abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 17:20:28 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174305096
Dit is een verzameltopic voor leuke / grappige / stoere reis-anecdotes. TS begint :)

Anno 1993, mijn interrail vakantie naar (o.a) Corfu. Ik reisde samen met een studievriend en op een camping hadden we 4 meisjes ontmoet. Met hun gingen we dus het eiland rond scooteren.

Ik had nog nooit op een scooter of brommer gezeten maar die vriend van mij was een stoere boy met een motor dus die zou zeker niet vallen. Dus we huurden 3 scooters. 2 meisjes op één scooter, ik op één scooter met meisje achterop en die maat van mij ook met één meisje achterop.

Binnen de eerste paar honderd meter (in Corfu stad) knalden die twee meisjes al gelijk tegen een auto :'), Spiegel van die auto was eraf dus dat werd dokken. En zijzelf flink opengeschaafd. Maar het waren geen trutjes dus verband erop en een half uurtje later gingen we weer verder ^O^

Noorden van Corfu was mooi met slingerweggetjes door de bergen. Die vriend van mij reed thuis motor dus die ging lekker hangen in de bochten en zich uitsloven voor dat meisje achterop. Alleen heeft zo'n scooter voetsteuntjes die dan de grond raken dus zij maakten een mooie schuiver over het asfalt. Beiden flink opengeschaafd. Dat wijf dat achterop zat hartstikke kwaad natuurlijk op die vriend van mij. _O-

Toen ben ik met dat andere meisje terug naar een dorpje gescheurd om verband en pleisters voor ze te kopen en de rest ging wachten op een terrasje. Maar toen we daar terugkwamen werden we van het terras afgetrapt want de terrashouder vond het maar een kutgezicht al die bloedende mensen op zijn terras want dat jaagde klanten weg _O-

Balans van een dagje scooteren:
- Autospiegel kapot
- 2 van de 3 scooters beschadigd
- 4 van de 6 scooteraars gewond
- Griekse caféhouder haat ons vanwege het "wegjagen" van de gasten met onze bloederige wonden

:')

Even gecrosspost uit een ander topic toen ik me realiseerde dat een verzameltopic met stoere vakantie anecdotes wel TRV potentieel heeft
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174306286
Goed verhaal
pi_174306703
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:51 schreef Leonos het volgende:
Goed verhaal
En dit is dan moderator. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_174306788
Het belangrijkste bij fok is natuurlijk of jullie nog sex gehad hebben met die meiden. :D
pi_174313232
Fietsend door Nieuw -Zeeland kwam ik door uitgestorven bos/jungle. Ik kwam in een plaatsje terecht wat vroeger een groot bosbouw gebied was. Dat was alleen verleden tijd en het plaatsje was veranderd in een half spookdorp. En Maori vol tattoos sprak me aan bij de bibliotheek en bood me een douche en lunch aan. Na een tijdje besloot ik maar mee te gaan, ik had het vrij koud en had honger. Bij hem thuis bleek het een soort van oud bendelid te zijn. Nu de bosbouw verleden tijd was moesten inwoners op een andere manier geld verdienen. Tegenwoordig hadden behoorlijk wat mensen hun eigen wietplantage in de bossen. De Maori gast liep naar zijn stuk bos en na 20 minuten kwam hij terug met een zakje vol wiet. Daar hebben we toen samen joints van gerookt en ben ik na een paar uren stoned weer verder gefietst :7
pi_174314281
Mijn eerste ervaring met corruptie en agenten waar je voor in je broek schijt :P

Locatie Mozambique hoofdstad Maputo.

Hier werden ik en een vriendin bij een verkeerscontrole gestopt door een verkeersagent. Dit was bij het voetbalstadion van de stad en we hadden al wel iets over de plek gelezen. Deze controle had geen goede reputatie. Helaas was het de enige weg die we konden nemen om naar de kust te gaan.

Dus wij stoppen. Vriendin achter het stuur en ik op de bijrijdersstoel. De agent vraagt om ons internationaal rijbewijs. Die wij helaas in Zuid Afrika waren vergeten. Geen nood denken wij want op het normale rijbewijs staat het vertaald en hij sprak een aardig woordje Engels....

Wij geven aan dat we het niet hebben en de agent zegt dat het geen probleem is. Of wij onze excuses willen aanbieden. Dus wij gaven aan het dat het ons zo spijt dat we dat ding niet hebben. De agent vroeg het nog een keer... Dus wederom zeiden we weer dat het ons speet.
Dit nog 5 keer zo door. Ondertussen werd de agent bozer en keek geirriteerd om zich heen... Wij ook bozer omdat we al 5 keer onze excuses hadden aangeboden :') Ondertussen bleef die dreigen dat we naar het bureau zouden worden gebracht en voorlopig niet weg mochten ;(

Hij wenkte naar een collega en die kwam wat dichter bij de auto staan. De man had zo'n groot automatisch wapen om zijn nek... En bleef boos naar ons kijken... Naief als dat we waren gingen we in discussie met de agent waarom we ons zo vaak moesten herhalen...

En toen zei die geld :( Dus wij onze portemonnee pakken en met ons domme hoofd het in zijn zicht geopend. Hij wilde alles. Denk pp 180 euro. Terwijl wij protesteerde kwam zijn collega met wapen nog dichterbij.

Nja eindstand; we scheten 7 kleuren in onze broek en hebben uiteindelijk ieder 150 euro gegeven omdat hij ons die 30 euro voor onderdak nog wel gunde. O+
HIj heeft onze vriendelijk bedankt en wensde ons een goede reis :')

Op de terugweg het zelfde verhaal alleen toen hadden we ons geld verstopt en een klein beetje in onze portemonnees gelaten 8-)

Voor de rest geweldig land.
  FOK!fotograaf maandag 9 oktober 2017 @ 22:29:39 #7
73911 ultra_ivo
pi_174314766
Uit m'n oude Kalmoekië en Kaukasus verslag hier op Fok:

De volgende dag reed ik de serie dorpen uit op weg naar de Gumbashi pas. Niet
ver na het laatste dorp werd ik naar de kant gewenkt door twee mannen. Niet
veel later werd ik door hen bedreigd en vroegen ze 2000 roebel van me. Ik had
niet veel zin dat te betalen. Langzaam probeerde ik me steeds meer in het zicht
van de weg te werken, langzaam haalde ik roebelbiljetten van kleine waardes
naar voren. Het duurde nog geen 10 minuten voordat er een auto aankwam. De twee
mannen wilden me verder van de weg trekken. Maar op dit moment had ik gewacht,
ik rukte me los en rende de weg op. De auto was al weg, maar de paniek sloeg
toe bij de twee man. Ik deed alsof ik de politie belde (geen ontvangst daar).
Een 100 meter verder zag ik een ruiter. Ik liep naar hem toe en legde hem in
m'n steenkolenrussisch uit wat er aan de hand was. Terwijl ik nog aan het
uitleggen was zag ik de twee mannen vanuit de struiken komen en wegrennen. De
ruiter ging er direct met z'n hond achterna. Met een enorme schrik in de benen
renden ze hard weg. M'n fiets vond ik onbeschadigd terug, ook van m'n bagage
was niks gestolen. Ik bedankte de ruiter uitvoerig en reed weer verder de pas
op.
pi_174331137
Ik liep door een checkpoint/afzetting dat ik niet als zodanig had herkend. Toen richtten de aanwezigen hun wapens op mij en begonnen te schreeuwen. Toen heb ik maar snel een paar passen achteruit gezet.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:44:02 #9
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_174336491
Samen met een vriendinnetje was ik aan het backpacken in Zuid-Amerika. In Chili kwamen we een jongen tegen die zei dat hij een trektocht ging doen door Huerquehue national park. Twee dagen, 1 overnachting en dan zou je uitkomen bij hotsprings en een bushalte om terug te kunnen.

Altijd in voor avontuur gingen we mee. Tijdens de eerste dag lopen heeft het non-stop geregend. De overnachting was midden in het bos, nog altijd regen en het werd vroeg donker. De volgende ochtend zei de jongen dat de hotsprings toch nog heel ver lopen waren en bleek ook dat er geen bus terug ging. Mijn vriendin en ik besloten daarom terug te gaan naar het beginpunt. De jongen ging door.

Door de regen en doordat we de laatste uren in het donker hadden gelopen, herkenden we niks meer. We hebben 5 uur lang rondjes gelopen boven op een berg, zonder eten, zonder drinken, zonder tent. Ik had alleen nog één kauwgommetje. Per uur werd de paniek groter. Uiteindelijk kwamen we -thank god- zes Israëliërs tegen die gingen kamperen op onze kampeerplek van de avond ervoor. Ze zagen onze paniek en vroegen of we wilden aansluiten en mee-eten. Jippie!

Lang verhaal kort: uiteindelijk met de Israëliërs de volgende dag toch bij de hotsprings uitgekomen, waar we ook de andere jongen weer vonden haha. Geslapen in een schuur en gelift tot de eerste bushalte. Dit was mijn laatste trektocht ooit zonder gids.

Achteraf: superdom, had heel anders kunnen aflopen. Maar ja, ik was jong.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')