abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174327332
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja de bovenburen is bij mij natuurlijk vrij duidelijk :P Overdag zou je misschien kunnen kijken naar auto's van de buren die geparkeerd zijn.
Ja is alleen lastig in een flat. En tokkies hebben meestal geen auto's.
pi_174327352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:18 schreef PrincessofFrance het volgende:

[..]

Hoewel ik de uitdrukking dat het in jouw ogen wel meeviel ongelukkig vind (je had ook kunnen zeggen 'o, is dat zo? Ik was me daar helemaal niet bewust van') heb je in ieder geval de klacht van je buurman serieus genomen, dat is mooi.

In zin algemeenheid vraag ik me dan af hoe mensen het zelf zouden vinden als ze ergens gaan klagen en ze krijgen te horen 'nou, dat valt best wel mee'. Dan voel je je toch ook niet gehoord/begrepen?

En dat laatste is heel verstandig, dat heeft ook te maken met goed fatsoen zoals eerder in dit topic is langsgekomen. Netjes van je ^O^
quote:

[..]

Hoewel ik de uitdrukking dat het in jouw ogen wel meeviel ongelukkig vind (je had ook kunnen zeggen 'o, is dat zo? Ik was me daar helemaal niet bewust van') heb je in ieder geval de klacht van je buurman serieus genomen, dat is mooi.

In zin algemeenheid vraag ik me dan af hoe mensen het zelf zouden vinden als ze ergens gaan klagen en ze krijgen te horen 'nou, dat valt best wel mee'. Dan voel je je toch ook niet gehoord/begrepen?

En dat laatste is heel verstandig, dat heeft ook te maken met goed fatsoen zoals eerder in dit topic is langsgekomen. Netjes van je ^O^
Ik heb het gewoon op een vriendelijke toon gezegd en afgesloten dat ik er rekening mee zou houden. Lijkt me dat iemand zich dan wel gehoord voelt.
pi_174327420
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja daar komt het wel op neer. Als ik een confrontatie kan vermijden doe ik dat. Wat herken je precies?
Je kunt bij je buren heel netjes aangeven waar jij last van hebt en daar kunnen ze jou dan niet op aanvallen. Ze kunnen moeilijk gaan ontkennen dat jij er last van hebt.
En als je een grote mond zou krijgen dan kun je ook daar iets van zeggen, als 'dit vind ik een rotopmerking'.
Als je de boodschap bij jezelf houdt creer je in ieder geval de opening voor een gesprek.
Dus niet 'jullie doen dit en dat, schei daar eens mee uit', maar 'ik heb er last van dat jullie dit en dat doen, zouden jullie daar rekening mee willen houden?'.

Ik woon met mijn moeder in een portiekwoning en wij hebben zelf last gehad van onze buren. Daar zijn ze netjes op aangesproken en sindsdien geen last meer gehad.
pi_174327474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:31 schreef jesseax het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het gewoon op een vriendelijke toon gezegd en afgesloten dat ik er rekening mee zou houden. Lijkt me dat iemand zich dan wel gehoord voelt.
Ja, dan inderdaad wel ja. Je verhaal deed me denken aan wat wij zelf een keer hebben meegemaakt en dat verliep niet zo vriendelijk. Vandaar dat ik dat zei, excuses dan.
Dan heb je het nog netjes aangepakt en goed van je dat je vantevoren even gaat aankondigen dat er misschien overlast kan zijn. Dat zouden meer mensen uit zichzelf moeten doen, zeker in gehorige huizen.
pi_174327546
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:36 schreef PrincessofFrance het volgende:

[..]

Ja, dan inderdaad wel ja. Je verhaal deed me denken aan wat wij zelf een keer hebben meegemaakt en dat verliep niet zo vriendelijk. Vandaar dat ik dat zei, excuses dan.
Dan heb je het nog netjes aangepakt en goed van je dat je vantevoren even gaat aankondigen dat er misschien overlast kan zijn. Dat zouden meer mensen uit zichzelf moeten doen.
Ja dat laatste vind ik ook, daar creer je ook een beetje goodwill mee.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:49:13 #131
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174327842
quote:

[..]

Hier jaren geleden ook een keer de buurman aan de deur gehad om muziek. Ik draai +- eens per maand overdag max een uurtje muziek wat aan de harde kant (meestal koptelefoon op als ik wat harder wil). Maar hij had ernstige hoofdpijn op dat moment en kwam dus even langs om te vragen of het zachter mocht.

Alhoewel die ene keer in de maand echt niet zo erg is, mijn hard ook niet echt heel hard is heb ik natuurlijk mijn muziek gelijk uit gezet. Hoefde niet van de buurman, maar ik vond dat wel nodig, wat stilte voor iemand met ernstige hoofdpijn.

Voor de ts, alhoewel er lastige buren bestaan zal het gros niet bewust overlast veroorzaken. Gewoon even gaan praten en aangeven is bij de meeste voldoende om rekening met te houden. Veel problemen ontstaan juist door te wachten met praten, wachten tot het hoog oploopt en er met emotie gereageerd wordt. Als jij op hoge poten aankomt is de kans groter dat iemand zijn hakken in het zand zet. Kom je aan met een klacht, maar vriendelijk en fatsoenlijk dan zal je zien dat de meeste mensen wel mee willen denken aan een oplossing.
Zeker als het niet over vergaande overlast gaat waarvan iemand wel weet dat het overlast is werkt het meestal prima om gewoon te gaan praten met elkaar. De meeste (normale) mensen zijn niet onwillend.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 11 oktober 2017 @ 03:28:52 #132
405473 Garfield1985
''plata o plomo'
pi_174342250
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 01:55 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ach tot die tijd mooi rustig en geen last van die buren...
Zo te zien wordt je anders al gezocht ?

https://www.ad.nl/binnenl(...)et-pitbull~a34e8afa/
pi_174342651
Ik ga hier geen passages uit mn niet bestaande dagboek delen. Het interesseert jullie toch geen reet.

:)
pi_174354761
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 06:48 schreef Beathoven het volgende:
Ik ga hier geen passages uit mn niet bestaande dagboek delen. Het interesseert jullie toch geen reet.

:)
Mij wel
pi_174354796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 18:25 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Mij wel
Amai.. ok

Het begon allemaal op een regenachtige zomerdag in 2001...
pi_174361479
Woon in een smal straatje met huizen zonder oprit in stadscentrum. Dus wat parkeerplekken betreft, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vaak moet je ook straatje verder parkeren, geen probleem.
Paar weken terug overbuurvrouw aan de deur, met het verzoek of iedereen alleen maar gebruik wil gaan maken van de parkeerplaats bij henzelf voor de deur. Want ze heeft nu een baby + Maxicosi= zwaar. Heb gelachen en aangegeven dat dit geen zin heeft aangezien veel winkelend publiek ook bij ons in de straat parkeert.

Nu zetten ze op de parkeerplaats bij hun voor de deur zo’n debiele plastic pop met verkeersvlaggetje als ze zelf weg zijn met de auto. :D :') . Om de plek te blokkeren en reserveren voor zichzelf.

Ze bereiken precies het tegenovergestelde van wat ze willen. De hele buurt maakt er een sport van bij hen voor de deur te parkeren en die pop bij hem in de voortuin te zetten :D
pi_174361568
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:03 schreef Mrmime het volgende:
Woon in een smal straatje met huizen zonder oprit in stadscentrum. Dus wat parkeerplekken betreft, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vaak moet je ook straatje verder parkeren, geen probleem.
Paar weken terug overbuurvrouw aan de deur, met het verzoek of iedereen alleen maar gebruik wil gaan maken van de parkeerplaats bij henzelf voor de deur. Want ze heeft nu een baby + Maxicosi= zwaar. Heb gelachen en aangegeven dat dit geen zin heeft aangezien veel winkelend publiek ook bij ons in de straat parkeert.

Nu zetten ze op de parkeerplaats bij hun voor de deur zo’n debiele plastic pop met verkeersvlaggetje als ze zelf weg zijn met de auto. :D :') . Om de plek te blokkeren en reserveren voor zichzelf.

Ze bereiken precies het tegenovergestelde van wat ze willen. De hele buurt maakt er een sport van bij hen voor de deur te parkeren en die pop bij hem in de voortuin te zetten :D
_O- _O-
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=spz7cF6E5t4" target="_blank" rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=spz7cF6E5t4</a>
http://www.dumpert.nl/med(...)l_even_reageren.html
pi_174362113
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:17 schreef habitue het volgende:
Ik heb nooit zo snel last van. Nou in mijn vorige woning hadden de bovenburen de neiging om altijd op zondagmorgen!!! te neuken inclusief gegil etc.

Toen met mijn toenmalige vriendin het nog overdreven harder terug doen daarna niet meer gebeurd. _O-
Een paar woningen geleden had ik ook buren die overdreven luidruchtig neukten. Daar had de hele straat last van. Het gevolg was dat hele straat uit het raam hing om neukgeluiden te maken als die buren bezig waren. _O-

Na een tijdje zijn ze het wat zachter gaan doen. Of ze zijn verhuisd. Maar het hield op. *O*
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:30:50 #139
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_174362251
Volgens mij nog nooit gedaan....ik ontvlucht nog liever dan m'n woning :')
Burn it to the ground.
Hokjesdenken is de patat met mayo van de cognitieve haute cuisine.
Iemand kapot maken is heel makkelijk. Iemand weer helen...dat is pas een uitdaging!
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_174362562
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:48 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik heb sinds kort in de flat ergens irritante tokkies wonen. Ik weet alleen nog niet waar. Hoor de laatste tijd regelmatig harde muziek en ook 's nachts als mensen horen te slapen gebeuren er dingen.

Hoe kom je er het beste achter waar geluid vandaan komt? Ik ben echt niet van het zeiken maar als ik 's nachts wakker word dan is dat de druppel.
Even een rondje maken door de flat dan hoor je het vanzelf. Had ook ooit dergelijke buren een paar etages onder me in een galerijflat. Steeds om drie uur 's nachts keihard muziek aanzetten. Het waren enorme tokkies en ik had eerlijk gezegd niet het lef om aan te bellen. Ik heb wel een fles tomatenketchup leeg gespoten tegen z'n voordeur. :')

Niet trots op. Hielp wel.
pi_174362653
quote:
5s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoi,

Ik vraag mij hoe snel jullie bij je buren aanbellen als jullie overlast ondervinden van hen?

Ik zelf vind dit dus echt heel lastig en laat daar maanden overheen gaan.

Hoe doen jullie dit?
Direct(afhankelijk van mate van overlast, binnen de bestaande wetten)

Deze post neemt alle reactie in acht tot pagina 3.

Wacht maar tot je buren een 24/7 nerveuze/angstige hond hebben, Die constant een half uur blaft bij elk geluid wat hij hoort!
(Het gevolg van een niet afgerichte/getrainde hond)
De buren roepen: "het valt wel mee" (al 3 jaar, hij is 3,5 jaar oud)

Het betreft een koopwoning, Probeer dan maar eens een oplossing te vinden/krijgen!
Helaas is de eigenaars afschieten, En de hond (opnieuw) africhten geen oplossing.

Helaas is/was (herhaaldelijk) direct contact niet een oplossing.
Conclusie: Je moet mazzel hebben met je buren.

Zaten we maar gehuurd, Dan was het een heel stuk makkelijker!

[ Bericht 1% gewijzigd door MDKme2 op 11-10-2017 22:54:22 ]
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  woensdag 11 oktober 2017 @ 22:48:45 #142
5802 Techno
space flunky
pi_174362692
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:30 schreef Bas_Verstappen het volgende:
En tokkies hebben meestal geen auto's.
I beg to differ!
mazda-rx-8-193714_05.jpg
Here we are now, entertain us...
pi_174362735
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:43 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Even een rondje maken door de flat dan hoor je het vanzelf. Had ook ooit dergelijke buren een paar etages onder me in een galerijflat. Steeds om drie uur 's nachts keihard muziek aanzetten. Het waren enorme tokkies en ik had eerlijk gezegd niet het lef om aan te bellen. Ik heb wel een fles tomatenketchup leeg gespoten tegen z'n voordeur. :')

Niet trots op. Hielp wel.
_O-
pi_174362760
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:47 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Deze post neemt alle reactie in acht tot pagina 3.

Wacht maar tot je buren een 24/7 nerveuze/angstige hond hebben, Die constant een half uur blaft bij elk geluid wat hij hoort!
(Het gevolg van een niet afgerichte/getrainde hond)
De buren roepen: "het valt wel mee" (al 3 jaar, hij is 3,5 jaar oud)

Het betreft een koopwoning, Probeer dan maar eens een oplossing te vinden/krijgen!
Helaas is de eigenaars afschieten, En de hond (opnieuw) africhten geen oplossing.

Helaas is/was (herhaaldelijk) direct contact niet een oplossing.
Conclusie: Je moet mazzel hebben met je buren.
Waarom was contact niet mogelijk?
pi_174363335
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 03:28 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Zo te zien wordt je anders al gezocht ?

https://www.ad.nl/binnenl(...)et-pitbull~a34e8afa/
Nee joh bij mij komen ze al niet meer aan de deur dus...en een keer in de week ofzo laat ik ze in de tuin ff ravotten etc dan weten de buren weer ohja wacht...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=spz7cF6E5t4" target="_blank" rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=spz7cF6E5t4</a>
http://www.dumpert.nl/med(...)l_even_reageren.html
pi_174363362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom was contact niet mogelijk?
Mijn post is inmiddels aangepast, Maar toch een reactie.
Contact was niet onmogelijk, Sterker nog er was/is contact.
(al helpt dit 0,0)

Ze weten van het "probleem", En doen het af als "Het valt wel mee".
Een voorbeeld van "hun goede intenties": Hij blaft al ruim 5 minuten, En dan pas volgt er een correctie.
Zijn ze niet thuis, Dan kan hij uren aan 1 stuk door gaan.
(Elk minuscuul geluid is blaffen)

Begrijp me niet verkeerd, Ik heb geen hekel aan hond(en).
(We hebben altijd goed afgerichte honden gehad, bij m'n ouders)

Ik heb een hekel aan de personen, Die de africhting van de betreffende hond hebben verpest/verprutst!

[ Bericht 0% gewijzigd door MDKme2 op 11-10-2017 23:31:43 ]
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
  donderdag 12 oktober 2017 @ 08:47:50 #147
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174366626
Het moment dat het een ergernis geworden is ben je eigenlijk al te laat.

Dus als het echt structureel overlast is zou ik het de eerst volgende keer dat ik ze zie aangeven dat ik er hinder van heb.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174377853
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:47 schreef Rauw. het volgende:
Het moment dat het een ergernis geworden is ben je eigenlijk al te laat.

Dus als het echt structureel overlast is zou ik het de eerst volgende keer dat ik ze zie aangeven dat ik er hinder van heb.
Ja maar wat als het niet redelijk is?
  Spellchecker donderdag 12 oktober 2017 @ 17:57:52 #149
197773 crew  maily
Hoera het is vandaag!!
pi_174378013
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:40 schreef Geerd het volgende:
Ik heb 2 vechthonden in de gang stamp gewoon hele dag DJ Paul
Dierenbeul.
**hare scherpigheid*binge-checker** Palm trees,
flapdrol disease, and L.A. has got me on my knees

wordfeudfan?
pi_174390377
Dat ligt er maar net aan hoevaak ze voor overlast zorgen. Ik heb gelukkig vrij rustige buren waar je vrijwel nooit last van hebt. Dan is die ene keer in de zoveel tijd dat mijn buurman zijn volumeknop omhoog draait ook niet zo erg.
Zonder wrijving geen glans
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')