties die toezicht houden op voedselveiligheid hier in de EU ontdekt? Het zou gaan om schadelijke hoeveelheden landbouwgif die in het ijs van Ben en Jerry's is aangetroffen.
pi_174322021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]

En belangrijker nog; waarom is dit niet door instanties die toezicht houden op voedselveiligheid hier in de EU ontdekt? Het zou gaan om schadelijke hoeveelheden landbouwgif die in het ijs van Ben en Jerry's is aangetroffen.
Ik geloof de onderzoeksresultaten van een organisatie die wellicht andere belangen vertegenwoordigt dan die van de Europese volksgezondheid eerlijk gezegd ook niet zomaar.
pi_174322204
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:34 schreef ToT het volgende:
@ hun voorstel; het zijn wereldverbeteraars. Een deel van de winst gaat ook naar projecten / goede doelen.
jezelf wereldverbeteraar noemen maar wel een product maken waar je als grondstof zuivel voor nodig hebt.

En dat terwijl de veeteelt een van de grote veroorzaker is van het broeikaseffect, ontbossing en te weinig eten op aarde.

Maar ja, je bent natuurlijk wel een wereldverbeteraar als je je voor mensenrechten inzet.

:r
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:14:12 #13
74056 crew  ToT
pi_174322316
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:05 schreef spierbal het volgende:

[..]

jezelf wereldverbeteraar noemen maar wel een product maken waar je als grondstof zuivel voor nodig hebt.

En dat terwijl de veeteelt een van de grote veroorzaker is van het broeikaseffect, ontbossing en te weinig eten op aarde.

Maar ja, je bent natuurlijk wel een wereldverbeteraar als je je voor mensenrechten inzet.

:r
_O- En dan zo'n pagina op je website zetten over klimaatverandering! :D http://www.benjerry.com/w(...)ange-extreme-weather

Overigens gaan ze binnenkort ook zuivelvrij ijs maken. http://www.benjerry.nl/smaken/non-dairy-pre-launch

Maar goed, wereldverbeteraars die landbouwgif in hun ijs hebben? :P
pi_174322362
Valt me op dat ze spreken over schadelijke hoeveelheden, ze zeggen niet dat wettelijke normen overschreden worden.
ik gok dat volgens hun norm voor schadelijke hoeveelheden de meeste producten op de markt daaraan zullen beantwoorden. Ze hebben misschien voor B&J ijs gekozen omdat ze daarmee de meeste publiciteit hopen te halen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_174322449
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:14 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- En dan zo'n pagina op je website zetten over klimaatverandering! :D http://www.benjerry.com/w(...)ange-extreme-weather

Overigens gaan ze binnenkort ook zuivelvrij ijs maken. http://www.benjerry.nl/smaken/non-dairy-pre-launch

Maar goed, wereldverbeteraars die landbouwgif in hun ijs hebben? :P
ook mooi hoe ze over de greenhouse gases alleen het co2 benoemen, het verbranden van kool en fossiele brandstoffen.

Slechte presentatie van B&J
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_174324114
Update

quote:
In een reactie zegt Unilever het zorgwekkend te vinden dat recente testen sporen van het bestrijdingsmiddel glyfosaat in het bestrijdingsmiddel glyfosaat aantonen maar benadrukt dat alle producten veilig zijn om te eten.
quote:
Het onderzoek van Fagan en zijn Franse collega Gilles-Eric Séralini laat een ander beeld zien: kleinere hoeveelheden dan in de ijsjes werden op ratten getest en dat leverde leverziekten en na één jaar zelfs tumoren op. ,,Later verweet men ons dat de ratten niet deugden.” Verder testten ze op menselijke cellen.

Séralini zei vanmorgen dat in het omstreden landbouwgif Roundup van Monsanto stoffen zitten die wellicht nog schadelijker zijn dan het glyfosaat zelf, zoals petroleumresiduen en sporen van arsenicum. ,,Ik ben er vrij zeker van dat die ook in de ijsjes zitten.”
https://www.ad.nl/economi(...)en-jerry-s~a10686ad/

Er moet veel meer aandacht komen voor voedselveiligheid en ook voor gezond eten gezien de diabetesepidemie in rijke landen.
pi_174325143
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:48 schreef rutger05 het volgende:
Update

[..]

[..]

https://www.ad.nl/economi(...)en-jerry-s~a10686ad/

Er moet veel meer aandacht komen voor voedselveiligheid en ook voor gezond eten gezien de diabetesepidemie in rijke landen.
De rijken hebben geen last van diabetes of andere door onveilig voedsel-gerelateerde veroorzaakte mankementen. Daar aandacht aan willen besteden is voor veel Nederlanders met een laag inkomen dus te laat. Voorkomen was beter en goedkoper geweest als genezen.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 09:40:53 #18
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174344017
Ik heb zo’n bak in de vriezer

Kan ik dat nu dan niet opeten
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 11 oktober 2017 @ 09:47:44 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174344107
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:34 schreef ToT het volgende:
@ hun voorstel; het zijn wereldverbeteraars. Een deel van de winst gaat ook naar projecten / goede doelen.
Het is gewoon marketing. SJW's willen graag het dubbele voor hun ijsje betalen als ze er hun 'goede' doelen mee gesteund zien. Iedere euro die ze daaraan besteden komt dubbel terug.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174355689
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:40 schreef richolio het volgende:
Ik heb zo’n bak in de vriezer

Kan ik dat nu dan niet opeten
Doe maar gewoon of je het bericht niet gelezen hebt.
pi_174355719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 09:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is gewoon marketing. SJW's willen graag het dubbele voor hun ijsje betalen als ze er hun 'goede' doelen mee gesteund zien. Iedere euro die ze daaraan besteden komt dubbel terug.
Dat geloof ik ook zeker.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 21:26:23 #22
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174360515
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:01 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Doe maar gewoon of je het bericht niet gelezen hebt.
Ja idd

Ik ga er nu gewoon van eten
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 11 oktober 2017 @ 21:26:46 #23
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174360525
Het ergste wat er kan gebeuren is dat ik dood ga

En anders zieke schadevergoeding _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174363305
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn wel andere merken die hun ijs een beetje benaderen, maar B&J blijft toch wel de beste.

HAHAHAHA, dan heb jij nog nooit echt ijs op. BJ is commerciële troep
  woensdag 11 oktober 2017 @ 23:20:02 #25
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_174363473
Waarom boycotten we dat B&J niet gewoon?
Zijn genoeg andere lekkere ijsjes van hetzelfde bedrijf zoals Magnum en Cornetto.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')