Plaatje van het circuit:quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:10 schreef Peterselieman het volgende:
Grand Prix van Almere. Geen uitstraling, wel oppassen voor hangjeugd
Soort van Indycar/Nascar krijg je dan . Alleen dan niet afgeronde hoeken .quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Plaatje van het circuit:
[ afbeelding ]
Allemaal een handremmetje plaatsen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 10:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Soort van Indycar/Nascar krijg je dan . Alleen dan niet afgeronde hoeken .
Je vergeet de rotondes.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Plaatje van het circuit:
[ afbeelding ]
Doen ze in Baku toch ook in dat oude gedeelte?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 04:53 schreef XL het volgende:
[..]
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjes
quote:Op woensdag 11 oktober 2017 04:53 schreef XL het volgende:
[..]
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjes
Alle bovenleidingen en bijbehorende palen ook gewoon onder het asfalt proppen? En de verhoogde randen waar deze op staan?quote:
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijnquote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:09 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
Alle bovenleidingen en bijbehorende palen ook gewoon onder het asfalt proppen? En de verhoogde randen waar deze op staan?
Als we dan toch de hele binnenstad gaan verbouwen, dan stel ik toch voor dat we de route zo maken dat we ook over de Dam komen. Bouwen ze maar een tunnel door de Bijenhof ofzo.
YO YO YOquote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijn
Je kon er wel goed doorheen fietsen 2 jaar geleden:quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijn
Als ze genoeg vleugel hebben staan, kunnen ze via de bovenkant van de buis inhalen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je kon er wel goed doorheen fietsen 2 jaar geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik had weleens een saaie nachtdienst... dan ging je weleens heen en weer fietsen
Die knuffel met Toto was wel akward zegquote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Wuwwa het volgende:
Reactie Rosberg op de Max' inhaalactie op Vettel
Mooie vent
Mooi parcours, maar eigenlijk moet de Voerweg er in. Dat zou echt spektakel opleveren. Een bocht, eindigend in een klim met een stijgingspercentage van 10% over 400 meter.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:28 schreef SnowOokami het volgende:
Ik heb even m'n best gedaan (tijd over )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Streetview album:
https://imgur.com/a/oGuWX
Thanks! Ja die optie werd ook al hier op het forum geopperd, wordt het rondje wel een stuk korter maar die optie is zeker ook gaaf.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mooi parcours, maar eigenlijk moet de Voerweg er in. Dat zou echt spektakel opleveren. Een bocht, eindigend in een klim met een stijgingspercentage van 10% over 400 meter.
beetje F1 meets Sail, publiek op boten of zo?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:42 schreef Meike26 het volgende:
Eind van de middag moest ik wat afleveren op het Ydok te Amsterdam. Hier kom ik wel vaker, maar na het nieuws van Liberty Media en een eventuele GP te Amsterdam of rotterdam, is voor mij deze plek ineens veranderd in een mogelijke bijzondere plek/bocht van het circuit.
Allereerst, ik ben geen voorstander van een GP in amsterdam, dit omdat de stad al genoeg (teveel) toeristen heeft en zo'n GP het er qua aandacht waarschijnlijk alleen nog maar meer worden.
Maar daargelaten, zie ik wel een kans weggelegd (ook wat betreft een GP in Rotterdam) om een echt Nederlandse GP te houden. Met andere woorden, waar zijn we goed in? Water ! Een GP die deels over water gaat met behulp van stevige pontons. Een groot voordeel daarvan is ook dat deze elders in de stad/haven opgeslagen kunnen worden en niet in de weg liggen.
Goed, eerst de lay-out - Rijrichting is tegen de klok in !
[ afbeelding ]
Het rechte stuk (start finish + pitstraat) is op de dam voor de deur van het nieuwe gebouw De Pontsteiger. [ afbeelding ]
Na de eerste bocht, lijkende op die van Baku, gaan we naar een scherprechter. Een chicane die van de Haparandadam (hoe verzinnen ze het) met eerst een knik naar rechts een links-rechts combinatie maakt de Haparandaweg op gaat.
Van de Haparandaweg met een mooie bocht naar rechts 2 90 graden bochten naar links, om bij de Spaarndammertunnel uit te komen !
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanauit de Spaarndammertunnel gaan ze direct de Tasmanstraat op + brug. Oppassen dus dat je niet te veel van de grond komt. Vanaf hier volgt het 2e snelle gedeelte van de baan, eventueel met DRS. Vanaf de brug ga je de Van Diemenstraat op en ga je met een redelijk scherpe rechterbocht de Westerdokdijk op !
Nu komt het spannendste gedeelte. Vanaf de Westerdokdijk volgt er een snelle chicane het Ydok op. Klinkers worden geasfalteerd (weer naar voorbeeld Baku) waar de baan zich tot het einde van het Ydok strekt.
[ afbeelding ]
Met zicht op Amsterdam centraal, volgt de baan zich over gekoppelde pontons. Met een duikende (haha) 180 bocht daalt het circuit ongeveer 2 meter tot net boven het waterniveau. Met grote pontons, gezekerd aan de kade (vinden ze vast wel wat op) rijden de coureurs langs de kades van de Zeeheldenbuurt en de pijlers van de Silodam.
[ afbeelding ]
De ronde is 5,2 km lang
Zou kunnen, maar tribunes op pontons is al niets nieuws, word in Monaco en Singapore ook gedaan. Tevens bij sommige openwater zwemwedstrijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje F1 meets Sail, publiek op boten of zo?
toch maar liever Assen ook al zou het voor mij super dichtbij zijn in Amsterdamquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar tribunes op pontons is al niets nieuws, word in Monaco en Singapore ook gedaan. Tevens bij sommige openwater zwemwedstrijden.
Grootste euvel is eigenlijk het stabiel maken van de pontons waarop geraced word. Verankering aan elkaar en palen in de bodem?! Lijkt me lullig als je in snelle ronde zit en circuit deint wat en je knalt zo de muur of hekken in
wist ik niet, dan zouden ze wel gek zijn om ja te zeggen, maar goed hangt uiteraard ook van de voorwaarden af.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:35 schreef CrashO het volgende:
Wat iedereen trouwens ook vergeet is dat Spa een veto heeft over een Nederlandse grand prix.. (bedankt bernie). Als die faalwalen nee blijven zeggen (recent gaven ze nog aan tegen te zijn) dan gaat er gewoon niks gebeuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |