abonnement Unibet Coolblue
pi_174312945
Hoi,

Ik vraag mij hoe snel jullie bij je buren aanbellen als jullie overlast ondervinden van hen?

Ik zelf vind dit dus echt heel lastig en laat daar maanden overheen gaan.

Hoe doen jullie dit?
pi_174312992
Ligt aan de mate van overlast. Sommigen denken dat hun buren niet naar muziek mogen luisteren, of geen subwoofer mogen bezitten. Dat is geen overlast. Dat is een luxe-probleem.
pi_174313001
Alle buren zijn bang voor mij, dus ik heb nooit echt overlast.
Ze beschouwen mij als een ras aso zonder enig niveau.
pi_174313055
quote:
6s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:35 schreef Salvad0R het volgende:
Ligt aan de mate van overlast. Sommigen denken dat hun buren niet naar muziek mogen luisteren, of geen subwoofer mogen bezitten. Dat is geen overlast. Dat is een luxe-probleem.
Jij hebt er geen problemen mee als je hele dagen mee mag geniet met de muziek van de buren?
pi_174313060
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:35 schreef 8777 het volgende:
Alle buren zijn bang voor mij, dus ik heb nooit echt overlast.
Natuurlijk. Natuurlijk.
pi_174313062
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:35 schreef 8777 het volgende:
Alle buren zijn bang voor mij, dus ik heb nooit echt overlast.
Ik heb helaas die eigenschap niet.
pi_174313077
Het hangt er vanaf, als ik er vrijwel nooit last van heb en ze draaien een avondje harde muzie, zal ik geen actie ondernemen. Is het bijna elke dag zou ik vriendelijk vragen of het wat zachter kan.
Als je te lang wacht en het uitstelt, wordt het alleen maar zwaarder in je hoofd en 'enger' om je buren ermee te confronteren.
pi_174313082
-

[ Bericht 100% gewijzigd door STING op 09-10-2017 21:38:06 ]
pi_174313094
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij hebt er geen problemen mee als je hele dagen mee mag geniet met de muziek van de buren?
Gewoon even de politie bellen als het te erg word. En anders je verhuurder even aanschieten onder de noemer ''woongenot''.
pi_174313130
Niet, ik durf geen mensen aan te spreken.
Behalve op fok dan.
Maar dat zijn geen mensen, althans zo zie ik ze niet.
pindazakje
pi_174313139
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:37 schreef STING het volgende:
Het hangt er vanaf, als ik er vrijwel nooit last van heb en ze draaien een avondje harde muzie, zal ik geen actie ondernemen. Is het bijna elke dag zou ik vriendelijk vragen of het wat zachter kan.
Als je te lang wacht en het uitstelt, wordt het alleen maar zwaarder in je hoofd en 'enger' om je buren ermee te confronteren.
Mja dat probleem heb ik idd. Heb bij de vorige buren het na jaren idd aangegeven. Bang dat ik verwijten terug zou krijgen of onbegrip en dat gebeurde helaas. Nu heb ik een nieuwe buur. Net 4 maanden geloof ik. En weer het zelfde probleem dat ik niet durf.
pi_174313151
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:37 schreef Appeltaart_met_slagroom het volgende:

[..]

Gewoon even de politie bellen als het te erg word. En anders je verhuurder even aanschieten onder de noemer ''woongenot''.
Nee politie gaat te ver.
pi_174313175
Ik heb 2 vechthonden in de gang stamp gewoon hele dag DJ Paul...
In het begin kwamen ze weleens klagen deur los gezet kunnen de honden ook weer een stukje rennen.

