abonnement Unibet Coolblue
pi_174286228
Hoi lieve mensen,

Ik heb mijn HAVO afgerond en ben vervolgens begonnen met een MBO 4 opleiding, deze is afgelopen augustus van start gegaan. Doordat ik mijn HAVO diploma heb behaald ben ik in het tweede jaar van deze MBO opleiding ingestroomd.
Nu ga ik verhuizen en vroeg ik mij af of iemand weet of het mogelijk is om dan van school te wisselen, en de opleiding dan daar verder af te maken.
Ik heb nog geen collegegeld betaald en ik heb verder nog geen toetsen gehad dus aan mijn cijfers zal het niet liggen.

Ik hoor graag van jullie!
pi_174286750
Wat zei de studieadviseur van de school waar je naartoe wil toen je deze vraag stelde?
Play hard, go pro.
pi_174286936
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:47 schreef Aethereal het volgende:
Wat zei de studieadviseur van de school waar je naartoe wil toen je deze vraag stelde?
Ik ga hier morgen achter aan, ik heb geen idee of het mogelijk is en dat is de reden dat ik het eerst hier vroeg haha
pi_174291469
In principe kun je wel switchen, maar de vraag is of dat nu nog lukt. De meeste opleidingen zitten nu aardig vol, dus de vraag is of er plek is. Tijdens het studiejaar switchen is sowieso niet erg gebruikelijk. Bovendien is het niet per definitie zo dat je bij een andere mbo ook in het tweede jaar kunt instromen. Dat ligt helemaal aan de criteria die de scholen stellen en hoe zij het programma hebben opgebouwd. Wellicht is het toch beter om dit studiejaar op je huidige mbo af te maken en daarna de overstap te maken, zeker als het qua reistijd ook een beetje te doen is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')