Even een update, heb hem vandaag gekocht.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 14:38 schreef MaximumRush het volgende:
Aanbod gekregen om een 335 cabrio uit 2007 met 140K km. Auto is perfect onderhouden bij de dealer. Kan hem meekrijgen voor 18,5.
Wat denken jullie? Doen? Lijkt mij wel een vrij waardevaste auto en durf er ook wel op te gokken dat ze binnen een paar jaartjes gaan stijgen in de prijs.
Nice! Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 17:55 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Even een update, heb hem vandaag gekocht.
Ga je de voorkant ook nog aanpakken?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaag de schokdempers van de achteras vervangen bij m'n e46...
Voorlopig niet.quote:Op zondag 22 oktober 2017 23:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ga je de voorkant ook nog aanpakken?
Hoe komt zoiets?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:32 schreef Hyperdude het volgende:
Cuppende bandjes.
Auto doet al een tijdje een beetje geluiden maken. Beetje of je over van de onderbroken witte strepen rijdt op een 80 km. weg.
Dit weekend winterbandjes er op; daar is niets bijzonders aan te zien BTW.
[ afbeelding ]
Dit is de binnenzijde van de zomerband van de achteras. Andere kant hetzelfde. Zit nog 2-3 mm. op, maar laat er volgend jaar wel nieuwe opzetten. En even uitlijnen.
Bandenspanning was vrij constant volgens RFT-scherm en wat aan de hoge kant, maar binnen voorschrift.
Hier staat wel een duidelijke uitleg, geloof ik.quote:
Vorige BMW ook neg. camber. Maar daar zag je alleen iets meer slijtage aan de binnenzijde. Niet dat cuppen. Waarschijnlijk toch wat anders of een combi van oorzaken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Negatieve camber hebben de meeste (RWD) BMW’s toch wel achter? Dan zou je eerder gewoon camber wear moeten hebben, denk ik. Zal mijne ook eens checken.
PS: Lekker kontje hoor, zo een F11.
Hier kun je zien dat de mijne dat ook heeft (vergeleken met voorwielen). Zal van de week eens kijken of ik rare slijtages of gewoon wat camber slijtage.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vorige BMW ook neg. camber. Maar daar zag je alleen iets meer slijtage aan de binnenzijde. Niet dat cuppen. Waarschijnlijk toch wat anders of een combi van oorzaken.
[ afbeelding ]
Verbaas mij trouwens hoe op verschillende oude foto's het er steeds weer anders uitziet. Horizontale en vlakke ondergrond en volle/lege kofferbak scheelt veel.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hier kun je zien dat de mijne dat ook heeft (vergeleken met voorwielen). Zal van de week eens kijken of ik rare slijtages of gewoon wat camber slijtage.
[ afbeelding ]
Klopt ja, heb er ook één waar ‘ie schuin staat en daar lijkt het wel een drifter aan één kant. Vind dat mijn E34 sowieso wel wat achterover hangt. Zeker als ‘ie wat dagen stilstaat, is ‘ie flink verlaagd (niveauregeling heeft dan geen druk meer).quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verbaas mij trouwens hoe op verschillende oude foto's het er steeds weer anders uitziet. Horizontale en vlakke ondergrond en volle/lege kofferbak scheelt veel.
Dies wel heel ergquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Cuppen komt als je je banden te hard oppompt. Dan gaan ze bol staan en slijt het midden te snel. Dit merk je ook als je op de snelweg over een lijn rijd en de achterkant gaat wiebelen.
Dit waren mijn vorige bandjes:
[ afbeelding ]
China of merk-ratel?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
zaterdag had ik m'n ratel gesloopt. er is een palletje afgebroken van een onderdeel uit het binnenwerk van de ratel.
[ afbeelding ]
wel handig van zo'n doehetzelf garage dat je meteen gereedschap kunt huren.
auto is gisteren probleemloos door de keuring gekomen.
