Garantie: de garantie op een iPhone uit het buitenland is in bijna alle gevallen hetzelfde als wanneer je het toestel in Nederland zou aanschaffen: standaard 1 jaar (via Apple), en alleen op gebreken die aantoonbaar niet door de gebruiker zijn veroorzaakt. Bij een toestel dat binnen de EU is gekocht, heb je wettelijk recht op 2 jaar garantie. Let op: die uitgebreidere garantie heb je dus niet als de iPhone buiten de EU is aangeschaft. Is het iets mis met de iPhone, dan kun je pas aankloppen bij een Nederlandse Apple-winkel als het toestel in ons land is verschenen. Is dat niet het geval, dan ben je aangewezen op dezelfde winkel als waar je de iPhone hebt gekocht.
Reparaties: binnen Europa hanteert Apple in principe dezelfde modelnummers. Dat betekent dat je een iPhone uit Duitsland probleemloos kunt laten repareren in een Nederlandse Apple Store. Mits het toestel ook al in ons land is verschenen. Vertoont je geïmporteerde iPhone uit bijvoorbeeld de VS mankementen, dan kan daar in een Nederlandse Apple Store ook naar worden gekeken. Wel kan het zijn dat de reparatie langer duurt, omdat toestellen met andere modelnummers besteld moeten worden. Houd daar dus rekening mee; het is goed mogelijk dat je je iPhone enkele weken moet missen.
Stekker: niet in alle landen is het stekkersysteem hetzelfde. In principe is dat geen probleem, aangezien je de iPhone ook met een usb-kabel kunt opladen en stekkers desgewenst los verkrijgbaar zijn. Koop je de iPhone in Europa, dan krijg je een stekker die ook in ons stopcontact past. Importeer je de iPhone uit de VS, dan moet je thuis een vervangende stekker aanschaffen. Bezit je al een iPhone of iPad, dan kun je uiteraard ook de adapter van dat apparaat gebruiken om je nieuwe toestel op te laden.