neuwp, olieringetje tussen het blok en het spruitstuk. Olie liep dus de koppeling in die ook meteen de kliko in kon.quote:Op woensdag 29 november 2017 16:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Damn, dat is niet mis! Krukaskeerring ofzo? Toch is het wel pijnlijk, vooral als 'ie net een beurtje heeft gehad die al niet mals was (in aug, 10k terug, 1650 euro)
Pfff dat is echt een flinke operatie zeg! Maar wel beter dat ze er achter zijn gekomen. Zou je over paar 1000km weer zitten met een gebraden koppeling.. Ook een keer aan de beurt geweest met koppeling en tweemassavliegwiel van mijn toenmalige A4 1.9 TDI quattro. Dat was ook al een dure grapquote:Op woensdag 29 november 2017 16:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
neuwp, olieringetje tussen het blok en het spruitstuk. Olie liep dus de koppeling in die ook meteen de kliko in kon.
Ik dacht dat ik de koppeling had gesmoked na het chippen, dat was ook de opdracht; koppeling/drukgroep en lager vervangen.. Klopte ook wel een beetje, alleen net effe anders als ik had verwacht; olie liep zo het huis in, dus hele koppeling was zeiknat van de olie. Bovenkant blok strippen, föhn eraf, complete brandstofsysteem eraf, spruitstuk eraf.. Meteen een stelmotortje mee laten vervangen en er kwamen uiteraard nog wat issues bij, duhhuh.
Eigk zou hij nu dus weer aan de klapjap en op de bank moeten
was niet echt te missen zeg maarquote:Op woensdag 29 november 2017 16:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pfff dat is echt een flinke operatie zeg! Maar wel beter dat ze er achter zijn gekomen. Zou je over paar 1000km weer zitten met een gebraden koppeling.. Ook een keer aan de beurt geweest met koppeling en tweemassavliegwiel van mijn toenmalige A4 1.9 TDI quattro. Dat was ook al een dure grap
Maar hey, het is wel een leuke hobby hoor!
nieuwerwetse auto's gebruiken vaak akelig dure olie helaas idd.. Ouderwetse olie was al duur, maar synthetische high grade is soms echt belachelijk duur.. Alsof je Chateau Briand in je motor gooit zodat hij er even op niveau mee kan gorgelen de volgende 25k km (als je mazzel hebt).quote:Op woensdag 29 november 2017 16:57 schreef Hojdhopper het volgende:
Net mijn E87 naar de dealer gebracht voor een service check (eerste sinds aankoop). Eigenlijk alles prima, maar stond wel even te kijken dat olie verversen 200 euro kost.
Niet echt neequote:Op woensdag 29 november 2017 17:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
was niet echt te missen zeg maar
[ afbeelding ]
9 liter? Da's volgens mij nog meer dan er in mijn 4 liter V8 gaatquote:Op woensdag 29 november 2017 17:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nieuwerwetse auto's gebruiken vaak akelig dure olie helaas idd.. Ouderwetse olie was al duur, maar synthetische high grade is soms echt belachelijk duur.. Alsof je Chateau Briand in je motor gooit zodat hij er even op niveau mee kan gorgelen de volgende 25k km (als je mazzel hebt).
Ik betaal voor mijn olie 8 eur per liter geloof ik als ik een beetje shop, en ik heb 9 liter nodig, plus 2 luchtfilters, een interieurfilter, oliefilter, brandstoffilter.. Gaat heel hard in je knip
En das een standaard oliebeurtje
Verversen hier 11 liter.quote:Op woensdag 29 november 2017 17:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet echt nee
[..]
9 liter? Da's volgens mij nog meer dan er in mijn 4 liter V8 gaat
Zo, wist niet dat bij nieuwere motoren ook meteen meer olie er in zat. 13 liter zeg, pfff! Wat ik zo gauw online kan vinden is dat er 7,5 liter in mijne gaat.quote:Op woensdag 29 november 2017 18:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verversen hier 11 liter.
Zit 13 liter in het hele ding.
Geen BMWquote:Op woensdag 29 november 2017 19:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zo, wist niet dat bij nieuwere motoren ook meteen meer olie er in zat. 13 liter zeg, pfff! Wat ik zo gauw online kan vinden is dat er 7,5 liter in mijne gaat.
Ooooh da's ook een oudje! Maar wel een lekkerreeeeee. Lekker vol blokje dusquote:
Versnellingsbak heeft zelfs een externe oliekoeler. Blok heeft 2 oliekoelers. Eéntje in rechtervoorspatbord. Daar kan je voelen of je een beetje hebt doorgetrapt.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ooooh da's ook een oudje! Maar wel een lekkerreeeeee. Lekker vol blokje dus
Ah vandaar ook zoveel liter! Dat is dus motor en bak? Want mijn automaatje heeft ook wel wat vloeistof 😄quote:Op woensdag 29 november 2017 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Versnellingsbak heeft zelfs een externe oliekoeler. Blok heeft 2 oliekoelers. Eéntje in rechtervoorspatbord. Daar kan je voelen of je een beetje hebt doorgetrapt.
11 liter verversen is alleen motorolie.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah vandaar ook zoveel liter! Dat is dus motor en bak? Want mijn automaatje heeft ook wel wat vloeistof 😄
Niet echt in het blok zelf, letterlijk.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Sjees, gaat echt veel dus in zo een boxer. Had ik niet verwacht!
Lokale dealer benaderen over de Value Service. Het hoeft echt niet zo duur, maar bij een dealer is alles duurder dan een beunhaas. Dat is natuurlijk vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 29 november 2017 16:57 schreef Hojdhopper het volgende:
Net mijn E87 naar de dealer gebracht voor een service check (eerste sinds aankoop). Eigenlijk alles prima, maar stond wel even te kijken dat olie verversen 200 euro kost.
Ik zocht tevergeefs op zijn kanaal naar een video met lopende motor. Wat een beest! Subaru 6-pitters, lekker 😎quote:Op woensdag 29 november 2017 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet echt in het blok zelf, letterlijk.
Dry sump.
Ben een echte Reihe-6 fan, maar zou bijna mijn eigen 917 gaan bouwen, om de 12 cil. boxer.
Ja dat is logisch, maar wilde hem voor deze eerste service beurt na aankoop (afgelopen mei) eens naar de dealer brengen. Maar aan de andere kant, je krijgt dan wel een gratis software update en wat andere kleine dingetjes, een taxi naar huis en eentje die je weer ophaalt, en wel echt persoonlijke service.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:02 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Lokale dealer benaderen over de Value Service. Het hoeft echt niet zo duur, maar bij een dealer is alles duurder dan een beunhaas. Dat is natuurlijk vanzelfsprekend.
http://www.debeier.nl/bmw/pagina/service/bmwvalueservice
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |