abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 oktober 2017 @ 11:24:55 #1
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174276349
Beste Fok!kers,

Ik verblijf vanwege mijn studie vier maanden in het buitenland. Gisteravond kwam ik erachter dat ik mijn iPhone 7 niet meer heb. Hij is dus weg.

Nu wil ik graag zo snel mogelijk een nieuwe iPhone kopen, en ik zat te denken aan de iPhone 8. Mijn vraag is echter of het verstandig is om een iPhone (of überhaupt elke niet-Chinese telefoon) in China te kopen. Simlock zou geen probleem moeten zijn, de medewerkers van verscheidene winkels (Apple reseller en China Unicom winkel) zeiden me dat ik ook mijn Nederlandse Simpel simkaart erin kan doen, en dat de iPhone dus simlock-vrij is.

Mijn vraag is echter of de Apple store in die Chinese iPhones wel echt zijn, of alle apps er wel te downloaden zijn, etc. Dit vraag ik me af omdat de Chinese overheid veel dingen blokkeert. Zo heb ik een VPN nodig voor elke niet-Chinese app. Daarnaast vraag ik me af of Chinese iPhones wel de échte originele Apple software hebben, en dat het niet een iPhone is die aangepast is naar de Chinese normen en eisen.

Dat zijn eigenlijk mijn hoofdbrekens, hebben jullie daar een antwoord op? Ik heb deze vragen uiteraard wel gesteld in de winkels waar ik ben geweest, maar of die lui te vertrouwen zijn is me ook niet altijd duidelijk.

Alvast bedankt
Chaes

Edit: ik heb in een van de winkels een Chinese iPhone even kunnen testen. Viel me op dat er in de instellingen "WLAN" staat in plaats van "WiFi". Is dit een probleem?
pi_174276527
Je kan beter eentje in Hong Kong kopen.
  zondag 8 oktober 2017 @ 11:35:56 #3
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174276575
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:33 schreef Igen het volgende:
Je kan beter eentje in Hong Kong kopen.
Ik weet dat je daar geen BTW betaalt ja, maar koop hem toch liever z.s.m.
pi_174276610
Als je hem bij een erkende winkel koopt zal het vast wel goed zijn.
pi_174276799
Het belangrijkste zijn de ondersteunde frequentie-banden, maar volgens mij maakt Apple daar geen aanpassingen per land voor.
pi_174294978
Garantie: de garantie op een iPhone uit het buitenland is in bijna alle gevallen hetzelfde als wanneer je het toestel in Nederland zou aanschaffen: standaard 1 jaar (via Apple), en alleen op gebreken die aantoonbaar niet door de gebruiker zijn veroorzaakt. Bij een toestel dat binnen de EU is gekocht, heb je wettelijk recht op 2 jaar garantie. Let op: die uitgebreidere garantie heb je dus niet als de iPhone buiten de EU is aangeschaft. Is het iets mis met de iPhone, dan kun je pas aankloppen bij een Nederlandse Apple-winkel als het toestel in ons land is verschenen. Is dat niet het geval, dan ben je aangewezen op dezelfde winkel als waar je de iPhone hebt gekocht.

Reparaties: binnen Europa hanteert Apple in principe dezelfde modelnummers. Dat betekent dat je een iPhone uit Duitsland probleemloos kunt laten repareren in een Nederlandse Apple Store. Mits het toestel ook al in ons land is verschenen. Vertoont je geïmporteerde iPhone uit bijvoorbeeld de VS mankementen, dan kan daar in een Nederlandse Apple Store ook naar worden gekeken. Wel kan het zijn dat de reparatie langer duurt, omdat toestellen met andere modelnummers besteld moeten worden. Houd daar dus rekening mee; het is goed mogelijk dat je je iPhone enkele weken moet missen.