Sinds ik een keer een kruisleutel met mijn handen, en voeten , heb afgebroken, koop ik geen goedkoop gereedschap meer.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
vidaxl, dat zal vast China zijn. voor 5 euro een nieuwe bij AliExpress
Voor een bandenwissel is zo'n ¤15-20 ding van de Aldi/Lidl goed genoeg.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik wil nog eens een goeie momentsleutel kopen. Maar om nou 100 euro af te tikken voor iets wat je eens per maand misschien gebruikt...
Uitlijn rapportje. Mankeerde eigenlijk niet zoveel aan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dies wel heel erg
Foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Ziet er iets anders uit. Je ziet het cuppen een beetje aan die schuine schaduwen aan de binnenzijde. Volgens mij is een hoge bandenspanning niet alleen de oorzaak van cuppen, maar kan wel mede oorzaak zijn.
Dus ga ik morgen naar de Euromaster
Normaliter doe ik uitlijnen om de 50000 km oid. Nu wat eerder.
Je zit toch in de USSR?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:31 schreef Voszje het volgende:
De winterbanden zitten eronder, op tijd voor de sneeuw.
Klopt. Dashcam zit er al in, overigens.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je zit toch in de USSR?
Hoef je alleen nog maar je dashcam te installeren om je auto winterklaar te maken.
Hier ook.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:45 schreef Voszje het volgende:
[..]
Klopt. Dashcam zit er al in, overigens.
Ik heb tot nog toe één vermakelijke gebeurtenis gezien, bleek die dashcam niet op te nemen. Het SD kaartje deed het niet meer. Nu start de boel automatisch op en wordt alles keurig opgenomen. Op naar het volgende barrel dat een wiel verliest.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hier ook.
Gewoon NL.
Nu nog een toffe meteoriet of vermakelijk ongeluk.
Gaaf project zeg!! Succesquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:25 schreef boegschroef het volgende:
Afgelopen zaterdag begonnen met de uitbouw van de m52b28.
De E30:
[ afbeelding ]
Samen:
[ afbeelding ]
Blok eruit:
[ afbeelding ]
Filmpje over de werkzaamheden, youtube heeft het filmpje donkerder gemaakt, ik moet nog even kijken of ik dat kan/ga herstellen:
Ondertussen besteld en binnen:
- e34 carter met aanzuigbuis, pijlstok en pakking
- e36 motorsteunen
- nieuwe ECU zonder EWS, ABS, revlimit 7000, lichte tune.
- nieuwe olie en filter
Volgende klus:
- blok schoonmaken, stuurbekrachtiging en airco eraf en e34 carter plaatsen.
- m20 blok uit de e30
- rembekrachtiger aanpassen
- m52 passen en meten in de e30. Ik hoop voor het nieuwe jaar een heel eind te zijn.
Klinkt als een vaccuum door verstopping. Hoor je het ook als je de ontluchting losmaakt? gesis?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:52 schreef rival het volgende:
Ik heb de “nieuwe” e46 goed laten ontluchten. Goed gevuld met koelvloeistof...
Als ik nu een stukje rij en later de pijlstok check staat die helemaal opende bodem.. draai ik dan de ontluchting los komt ie netjes omhoog en staat hij waar hij hoort.
Iemand een idee waarom?
Het is meer borrelen wat ik hoor ...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:02 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Klinkt als een vaccuum door verstopping. Hoor je het ook als je de ontluchting losmaakt? gesis?
ik heb hem pas 2 weken... en ik rij er nauwelijks mee.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
moet je telkens koelvloeistof bijvullen? en is dat elk jaar of om de paar maanden?
op die ene keer na check ik altijd met koud. de ervaringen die ik post over het te laag staan maar wel omhoog komen wanneer ik de ontluchting los maak zijn ook bij koud.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:40 schreef boegschroef het volgende:
Het min-max peil op het reservoir is alleen te gebruiken met een koude motor.
