abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174305054
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:14 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Hoe kan het dat ik niet kan geholpen worden, maar iemand anders wel? 5 instanties die niets kunnen. What the fuck?
Omdat, even heel simpel gezegd, er tegenwoordig met stickers gewerkt wordt. De zorgverzekeraar wil exact weten welke diagnose jij hebt, welke therapie ze je gaan geven, en dat gaan ze dan vergoeden. Daar is de psychische gezondheidszorg dan ook heel erg op ingericht. Labelen en het goede traject insturen.

Als je wel klachten hebt, maar bijvoorbeeld meerdere stickers raakt, is het lastigere om je die sticker te geven, en je het juiste traject aan te bieden. Soms kunnen ze je simpelweg niet het juiste traject aanbieden omdat je fout bent doorverwezen, soms heb je de pech dat er iemand tegen over je zit die niet verder kijkt dan zijn neus lang is. En soms heb je dan extreem veel pech zoals jij ben ik bang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 17:19:52 ]
pi_174305227
Ohja! Heb je je zorgverzekeraar al gebeld voor zorgbemiddeling? Bij welke zorgverzekering zit je?
pi_174305451
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:14 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Hoe kan het dat ik niet kan geholpen worden, maar iemand anders wel? 5 instanties die niets kunnen. What the fuck?
Hoe het bij mij is gegaan:

Ik was op een gegeven moment in het ziekenhuis beland vanwege allerlei vage klachten. Daar kwamen ze er al snel achter dat het niet lichamelijk was en werd doorgestuurd naar de psychiatrie. Daar kon ik 1 week later al terecht. Toen is het balletje gaan rollen, eindeloze vragenlijsten, onderzoeken. Heb zelfs een officiële IQ-test moeten afleggen. Sindsdien zit ik sinds 2005 onafgebroken bij de psychiatrie.

Ik zou zeggen, blijf aandringen bij de huisarts. Als deze huisarts niet ziet dat je psychisch in de knoop zit, vraag dan direct een andere huisarts (dat heb ik ook vaak gedaan, heb al 10 verschillende huisartsen gehad).

Nogmaals sorry voor vannacht. Snap dat als je je in het nauw gedreven voelt het logisch lijkt geweld te gebruiken.
pi_174306325
Kan dat van mij ook nog wel uitleggen:

Ik ben eerst naar huisarts nr 1 gegaan. Die mij maar naar 1 instelling wilde doorverwijzen met gigantisch lange wachttijden (6 maanden). Ik had toen heel veel last van flashbacks en herbelevingen en ik sliep amper. Functioneerde helemaal niet meer. Kon praten als brugman, een brief schrijven, de POH proberen, dit was mijn enige geschikte optie volgens haar. De zorgverzekering wilde ook geen zorgbemiddeling geven. Met behulp van medicijnen toch aan een beetje slaap gekomen en wachten maar..

Bleek verkeerd doorverwezen te zijn.. werd opnieuw doorverwezen maar wel meteen voor een traject. Ze hadden eigenlijk nog heen echte diagnose voor me.

Bij dat traject vonden ze me absoluut niet geschikt voor het traject. Op dat moment ging ik ook verhuizen naar een andere regio dus ik ging daar een nieuwe huisarts zoeken en opnieuw doorverwezen worden.

Aan die doorverwijzing ben ik niet toegekomen want ik ben daar compleet ingestort en heb mezelf in paniek met mijn medicijnen in de badkamer opgesloten vlak nadat ik over was. Was voor mijn ex nog heel moeilijk om ergens hulp te vinden. Bij de eerste hulp wilde ze eigenlijk niks doen, bij de crisis dienst ook niet, de politie kon ook niks doen want ik was niet gevaarlijk voor hem. Uiteindelijk toch de eerste hulp zo ver gekregen dat we daarheen mochten.