Laatst had tie hem toch mooi te pakken _O_ _O_ _O_

Of als ze aanbellen laat ik de honden via de achterdeur eruit die gezichten dan _O- _O- _O- _O-

Lachen jonguh !!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_174313181
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee politie gaat te ver.
Dan spreek ze er gewoon eens op aan. Wat is eigenlijk dan het probleem zo globaal?
pi_174313184
quote:
9s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik heb helaas die eigenschap niet.
Gewoon nog asocialer dan de buren worden, muziek harder zetten dan hun enzovoort. Ik ken talloze aso activiteiten.
pi_174313195
FOK! is hard achteruit gegaan.
pi_174313206
Nooit gedaan. Mijn kinderen maken herrie genoeg en daar klagen ze ook niet over. Een beetje nemen en een beetje geven :)
pi_174313211
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:40 schreef Appeltaart_met_slagroom het volgende:

[..]

Dan spreek ze er gewoon eens op aan. Wat is eigenlijk dan het probleem zo globaal?
Super erg gehorig huis. Dus wat ik ervaar als overlast zijn eigenlijk gewone dingen. Maar ik hoor hem zingen. hoor elke stap en sinds gisteren gooit die met de deuren :P

Dus afgezien van die deuren zijn dat niet echt dingen waar je over kan klagen....
pi_174313219
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:40 schreef 8777 het volgende:

[..]

Gewoon nog asocialer dan de buren worden, muziek harder zetten dan hun enzovoort. Ik ken talloze aso activiteiten.
Ja maar dat lost niets op.
pi_174313228
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mja dat probleem heb ik idd. Heb bij de vorige buren het na jaren idd aangegeven. Bang dat ik verwijten terug zou krijgen of onbegrip en dat gebeurde helaas. Nu heb ik een nieuwe buur. Net 4 maanden geloof ik. En weer het zelfde probleem dat ik niet durf.
Het gaat om harde muziek dus? Je zou iig kunnen proberen om vriendelijk te vragen of het wat zachter te kan, niet teveel over nadenken. Desnoods grijp je een moment aan dat een vriendin/vriend op bezoek bij je is, om er dan even langs te lopen.
pi_174313247
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:42 schreef STING het volgende:

[..]

Het gaat om harde muziek dus? Je zou iig kunnen proberen om vriendelijk te vragen of het wat zachter te kan, niet teveel over nadenken. Desnoods grijp je een moment aan dat een vriendin/vriend op bezoek bij je is, om er dan even langs te lopen.
Jij zou er geen probleem mee hebben om het aan te geven?
pi_174313283
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Super erg gehorig huis. Dus wat ik ervaar als overlast zijn eigenlijk gewone dingen. Maar ik hoor hem zingen. hoor elke stap en sinds gisteren gooit die met de deuren :P

Dus afgezien van die deuren zijn dat niet echt dingen waar je over kan klagen....
Zelfde last van, zeg het gewoon en in de meeste gevallen is het dan opgelost. En ja het is geven en nemen met sommige geluiden.
pi_174313300
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:44 schreef Appeltaart_met_slagroom het volgende:

[..]

Zelfde last van, zeg het gewoon en in de meeste gevallen is het dan opgelost. En ja het is geven en nemen met sommige geluiden.
Jij zou makkelijk aanbellen dus?
pi_174313305
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij zou er geen probleem mee hebben om het aan te geven?
Makkelijker gezegd dan gedaan, I know :P
Ik heb het zelf ook weleens uitgesteld onder het mom dat ik me gewoon aanstel.
pi_174313307
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar dat lost niets op.
Dan zet je elke keer als je last van die asociale apen hebt je vinger op de bel, verzamel je al je woede en frustratie en ga je een keer lekker tekeer.
Lucht iig op.
pi_174313324
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:45 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dan zet je elke keer als je last van die asociale apen hebt je vinger op de bel, verzamel je al je woede en frustratie en ga je een keer lekker tekeer.
Lucht iig op.
Zien we jou binnenkort terug bij de Rijdende Rechter? :p
pi_174313339
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:45 schreef STING het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan, I know :P
Ik heb het zelf ook weleens uitgesteld onder het mom dat ik me gewoon aanstel.
En wat uiteindelijk het punt dat je het toch deed?
pi_174313346
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij zou makkelijk aanbellen dus?
Ja. En als ze lullig gaan doen dan krijgen ze het gewoon terug natuurlijk.
pi_174313375
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En wat uiteindelijk het punt dat je het toch deed?
Toen voor het de zoveelste keer ging irriteren :P
pi_174313388
Ik zou denk ik enkel aanbellen als ik door overlast niet kan slapen of studeren. En dan als het continu is, dus niet bij een feestje in de achtertuin ofzo.

Laatst trouwens bij mijn buurman aangebeld omdat hij steeds de container al anderhalve dag van te voren voor ons huis zette waardoor ik niet kon parkeren. (Verzamelpunt is voor ons huis)
Hij is er niet mee opgehouden. :')
pi_174313420
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zien we jou binnenkort terug bij de Rijdende Rechter? :p
Nee hoor, ik ken de wet. En haar mazen.
pi_174313432
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:48 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou denk ik enkel aanbellen als ik door overlast niet kan slapen of studeren. En dan als het continu is, dus niet bij een feestje in de achtertuin ofzo.

Laatst trouwens bij mijn buurman aangebeld omdat hij steeds de container al anderhalve dag van te voren voor ons huis zette waardoor ik niet kon parkeren. (Verzamelpunt is voor ons huis)
Hij is er niet mee opgehouden. :')
In dat geval vind hij op een ochtend gewoon de vuilbak met ducttape aan deur vastgeplakt terug :3
pi_174313447
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:48 schreef STING het volgende:

[..]

Toen voor het de zoveelste keer ging irriteren :P
Hmm ja hier ook. Het komt op een punt dat ik het echt zat ben. Das niet goed want dan ben je boos en dan bepaalt toch een beetje de toon :P En heb ik het niet over schelden.
Heb al een keer eerder alle aangrenzende buren gehad vanwege een tv die constant veel te hard staat. Maar niemand gaf toe dat het daar was, dus dat heeft niks uitgehaald.
pi_174313456
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:48 schreef Bananenpap het volgende:
Ik zou denk ik enkel aanbellen als ik door overlast niet kan slapen of studeren. En dan als het continu is, dus niet bij een feestje in de achtertuin ofzo.

Laatst trouwens bij mijn buurman aangebeld omdat hij steeds de container al anderhalve dag van te voren voor ons huis zette waardoor ik niet kon parkeren. (Verzamelpunt is voor ons huis)
Hij is er niet mee opgehouden. :')
Zei die wel dat hij er rekening mee zou houden?
pi_174313610
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zei die wel dat hij er rekening mee zou houden?
Nee hij zei dat hij 's ochtends geen tijd heeft om dat te doen. Hij zet 'm al rond 15 uur de dag van te voren op straat, als enige ook. Zijn vrouw heeft niet eens werk. :')

Nu zet ik m'n auto gewoon voor zijn huis als die kut container daar staat. :D
pi_174313632
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:55 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nee hij zei dat hij 's ochtends geen tijd heeft om dat te doen. Hij zet 'm al rond 15 uur de dag van te voren op straat, als enige ook. Zijn vrouw heeft niet eens werk. :')

Nu zet ik m'n auto gewoon voor zijn huis als die kut container daar staat. :D
En voor de rest is er geen contact?
pi_174313709
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En voor de rest is er geen contact?
Nee, zit ook nog een huis tussen. Met de rest van de buren wel contact en echt nooit problemen. Een buurman wil nog wel eens gaan timmeren op de zondagochtend, maar als ik dan uit het raam roep of hij even wil wachten kan hij daar wel om lachen.
pi_174313755
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:58 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nee, zit ook nog een huis tussen. Met de rest van de buren wel contact en echt nooit problemen. Een buurman wil nog wel eens gaan timmeren op de zondagochtend, maar als ik dan uit het raam roep of hij even wil wachten kan hij daar wel om lachen.
Met zo'n reactie als wat jij kreeg zou de moed mij echt in mijn schoenen zakken :p
pi_174313836
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Met zo'n reactie als wat jij kreeg zou de moed mij echt in mijn schoenen zakken :p
Ach, hij weet dat ik het irritant vind dat hij die container voor mijn deur zet. Maar ik ken hem inmiddels goed genoeg om te weten dat wanneer ik mijn auto voor zijn deur zet ik hem tien keer zo hard terug pak. :')
pi_174314187
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Super erg gehorig huis. Dus wat ik ervaar als overlast zijn eigenlijk gewone dingen. Maar ik hoor hem zingen. hoor elke stap en sinds gisteren gooit die met de deuren :P

Dus afgezien van die deuren zijn dat niet echt dingen waar je over kan klagen....
wat heb je aan aangeven dan? Als je zelf al aangeeft dat het normale handelingen zijn
De ander moet ook in zijn eigen huis ook kunnen doen wat hij wil
Is het niet iets wat jij aan jouw kant moet oplossen eigenlijk
pi_174314316
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:14 schreef Allures het volgende:

[..]

wat heb je aan aangeven dan? Als je zelf al aangeeft dat het normale handelingen zijn
De ander moet ook in zijn eigen huis ook kunnen doen wat hij wil
Is het niet iets wat jij aan jouw kant moet oplossen eigenlijk
Ik ben bij hem nog niet geweest. Enige wat ik zou kunnen vragen is of hij misschien zijn schoenen zou willen uittrekken en die deuren niet dicht gooien. De rest heb je gelijk. Dat moet die gewoon kunnen doen.
pi_174314404
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ben bij hem nog niet geweest. Enige wat ik zou kunnen vragen is of hij misschien zijn schoenen zou willen uittrekken en die deuren niet dicht gooien. De rest heb je gelijk. Dat moet die gewoon kunnen doen.
Nou sorry maar ik vind dat iemand in zijn eigen huis ook op schoenen moet kunnen lopen en niet bij elke deur hoeft te denken over hoe hard ie dicht gaat vallen

Hoeveel last heb je daar ook van? Ik bedoel, hoe hard is het en hoe vaak op een avond gaat een deur dicht en zo?
pi_174314472
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:20 schreef Allures het volgende:

[..]

Nou sorry maar ik vind dat iemand in zijn eigen huis ook op schoenen moet kunnen lopen en niet bij elke deur hoeft te denken over hoe hard ie dicht gaat vallen

Hoeveel last heb je daar ook van? Ik bedoel, hoe hard is het en hoe vaak op een avond gaat een deur dicht en zo?
Nja probeer je voor te stellen hoe dat is voor de persoon die daar onder woont. Het dreunt door tot in het hele plafond. Afgelopen uur geen deur maar daarvoor 5 keer in een half uur...

Het zijn huizen van hout.
pi_174314846
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja probeer je voor te stellen hoe dat is voor de persoon die daar onder woont. Het dreunt door tot in het hele plafond. Afgelopen uur geen deur maar daarvoor 5 keer in een half uur...

Het zijn huizen van hout.
Ja maar mijn ding is meer, hoe erg is het dat je die deur hoort?
Het klinkt een beetje als wat ik heb bij mijn man die snurkt :D Op een gegeven moment zit je zo in je irritatie dat je bij het kleinste knorretje iemand wel wakker wil slaan
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook allemaal zo groot is

en ik kan me voorstellen dat het voor jou niet fijn is, maar je kunt (in mijn ogen) iemand echt niet gaan vragen om zich continu bewust te zijn hoe hij een deur dicht doet omdat jij er moeite mee hebt

Ik woon naast kinderen. Die janken, slaan met deuren, zingen, schreeuwen, maken hard ruzie, rennen op de trap
En dat hoor ik. Maar dat is niet toch niet erg? Dat moeten zij ook kunnen doen. Zo lang het op redelijke tijden gebeurt dan. Als ze het om 3 uur snachts en elke nacht doen dan zou ik wel even gaan buurten ja
pi_174314920
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:31 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja maar mijn ding is meer, hoe erg is het dat je die deur hoort?
Het klinkt een beetje als wat ik heb bij mijn man die snurkt :D Op een gegeven moment zit je zo in je irritatie dat je bij het kleinste knorretje iemand wel wakker wil slaan
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook allemaal zo groot is

en ik kan me voorstellen dat het voor jou niet fijn is, maar je kunt (in mijn ogen) iemand echt niet gaan vragen om zich continu bewust te zijn hoe hij een deur dicht doet omdat jij er moeite mee hebt

Ik woon naast kinderen. Die janken, slaan met deuren, zingen, schreeuwen, maken hard ruzie, rennen op de trap
En dat hoor ik. Maar dat is niet toch niet erg? Dat moeten zij ook kunnen doen. Zo lang het op redelijke tijden gebeurt dan. Als ze het om 3 uur snachts en elke nacht doen dan zou ik wel even gaan buurten ja
Ik denk dat ik de geluiden inmiddels ook harder hoor vanwege die irritatie. Maar ik ben dus ook nog niet bij hem geweest. Ik weet dat hij gewoon moet kunnen wonen in zijn woning. Dus het horen zingen kan ik niks van zeggen. Maar het is toch niet heel erg onredelijk om te vragen of hij thuis zijn schoenen uit trekt of de deur op een normale manier dicht wilt doen? Ik denk dat hij niet weet hoe gehorig deze huizen zijn.

En ik knijp in mijn handjes dat ik geen kinderen boven of naast mij heb :P
pi_174314925
Verschilt ook erg per persoon he, sommige mensen kunnen zich voor alles afsluiten, waarbij sommigen dat een stuk minder goed kunnen. En is ook niet iets wat je zomaar af of aan kan leren.
pi_174314963
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:34 schreef STING het volgende:
Verschilt ook erg per persoon he, sommige mensen kunnen zich voor alles afsluiten, waarbij sommigen dat een stuk minder goed kunnen. En is ook niet iets wat je zomaar af of aan kan leren.
Klopt. Wat dan weer vreemd is dat ik dus aan het spoor woon. Meeste mensen die hier komen begrijpen daar niks van. Snappen niet dat ik daar geen last van heb. :P Maar het gefluid of een basstoon van een tv kunnen mij echt tot het uiterste drijven :p
pi_174314986
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:34 schreef STING het volgende:
Verschilt ook erg per persoon he, sommige mensen kunnen zich voor alles afsluiten, waarbij sommigen dat een stuk minder goed kunnen. En is ook niet iets wat je zomaar af of aan kan leren.
Nee maar dan vind ik het wel jouw verantwoordelijkheid om situaties te creëren die daar bij horen, zoals vrijstaand gaan wonen
niet om de ander dan te beperken in zijn huis
pi_174315005
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:38 schreef Allures het volgende:

[..]

Nee maar dan vind ik het wel jouw verantwoordelijkheid om situaties te creëren die daar bij horen, zoals vrijstaand gaan wonen
niet om de ander dan te beperken in zijn huis
Nja in appartementen of flats kun je niet anders dan rekening met elkaar houden.
pi_174315016
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:

Maar het is toch niet heel erg onredelijk om te vragen of hij thuis zijn schoenen uit trekt of de deur op een normale manier dicht wilt doen?
Tja ik vind dat toch wel echt ver gaan
Dit vraagt van iemand om bij heel veel dagelijkse handelingen na te denken en dat zou ik thuis wel echt vervelend vinden
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja in appartementen of flats kun je niet anders dan rekening met elkaar houden.
Ja dan is het misschien niet jouw ideale woonsituatie he
Niet andersom (dus dat hij er wat mee moet)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')