Deze auto doet me altijd denken aan Patrickquote:Op zondag 7 januari 2018 17:50 schreef pvdplanet het volgende:
Morgen een flink stuk rijden om wellicht onze 3e zescilinder BMW aan te schaffen (in plaats van de MX-5)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een fantastisch ontwerp
Haha wat een flapdrol. Het viel me overigens wel mee, vooral hard op de snelweg rijden (kan iedereen). Die ‘drift’ laat al zien dat ‘ie minder goed kan rijden dan dat ‘ie denkt.quote:Op maandag 8 januari 2018 23:03 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Deze auto doet me altijd denken aan Patrick
Al had hij wel een ///M
Wauw die Z4 lijkt wel nieuw! Erg mooi zeg. Zou de 4 net zo iconisch worden als de Z3 coupe? Die Z3 stijgen enorm in waarde.quote:Op maandag 8 januari 2018 20:50 schreef pvdplanet het volgende:
De Z3 was fantastisch rauw en liefde op het eerste gezicht, maar de staat van deze Z4 was dusdanig goed dat het verstand gewonnen heeft van de emotie! Perfect uitgeruste auto, retestrak sturend en wel dagelijks te gebruiken. Werkelijk net zo mooi als op de foto's!
http://gijsjansenauto.com/z4lci/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lastig vind ik dat. Je wilt inderdaad een mooie auto maar je weet als je met zo een kmstand (die 40k bijv.) gaat rijden hij heel snel in waarde daalt. Je betaalt op dat moment voor die lage kmstand. Had dat ook beetje met mijn 540i, die had 216k gereden wat voor zo een oude auto en fijne uitvoering al redelijk laag is (niet heel laag nee, maar je komt ze vaker boven de 300.000km tegen). Maar gebruik 'm gewoon als daily en inmiddels heeft 'ie 260.000km, toch alweer een sloot meer.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:43 schreef pvdplanet het volgende:
Er stond een perfecte zwarte Z3 cabrio met slechts 40000km op de teller. Zonde om daar mee te rijden.
Vraagprijs 19995 dacht ik.
De Z4 cabrio verliest weinig waarde mits minder dan 100000 km
Ja zoooo snel gaat het ook weer niet. Zeker als je 'm voor erbij hebt. In ieder geval een mooie wagen! Heerlijke 6-pitter er in, wat wil je nog meer?quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:59 schreef pvdplanet het volgende:
Voor ons zijn auto's meer als een vervoermiddel en blijven ze lang in bezit. De herverkoopwaarde is dan niet zo belangrijk. Maar mocht het toch zo ver komen dan is het geen waardeloos ding.
Ik heb de MX-5 voor een prikkie weggedaan (6 jaar in bezit) in de wetenschap dat het een bekende is met een garage die goed voor de auto zal zorgen. Hij heeft ook een E30 316i uit 1990 trouwens...
Ik gebruik het vaak op de andere manier, ik snap ook nooit zo goed die zorgen bij hoge km stand. een 20 jaar oude wagen met 40k op de teller krijgt ook kwaaltjes door het stilstaan.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 12:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lastig vind ik dat. Je wilt inderdaad een mooie auto maar je weet als je met zo een kmstand (die 40k bijv.) gaat rijden hij heel snel in waarde daalt. Je betaalt op dat moment voor die lage kmstand. Had dat ook beetje met mijn 540i, die had 216k gereden wat voor zo een oude auto en fijne uitvoering al redelijk laag is (niet heel laag nee, maar je komt ze vaker boven de 300.000km tegen). Maar gebruik 'm gewoon als daily en inmiddels heeft 'ie 260.000km, toch alweer een sloot meer.
Zo bedoel ik het ook niet hoor, heb het puur over de waarde. Een oudere auto met een (extreem) lage kilometerstand is uniek en dus vaak een stuk duurder dan eentje met 2 ton er op. Ik heb nog een Audi met 450.000km er op, ook een Volvo gehad met 610.000km, dus daar ben ik niet zo bang voorquote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:27 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik gebruik het vaak op de andere manier, ik snap ook nooit zo goed die zorgen bij hoge km stand. een 20 jaar oude wagen met 40k op de teller krijgt ook kwaaltjes door het stilstaan.
2 jaar geleden nog een F11 gekocht met 2,5 ton op de teller voor een belachelijk laag bedrag (iets van 13K) Inmiddels 300K erop, en ik zou hem ondertussen zeker voor 12K kwijt kunnen en geen enkel probleem gehad. Dat is slechts 500 euro afschrijving per jaar
Bij "klassiekers", zoals bv. een Z3CP, is de km. stand, van veel meer belang dan bij een "niet-klassieker".quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet hoor, heb het puur over de waarde. Een oudere auto met een (extreem) lage kilometerstand is uniek en dus vaak een stuk duurder dan eentje met 2 ton er op. Ik heb nog een Audi met 450.000km er op, ook een Volvo gehad met 610.000km, dus daar ben ik niet zo bang voor
Helemaal waar inderdaad. Maar zelfs als het een simpele Astra uit de jaren '90 zou zijn met een extreem lage kilometerstand is het wat de gek er voor geeft.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bij "klassiekers", zoals bv. een Z3CP, is de km. stand, van veel meer belang dan bij een "niet-klassieker".
Geef mij maar zo'n teller die bij 99999 weer op nul springt.
Recent nog G-Klasse bekeken. 1987.
67000
167000
267000
367000
467000
567000
Kan allemaal.
Enige wat je zeker weet, is dat ie niet is teruggedraaid.
Geef mij maar een Kadett City met zo'n 2.3!? Ascona blokkie er in.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Helemaal waar inderdaad. Maar zelfs als het een simpele Astra uit de jaren '90 zou zijn met een extreem lage kilometerstand is het wat de gek er voor geeft.
...
Haha da's beter dan een Astra ja!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geef mij maar een Kadett City met zo'n 2.3!? Ascona blokkie er in.
Bedacht nog dat een Vauxhall Chevette nog toffer was.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 13:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha da's beter dan een Astra ja!
Mooi, manquote:Op zaterdag 13 januari 2018 21:33 schreef pvdplanet het volgende:
Wat een auto! Nooit gedacht ooit 3 iconische BMW's te kunnen bezitten
...
Mijn compagnon heeft een XC90 Hybride, 2jaar oud. ¤110K. Ding heeft net 4 weken bij de dealer gestaan, niet voor het eerst. Kennelijk moeilijk die hybridetechniek als je geen Prius bent.quote:Op donderdag 18 januari 2018 09:54 schreef StretchingKoala het volgende:
hmm, kreeg dinsdag foutmelding tijdens het tijden van tekort aan koelvloeistof.
Maar direct full electric gezet en naar de garage gereden, ze konden niets vinden en denken aan een software fout.
Vandaag gaan ze de zoveelste update doen.....merk dat na iedere update de accucapaciteit verder afneemt. Ik weet dat je geen wonderen mag verwachten maar 40% afname na 2 jaar vind ik niet acceptabel en is ook in mijn dossier vastgelegd.
Benieuwd wat BMW nederland zal zeggen (waarschijnlijk niets want het is winter bla bla bla bla)
Heb nu een 320d mee...je merkt toch wel dat die een stuk lichter is dan de 330E
Wellicht idd.....het rijdt overigens nog steeds echt prima. Maar ik ben denk ik 1 van de weinigen die de auto niet puur enkel voor de bijtelling gekocht heeft. Mijn woon werk is 12km, ik kon dus 100% electrisch op en neer met kantoordagen.quote:Op donderdag 18 januari 2018 09:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn compagnon heeft een XC90 Hybride, 2jaar oud. ¤110K. Ding heeft net 4 weken bij de dealer gestaan, niet voor het werkt. Kennelijk moeilijk die hybridetechniek als je geen Prius bent.
Hmm niet hetgeen je wil lezen als je op je eigen 330e zit te wachten... In juni komt de mijne.quote:Op donderdag 18 januari 2018 09:54 schreef StretchingKoala het volgende:
hmm, kreeg dinsdag foutmelding tijdens het tijden van tekort aan koelvloeistof.
Maar direct full electric gezet en naar de garage gereden, ze konden niets vinden en denken aan een software fout.
Vandaag gaan ze de zoveelste update doen.....merk dat na iedere update de accucapaciteit verder afneemt. Ik weet dat je geen wonderen mag verwachten maar 40% afname na 2 jaar vind ik niet acceptabel en is ook in mijn dossier vastgelegd.
Benieuwd wat BMW nederland zal zeggen (waarschijnlijk niets want het is winter bla bla bla bla)
Heb nu een 320d mee...je merkt toch wel dat die een stuk lichter is dan de 330E
Ow ja...rijdt echt super. Je merkt wel iets van het gewicht in de bochten ten opzichte van de benzine/diesels, maar de combo hybrid + benzine turbo is wel erg vermakelijk. Al is de auto ook erg aantrekkelijk om rustig mee te rijden, daar nodigt die ook echt toe uit.quote:Op donderdag 18 januari 2018 10:22 schreef afterburner het volgende:
[..]
Hmm niet hetgeen je wil lezen als je op je eigen 330e zit te wachten... In juni komt de mijne.
Bevalt de auto verder wel?
Ik word "gedwongen" om hybride te gaan rijden. Ik rij nu een Clio RS (heb altijd Renault gereden), maar ben dat ding echt meer dan zat, hoop gezeur en ellende met de auto gehad.quote:Op donderdag 18 januari 2018 10:29 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Ow ja...rijdt echt super. Je merkt wel iets van het gewicht in de bochten ten opzichte van de benzine/diesels, maar de combo hybrid + benzine turbo is wel erg vermakelijk. Al is de auto ook erg aantrekkelijk om rustig mee te rijden, daar nodigt die ook echt toe uit.
Ik mis wel wat bagage ruimte nu er is een kleine is bijgekomen, dus blij dat ik mijn oude touring naar prive gehaald heb want kind + hond met 330E is niet de beste optie, hehe.
