abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 11 oktober 2017 @ 22:42:49 #151
176766 crew  zoem
zoemt
pi_174362552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

wist ik niet, dan zouden ze wel gek zijn om ja te zeggen, maar goed hangt uiteraard ook van de voorwaarden af.
Is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest: Belgen willen F1 uit Nederland houden
pi_174362660
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:35 schreef CrashO het volgende:
Wat iedereen trouwens ook vergeet is dat Spa een veto heeft over een Nederlandse grand prix.. (bedankt bernie). Als die faalwalen nee blijven zeggen (recent gaven ze nog aan tegen te zijn) dan gaat er gewoon niks gebeuren :P
Hun contract loopt binnenkort af en met de nieuwe eigenaren zullen andere afspraken gemaakt worden. Voor die tijd komt er toch geen GP.

Misschien krijgen we wel het ene jaar een GP in Nederland en het andere jaar in België.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 oktober 2017 @ 22:48:05 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174362673
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:42 schreef zoem het volgende:

[..]

Is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest: Belgen willen F1 uit Nederland houden
Altijd weer die Belgen :(

Maar ff, het was daar echt een gekkenhuis dit jaar. Als die Red Bull volgend jaar leuk mee kan doen, heb je aan alleen Spa echt niet genoeg meer. Als het gebeurt, dan allebei. Spa wil niemand kwijt ten gunste van een random baantje in Nederland.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 11 oktober 2017 @ 23:05:30 #154
176766 crew  zoem
zoemt
pi_174363132
Tja, ik snap ook niet zo waarom de FOM zoiets in het contract laat opnemen. De FOM had onder leiding van Bernie het liefst de controle in eigen hand. Misschien was het destijds een lekkermakertje om de organisatie van Spa tevreden te houden.
pi_174363616
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:05 schreef zoem het volgende:
Tja, ik snap ook niet zo waarom de FOM zoiets in het contract laat opnemen. De FOM had onder leiding van Bernie het liefst de controle in eigen hand. Misschien was het destijds een lekkermakertje om de organisatie van Spa tevreden te houden.
Bernie wilde bakken met geld. En Spa wilde dat alleen betalen voor exclusiviteit. Dan krijg je dus zulke clausules :X
pi_174365637
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 23:05 schreef zoem het volgende:
Tja, ik snap ook niet zo waarom de FOM zoiets in het contract laat opnemen. De FOM had onder leiding van Bernie het liefst de controle in eigen hand. Misschien was het destijds een lekkermakertje om de organisatie van Spa tevreden te houden.
omdat Spa een soort van garantie wil dat ze er genoeg aan kunnen verdienen/geen verlies maken. Als er ook een GP in NL wordt gehouden dan kan je verwachten dat de bezoekers aantallen bij spa een stuk lager zullen zijn.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 07:11:46 #157
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174366023
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:42 schreef zoem het volgende:

[..]

Is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest: Belgen willen F1 uit Nederland houden
Wat een hoop gezeur en afgunst in 1 bericht.

Maargoed ik zie een Nederlandse GP ook niet snel komen. Assen is het meest geschikt, maar plotseling is dat een motoren-only circuit ofzo. En het verschil is dat er asfalt ligt en op auto circuits asfalt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174366376
Inhalen met een F1 auto is onmogelijk op het circuit in Assen. Dus Assen is geen optie.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 08:18:10 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174366405
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:14 schreef ColtZ40 het volgende:
Inhalen met een F1 auto is onmogelijk op het circuit in Assen. Dus Assen is geen optie.
niet in de huidige opzet maar als je toch geld er tegenaan gooit lijkt het me beter het daar te doen
pi_174366564
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet in de huidige opzet maar als je toch geld er tegenaan gooit lijkt het me beter het daar te doen
Asseb wil zelf toch niet persé? Met de superbikes en natuurlijk MotoGP hebben ze al 2 mooie evenementen in huis ook :Y
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 12 oktober 2017 @ 08:52:46 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174366682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:40 schreef franklop het volgende:

[..]

