abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174310618
Wie van jullie heeft ervaring met vrijwilligerswerk?

Ik doe het nu een jaar en in het begin vond ik het nog leuk en deed ik het met plezier, maar nu ik merk dat je er NIKS voor terugkrijgt denk ik eraan om te stoppen. En nee, ik heb het niet over geld...

Detail: ik heb er gewoon een baan naast
pi_174310894
Is onzin. Niet doen, je krijgt er inderdaad niks voor terug.
pi_174311119
Ik krijg er een bijstandsuitkering voor terug.
pi_174312083
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:32 schreef Leonos het volgende:
Is onzin. Niet doen, je krijgt er inderdaad niks voor terug.
Ik doe nu een jaar vrijwilligerswerk in een ruilwinkel wat alleen op vrijwilligers draait. Vandaag bestond het 1 jaar en kregen we een lullige cadeaubon om ergens koffie met een stukje appeltaart te nuttige. Op jaarbasis een etentje met iedereen en een kerstbijeenkomst
pi_174312141
Wat had je er verwacht voor terug te krijgen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174312143
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:07 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik doe nu een jaar vrijwilligerswerk in een ruilwinkel wat alleen op vrijwilligers draait. Vandaag bestond het 1 jaar en kregen we een lullige cadeaubon om ergens koffie met een stukje appeltaart te nuttige. Op jaarbasis een etentje met iedereen en een kerstbijeenkomst
wow tering!!

ik moet het doen van mezelf omdat ik me anders kapot verveel (geen hobbys)
pi_174312286
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:07 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik doe nu een jaar vrijwilligerswerk in een ruilwinkel wat alleen op vrijwilligers draait. Vandaag bestond het 1 jaar en kregen we een lullige cadeaubon om ergens koffie met een stukje appeltaart te nuttige. Op jaarbasis een etentje met iedereen en een kerstbijeenkomst
Een ruilwinkel? Wat is het goede doel dan?
pi_174312542
Krijg je er geen plezier, voldoening, waardering en sociale contacten voor terug?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174312782
Altijd vrijwilligerswerk gedaan in allerlei vormen maar eigenlijk krijg je er niks voor terug inderdaad. Sociale contacten via zoiets zijn altijd wel met een reden, ze hebben jou nodig.
pi_174312866
laat ze maar lekker betalen of of paar geïmporteerde Afrikanen met uitkering inzetten.
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:38:46 #11
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_174313128
Ik zit vrijwillig bij een Kindervakantiespel en een OranjeVereniging.
Hartstikke leuk *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_174313887
Ik krijg er bizar veel voor terug. Voornamelijk niet materieel echter.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:04:16 #13
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_174313912
Ik werk vrijwillig op een opvang voor oude en/of chronisch zieke katten. Echt heel leuk O+ Opvang is in een gewone rijtjeswoning dus alles loopt lekker vrij en vrolijk rond. Ik heb er veel voldoening aan om die katten te zien opbloeien en beter te zien worden. Ook hebben wij een project waarbij we katten plaatsen bij eenzame ouderen of chronisch zieken, en gaan wij daar 3/4 in de week heen om voor de kat te zorgen en een praatje te maken met die persoon en een kopje koffie of thee te drinken. Die mensen fleuren er helemaal van op en dat is geweldig om te zien. O+

Sinds deze maand heb ik er een participatiebaan gekregen van de gemeente van 16 uur, en krijg dan 100 euro extra in de maand bij mijn bijstand. Maar ik werk er denk ik wel dik 24 uur per week gewoon omdat ik het zo leuk vind.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_174314365
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:04 schreef LPFAN het volgende:
Ik werk vrijwillig op een opvang voor oude en/of chronisch zieke katten. Echt heel leuk O+ Opvang is in een gewone rijtjeswoning dus alles loopt lekker vrij en vrolijk rond. Ik heb er veel voldoening aan om die katten te zien opbloeien en beter te zien worden. Ook hebben wij een project waarbij we katten plaatsen bij eenzame ouderen of chronisch zieken, en gaan wij daar 3/4 in de week heen om voor de kat te zorgen en een praatje te maken met die persoon en een kopje koffie of thee te drinken. Die mensen fleuren er helemaal van op en dat is geweldig om te zien. O+

Sinds deze maand heb ik er een participatiebaan gekregen van de gemeente van 16 uur, en krijg dan 100 euro extra in de maand bij mijn bijstand. Maar ik werk er denk ik wel dik 24 uur per week gewoon omdat ik het zo leuk vind.
:o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:19:10 #15
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_174314368
Vrijwilligerswerk kan nuttige vaardigheden helpen ontwikkelen, voor een gevoel van zingeving zorgen, goed op je cv staan of gewoon leuk zijn. Als het niets positiefs geeft moet je het inderdaad niet doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:22:11 #16
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_174314476
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:o
Waarvoor de :o? :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:25:17 #17
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_174314617
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vrijwilligerswerk kan nuttige vaardigheden helpen ontwikkelen, voor een gevoel van zingeving zorgen, goed op je cv staan of gewoon leuk zijn. Als het niets positiefs geeft moet je het inderdaad niet doen.
Dit idd. Anderhalf jaar geleden heb ik ook even gewerkt in een kleding ruilwinkeltje. Echt vreselijk. Was maar 2 uur in de week maar waren 2 hele lange uren. Haat en nijd onder de vrijwilligers, je kreeg op je flikker als je een kledingstuk niet vouwde zoals het hoorde, Gelukkig mee gestopt.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_174314670
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:25 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dit idd. Anderhalf jaar geleden heb ik ook even gewerkt in een kleding ruilwinkeltje. Echt vreselijk. Was maar 2 uur in de week maar waren 2 hele lange uren. Haat en nijd onder de vrijwilligers, je kreeg op je flikker als je een kledingstuk niet vouwde zoals het hoorde, Gelukkig mee gestopt.
Dan zou ik snel klaar zijn ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:29:15 #19
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_174314753
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan zou ik snel klaar zijn ja.
Ja idd, Elke 2 weken hadden we een 'vergadering' omdat er weer bonje was. Verschrikkelijk.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_174314823
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:29 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja idd, Elke 2 weken hadden we een 'vergadering' omdat er weer bonje was. Verschrikkelijk.
Wat je nu doet lijkt me dan wel weer tof, met die katten. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174314893
Ik heb ook vrijwilligerswerk gedaan, elke dinsdagavond 2 uurtjes op een avondschool voor geestelijk gehandicapte mensen. Erg leuk, lieve mensen. Kreeg elk schooljaar een vergoeding van 200 euro. Mee gestopt omdat het na 5 jaar wel mooi geweest was.
pi_174315010
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Waarvoor de :o? :P
Jaloersmakend vrijwilligerswerk!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:40:23 #23
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_174315046
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat je nu doet lijkt me dan wel weer tof, met die katten. ^O^
Ja het is ook zeker tof O+
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:38 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Jaloersmakend vrijwilligerswerk!!
Haha ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_174315405
Rutte lacht zich rot. Met zijn vieze hoofd. #neemtnogeensnoepreisje.
pi_174315432
Iets terug verwachten van vrijwilligerswerk...
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_174315544
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:53 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Iets terug verwachten van vrijwilligerswerk...
Een vergoeding ofzo zou wel mogen van mij. Het is een winkel waar je hetzelfde doet als bij de HEMA ofzo en wat krijg je ervoor NIKS
pi_174315558
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:53 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Iets terug verwachten van vrijwilligerswerk...
Nog geen minuut.
pi_174315573
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:56 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Een vergoeding ofzo zou wel mogen van mij. Het is een winkel waar je hetzelfde doet als bij de HEMA ofzo en wat krijg je ervoor NIKS
Misschien snap je het concept niet helemaal?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174315636
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien snap je het concept niet helemaal?
Inderdaad. Toen ik vrijwilligerswerk ging doen verwachtte ik helemaal niks, behalve dat ik geestelijk gehandicapten zou helpen. Dat ik een vergoeding kreeg was later pas en was mooi meegenomen.
  maandag 9 oktober 2017 @ 23:04:53 #30
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174315811
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:56 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Een vergoeding ofzo zou wel mogen van mij. Het is een winkel waar je hetzelfde doet als bij de HEMA ofzo en wat krijg je ervoor NIKS
vrij·wil·li·gers·werk (het; o)
1
vrijwillig verricht, onbetaald werk
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174315836
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien snap je het concept niet helemaal?
Snap ik best,maar werk waar je alleen maar loze woorden en dankjewel voor terug krijgt vind ik te min. We zorgen dat die winkel loopt,dan verwacht ik ook meer dan 1 etentje en kerstbijeenkomst terug
pi_174315991
Ik heb heel veel vormen van vrijwilligerswerk gedaan. Collecteren deur aan deur (voor het Rodekruis) daar merk je qua voldoening het minst aan vind ik, maar het is wel makkelijk gedaan.

Ik heb als tiener vrijwilligerswerk gedaan bij een zomerdagkamp voor kinderen. Hier konden kinderen hutten bouwen, knutselen, pannekoeken bakken, sporttoernooitjes doen en dat soort dingen. Ik kwam er als kind al. En het was eigenlijk gewoon een feest om daar te zijn. Heb het tot mijn 15e gedaan in de zomer. Op mijn 15e heb ik nog een zomer lang iedere ochtend daar gestaan en dan s middags in de supermarkt.

Daarna heb ik naast mijn bijbaantje van mijn 16e tot mijn 21e korfbaltraining gegeven, gecoached, wedstrijden gefloten, de jeugd en kampcommissie gedaan. Hier was altijd veel waardering voor vanuit de vereniging, ouders en kinderen. Aan het einde van het seizoen was er een bedankje van zowel de kinderen als de vereniging en er was ieder jaar een vrijwilligersfeest avond.

Nu doe ik sinds een tijdje vrijwilligerswerk bij een kringloop. Hier spaar je punten voor je gewerkte uren waarmee je spulletjes kan kopen. Maar er worden achter de schermen ook extra dingen gedaan voor kansarme mensen en ik denk dat als ik een keer aan zoiets mee mag werken dat dat wel nog extra voldoening geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 23:12:29 ]
pi_174316058
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:05 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Snap ik best,maar werk waar je alleen maar loze woorden en dankjewel voor terug krijgt vind ik te min. We zorgen dat die winkel loopt,dan verwacht ik ook meer dan 1 etentje en kerstbijeenkomst terug
En als je er dan bij stil staat waarvoor die winkel loopt?
pi_174318168
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:15 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En als je er dan bij stil staat waarvoor die winkel loopt?
Nou, het is bedoeld voor mensen die het niet breed hebben. maar er komen zat mensen die het wél zouden kunnen betalen
pi_174318315
Als je daar moeite mee hebt dan bespreek je dat met de eifenaar/stichting en/of kom je zelf met een plan om het het te verbeteren. Als dat positief ontvangen wordt en uitgevoerd dan kan je met meer tevredenheid je vrijwilligerswerk uitvoeren. Is de reactie negatief en je wil zo niet blijven werken dan moet je zelf je conclusies maar trekken. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_174318326
Is er een reden waarom ze accepteren dat niet alleen de doelgroep er gebruik van maakt?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:29:42 #37
186611 Haags
pi_174318329
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:32 schreef Leonos het volgende:
Is onzin. Niet doen, je krijgt er inderdaad niks voor terug.
Zonder wrijving geen glans
pi_174318340
Ik doe vrijwilligerswerk bij de bibliotheek hier. Mensen begeleiden die een computer/internetcursus doen.

Ik krijg een kleine vergoeding, 6,50 euro per keer en met kerst een cadeaubon van 25 euro.

Ik vind het leuk om te doen ^O^

[ Bericht 17% gewijzigd door ChronoVisor op 10-10-2017 07:43:18 ]
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:33:09 #39
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_174318358
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:05 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Snap ik best,maar werk waar je alleen maar loze woorden en dankjewel voor terug krijgt vind ik te min. We zorgen dat die winkel loopt,dan verwacht ik ook meer dan 1 etentje en kerstbijeenkomst terug
Ophouden en solliciteren bij de HEMA dus
pi_174318375
Ik doe vrijwilligerswerk bij organisator van hardloop, fiets en wandelevenementen. Ik krijg alleen stomme T-shirts
pi_174318451
O ja de t-shirts :D

Sommige als slaapshirt, de rest naar de kringloop :D

Maar TS als je er niets uithaalt, dan niet doen. Wat is de reden dat je er begonnen bent?

Ik ben dingen gaan doen vanuit de gedachte dat ik iets wil bijdragen aan dingen waarvan ik het goed vind dat ze bestaan, die voor mij belangrijk zijn en waarvan ik hoop dat ze eeuwig blijven bestaan, ook in lastige financiële tijden.

Wat ik er voor terug krijg staat op geen enkele manier in verhouding tot wat ik er in stop. Paar uurtjes werken en hoppa, shitload aan lelijke shirts in hobbezakkerig herenmodel, nieuwe vrienden (die zoals eerder genoemd in dit topic echt niet iets "van me willen" anders dan gezelligheid en zelfs dat nog niet eens) met, heel handig, dezelfde interesses als ik, goodybags van wisselend niveau, drankjes en gezelligheid en het gevoel zinnig bezig te zijn (op mijn werkelijke werk heb ik dat gevoel zelden tot nooit), en last but Not least, echt een hele leuke besteding van mijn tijd!

Als je graag iets nuttigs wil doen maar dat hier niet zo ervaart, zoel dan iets anders. Er is genoeg te doen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174318535
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:07 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Ik doe nu een jaar vrijwilligerswerk in een ruilwinkel wat alleen op vrijwilligers draait. Vandaag bestond het 1 jaar en kregen we een lullige cadeaubon om ergens koffie met een stukje appeltaart te nuttige. Op jaarbasis een etentje met iedereen en een kerstbijeenkomst
Maar als het een ruilwinkel is, hebben ze toch ook geen inkomsten waarvan ze grotere bedragen aan de vrijwilligers kunnen besteden, of?
pi_174318609
Ik vind wel dat je niet als een turk behandeld moet worden want je bent veel meer respectvol dan betaalde krachten.
pi_174318774
Ik heb een jaartje vrijwilligerswerk gedaan bij een speeltuin. Was voornamelijk verkopen van ijsjes en drinken enzo, en voor en na sluitingstijd de boel opruimen en klaar maken.
Er waren veel vrijwilligers die eigenlijk niks deden tijdens hun dienst. Die zaten dan een beetje te roken en te klagen over hun leven, en dat was het.
Dat ging me op een gegeven moment zo irriteren dat ik ermee gestopt ben. Irritatie over collega's heb ik al in mijn gewone baan :P
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:43:47 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174318781
De wereld draait door.
And so is the past
pi_174318788
Ik heb verschillende soorten vrijwilligerswerk gedaan. 8 jaar als tapvrijwilliger in een bar, ben ook 3 jaar bestuur van die bar geweest.

Verder ben ik een half jaar juridisch begeleider van vluchtelingen geweest.

Beiden vond ik erg leuk om te doen. Bij de eerste kreeg ik een drankjeskaart van 5 euro per dienst en ik maakte er veel vrienden die ik nog heb. Bij de andere geen vergoeding, wel veel dankbaarheid vanuit de vluchtelingen.
pi_174318925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 06:59 schreef Garfield92 het volgende:

[..]

Nou, het is bedoeld voor mensen die het niet breed hebben. maar er komen zat mensen die het wél zouden kunnen betalen
Waarom focus je je niet op de mensen die het wel nodig hebben? En waarop baseer je wie het wel en niet nodig hebben?
pi_174318982
Er is veel vrijwilligerswerk in Nederland wat eigenlijk best wel een betaalde baan zou kunnen zijn, omdat veelal oudere mensen het leuk vinden om te doen, staat daar vaak alleen een vrijwilligersvergoeding of een kerstpakket tegenover. Mijn schoonvader heeft na zijn pensioen jarenlang mensen met een beperking naar de dagbesteding gereden, mijn schoonmoeder draait diensten in een Hospice.

Ook op scholen wordt heel veel door ouders gedaan, wat in principe gewoon werk voor iemand anders zou kunnen zijn, bijvoorbeeld schoonmaken, oppassen bij het overblijven, (tuin)onderhoud.

Iets anders vind ik bijvoorbeeld bij een sportvereniging, dat is in mijn ogen meer hobby of je helpt mee voor je kind.
pi_174321975
Ik doe vrijwilligerswerk voor diverse verenigingen. Vind het belangrijk dat die er zijn en ze draaien nu eenmaal op vrijwilligers.
pi_174322528
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:04 schreef Zana het volgende:
Er is veel vrijwilligerswerk in Nederland wat eigenlijk best wel een betaalde baan zou kunnen zijn, omdat veelal oudere mensen het leuk vinden om te doen, staat daar vaak alleen een vrijwilligersvergoeding of een kerstpakket tegenover. Mijn schoonvader heeft na zijn pensioen jarenlang mensen met een beperking naar de dagbesteding gereden, mijn schoonmoeder draait diensten in een Hospice.

Ook op scholen wordt heel veel door ouders gedaan, wat in principe gewoon werk voor iemand anders zou kunnen zijn, bijvoorbeeld schoonmaken, oppassen bij het overblijven, (tuin)onderhoud.

Iets anders vind ik bijvoorbeeld bij een sportvereniging, dat is in mijn ogen meer hobby of je helpt mee voor je kind.
Er is ook veel betaald werk dat mensen met liefde vrijwillig zouden doen.

Ik ben eens vrijwilligerswerk gaan doen bij een bejaardentehuis voor geestelijk minder sterke mensen. Ik heb het 1 keer gedaan, compleet overweldigd door de chaos waar ik in terecht kwam, hoe ik genegeerd werd door het vast personeel en het gevoel had alleen maar in de weg te lopen, gecombineerd met best heftige indrukken van bewoners in stinkende kleding, met de vlekken van eergister onzichtbaar door die van gisteren en vandaag.

Wanneer het personeel ZO overbelast is verwacht ik ook niet dat zij tijd hebben een onervaren vrijwilliger bij de hand te nemen, maar waarom tuigt zo'n organisatie niet een goed vrijwilligersprogramma op? Dan zitten die mensen daar niet in de stinkende kleren, omdat je vast ook wel iemand kunt vinden die dat met liefde doet. Het zou niet nodig moeten zijn, maar je kunt het wel gebruiken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')