abonnement Unibet Coolblue
pi_174300238
Mijn vraag

Dag mensen,

een aantal dagen geleden kocht ik 2ehands een Logitech g910. Normaal ben ik niet zo van het 2e hands, maar de prijs nieuw lag veel hoger dan de 2e handse prijs. Prima.

Na het toetsenbord gecheckt te hebben of alles werkte, (wat het prima doet) wou ik er even op gamen.
Het probleem is dat er echt 'tokkie' geuren kwamen uit het toetsenbord. De typische shag en alcohol combi. Ranzig dus.



Mijn plan, het hele ding grondig schoonmaken. Zelf vind ik dit ook nog wel leuk om te doen dus daar ging ik:







Het schoonmaken van de toetsen deed ik door ze los te halen van het toetsenbord en erna in een emmer met heet water te laten weken in combi met Dettol (alcohol).

De volgende dag was alles brandschoon en geen geur meer te bekennen.

Na het toetsenbord weer in elkaar te zetten, en te gamen merk ik nu dat de WSAD toetsen erg vettig zijn tijdens het gamen. Kan dit komen door de schoonmaak? Is er een manier om dit op te lossen?

Ik zag op de site van Logitech dat je losse toetstjes kan bestellen voor 25 euro maar dan kon ik net zo goed een nieuwe kopen. Is dit een bekend 'logitech toetsenbord' probleem, of heb ik er nu een beschermingslaag vanaf gehaald?

Bedankt!
Think b4 you act
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:25:57 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_174300688
(te) Warm water maakt deze relatief goedkope plastics stuk, net als agressieve schoonmaakmiddelen ...

Nieuwe set knoppen kopen, of kijken of het probleem weggaat na langere tijd opdrogen.
Dum de dum
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:15:17 #3
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_174306906
Makkelijke manier: WASD-knoppen verwisselen met knoppen die je amper gebruikt.
Minder makkelijke manier: de knoppen ontvetten en een laagje blanke lak geven.

Ik ken dit specifieke toetsenbord niet, maar er zal wel zo’n soft touch laagje overheen zitten. Die slijt na een tijdje, zeker op de wasd-toetsen bij een gamer.
pi_174451741
Heb een nieuw setje besteld via Logitech :) en erop geklikt. Als nieuw nu!
Think b4 you act
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')