Toen heb ik wel begeleiding aan huis gekregen om te stabiliseren. Maar voor de daadwerkelijke therapie voor PTSS was weer een wachtlijst van 4 maanden en de intensieve begeleiding aan huid mag maar 6 weken duren ongeveer. Na 3 maanden is alleen mijn relatie geklapt waardoor ik weer terug moest naar mijn oude regio en de wachtlijsten weer opnieuw begonnen. En dat heeft wederom een half jaar geduurd. Maar ik heb nu eindelijk fijne therapie, en medicijnen die goed lijken te werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 17:52:46 ]
pi_174307499
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:23 schreef Fripsel het volgende:
Ohja! Heb je je zorgverzekeraar al gebeld voor zorgbemiddeling? Bij welke zorgverzekering zit je?
Ik zit bij de reclassering en heb tot nu toe niets aan ze gehad. Ze vergeten telkens weer wat. En dan moet ik hun er op wijzen, wat er precies moet gebeuren!?

Hun hebben alle informatie van de vorige “psychose” en behandeling en als nog is het niet duidelijk.

Het werk wat ik doe, wordt dit niet getolereerd en wordt je dus ook afgeschoten...
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 18:45:51 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_174307605
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:42 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik zit bij de reclassering en heb tot nu toe niets aan ze gehad. Ze vergeten telkens weer wat. En dan moet ik hun er op wijzen, wat er precies moet gebeuren!?

Hun hebben alle informatie van de vorige “psychose” en behandeling en als nog is het niet duidelijk.

Het werk wat ik doe, wordt dit niet getolereerd en wordt je dus ook afgeschoten...
Ik denk toch dat je hiervoor niet op FOK! moet zijn. Misschien kunnen je ouders waar je nu verblijft instanties voor je bellen.
pi_174307621
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:42 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ik zit bij de reclassering en heb tot nu toe niets aan ze gehad. Ze vergeten telkens weer wat. En dan moet ik hun er op wijzen, wat er precies moet gebeuren!?

Hun hebben alle informatie van de vorige “psychose” en behandeling en als nog is het niet duidelijk.

Het werk wat ik doe, wordt dit niet getolereerd en wordt je dus ook afgeschoten...
Ja. Want jij bent degene die ervaart wat er gebeurd en dat het beste kan verwoorden. Die persoon aan de andere kant van de vertalen kan alleen maar interpeteren wat eruit komt. En alles wat eruit komt is nogal agressief en niet erg motiverend om je te helpen. Dat snap je zelf toch ook wel he?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 18:50:25 ]
pi_174308140
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:56 schreef probeer het volgende:
Hoe ik hulp kreeg? Huisarts, doorverwijzing psycholoog, doorverwijzing psychiater.
^Dat. Huisarts, praktijkondersteuner, zelf psycholoog uitgezocht en naar doorverwezen binnen twee maanden. Via psycholoog verwezen naar psychiater.
Mon 'en!
pi_174309290
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:46 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja. Want jij bent degene die ervaart wat er gebeurd en dat het beste kan verwoorden. Die persoon aan de andere kant van de vertalen kan alleen maar interpeteren wat eruit komt. En alles wat eruit komt is nogal agressief en niet erg motiverend om je te helpen. Dat snap je zelf toch ook wel he?
Nee, snap ik niet.
Dus stel, dat ik tekeer ben gegaan tegen mijn psycholoog dan, moet ik dus mijn excuses aanbieden?
pi_174309396
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je hiervoor niet op FOK! moet zijn. Misschien kunnen je ouders waar je nu verblijft instanties voor je bellen.
Weet ik het, zo enorm vaak ben ik niet aanwezig.
Ik vroeg mij gewoon af, hoe mensen geholpen werden, aangezien ik al aar meerdere instanties ben geweest.
pi_174309439
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:42 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Nee, snap ik niet.
Dus stel, dat ik tekeer ben gegaan tegen mijn psycholoog dan, moet ik dus mijn excuses aanbieden?
Ja, want ondanks dat het naar is wat je allemaal overkomt, kan de psycholoog als individu daar niks aan doen. Je mag wel boos zijn om dat soort dingen maar je zal het op een andere manier moeten leren uiten.

Dat leren inzien zou wel een hele grote stap zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 19:51:19 ]
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 19:50:48 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_174309525
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:46 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Weet ik het, zo enorm vaak ben ik niet aanwezig.
Ik vroeg mij gewoon af, hoe mensen geholpen werden, aangezien ik al aar meerdere instanties ben geweest.
Het is dus blijkbaar niet zo makkelijken om hulp te krijg als ik jouw verhaal zo lees. Praat met je ouders en misschien als zij bellen voor jou en zeggen dat het zo niet langer gaat dat het dan wat vlotter gaat.
Sterkte.
pi_174309720
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:42 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Nee, snap ik niet.
Dus stel, dat ik tekeer ben gegaan tegen mijn psycholoog dan, moet ik dus mijn excuses aanbieden?
Ik denk wel dat als je een rustig persoon bent met issues, je eerder kans maakt op een plek in een instelling.

"Ach zoveel kwaad kan hij niet, die ene extra persoon vinden we wel een bed voor"
Hell To The Liars
pi_174310042
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik denk wel dat als je een rustig persoon bent met issues, je eerder kans maakt op een plek in een instelling.

"Ach zoveel kwaad kan hij niet, die ene extra persoon vinden we wel een bed voor"
Zo iemand kan ook eerder bij familie blijven. Het gaat niet altijd op.
En voor sommige mensen werkt opname weer contraproductief. Het is ingewikkeld allemaal.
pi_174312720
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik denk wel dat als je een rustig persoon bent met issues, je eerder kans maakt op een plek in een instelling.

"Ach zoveel kwaad kan hij niet, die ene extra persoon vinden we wel een bed voor"
Geloof ik niet, omdat ik het eerst wel was en nu dus niet meer.
pi_174313652
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik denk wel dat als je een rustig persoon bent met issues, je eerder kans maakt op een plek in een instelling.

"Ach zoveel kwaad kan hij niet, die ene extra persoon vinden we wel een bed voor"
Ik vind dit persoonlijk nogal een uitspraak om te doen. :@
pi_174314224
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:56 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik vind dit persoonlijk nogal een uitspraak om te doen. :@
Stel jij bent teamleider van een ggz afdeling, dan zal iemand die geen mes gebruikt of niet onhandelbaar is eerder de voorkeur geniet zou ik denken.

Andere kant ik heb alleen maar "lichte" therapie gehad vergeleken met een PAAZ ofzo.

Misschien was mijn opmerking niet zo slim nee
Hell To The Liars
pi_174314331
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Stel jij bent teamleider van een ggz afdeling, dan zal iemand die geen mes gebruikt of niet onhandelbaar is eerder de voorkeur geniet zou ik denken.

Andere kant ik heb alleen maar "lichte" therapie gehad vergeleken met een PAAZ ofzo.
Iedere afdeling heeft zijn eigen soort zorg lijkt me. En daar zijn gewoon een x aantal bedden en er is een wachttijd.

Hoop ik dan maar. Anders is het nog erger gesteld dan ik dacht. Want ik ben niet perse van mening dat iemand die aggresief reageert minder recht heeft op hulp dan iemand die bijvoorbeeld liever zichzelf iets aandoet (misschien dat je me met goede argumenten wel kan overtuigen). Soms denk ik ook wel dat ik wat dat betreft geluk heb dat ik een blondje met ptss ben waardoor ik niet gevaarlijk ben als ik sta te gillen maar als ik mijn broertjes met zijn karakter was geweest was het een heel ander verhaal geweest zeg maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 22:19:24 ]
pi_174314348
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:25 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Geloof ik niet, omdat ik het eerst wel was en nu dus niet meer.
Ik herken uw gevoel, soms is een groot gebaar nodig voor je echt gehoord wordt. Geen tips, mijn grote gebaren leverde me een gedwongen opname op.
pi_174319298
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:52 schreef Fripsel het volgende:
Kan dat van mij ook nog wel uitleggen:

Ik ben eerst naar huisarts nr 1 gegaan. Die mij maar naar 1 instelling wilde doorverwijzen met gigantisch lange wachttijden (6 maanden). Ik had toen heel veel last van flashbacks en herbelevingen en ik sliep amper. Functioneerde helemaal niet meer. Kon praten als brugman, een brief schrijven, de POH proberen, dit was mijn enige geschikte optie volgens haar. De zorgverzekering wilde ook geen zorgbemiddeling geven. Met behulp van medicijnen toch aan een beetje slaap gekomen en wachten maar..

Bleek verkeerd doorverwezen te zijn.. werd opnieuw doorverwezen maar wel meteen voor een traject. Ze hadden eigenlijk nog heen echte diagnose voor me.

Bij dat traject vonden ze me absoluut niet geschikt voor het traject. Op dat moment ging ik ook verhuizen naar een andere regio dus ik ging daar een nieuwe huisarts zoeken en opnieuw doorverwezen worden.

Aan die doorverwijzing ben ik niet toegekomen want ik ben daar compleet ingestort en heb mezelf in paniek met mijn medicijnen in de badkamer opgesloten vlak nadat ik over was. Was voor mijn ex nog heel moeilijk om ergens hulp te vinden. Bij de eerste hulp wilde ze eigenlijk niks doen, bij de crisis dienst ook niet, de politie kon ook niks doen want ik was niet gevaarlijk voor hem. Uiteindelijk toch de eerste hulp zo ver gekregen dat we daarheen mochten.

Toen heb ik wel begeleiding aan huis gekregen om te stabiliseren. Maar voor de daadwerkelijke therapie voor PTSS was weer een wachtlijst van 4 maanden en de intensieve begeleiding aan huid mag maar 6 weken duren ongeveer. Na 3 maanden is alleen mijn relatie geklapt waardoor ik weer terug moest naar mijn oude regio en de wachtlijsten weer opnieuw begonnen. En dat heeft wederom een half jaar geduurd. Maar ik heb nu eindelijk fijne therapie, en medicijnen die goed lijken te werken.
Dit soort dingen vind ik heel erg. Die verbroken relatie had gewoon voorkomen kunnen worden misschien.

quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:46 schreef Fripsel het volgende:

Ja. Want jij bent degene die ervaart wat er gebeurd en dat het beste kan verwoorden. Die persoon aan de andere kant van de vertalen kan alleen maar interpeteren wat eruit komt. En alles wat eruit komt is nogal agressief en niet erg motiverend om je te helpen. Dat snap je zelf toch ook wel he?
Motiverend? Die mensen hebben een opleiding gehad, zijn erin getraind, en toch doen ze niets voor je ze motiveert? Of schort er soms iets aan hun training en begeleiding? Dat is niet het probleem van de ts. Je kunt niet verwachten dat mensen met psychische problemen altijd leuk en aardig zijn. Bij andere beroepen word je erop afgerekend als je niet goed voorbereid bent op situaties waar je voor geleerd hebt en die bij het werk horen. Maar ja, dat is ineens helemaal niet erg meer bij psychologen. Die hoeven blijkbaar geen moeite te doen om zelf hun emoties uit te schakelen. Tuurlijk er zijn grenzen. Maar een beetje een boze toon in een gesprek? Sorry, maar als dat al ervoor zorgt dat je niet meer geholpen wordt.. Heb het zelf ook meegemaakt, "dit gesprek heeft geen zin, word eerst maar rustig" zodra ik boos werd. Terwijl dat juist al was wat ik overal al hoorde. Ja, waar moet je dan nog met je boosheid terecht? En ik ben ook maar ongevaarlijk net als Fripsel. Ik deed geen extreme dingen. Ik schold niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-10-2017 10:23:58 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_174324885
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:35 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dit soort dingen vind ik heel erg. Die verbroken relatie had gewoon voorkomen kunnen worden misschien.

[..]

Motiverend? Die mensen hebben een opleiding gehad, zijn erin getraind, en toch doen ze niets voor je ze motiveert? Of schort er soms iets aan hun training en begeleiding? Dat is niet het probleem van de ts. Je kunt niet verwachten dat mensen met psychische problemen altijd leuk en aardig zijn. Bij andere beroepen word je erop afgerekend als je niet goed voorbereid bent op situaties waar je voor geleerd hebt en die bij het werk horen. Maar ja, dat is ineens helemaal niet erg meer bij psychologen. Die hoeven blijkbaar geen moeite te doen om zelf hun emoties uit te schakelen. Tuurlijk er zijn grenzen. Maar een beetje een boze toon in een gesprek? Sorry, maar als dat al ervoor zorgt dat je niet meer geholpen wordt.. Heb het zelf ook meegemaakt, "dit gesprek heeft geen zin, word eerst maar rustig" zodra ik boos werd. Terwijl dat juist al was wat ik overal al hoorde. Ja, waar moet je dan nog met je boosheid terecht? En ik ben ook maar ongevaarlijk net als Fripsel. Ik deed geen extreme dingen. Ik schold niet.
Ik wil eerst even duidelijk maken dat ik niet vind dat hij daarom niet geholpen moet worden. Ik ben ook slecht behandeld omdat ik heel boos kan reageren, wat ik zeg, wat dat betreft ben ik blij dat ik ongevaarlijk ben. Maar ik vind wel dat je je op nuchtere momenten moet realiseren dat het over een grens heen gaat, en dat je al die opgekropte emoties niet aan een persoon kan verwijten wanneer het beter gaat zeg maar. Als dat besef er niet is wordt het wel heel moeilijk voor een hulpverlener toch? Ik vind dat een hulpverlener je de kans moet geven om alle kanten van jezelf te laten zien, maar ik kwam dan vaak in aanraking met zo een hulpverlener omdat de situatie escaleerde en op een rustig moment werd er eigenlijk niet eens meer zinnig naar me geluisterd.

En van dat hele verhaal, is het nog het minst erge dat die relatie over is gelukkig, maar die wachttijden zijn te idioot voor woorden natuurlijk. ;( Als hulpverlening eerder was gestart had ik die relatie misschien zelfs nog wel eerder verbroken.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:44:11 #72
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_174331704
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:00 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Als jij daar voor kan zorgen is dat prima.
Sla een ander crimineel neer en dan zit ie zelf wel in een gesloten omgeving 🤣

Indd naar je huisarts gaan dit bespreken en ern beetje drama erbij komt t wel goed
God doesn't help stupid!
pi_174422528
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:29 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Hoe het bij mij is gegaan:

Ik was op een gegeven moment in het ziekenhuis beland vanwege allerlei vage klachten. Daar kwamen ze er al snel achter dat het niet lichamelijk was en werd doorgestuurd naar de psychiatrie. Daar kon ik 1 week later al terecht. Toen is het balletje gaan rollen, eindeloze vragenlijsten, onderzoeken. Heb zelfs een officiële IQ-test moeten afleggen. Sindsdien zit ik sinds 2005 onafgebroken bij de psychiatrie.

Ik zou zeggen, blijf aandringen bij de huisarts. Als deze huisarts niet ziet dat je psychisch in de knoop zit, vraag dan direct een andere huisarts (dat heb ik ook vaak gedaan, heb al 10 verschillende huisartsen gehad).