Let wel op met de turbo en warm rijden want het is ook zo aantrekkelijk om het gas in te peuten als je de snelweg opdraait en wegschiet als een pijl...maar dan is je blok nog compleet koud. Ik lease niet dus let daar wel goed op.
Vorige week naar Frankfurt geweest en stukje lopen sparren met 2 andere 3 series...dat was erg vermakelijk. Winterbanden komen overigens grip te kort als je te snel veel gas geeft dan spint ie door. Zomerbanden rijden veel fijner, dat verschil is veel groter ten opzichte van mijn vorige bmw's.
Heb de mijne in Nederland achteraf laten bekleden en in combo met glazen dak maakt het na bijna 2 jaar nog steeds dat ik dagelijks met veel plezier instap. (en ook beter voor de bijtelling)
Weet je zeker dat eco minder pk is? Bij benzine/diesel is eco alleen minder gasresponse, zelfde pk en 0-100 sprint.quote:Op donderdag 18 januari 2018 11:01 schreef StretchingKoala het volgende:
Gewoon je rechtervoet rustig houden :-) en niet teveel toeren maken dan is er niets aan de hand.
Anders de eco stand aanzetten, dan heb je minder PK en maak je minder toeren.
Kreeg dat verhaal ook te horen dat het tegenwoordig minder kwaad kan maar geloof daar niets van.
Gewicht merk je toch weinig van gezien je geen dagelijks vergelijkingsmateriaal hebt. Auto stuurt nog steeds als een echte BMW alleen bij echt bochtig merk je het gewicht wel. Tevens ook bij het remmen, maar dat valt allemaal reuze mee hoor.
Al met al krijg voor de een relatief lage prijs een full options auto met een bak PK's waarmee je heerlijk rustig boodschappen kan doen en altijd de beste plekjes hebt in de parkeergarage :-)
Misschien zijn ze intussen ook wel duurder geworden. Pond is ook aardig gezakt tov. een paar jaar geleden. Van wanneer is die uitzending?quote:Op zondag 18 februari 2018 17:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
op Discover Channel was de Wheeler Dealers aflevering over de E39 M5. Mike koopt even een M5 uit 2000 voor 4000 pond. eenmaal aan het einde verkoopt 'ie 'm voor 6500 pond. de prijzen in Engeland zijn nog altijd ver beneden wat er hier voor kan worden neergelegd. een M5 uit 2000 begint bij 14000 euro....
De cabrio weg gedaan ja? En nu, andere BMW of?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 11:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Mijn BMW is vandaag verkocht, dus ik heb wat spulletjes over.
Jep! Ik heb nu tijdelijk een Cooper S, maar er moet wel iets anders komen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:40 schreef -Richard- het volgende:
[..]
De cabrio weg gedaan ja? En nu, andere BMW of?
Probeer maar eens een Porsj.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 20:20 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Jep! Ik heb nu tijdelijk een Cooper S, maar er moet wel iets anders komen.
Maar dat hoeft geen BMW te zijn.
Ik vind het laatste model Boxster mooi, maar daarvoor...quote:
i3.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 11:27 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vind het laatste model Boxster mooi, maar daarvoor...
Het probleem is dat ik elke dag korte stukjes (7 min) naar mijn werk rijd, en dat vond de 330 niet fijn.
Een kleinere auto/cabrio zou beter zijn, maar een VW, of een Audi durf ik met de TFSI motoren niet aan.
Kleine stukkies vindt een Porsche ook niet leuk.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 11:27 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vind het laatste model Boxster mooi, maar daarvoor...
Het probleem is dat ik elke dag korte stukjes (7 min) naar mijn werk rijd, en dat vond de 330 niet fijn.
Een kleinere auto/cabrio zou beter zijn, maar een VW, of een Audi durf ik met de TFSI motoren niet aan.
Druk hier.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:41 schreef Hojdhopper het volgende:
Vraagje, ik ben er laatst door de dealermeneer op attent gemaakt dat van de achterbank mijn middelste gordel mist.
...
Iemand een idee?
Niemand rijdt meer BMWquote:Op donderdag 15 maart 2018 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Druk hier.
Niet handiger/goedkoper om op de sloop te halen?
Niemand die kan lezen/posten rijdt meer BMWquote:
Ja de M52 rommelt lekker door, dus hoef ik geen verhalen te plaatsenquote:
Bandjes van BMW? Of alleen voor BMW?quote:Op donderdag 15 maart 2018 19:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niemand die kan lezen/posten rijdt meer BMW
Of te duur. Vanmiddag ¤550 afgetikt voor 2 bandjes.
Maar ik zou dus op de sloop kijken. Die gordel gebruikt niemand. En je hebt direct de goeie onderdelen voor weinig te pakken.
Goodyear 275/40/18 RFT.quote:Op donderdag 15 maart 2018 20:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bandjes van BMW? Of alleen voor BMW?
Heb je al een Zoë aangeschaft dan?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |