abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_174300398
Het ging zaterdagmiddag goed mis op het Arnhemse sportpark Rijkerswoerd bij het duel tussen ESA 10 en Elsweide 2. Twee supporters, vermoedelijk van de thuisploeg, kwamen onverwachts het veld in en hebben er volgens woordvoerders van beide clubs 'flink op los geslagen'.

esa-rijkerswoerd.jpg

Wat de aanleiding was, is onbekend. Toen de politie eergisteren op sportcentrum Rijkerswoerd arriveerde, waren de daders al gevlogen.

Er zou een paraplu als 'wapen' zijn gebruikt. Spelers van het bezoekende Elsweide uit Anhem-Noord zouden ernstig zijn bedreigd. Vier spelers hebben op het sportpark aangifte gedaan bij de politie.

Mesut Tasci, voorzitter van Elsweide, is geschrokken nadat hij met trainer en spelers heeft gesproken. De preses was bij het duel aanwezig, maar vertrok voordat alle tumult losbarstte.

,,Er was helemaal niets aan de hand tussen de spelers. Er was geen enkele aanleiding voor dit alles.’’ De verhalen die Tasci inmiddels hoorde en foto’s die hij onder ogen kreeg, zijn schokkend. Hij wil de foto's vooralsnog niet laten zien.

Neersteken
,,Twee man zijn uit het niets het veld opgekomen. Daarbij is flink geslagen. Ook met een paraplu. Ik heb foto’s gezien van spelers met bloedende wonden in het gezicht, op het hoofd, de buik en de rug. Bovendien zijn er ernstige bedreigingen geuit. Een van de mannen dreigde spelers neer te steken. De paniek was dan ook groot toen hij naar zijn binnenzak greep."

Zover kwam het niet, maar spelers en staf van Elsweide maakten angstige momenten door. Spelers van ESA hielpen om hun tegenstander te ontzetten. In het tumult wisten de daders het sportpark te ontvluchten. Op verzoek van de spelers van Elsweide werd door ESA de politie gewaarschuwd. Vier spelers deden nog op het sportpark aangifte. Tasci gaat maandag in gesprek met de trainer en spelers van zijn club. ,,Dat moet nog meer duidelijkheid opleveren. We gaan contact opnemen met ESA en we zullen de zaak ook bij de KNVB melden. Spelers voelden zich ernstig bedreigd.’’

Een dader
Voorzitter Danny Oudsen van ESA zit zwaar in zijn maag met de gebeurtenissen. ,,Het is onvoorstelbaar. Wij zijn verantwoordelijk voor wat er op ons sportpark gebeurt en zijn hier helemaal niet blij mee.’’

Oudsen spreekt slechts over n dader, maar heeft geen idee wie het is. ,,Spelers zeggen hem niet te kennen. Wij hebben nog gezocht op het sportpark, maar niemand gevonden.’’ Oudsen hoopt namen te achterhalen. ,,Uiteraard gaan we dit uitzoeken. Als we weten om wie het gaat volgt er zeker een sportparkverbod.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)allers-aan~a04feec6/

:R :X

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Spellchecker maandag 9 oktober 2017 @ 14:25:14 #2
197773 crew  maily
Hoera het is vandaag!!
pi_174300679
Niemand dit gefilmd?
**hare scherpigheid*binge-checker** Een rolstoelbus voor Lenthe ...
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:46:07 #3
188813 de_boswachter
Boegbeeld / Fenomeen / Viesdik
pi_174301108
Ik denk dat ze Jan en Willem heten.
Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
pi_174301245
Wat een randdebielen leven er toch op deze wereld
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:55:05 #5
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174301322
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:46 schreef de_boswachter het volgende:
Ik denk dat ze Jan en Willem heten.
Ik gok op een verwarde man, zonder verdere bijbedoelingen .......................
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:01:31 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174301477
quote:
9s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:51 schreef HPLC het volgende:
Wat een randdebielen leven er toch op deze wereld
Beetje op je vrije zondag achter een bal aan huppelen. :').
And so is the past
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:53:31 #7
319243 Caland
#NoJanCeesNoParty#JCVBLMOD2017
pi_174302714
Alsof niemand weet wie die mannen waren :`)

Mooi staaltje je eigen straatje schoonvegen weer
Op maandag 13 februari 2017 12:32 schreef onlogisch het volgende:
Een mening van een modje neem ik in deze totaal niet serieus.
pi_174302728
Debielen :r
Zonder wrijving geen glans
pi_174303037
Koerden
  maandag 9 oktober 2017 @ 16:25:24 #10
225540 Pugg
Friends forever
pi_174303403
Henk en Ingrid types. :r
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties