abonnement Unibet Coolblue
pi_176147746
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 12:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:Y ons zoontje heeft in het zkh gelegen de eerste drie dagen en is van sondevoeding naar fles naar borst gegaan en dat ging gewoon. Hier ook geen sprake van verwarring, ook niet met speentjes ect. Maar als je ermee aan de slag gaat en twijfelt of het wel goed lukt, even n lactatiedeskundige inschakelen (wordt soms zelfs vergoed door je verzekering tijdens de eerste paar weken)
Maar dat was binnen enkele dagen? Hij moet nog even in het ziekenhuis blijven (paar weken), krijgt nu ook via een sonde eten, en als de sonde eruit mag gaat hij over op fles.
Hij is wel aangelegd maar het drinken koste nog teveel energie.
pi_176148373
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 14:37 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Maar dat was binnen enkele dagen? Hij moet nog even in het ziekenhuis blijven (paar weken), krijgt nu ook via een sonde eten, en als de sonde eruit mag gaat hij over op fles.
Hij is wel aangelegd maar het drinken koste nog teveel energie.
Zo was het ook bij mijn oudste (na 2 weken dronk hij), ik heb hem nooit goed meer aan de borst gekregen... (maar ik zat toen nog niet op fok en heb nooit de lactatiedeskundige tip gekregen. De enige momenten dat ik hem wel aan de borst kreeg was met tepelhoedje :)
(Oh, en naar mijn ervaring zit er een groot verschil tussen de lactatiedeskundigen uit het ziekenhuis en die daarbuiten :) )
  zaterdag 30 december 2017 @ 16:29:31 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_176151519
J heeft 3 weken in het ziekehuis gelegen, daar sondevoeding, fingerfeeding, oefenen met de borst en flesjes. Hij was prematuur (34wk) en in het begin nog niet sterk genoeg om aan de borst te drinken. Ik ben het blijven proberen, maar het is nooit goed gelukt (ondanks lactatiekundige). Na 12 weken dus volledig overgestapt op de fles, dat was toen voor ons beide de beste oplossing.
pi_176154600
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 14:56 schreef Loj het volgende:

[..]

(Oh, en naar mijn ervaring zit er een groot verschil tussen de lactatiedeskundigen uit het ziekenhuis en die daarbuiten :) )
En wat is het verschil? :)
pi_176170024
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 14:56 schreef Loj het volgende:

[..]

Zo was het ook bij mijn oudste (na 2 weken dronk hij), ik heb hem nooit goed meer aan de borst gekregen... (maar ik zat toen nog niet op fok en heb nooit de lactatiedeskundige tip gekregen. De enige momenten dat ik hem wel aan de borst kreeg was met tepelhoedje :)
(Oh, en naar mijn ervaring zit er een groot verschil tussen de lactatiedeskundigen uit het ziekenhuis en die daarbuiten :) )
Dat zeiden ze al dat hij waarschijnlijk niet meer aan haar tiet wil drinken. Vandaag heeft ze weer even geprobeerd, hij zoekt wel maar heeft de kracht gewoon nog niet. Borstvoeding was wel het beste voor hem, dus nu kolft ze maar dat gaat moeizaam. Lactatiedeskundige wordt vanuit het ziekenhuis geregeld.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar iemand advies over flessen? Welke spenen enzovoort?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mekamotut op 30-12-2017 23:02:11 ]
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:10:21 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176170738
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:56 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dat zeiden ze al dat hij waarschijnlijk niet meer aan haar tiet wil drinken. Vandaag heeft ze weer even geprobeerd, hij zoekt wel maar heeft de kracht gewoon nog niet. Borstvoeding was wel het beste voor hem, dus nu kolft ze maar dat gaat moeizaam. Lactatiedeskundige wordt vanuit het ziekenhuis geregeld.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar iemand advies over flessen? Welke spenen enzovoort?
Ben jij een kloon van 8777?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:12:47 #282
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176170859
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 22:56 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dat zeiden ze al dat hij waarschijnlijk niet meer aan haar tiet wil drinken. Vandaag heeft ze weer even geprobeerd, hij zoekt wel maar heeft de kracht gewoon nog niet. Borstvoeding was wel het beste voor hem, dus nu kolft ze maar dat gaat moeizaam. Lactatiedeskundige wordt vanuit het ziekenhuis geregeld.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar iemand advies over flessen? Welke spenen enzovoort?
Flessen zijn heel persoonlijk.. G. wilde absoluut de Avent van Philips niet hebben, drinkt erg goed uit Difrax, bij mijn vriendin was dat juist andersom..

Tutjes wil ze wel alleen die van Avent hebben.. :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176171065
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:12 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Flessen zijn heel persoonlijk.. G. wilde absoluut de Avent van Philips niet hebben, drinkt erg goed uit Difrax, bij mijn vriendin was dat juist andersom..

Tutjes wil ze wel alleen die van Avent hebben.. :')
Dus verschillende flesjes en speentjes kopen dus? We hopen dat hij wel straks bij haar kan drinken straks maar voor de zekerheid gaan we dinsdag op zoek naar flessen en spenen.
Dochter dronk uit die kromme flessen van Difrax, maar dat is al zo lang geleden.
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:21:59 #284
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176171338
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:16 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dus verschillende flesjes en speentjes kopen dus? We hopen dat hij wel straks bij haar kan drinken straks maar voor de zekerheid gaan we dinsdag op zoek naar flessen en spenen.
Dochter dronk uit die kromme flessen van Difrax, maar dat is al zo lang geleden.
Ik zou gewoon 1 soort fles kopen, kijken of die gewaardeerd wordt..
je hoeft niet te zoeken, je gaat gewoon de Kruidvat in, naar de babyafdeling en kiest er een uit..
bij de difrax zit al een speen, dus die hoef je ook niet los te kopen.

Ik zou de fles wel even uit elkaar halen en de onderdelen los van elkaar uitkoken (de eerste paar weken iedere dag) ... verder kan je kraamhulp je ook nog ondersteunen in het hoe en wat ;)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176172357
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:21 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Ik zou gewoon 1 soort fles kopen, kijken of die gewaardeerd wordt..
je hoeft niet te zoeken, je gaat gewoon de Kruidvat in, naar de babyafdeling en kiest er een uit..
bij de difrax zit al een speen, dus die hoef je ook niet los te kopen.

Ik zou de fles wel even uit elkaar halen en de onderdelen los van elkaar uitkoken (de eerste paar weken iedere dag) ... verder kan je kraamhulp je ook nog ondersteunen in het hoe en wat ;)
Ik weet niet of we kraamhulp krijgen, ons kindje is nu bijna een week geleden geboren, hij moet in het ziekenhuis blijven, over twee dagen wordt m'n vrouw ontslagen uit het ziekenhuis.
We hebben flessen van Avent gekocht, en een flessenwarmer van Philips, zat ook een ding bij om de flessen te steriliseren in de magnetron.
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:47:21 #286
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176172722
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:40 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ik weet niet of we kraamhulp krijgen, ons kindje is nu bijna een week geleden geboren, hij moet in het ziekenhuis blijven, over twee dagen wordt m'n vrouw ontslagen uit het ziekenhuis.
We hebben flessen van Avent gekocht, en een flessenwarmer van Philips, zat ook een ding bij om de flessen te steriliseren in de magnetron.
Nou, gewoon eerst die van avent proberen dan, mocht het niet werken is een andere zo gehaald toch ;)

Ik zou er ook even achteraan gaan of je kraamzorg krijgt..

Flessenwarmer nooit gebruikt.. Ik gebruik de magnetron om de fles te verwarmen, dat is een kwestie van seconden.. Lijkt mij persoonlijk echt zonde van het geld..
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:50:06 #287
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176172870
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:47 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Nou, gewoon eerst die van avent proberen dan, mocht het niet werken is een andere zo gehaald toch ;)

Ik zou er ook even achteraan gaan of je kraamzorg krijgt..

Flessenwarmer nooit gebruikt.. Ik gebruik de magnetron om de fles te verwarmen, dat is een kwestie van seconden.. Lijkt mij persoonlijk echt zonde van het geld..
Voor moedermelk is een flessenwarmer wel beter. Of gewoon au bain marie..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176172949
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 14:37 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Maar dat was binnen enkele dagen? Hij moet nog even in het ziekenhuis blijven (paar weken), krijgt nu ook via een sonde eten, en als de sonde eruit mag gaat hij over op fles.
Hij is wel aangelegd maar het drinken koste nog teveel energie.
je vrouw moet dan wel beginnen met kolven in de tussentijd om de boel op gang te brengen/helpen. Dat kan je volgens mij niet pas weken later gaan doen. Wat ze kolft kunnen ze dan al aan jullie kleintje geven. In bet begin is dat echt druppels werk maar dat wordt heel snel meer. Helemaal voor zieke kindjes is moedermelk heel waardevol
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176173144
In het ziekenhuis hebben ze vaak flessen met speentjes met grote (oc meer?) openingen omdat de kleintjes dan zonder veel moeite te doen veel kunnen binnen krijgen. Dat verschilt ook weer met de flessen die je zelf kunt kopen. Ik zou het even in het ziekenhuis of bij de lactatiedeskundige navragen wat het beste zou aansluiten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176174382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:54 schreef littledrummergirl het volgende:
In het ziekenhuis hebben ze vaak flessen met speentjes met grote (oc meer?) openingen omdat de kleintjes dan zonder veel moeite te doen veel kunnen binnen krijgen. Dat verschilt ook weer met de flessen die je zelf kunt kopen. Ik zou het even in het ziekenhuis of bij de lactatiedeskundige navragen wat het beste zou aansluiten.
Die kun je zelf ook kopen :) Maar borstvoeing is zo dun dat dat meesgtal heel makkelijk gaat.