Stekker: niet in alle landen is het stekkersysteem hetzelfde. In principe is dat geen probleem, aangezien je de iPhone ook met een usb-kabel kunt opladen en stekkers desgewenst los verkrijgbaar zijn. Koop je de iPhone in Europa, dan krijg je een stekker die ook in ons stopcontact past. Importeer je de iPhone uit de VS, dan moet je thuis een vervangende stekker aanschaffen. Bezit je al een iPhone of iPad, dan kun je uiteraard ook de adapter van dat apparaat gebruiken om je nieuwe toestel op te laden.
pi_174295046
WLAN i.p.v. Wifi. Klinkt toch echt als neppe zooi. :X
pi_174296228
Het verschilt per taal. In het Nederlands heet het Wi-Fi maar bijv. in het Duits heet het WLAN. Zonder te weten op welke taal het toestel was ingesteld, valt er dus niet veel over te zeggen.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 10:52:29 ]
pi_174296638
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 10:51 schreef Igen het volgende:
Het verschilt per taal. In het Nederlands heet het Wi-Fi maar bijv. in het Duits heet het WLAN. Zonder te weten op welke taal het toestel was ingesteld, valt er dus niet veel over te zeggen.
Daar denken sommige mensen toch anders over! :P
pi_174296946
quote:
12s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:14 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Daar denken sommige mensen toch anders over! :P
Interessant. Blijkbaar mogen in China geen telefoons met gewone Wi-Fi verkocht worden, maar moet er een Chinese beveiligingslaag in zitten. En dan noemen ze het in het Engels dus blijkbaar "WLAN".
pi_174297545
Bah bah: weer zo'n Nederlander, die denkt dat alles nep in China is! Nee als jij naar een echte Apple Store gaat, dan verkopen ze echt geen neppe iPhones.

En als.... dan zal de prijs er ook wel naar zijn.
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:02:30 #12
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_174297690
Jat eentje uit de fabriek
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:09:36 #13
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174301685
WLAN is inderdaad gewoon het zelfde als Wi-Fi, alleen dan met een andere naam. Komt op hetzelfde neer. In Duitsland en de USA hebben ze ook WLAN i.p.v. Wi-Fi. Maakt dus niks uit.

Enige mogelijke issue zou misschien vpn kunnen zijn. Die VPN kan ik wel downloaden op de nieuwe iPhone, maar of ik kan inloggen moet nog blijken. Ik ga morgen even naar de winkel. Eigenaar van die Unicom is wel een aardige gast, adviseerde me zelfs om een goedkopere telefoon te kopen voor de laatste maanden van m'n exchange. Maar dat doe ik sowieso niet, haha. Zal vast wel kunnen regelen dat ik eerst de iPhone even test in die zaak voordat ik hem daadwerkelijk koop.
pi_174301726
Kan je bij een Chinese iPhone wel de shuttersound van de camera uitschakelen?
Bij de Japanse lukt dat iig niet.
pi_174301901
Je bent in China, de prachtigste Chinaphones vliegen je om de oren (bijvoorbeeld de Xiaomi Mi Mix 2), maar meneer wil per se een iPhone. :P
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:23:40 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174301988
kan je niet op apple.com kijken naar officiele resellers van hun product? Of is er een apple store of zo?

edit: hier dus. https://www.apple.com/retail/
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:01 #17
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174322839
Ja er zit wel een reseller hier om de hoek. Maar ik ga hem bij een andere zaak kopen waar ik ook m'n simkaart vandaan heb. Moet goedkomen!
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:46:51 #18
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_174322885
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:49 schreef hpeopjes het volgende:
WLAN i.p.v. Wifi. Klinkt toch echt als neppe zooi. :X
Ja of je reageert gewoon niet.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:50:26 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174322952
Ik denk eerder dat ie gerold is.. China is een superveilig land.. maar scammers en rollers en ander kruimelwerk is wel booming.. (ze zijn superhandig met een reuzenpincet)

Kijk anders ff naar deze gast (als je hem niet al kende) Hij maakt filmpjes over het reilen en zeilen in China, woont er 11 jaar en is er getrouwd..
pi_174323410
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:11 schreef MaGNeT het volgende:
Kan je bij een Chinese iPhone wel de shuttersound van de camera uitschakelen?
Bij de Japanse lukt dat iig niet.
Dat is een specifiek Japanse aanpassing / wetgeving.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')