Dat het omhoog komt als de dop eraf gaat is normaal door het uitzetten van de vloeistof. Maar dit mag je niet als niveau aanhouden.
Zelfs onder de motorkap goed gepoetst.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 19:33 schreef pvdplanet het volgende:
Die 25000km intervallen van BMW zijn mij te lang. Na 6500km leek het mij tijd voor een flush en
nieuwe olie
...
Mooi ding!quote:Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef Stage het volgende:
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe auto,
zie http://forum.fok.nl/topic/2344442
Uiteindelijk heb ik toch maar wat meer uitgegeven als de 30k en een 4 serie gekocht.
[ afbeelding ]
Het is een 420 gran coupe in de kleur Champagner Quarz.
Zal eerdaags wat meer foto's plaatsen.
Mooi zeg!quote:Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef Stage het volgende:
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe auto,
zie http://forum.fok.nl/topic/2344442
Uiteindelijk heb ik toch maar wat meer uitgegeven als de 30k en een 4 serie gekocht.
[ afbeelding ]
Het is een 420 gran coupe in de kleur Champagner Quarz.
Zal eerdaags wat meer foto's plaatsen.
Altijd voor de 2 liter gaan.quote:Op maandag 16 oktober 2017 20:04 schreef Meneer-Meeuw het volgende:
Je mag mij alvast in het rijtje zetten!
Over 2 weken wordt mijn F30 318i geleverd door Kalfsbeek. 😍
Was ie kapot?quote:
Nice, hoe bevalt deze tov van de E46 coupé?quote:Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef Stage het volgende:
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe auto,
zie http://forum.fok.nl/topic/2344442
Uiteindelijk heb ik toch maar wat meer uitgegeven als de 30k en een 4 serie gekocht.
[ afbeelding ]
Het is een 420 gran coupe in de kleur Champagner Quarz.
Zal eerdaags wat meer foto's plaatsen.
Nee hij zat vol. Ging er van in de noodloop.quote:
Still looking goodquote:Op maandag 6 november 2017 20:47 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bimmer gereinigd na weekend Nordschleife. Olie vervangen.
Alleen nog 19 november Droomautodag op Zandvoort voor zieke kinderen en daarna gaat hij in winterslaap.
Vreemd. Deel 1 klinkt als een lege accu. Maar als hij het plots wel doet is het idd eerder de startmotor.quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag weigerde de startmotor van m'n e46. ik hoorde de relais meerdere keren achter elkaar klikken, dat was alles. De accu leek mij voldoende op spanning. Het was een kwartier na een rit van 150 km. recentelijk is het electrische laadsysteem doorgemeten, 13,8 volt met draaiende motor.
het lijkt dat m'n startmotor heeft geweigerd. vermoedelijk slijtage. ik had hulp gehaald om 'm aan te duwen, daarna draaide de startmotor ineens wel....
tijd om m'n startmotor eens nader te onderzoeken.
Leg een lange stok en baksteen in je auto neer. Flinke klap erop geven zorgt er vaak voor dat het mechanisme weer werkt. Vlak schiet het tandwiel niet uit.quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag weigerde de startmotor van m'n e46. ik hoorde de relais meerdere keren achter elkaar klikken, dat was alles. De accu leek mij voldoende op spanning. Het was een kwartier na een rit van 150 km. recentelijk is het electrische laadsysteem doorgemeten, 13,8 volt met draaiende motor.
het lijkt dat m'n startmotor heeft geweigerd. vermoedelijk slijtage. ik had hulp gehaald om 'm aan te duwen, daarna draaide de startmotor ineens wel....
tijd om m'n startmotor eens nader te onderzoeken.