Asseb wil zelf toch niet persé? Met de superbikes en natuurlijk MotoGP hebben ze al 2 mooie evenementen in huis ook :Y
dat zou best kunnen hoor, er vanuit gaande dat Verstappen nog een jaar of 10 mee gaat is dit het moment om iets permanents neer te zetten, dat is meer waar het me om gaat.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 09:43:02 #162
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174367287
Nou zo te lezen staat elke race in Europa op losse schroeven, behalve (hoe ironisch ook) de GP van Europa.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 oktober 2017 @ 10:03:11 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174367620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet in de huidige opzet maar als je toch geld er tegenaan gooit lijkt het me beter het daar te doen
mja, dan haal je de charme van Assen nog meer weg dan nu al het geval is
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:05:00 #164
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_174367648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 09:43 schreef nils7 het volgende:
Nou zo te lezen staat elke race in Europa op losse schroeven, behalve (hoe ironisch ook) de GP van Europa.
heel ironisch inderdaad, want die was er dit jaar al niet meer....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 12 oktober 2017 @ 10:16:12 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174367843
quote:
14s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 10:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dan haal je de charme van Assen nog meer weg dan nu al het geval is
ben er al een tijd niet geweest moet ik eerlijk zeggen :)
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:31:22 #166
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_174369584
Dit al voorbij gekomen?

quote:
Er kan een einde komen aan alle gemotoriseerde sport binnen de Europese Unie wanneer er geen actie wordt ondernomen tegen een nieuwe richtlijn voor verzekeringen, zo waarschuwt een Britse organisatie.

De Motorsport Industry Association (MIA) roept bedrijven en personen die actief zijn in gemotoriseerde sport op om deel te nemen aan een openbare raadpleging ten aanzien van een uitspraak van het Europese Hof uit september 2014. Deze uitspraak kan tot gevolg hebben dat het straks in alle 27 lidstaten van de Europese Unie verplicht is om een aansprakelijkheidsverzekering met een ongelimiteerde dekking te hebben bij gebruik van elke vorm van gemotoriseerd vervoer, ongeacht de locatie.

Dit geldt dus ook voor alles wat een motor heeft en waarmee geracet wordt, zelfs wanneer er op een afgesloten parcours of op een circuit gereden wordt. Het komt er in de basis op neer dat deelnemers aan een race straks net zo goed verzekerd zouden moeten zijn als deelnemers aan het verkeer, en een crash op het circuit straks op dezelfde manier behandeld zou moeten worden als een verkeersongeluk. Ook bij een aanrijding op de baan zal er dan dus politie moeten komen om een rapport op te maken.

De Motorsport Industry Association heeft een handleiding opgesteld voor bedrijven en personen die deel willen nemen aan de publieke consultatie van de Europese Unie. MIA-baas Chris Aylett maant mensen aan dit ook echt te doen. “Deze dreiging is echt, vergis je niet”, waarschuwt hij. “Dit kan aan alle gemotoriseerde sport [in de Europese Unie] een einde maken. Als je je baan in de gemotoriseerde sport wil veiligstellen, zorg er dan voor dat je werkgever voor de deadline op 20 oktober reageert. De EU biedt de optie, die bekend staat als Optie 3, om de verzekeringseis 'alleen in het verkeer’ te laten gelden. Als we erin slagen om voldoende steun te vinden voor die optie, dan is de gemotoriseerde sport veilig.”
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_174369665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 22:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Altijd weer die Belgen :(

Maar ff, het was daar echt een gekkenhuis dit jaar. Als die Red Bull volgend jaar leuk mee kan doen, heb je aan alleen Spa echt niet genoeg meer. Als het gebeurt, dan allebei. Spa wil niemand kwijt ten gunste van een random baantje in Nederland.
Kwijt niet maar die 20000 Ollanders langs Kemmel in het gras kosten vrij weinig maar betalen wel ieder 135¤ gaat om een hoop extra inkomsten.
.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 11:48:52 #168
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_174369994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Dit al voorbij gekomen?

[..]

quote:
Ook bij een aanrijding op de baan zal er dan dus politie moeten komen om een rapport op te maken.
Sinds wanneer moet Jan met de platte pet komen :? Ik dacht dat de regels was om het eerst zelfstandig op te lossen zolang er geen gevaar voor het overige verkeer is.

En zie je het al voor je: braketest Vettel op Hamilton, eventjes het Europees Schadeformulier boven halen :') "Hamilton moet de schade van Vettel betalen, want achterop gereden en die persoon moet ten alle tijden kunnen remmen" aldus de verzekering :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:07:09 #169
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_174370438
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:48 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[..]

Sinds wanneer moet Jan met de platte pet komen :? Ik dacht dat de regels was om het eerst zelfstandig op te lossen zolang er geen gevaar voor het overige verkeer is.
Dat dacht ik ook, tenzij je er samen niet uitkomt, haal je de politie erbij.

quote:
En zie je het al voor je: braketest Vettel op Hamilton, eventjes het Europees Schadeformulier boven halen :') "Hamilton moet de schade van Vettel betalen, want achterop gereden en die persoon moet ten alle tijden kunnen remmen" aldus de verzekering :')
Allebei uitstappen om formulier in de vullen, race gaat uiteraard wel gewoon verder. :Y :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:11:52 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174370537
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 08:14 schreef ColtZ40 het volgende:
Inhalen met een F1 auto is onmogelijk op het circuit in Assen. Dus Assen is geen optie.
Genoeg plekken om in te halen, als je niet Grosjean, Ricciardo, Sainz of Perez heet :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:14:00 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174370571
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 11:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Kwijt niet maar die 20000 Ollanders langs Kemmel in het gras kosten vrij weinig maar betalen wel ieder 135¤ gaat om een hoop extra inkomsten.
Er gaan genoeg Nederlanders naar races over de hele wereld.

Als er een race in NL komt is Spa niet plotseling veel verder reizen vanuit NL. Ik denk dat de terugloop wel mee zal vallen en mensen juist denken "Mooi nu kan ik naar NL én naar Spa :)"
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 12 oktober 2017 @ 12:14:59 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174370596
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 07:11 schreef daNpy het volgende:

Wat een hoop gezeur en afgunst in 1 bericht.

"Bovendien, zo vervolgt hij, ligt er een exclusiviteitsafspraak met Formula One Management voor de Benelux als het gaat om de organisatie van een Formule 1-race. "

Als het contractueel is vastgelegd, dan gaat een F1 race op Nederlands grondgebied er alleen komen als Spa geen contract meer heeft. Dat betekent dat alles geregeld moet zijn voor 2019 en anders moeten we weer 5 jaar wachten. De kans dat dat gaat gebeuren lijkt mij erg klein..
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174370686
Sowieso, ieder jaar dezelfde verhalen maar gebeuren gaat het toch niet. :N
pi_174371315
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

"Bovendien, zo vervolgt hij, ligt er een exclusiviteitsafspraak met Formula One Management voor de Benelux als het gaat om de organisatie van een Formule 1-race. "

Als het contractueel is vastgelegd, dan gaat een F1 race op Nederlands grondgebied er alleen komen als Spa geen contract meer heeft. Dat betekent dat alles geregeld moet zijn voor 2019 en anders moeten we weer 5 jaar wachten. De kans dat dat gaat gebeuren lijkt mij erg klein..
Jij denkt dat de FOM dat huidige contract zonder aanpassingen verlengt?
Nee, tot nu toe had Spa een exclusiviteitsclausule voor de Benelux, maar die gaat er gewoon uit na 2018.

En Spa kan dreigen wat ze willen met stoppen... Dan hebben ze helemaal geen inkomsten meer.
Dat doen ze ook niet. Dus vooralsnog voornamelijk grote bek van de belgen om hun onderhandelingspositie te verbeteren. Daar maak ik me niet zo druk om.
pi_174371356
Als we het al over een Nederlandse GP gaan hebben zullen er nog zeker 2 tot 3 jaar overheen gaan, lijkt me.
Flesje bier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')