Uit de borst drinken kost nogal wat kracht, dus meestal duurt het een paar dagen. Zeker als het kind een lastige start heeft.
Whatever...
pi_176174754
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je vrouw moet dan wel beginnen met kolven in de tussentijd om de boel op gang te brengen/helpen. Dat kan je volgens mij niet pas weken later gaan doen. Wat ze kolft kunnen ze dan al aan jullie kleintje geven. In bet begin is dat echt druppels werk maar dat wordt heel snel meer. Helemaal voor zieke kindjes is moedermelk heel waardevol
Ze kolft, de voeding die ons kleintje via de sonde krijgt is moedermelk van zijn eigen mama O+
Maar het gaat moeizaam, kost veel tijd en energie. Na een half uurtje kolven heeft ze ongeveer 10-15 cc. Hij krijgt dus ook nog wat moedermelk via de moedermelk bank.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mekamotut op 31-12-2017 00:31:49 ]
pi_176175702
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:47 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Nou, gewoon eerst die van avent proberen dan, mocht het niet werken is een andere zo gehaald toch ;)

Ik zou er ook even achteraan gaan of je kraamzorg krijgt..

Flessenwarmer nooit gebruikt.. Ik gebruik de magnetron om de fles te verwarmen, dat is een kwestie van seconden.. Lijkt mij persoonlijk echt zonde van het geld..
Ja gaan we achteraan. Maar op dit moment ben ik zo vol van mijn kersverse zoon dat ik even aan niemand anders meer kan denken.
pi_176181517
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 21:56 schreef SaskiaR het volgende:
Een plastic doosje om billendoekjes in te bewaren, dan blijven ze echt langer vers dan in de verpakking.
Om vervolgens de laatste doekjes er nooit uit te kunnen halen. ;(
Ik vind het ondingen. Staat leuk maar tegen het einde van zo’n pakje haal ik het dekseltje van dat doosje.
Gewoon zelf dat pakje sluiten en de doekjes blijven toch wel goed. :)
pi_176181562
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:10 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van 8777?
:Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:19:22 #295
409579 LuDann
All the way
pi_176483823
Vraagje, wij hebben zowel in autostoel als in kinderwagen 5-puntsgordels. Nu wil ik een warme voetenzak kopen want winterbaby. Bij een 3 puntsgordel lijkt me dat je zo´n voetenzak heel makkelijk erin en eruit kunt halen, maar hoe zit dat bij een 5 puntsgordel? Moet ik dan elke keer de hele gordel loshalen en er doorheen halen? Of zit dat makkelijker in elkaar? Ik wil niet telkens 10 minuten bezig zijn die voetenzak eruit te sjorren.

Ik heb deze op het oog:

  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:38:22 #296
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176484543
Niet echt een antwoord op je vraag, maar in de autostoel willen die wollen voetenzakken meestal niet zo. Het is veel te dik, baby kan niet lekker vast, en eigenlijk past het gewoon niet echt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_176485387
In onze kinderwagen zit ook een 5 puntsgordel maar daar kun je de heupriempjes en de schouderriempjes even losklikkenvan elkaar om door de voetenzak te kunnen halen.

In het Stokke newbornkuipje zit ook een 5 puntsgordel maar daar zit dan in de bekleding weer een optie met klittenband om zodoende door de 5 puntsgordel te rijgen.
Wie weet is er zoiets ook verkrijgbaar voor jullie autostoel?
  zondag 14 januari 2018 @ 00:47:30 #298
409579 LuDann
All the way
pi_176490456
Hmm ok, dit is dus misschien niet zo'n top idee. Iets anders zoeken dan, ik zag na even Googlen ook een wikkeldeken voorbijkomen waarin je een baby ook vast kunt zetten in de autostoel.

Punt is een beetje dat de autostoel in de auto zal blijven, ding is loodzwaar. Als je zo'n voetenzak daarin laat blijft 'ie ook koud natuurlijk, dus zoek iets wat ik mee kan nemen. Ik begrijp wel wat je bedoelt met klittenband Malteser, bedankt voor de tip.
  zondag 14 januari 2018 @ 07:34:46 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176492669
Mijn broer heeft voor de kinderen slaapzakken en wikkeldoeken met een gordeloptie en die werken prima. Vorige winter waren ze net geboren en gebruikten ze de doeken en nu zitten ze regelmatig in de slaapzak in de autostoel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 14 januari 2018 @ 07:45:50 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_176492688
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:19 schreef LuDann het volgende:
Vraagje, wij hebben zowel in autostoel als in kinderwagen 5-puntsgordels. Nu wil ik een warme voetenzak kopen want winterbaby. Bij een 3 puntsgordel lijkt me dat je zo´n voetenzak heel makkelijk erin en eruit kunt halen, maar hoe zit dat bij een 5 puntsgordel? Moet ik dan elke keer de hele gordel loshalen en er doorheen halen? Of zit dat makkelijker in elkaar? Ik wil niet telkens 10 minuten bezig zijn die voetenzak eruit te sjorren.

Ik heb deze op het oog:

[ afbeelding ]
je ritst alleen de bovenkant los. Dus je haalt ze er niet uit.
Ik zou kijken naar een gewone voetenzak voor de maxi cosi ofzo en daar zelf of door een handige harriet twee extra gaten in (laten) maken ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')