Dan klikt je start relais niet.quote:Op zaterdag 11 november 2017 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vandaag weigerde de startmotor van m'n e46. ik hoorde de relais meerdere keren achter elkaar klikken, dat was alles. De accu leek mij voldoende op spanning. Het was een kwartier na een rit van 150 km. recentelijk is het electrische laadsysteem doorgemeten, 13,8 volt met draaiende motor.
het lijkt dat m'n startmotor heeft geweigerd. vermoedelijk slijtage. ik had hulp gehaald om 'm aan te duwen, daarna draaide de startmotor ineens wel....
tijd om m'n startmotor eens nader te onderzoeken.
Dat denk ik ook. Of een lekstroom ergens.quote:Op zaterdag 11 november 2017 23:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dan klikt je start relais niet.
Accu is verrot.
Nu weet ik waarvan ik de wagen herken.. jij zit ook op de fansitequote:Op maandag 13 november 2017 16:18 schreef boegschroef het volgende:
Ondertussen heb ik het oude m20 blok eruit en de m52 alvast gepast. Het lijkt erop dat het allemaal goed gaat passen:
[ afbeelding ]
Wow, dat is wel een dure grap dan, die roest. Heb je zoveel last? Mijne heeft ook wel wat roest, maar dat is getaxeerd op iets van 1000 euro. Dat is zelfs incl. het vervangen van de voorruit, want zit wat roest op de A-stijl (heb wel een ruitverzekering).quote:Op dinsdag 14 november 2017 15:01 schreef LethalNinja het volgende:
Dure ochtend qua aankomende kosten.
Roest: bij de achterwielen roest, volgens de specialist zou 't op 1600 euro komen qua kosten. Bij beide kanten moet dan een stuk worden vervangen, overspoten in de juiste kleur etc
Audio: als ik de bas omhoog zet dan komt er een soort gekraak door de muziek. BMW specialist vewees mij hiervoor door naar de audio specialist. Ik vraag mij af of ik nu dan echt een nieuwe audio set moet laten inbouwen of dat 't (vervangen? / inbrengen van een subwoofer genoeg is voor de lage tonen).. Websites voor audio oplossingen komen ook aan op kosten van rond de 1000 tot 2000
Klopt, 10 jaar lid, nog geen 200 postsquote:Op dinsdag 14 november 2017 13:27 schreef rival het volgende:
[..]
Nu weet ik waarvan ik de wagen herken.. jij zit ook op de fansite
Mbt roest, ik heb bij de wielkasten dus wat plekjes ik heb er verder weinig last van maar ik heb zoiets van "wat als 't zich verspreid als een kanker gezwel? ik weet ook niet hoe snel dat gaat"...quote:Op dinsdag 14 november 2017 15:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wow, dat is wel een dure grap dan, die roest. Heb je zoveel last? Mijne heeft ook wel wat roest, maar dat is getaxeerd op iets van 1000 euro. Dat is zelfs incl. het vervangen van de voorruit, want zit wat roest op de A-stijl (heb wel een ruitverzekering).
Audio zou ik eerst even uitzoeken wat de boosdoener is. Als je nog een BMW headunit hebt en dat is bijvoorbeeld de boosdoener, kun je die vaak wel voor weinig op marktplaats vinden. Of meteen een mooie originele 16:9 navi er in. Of misschien is er wel een box de boosdoener, of een losse kabel.
yup standaard BMW headunitquote:Op woensdag 15 november 2017 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
is de audio bron al onderzocht. ik neem aan dat je de standaard bmw headunit gebruikt.
jammer dat er geen headphone aansluiting op zit, zodat je de speakers/kabels kunt uitsluiten.
slechts m'n kentekenplaat hoor ik meeresoneren als de riedeltjes goed staan te stampen met verhoogde bass
zou dat kraken dan niet weg zijn als je er een sub bij zet?quote:Op dinsdag 14 november 2017 23:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als ik de bas wat opschroef gaat het ook kraken. En heb het duurste audiosysteem van toen (10 speakers, geen sub). Dus misschien moet je dan meer gaan aanpassen inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |