abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 oktober 2017 @ 11:19:50 #1
102912 crv
Screwed up
pi_174276277
Wij hebben een waterprobleem met onze Pergola en zijn derhalve met de leverancier in gevecht (zelfs al bezig met gerechtelijke stappen)

Probleem is dat het afvoersysteem van het water dat door de poten afgevoerd wordt niet geschikt is.


Bij hevige regenval komt het water niet in het afvoerputje maar stroomt erlangs en zelfs zo dat het uit het stopcontact dat in de paal zit naar buiten komt.


Mijn vraag:
Nu ga ik ervan uit dat dit Stopcontact IP55 is maar geldt zoiets dan ook voor dat deel dat aan de binnenkant van de paal zit.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_174276317
Lekstroom.
pi_174276367
IP55 is "spuitwaterdicht" dit houd in, spuitend water uit alle richtringen.
Maar volgens mij geld dit alleen als het product compleet is afgemonteerd, dus niet voor de achterkant.

Daarbij stroomt het water nu langs/in je stopcontact dus dan zou je eigenlijk met "onder water staan" moeten vergelijken, waarbij je meer naar IP67 moet.

Maar nogmaals, volgens mij geld dat alleen voor het afdekkapje/voorkant. De rest moet "droog" gemonteerd zijn.
pi_174276481
Wat een beunconstructie!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 11:31:20 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174276484
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:25 schreef Nixxor het volgende:
IP55 is "spuitwaterdicht" dit houd in, spuitend water uit alle richtringen.
Maar volgens mij geld dit alleen als het product compleet is afgemonteerd, dus niet voor de achterkant.

Daarbij stroomt het water nu langs/in je stopcontact dus dan zou je eigenlijk met "onder water staan" moeten vergelijken, waarbij je meer naar IP67 moet.

Maar nogmaals, volgens mij geld dat alleen voor het afdekkapje/voorkant. De rest moet "droog" gemonteerd zijn.
Precies dat; al vind ik de foto's nog wat onduidelijk om precies de vinger op de zere plek te leggen.
pi_174276660
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Precies dat; al vind ik de foto's nog wat onduidelijk om precies de vinger op de zere plek te leggen.
De contacten zijn anders nat genoeg om te zien.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 11:41:50 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174276698
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:39 schreef halfway het volgende:

[..]

De contacten zijn anders nat genoeg om te zien.
Dan vertekenen de foto's bij mij heel erg op dit beeldscherm.
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:04:54 #8
102912 crv
Screwed up
pi_174278055
Ik kan straks proberen de originele en andere fotos te posten
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:05:21 #9
102912 crv
Screwed up
pi_174278066
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:31 schreef halfway het volgende:
Wat een beunconstructie!
waterkrachtenergie :X
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 8 oktober 2017 @ 13:07:56 #10
102912 crv
Screwed up
pi_174278106
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Precies dat; al vind ik de foto's nog wat onduidelijk om precies de vinger op de zere plek te leggen.
het water loopt dus aan de binnenkant van de paal en ik ben dus benieuwd hoe "open" zo'n doos aan de binnenkant is.
Ik weet ook niet f de kabel die van boven komt direkt vertikaal op de doos gemonteerd is of met een lus en van onderen
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:44:18 #11
102912 crv
Screwed up
pi_174286625
Originele foto van het stopcontact, sorry hij is gedraaid kutphone

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:03:38 #12
102912 crv
Screwed up
pi_174297723
Het zou kunnen dat er een "Legrand" stopcontact in zit.

Dan ziet de achterkant er dus zo uit en dat lijkt me niet handig als daar water langsloopt...... :X
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_174297955
De meeste van die buitenstopcontacten zien er zo uit idd. en het is niet handig als er water langs loopt ;)

Die dingen zijn gemaakt met het idee dat het klepje regenspetters tegenhoud als ie netjes zit weggewerkt. Daar is de hele "IP Rating" op gebaseerd.
Ik zou de stroom(aansluiting) er vanaf halen. en niet meer gebruiken..

Succes met je rechtelijke stappen... Dit zal vast niet het enige zijn wat niet zo lekker is.
  maandag 9 oktober 2017 @ 12:44:03 #14
102912 crv
Screwed up
pi_174298620
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:13 schreef Nixxor het volgende:
De meeste van die buitenstopcontacten zien er zo uit idd. en het is niet handig als er water langs loopt ;)

Die dingen zijn gemaakt met het idee dat het klepje regenspetters tegenhoud als ie netjes zit weggewerkt. Daar is de hele "IP Rating" op gebaseerd.
Ik zou de stroom(aansluiting) er vanaf halen. en niet meer gebruiken..

Succes met je rechtelijke stappen... Dit zal vast niet het enige zijn wat niet zo lekker is.
Als het gaat regenen / regent halen we de stroom er af
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_174298781
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:44 schreef crv het volgende:

[..]

Als het gaat regenen / regent halen we de stroom er af
en het is nog dagen nat aangezien het niet droog kan ventileren.
maar foto's zijn echt te onduidelijk om er een goed beeld van te schetsen.
ik zou stroom loskoppelen en niet meer vastzetten.
over een afvoer en daarin ook direct een stopcontact te hebben, ik zou "ervanuitgaan" dat het twee losse systemen zijn die nooit met elkaar in contact komen.
als het anders zou zijn zou ik er noooooit mee akkoord gaan.
  maandag 9 oktober 2017 @ 14:36:55 #16
102912 crv
Screwed up
pi_174300919
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:51 schreef kovenant het volgende:

[..]

en het is nog dagen nat aangezien het niet droog kan ventileren.
maar foto's zijn echt te onduidelijk om er een goed beeld van te schetsen.
ik zou stroom loskoppelen en niet meer vastzetten.
over een afvoer en daarin ook direct een stopcontact te hebben, ik zou "ervanuitgaan" dat het twee losse systemen zijn die nooit met elkaar in contact komen.
als het anders zou zijn zou ik er noooooit mee akkoord gaan.
ik ga er ook niet mee akkoord, daarom zijn we voor de rechter.
Je gaat er vanuit dat wanneer je zo'n Pergola koopt van een (zoals toen leek) een degelijke en niet eens kleine Firma dat alles volgens de voorschriften geinstalleerd word.

Helaas niet dus. pas na de lekkage ben ik (omdat die eikels niet eens op kwamen draven) samen met de leverancier van de afdichtingen op onderzoek uitgegaan.
door een test met de tuinslang langdurig op de pergola te laten lopen zijn we er dus achtergekomen welke poot het probleem had en toen we die aan de bovenkant openden bleek hoe de vork in de steel zat
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 15 oktober 2017 @ 20:09:58 #17
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_174437617
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:36 schreef crv het volgende:

[..]

ik ga er ook niet mee akkoord, daarom zijn we voor de rechter.
Je gaat er vanuit dat wanneer je zo'n Pergola koopt van een (zoals toen leek) een degelijke en niet eens kleine Firma dat alles volgens de voorschriften geinstalleerd word.

Helaas niet dus. pas na de lekkage ben ik (omdat die eikels niet eens op kwamen draven) samen met de leverancier van de afdichtingen op onderzoek uitgegaan.
door een test met de tuinslang langdurig op de pergola te laten lopen zijn we er dus achtergekomen welke poot het probleem had en toen we die aan de bovenkant openden bleek hoe de vork in de steel zat
Ik kan uit je foto's niet opmaken wat voor een product je hebt.
Gaat het om een constructie die voorzien is van een dak met Polycarbonaat/Glasplaten en een regengoot op staanders ? Ook wel overkapping of veranda genoemd

Als dat het geval is hoort het water uit de goot via een pvc hemelwaterafvoer door de staander afgevoerd te worden. De HWA wordt meestal aangesloten op een bestaande HWA of komt boven het maaiveld uit de staander.
pi_174440414
Volgens mij zit de buis hier inwendig in de staanders verwerkt, maar is er een dermate vernauwing en geen enkele scheiding tussen waterafvoer en electra waardoor de stopcontacten nat worden.
Dit had zo nooit gemaakt moeten worden, of de staanders zouden intern gescheiden moeten zijn, of de stopcontacten hadden in een dichte gegoten uitsparing moeten zitten. Nu loopt het water niet weg maar vult gewoon de binnenkant van de paal, en dus ook de achterkanten van de WCD's
Bagger.
  maandag 16 oktober 2017 @ 05:21:57 #19
102912 crv
Screwed up
pi_174444685
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 20:09 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Ik kan uit je foto's niet opmaken wat voor een product je hebt.
Gaat het om een constructie die voorzien is van een dak met Polycarbonaat/Glasplaten en een regengoot op staanders ? Ook wel overkapping of veranda genoemd

Als dat het geval is hoort het water uit de goot via een pvc hemelwaterafvoer door de staander afgevoerd te worden. De HWA wordt meestal aangesloten op een bestaande HWA of komt boven het maaiveld uit de staander.
het is een lamellenpergola
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  maandag 16 oktober 2017 @ 05:25:41 #20
102912 crv
Screwed up
pi_174444686
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 22:01 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Volgens mij zit de buis hier inwendig in de staanders verwerkt, maar is er een dermate vernauwing en geen enkele scheiding tussen waterafvoer en electra waardoor de stopcontacten nat worden.
Dit had zo nooit gemaakt moeten worden, of de staanders zouden intern gescheiden moeten zijn, of de stopcontacten hadden in een dichte gegoten uitsparing moeten zitten. Nu loopt het water niet weg maar vult gewoon de binnenkant van de paal, en dus ook de achterkanten van de WCD's
Bagger.
precies en het water uit de goten spuit in de poten waar zo'n 30 cm lager een afvoerputje dat niet aansluit op de buitenwanddn van de poot
Bij hevife regenval komt het water zo hard uit de gootafvoer dat het tegende wand spuit en langs het putje loopt ipv erin
En dan is er nog het water dat in de constructie zelf komt dat kont never nooit in het putje
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  maandag 16 oktober 2017 @ 20:14:51 #21
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_174457952
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 05:25 schreef crv het volgende:

[..]

precies en het water uit de goten spuit in de poten waar zo'n 30 cm lager een afvoerputje dat niet aansluit op de buitenwanddn van de poot
Bij hevife regenval komt het water zo hard uit de gootafvoer dat het tegende wand spuit en langs het putje loopt ipv erin
En dan is er nog het water dat in de constructie zelf komt dat kont never nooit in het putje
Mooi bedrijf dat dat geplaatst heeft.
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:42:37 #22
102912 crv
Screwed up
pi_174470112
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:14 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Mooi bedrijf dat dat geplaatst heeft.
tja en het is niet zomaar de eerste de beste klusboer. zo kun je je dus flink vergissen

Maar als je zoiets koopt ga je dat niet technish uit elkaar halen om te kijken of alles wel klopt en funktioneert zoals je dat vraagt.

Bij een auto hoef je ook niet te checken of de afdichtingen wel op de ruiten zitten of alle schroefjes aangedraaid zijn.....
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:48:29 #23
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_174477706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 13:42 schreef crv het volgende:

[..]

tja en het is niet zomaar de eerste de beste klusboer. zo kun je je dus flink vergissen

Maar als je zoiets koopt ga je dat niet technish uit elkaar halen om te kijken of alles wel klopt en funktioneert zoals je dat vraagt.

Bij een auto hoef je ook niet te checken of de afdichtingen wel op de ruiten zitten of alle schroefjes aangedraaid zijn.....
Heb je gelijk in.
pi_174574993
Moet gewoon de achterkant van dat stopkontakt gemonteerd worden,probleem opgelost!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')