Nogmaals sorry voor vannacht. Snap dat als je je in het nauw gedreven voelt het logisch lijkt geweld te gebruiken.
Excuses aanvaard, insgelijks. natuurlijk sla ik je niet zomaar neer of wens ik jou NIET dood.
pi_174422555
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 14:28 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik wil eerst even duidelijk maken dat ik niet vind dat hij daarom niet geholpen moet worden. Ik ben ook slecht behandeld omdat ik heel boos kan reageren, wat ik zeg, wat dat betreft ben ik blij dat ik ongevaarlijk ben. Maar ik vind wel dat je je op nuchtere momenten moet realiseren dat het over een grens heen gaat, en dat je al die opgekropte emoties niet aan een persoon kan verwijten wanneer het beter gaat zeg maar. Als dat besef er niet is wordt het wel heel moeilijk voor een hulpverlener toch? Ik vind dat een hulpverlener je de kans moet geven om alle kanten van jezelf te laten zien, maar ik kwam dan vaak in aanraking met zo een hulpverlener omdat de situatie escaleerde en op een rustig moment werd er eigenlijk niet eens meer zinnig naar me geluisterd.

En van dat hele verhaal, is het nog het minst erge dat die relatie over is gelukkig, maar die wachttijden zijn te idioot voor woorden natuurlijk. ;( Als hulpverlening eerder was gestart had ik die relatie misschien zelfs nog wel eerder verbroken.
Ik heb het idee, dat ze vrouwen wat beter steunen dan mannen, klopt dat?
pi_174426143
Behalve dat je op zoek gaat naar een geschikte behandeling, zou je ook op zoek kunnen gaan naar praktische ondersteuning. Je kan zonder dossier of diagnose terecht bij een sociaal wijkteam. Ze ondersteunen je in principe maximaal een half jaar, echter kan in die tijd wel geregeld worden dat je bijvoorbeeld ambulante woonbegeleiding krijgt. Dat zou dus hulp kunnen zijn dat ze jou met jouw administratie etc kunnen helpen. Maar evengoed kan je tegen hen je ei kwijt.

Ik dacht eerst dat woonbegeleiding voor mensen is die never nooit normaal in de samenleving terecht kunnen komen, maar dat hoeft dus echt niet. Ik ken ook iemand die ook in zo'n woonbegeleidingsgroep zit. De eerste maanden moest hij wel trainingen doen voor op jezelf kunnen zorgen. Maar hij had al heel snel bewezen dat hij dat gewoon kan. Hij wordt eigenlijk helemaal vrij gelaten, doch in tijden dat hij het moeilijk heeft en niet alleen kan zijn, kan hij op iemand terugvallen.

-----

Ik kaart dit aan, omdat ikzelf ook weinig vertrouwen meer heb in GGZ-instanties. Je wordt teveel gezien als diagnose en dan krijg je een behandeling die op de diagnose aansluit. Maar mijn ervaring is dat ze zich te weinig verdiepen in hoe jouw problemen zijn ontstaan, welke factoren positieve en negatieve veranderingen teweeg hebben gebracht en wat jouw behoeften zijn als persoon. Als je een bepaalde diagnose hebt, krijg je te horen "je zal wel dit en dat hebben" en dan krijg je van die cliché goede raad.

Het hangt heel erg van woonbegeleidingsinstanties af, echter mijn eigen ervaringen zijn dat ze je daar meer als volwaardig mens zien.

----------

Ik kan mij wel iets voorstellen dat je het helemaal niet ziet zitten en daarom geneigd ben door te dreigen met geweld naar jezelf en anderen. Maar hold yourself together. Anderen kunnen je begeleiden en steunen, maar de problemen zitten in jou en jij alleen kan ze oplossen of ermee leren omgaan. Misschien voel je je zo machteloos dat je denkt dat je dat niet kan, maar je kan meer aan dan je denkt en je bent sterker dan je denkt. Probeer jezelf niet op te fokken met destructieve gedachten, maar probeer jezelf rustig te houden en doe je best dingen te relativeren. Probeer spanning te ontladen door te sporten en zoek sociaal contact of afleiding om te voorkomen dat je gedachten een loopje met je nemen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')