abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:12:47 #1
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321280
Vandaag komt het naar buiten. Dus Fokker, wat denken jullie van de plannen?

Om 13:00 live
https://www.nu.nl/156326/(...)n-regeerakkoord.html

En hier te downloaden
via

[ Bericht 18% gewijzigd door Hexagon op 10-10-2017 14:07:37 ]
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_174321317
Heb je je vlaggetjes en confetti al klaar staan?
pi_174321379
Wat zijn precies de plannen? misschien kan je dat even in de OP zetten. Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar waarschijnlijk komen er meer regeltjes en gaan de belastingen weer omhoog. Ik denk dat we beter af zijn zonder kabinet.
pi_174321449
Positief verrast door de proef met wiet. Die 2,1 miljard voor de ouderenzorg was ook nodig maar dat is meer te danken aan van Rijn.

Maar het goedkoper maken van het eerste collegejaar lost het probleem van de enorme studieschuld van studenten niet op, als het eigen risico niet omhoog gaat doet de zorgpremie het wel, en strenger straffen heeft nooit geleid tot minder recidive.

Asscher vat het wel treffend samen: "een kabinet van ieder voor zich en God voor allen". Kortzichtigheid viert weer hoogtij in dit kabinet.
*passief agressieve blokfluitmuziek*
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:21:29 #5
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321491
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Heb je je vlaggetjes en confetti al klaar staan?
In wat er gelekt is staat best wat goede en interessante dingen. Ik wordt wel enthousiast van
-Proef met wietteelt
-Belasting meer op vervuiling en minder op arbeid
-Op termijn sluiten kolencentrales
-Het invoeren voor een minimumtarief voor ZZP'ers

Een paar van die CDA-frutsels als Wilhelmus of dat vrijwilligerswerkcompromis daar heb ik niks mee, maar ik zal er niet wakker van liggen
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_174321503
Eens met Wiegel: "Gekeutel op de vierkante centimeter"
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174321534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Eens met Wiegel: "Gekeutel op de vierkante centimeter"
Gelukkig maar. Daaruit blijkt dat het goed gaat met Nederland.

Why change a winning team?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174321561
Uitgaande van wat ik nu weet ben ik overwegend negatief.

Positief:
- Afbouw HRA (alleen niet op de manier waarop)
- Proef met legale wietteelt
- Langer vaderschapsverlof
- Verlagen inkomstenbelasting middenklasse (alleen niet de manier waarop).

Negatief:
- Verhogen lage BTW tarief
- Verhogen laagste belastingschijf en verlagen hoogste belastingschijf
- Afschaffen dividend belasting
- Verlagen vennootschapsbelasting
- Verlagen vermogensbelasting
- Versoepelen ontslagrecht
- Afschaffen raadgevend referendum

Tot nu toe slaat de balans wat mij betreft negatief door. Maar het is dan ook een kabinet met een duidelijk rechtse signatuur.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174321573
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In wat er gelekt is staat best wat goede en interessante dingen. Ik wordt wel enthousiast van
-Proef met wietteelt
-Belasting meer op vervuiling en minder op arbeid
-Op termijn sluiten kolencentrales
-Het invoeren voor een minimumtarief voor ZZP'ers

Een paar van die CDA-frutsels als Wilhelmus of dat vrijwilligerswerkcompromis daar heb ik niks mee, maar ik zal er niet wakker van liggen
Die proef met wietteelt stelt niks voor en "het op termijn sluiten van kolencentrales" is ook alleen populistische praat want ze hebben niks te zeggen over wat volgende regeringen moeten doen.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:27:19 #10
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die proef met wietteelt stelt niks voor en "het op termijn sluiten van kolencentrales" is ook alleen populistische praat want ze hebben niks te zeggen over wat volgende regeringen moeten doen.
Ja we weten onderhand wel dat alles dat niet van een kabinet met de PVV erin komt volgens jou kut is.
pi_174321633
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Daaruit blijkt dat het goed gaat met Nederland.

Why change a winning team?
Dat dachten de regenten in de pruikentijd ook, alles bij het oude. De trekschuit is snel genoeg. :{
Ondertussen hopen de problemen zich op:
- de uit elkaar vallende EU
- de schuldenberg
- het ESM
- de vluchtelingen
- ouderenzorg en armoede
- globalisering, race to the bottom
- nieuwe financiële crisis
- verwaarlozen van ons leger ( gebroken geweertje mentaliteit)
- enz. enz.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:30:36 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174321670
Iedereen profiteert: behalve de middeninkomens.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:31:40 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_174321681
Wat komt er in de plaats van de kolencentrales? Eerste vraag die in me opkomt.

Verder niks mis met afschaffen of verlagen van wat belastingen. Nu nog erfbelasting.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_174321700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:30 schreef xzaz het volgende:
Iedereen profiteert: behalve de middeninkomens.
Ik denk dat alleen de grote bedrijven profiteren, geheel in lijn met het EU beleid.
Met name de BTW verhoging en het verhogen van het bel. % van de laagste schijf en het korten op de ZZP aftrekpost treffen de onderkant van de samenleving. De grote bedrijven kunnen nog voordeliger goedkope arbeid inkopen
pi_174321757
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja we weten onderhand wel dat alles dat niet van een kabinet met de PVV erin komt volgens jou kut is.
De CU en het CDA die een regenboogakkoord gesloten hebben, D66 die rechts-populistische plannetjes gaat steunen, een VVD die op veel terreinen de PVDA links inhaalt. :D Komt allemaal goed, over 4 jaar zijn al deze partijtjes weggevaagd en hebben de PVV en FvD gezamenlijk 60 zetels. :)
pi_174321763
Het ging al dikke prima. Af en toe een kutwet, af en toe wat leuks.
Hup Holland, hup! w/
Nieuw is niet altijd beter.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:37:32 #17
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De CU en het CDA die een regenboogakkoord gesloten hebben, D66 die rechts-populistische plannetjes gaat steunen, een VVD die op veel terreinen de PVDA links inhaalt. :D Komt allemaal goed, over 4 jaar zijn al deze partijtjes weggevaagd en hebben de PVV en FvD gezamenlijk 60 zetels. :)
Ohja, de grote revolutie die iedere keer niet komt.
pi_174321790
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:28 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat dachten de regenten in de pruikentijd ook, alles bij het oude. De trekschuit is snel genoeg. :{
Ondertussen hopen de problemen zich op:
- de uit elkaar vallende EU
- de schuldenberg
- het ESM
- de vluchtelingen
- ouderenzorg en armoede
- globalisering, race to the bottom
- nieuwe financiële crisis
- verwaarlozen van ons leger ( gebroken geweertje mentaliteit)
- enz. enz.
- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.
- Nederland heeft het begrotingstekort om weten te buigen tot een overschot, en de staatsschuld wordt kleiner
- ESM? Alleen Griekenland doet daar nog een beroep op. De storm lijkt te zijn gaan liggen.
- Instroom vluchtelingen is al geslonken. Kwestie moet echter EU-breed wordt getackeld.
- Er gaat meer geld naar ouderenzorg en bejaarden hebben in Nederland sowieso niet te klagen.
- Globalisering is onafwendbaar en als Nederland ondervind je daar nog altijd nauwelijks last van.
- Welke nieuwe crisis?
- Rutte III steekt juist miljarden meer in het leger.
pi_174321806
Ben heel tevreden met de huidige gang van zaken. Heb over het algemeen weinig last van de overheid en dat houd ik graag zo. Er komt een lastenverlichting aan, dus ik ben blij.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:41:43 #20
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174321860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.
- Nederland heeft het begrotingstekort om weten te buigen tot een overschot, en de staatsschuld wordt kleiner
- ESM? Alleen Griekenland doet daar nog een beroep op. De storm lijkt te zijn gaan liggen.
- Instroom vluchtelingen is al geslonken. Kwestie moet echter EU-breed wordt getackeld.
- Er gaat meer geld naar ouderenzorg en bejaarden hebben in Nederland sowieso niet te klagen.
- Globalisering is onafwendbaar en als Nederland ondervind je daar nog altijd nauwelijks last van.
- Welke nieuwe crisis?
- Rutte III steekt juist miljarden meer in het leger.
Sommige mensen kunnen kennelijk niet niet leven zonder klagen en doemdenken
pi_174322059
Je kan er weinig over zeggen. Zoveel plannetjes, het geheel is te complex. Doen ze natuurlijk expres om het volk zand in de ogen te strooien. Niemand weet waar dit toe leidt.
pi_174322095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Je kan er weinig over zeggen. Zoveel plannetjes, het geheel is te complex. Doen ze natuurlijk expres om het volk zand in de ogen te strooien. Niemand weet waar dit toe leidt.
Waar heb je het nou toch weer over? Een regeerakkoord bevat altijd een veelheid aan plannen. Dat is het hele idee achter dat ding. Het nieuwe kabinet stippelt voor een periode van vier jaar een route uit.
pi_174322143
Geweldig topic ^O^
Regeerakkoord is nog niet bekend maar het vechten in de comments is tenminste al begonnen.
pi_174322152
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb je het nou toch weer over? Een regeerakkoord bevat altijd een veelheid aan plannen. Dat is het hele idee achter dat ding. Het nieuwe kabinet stippelt voor een periode van vier jaar een route uit.
Het is nogal veel wat ze willen. Ik weet het niet, mijn lange termijn geheugen is niet zo best maar heb jij niet het idee dat ze veel ingrijpendere plannetjes hebben dan vorige kabinetten?
pi_174322169
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is nogal veel wat ze willen. Ik weet het niet, mijn lange termijn geheugen is niet zo best maar heb jij niet het idee dat ze veel ingrijpendere plannetjes hebben dan vorige kabinetten?
Transities in de zorg, Wet Werk en Zekerheid, tientallen miljarden bezuinigen.

Het huidige regeerakkoord is peanuts in vergelijking met dat van Rutte II.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')