abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174300260
Beste mensen, ik zou heel graag jullie mening willen weten.
Momenteel bezig met het bouwen van een woning, op de begane grond en 1e verdieping wordt standaard vloerverwarming gelegd.
Nou twijfelen wat te doen met de zolder. We willen hier 2 kamers van maken, onze eigen slaapkamer en een kantoor/relax ruimte.
Ik ben bang dit nooit aan te hebben, ik wil namelijk geen warme slaapkamer en het huis is gebaseerd op 0.4 norm, dus zeer goed geïsoleerd.
Er zit standaard 1 radiator op zolder. We hebben de prijs opgevraagd voor de gehele zolder met vloerverwarming. Dit zou 960 euro excl btw moeten kosten. Is dit een reëel prijs? Is ongeveer 40 m2.

Alvast bedankt! Gr. Kim
pi_174300577
Wij hebben bij onze nieuwbouwwoning bewust alleen op de begane grond vloerverwarming. Andere verdiepingen waren ook een optie maar dat hebben niet gedaan. Juist omdat het al goed geisoleerd is en omdat we nu ook al niet stoken in de slaapkamers.
De zolder hebben we door de bouwers in twee kamers laten verdelen en in elke kamer zit een radiator. Omdat het nieuwbouw is moeten die radiatoren ook in staat zijn om die ruimte goed te verwarmen als het nodig is maar ik ga er vanuit dat ze zelden tot nooit aan zullen staan door de goeie isolatie en het gebruik.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174300682
ik heb overal vloerverwarming liggen, nergens radiatoren aan de muur. heerlijk.
En in de slaapkamers staat de toevoer minder open dan in de woonkamer en badkamer.
pi_174300723
Warmte trekt ook naar boven. Echt koud wordt zo''n vloer nooit en echt warm met de huidige isolatienormen ook niet.
.
pi_174301057
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:02 schreef Kim103 het volgende:
We hebben de prijs opgevraagd voor de gehele zolder met vloerverwarming. Dit zou 960 euro excl btw moeten kosten. Is dit een reëel prijs? Is ongeveer 40 m2.

Alvast bedankt! Gr. Kim
Koopje. Doen! Vloerverwarming is ideaal als het gaat om een toekomstige warmtepomp; dan heb je het maar liggen. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174304376
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ik twijfel nu toch om in het kantoor gedeelte toch de radiator aan te houden (die zit er standaard in). En dan in de slaapkamer niks.
Die huizen zijn zo goed geïsoleerd, warme lucht stijgt dus ik vermoed hem nooit aan te hebben.
pi_174305226
Voor dat geld geen seconde twijfelen.
Laat die handjes wapperen!
pi_174306786
Misschien is zoneregeling een goed idee in jouw situatie.
pi_174309858
Klinkt als een goede prijs.

Het klopt dat warmte stijgt. Tenzij je de luchtstroom tegenhoudt door bijvoorbeeld een gesloten trappenhuis. Dan wordt het uiteindelijk ook op een goed geïsoleerde zolder best fris in de winter.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 20:26:18 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174310652
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Koopje. Doen! Vloerverwarming is ideaal als het gaat om een toekomstige warmtepomp; dan heb je het maar liggen. Beter mee verlegen dan om verlegen.
Precies dat ! De investering is het zeker wel waard.
En die is best gering :)
pi_174315385
Dezelfde situatie hier maar de prijs voor vloerverwarming op 1ste en 2de verdieping was dermate hoog dat we het niet doen. Er komen radiatoren op de slaapkamers en op de werkkamer, met een aparte thermostaat. Ons oude huis was zo'n 15 jaar oud en daar stond in de winter alleen op de werkkamer de verwarming aan. Bovendien niet constant, dus ik wil daar snel kunnen verwarmen wat niet gaat met vloerverwarming. Slaapkamers nooit dus voor ons was het de investering niet waard.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_174323845
Qua kosten zou ik zeggen doen, is bijzonder goedkoop.
Maar, je gaat dan inderdaad wel de hele boven verdieping verwarmen, en afhankelijk van waar de pomp komt, zou ik me daar aan kunnen storen, dan constante gezoem zou je vanuit bed nog wel eens kunnen horen.
pi_174326368
Ik heb het opgevraagd en we kunnen dus op de kamers afzonderlijk van elkaar regelen. :)
Dus we gaan het dan ook doen. Dank jullie voor de antwoorden!
pi_174326995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 15:42 schreef Kim103 het volgende:
Ik heb het opgevraagd en we kunnen dus op de kamers afzonderlijk van elkaar regelen. :)
Dus we gaan het dan ook doen. Dank jullie voor de antwoorden!
blijft wel het nadeel dat je niet snel kan opwarmen en dus in de praktijk de werkkamer altijd gaat verwarmen in de winter (of juist niet, maar dan is het die investering weer niet waard).
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')