abonnement Unibet Coolblue
pi_174275390
Voor verjaardag natuurlijk weer veel te veel soep gemaakt.
Heb wat random bakjes voor in de diepvries maar handig is het niet. Geen maatvoering, opschrijven van wat en welke datum.
En buiten de diepvries flikker je alles random in de kast.

Is er opbergsysteem wat:
- goede maatvoering heeft die afleesbaar is.
- direct op kunt schrijven en weer wissen (whiteboard achting iets)
- fatsoenlijk opruimbaar is buiten diepvries.
  zondag 8 oktober 2017 @ 10:26:58 #3
64781 bonke
pipo koeie
pi_174275560
en anders neem je een berg van die zip-zakjes :)
pies on joe toe
pi_174275611
Ik ken anders prima de maat van mijn plastic bakjes. En ik gebruik labels om op de deksels te plakken.

Ik gebruik de laatste tijd steeds vaker ziplockzakjes die ik plat neerleg. Eigenlijk handiger.
Spoilers!
pi_174275664
Bij elke supermarkt verkoopt men opbergdoosjes waar je op kan schrijven. Alleen zit er volgens mij nooit maatvoering op. Ik vul die doosjes dan af op de weegschaal. ^O^
pi_174275824
Budget oplossing: de bakjes van de Chinees, kunnen ook in de magnetron, hebben doorzichtig deksel en goed stapelbaar. Alternatief: ijsbakjes, maar liever geen ovale.
pi_174275900
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:36 schreef Basp1 het volgende:
Bij elke supermarkt verkoopt men opbergdoosjes waar je op kan schrijven. Alleen zit er volgens mij nooit maatvoering op. Ik vul die doosjes dan af op de weegschaal. ^O^
Eenmalig opschrijven? Of uitwisbaar?
pi_174275909
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:48 schreef Zana het volgende:
Budget oplossing: de bakjes van de Chinees, kunnen ook in de magnetron, hebben doorzichtig deksel en goed stapelbaar. Alternatief: ijsbakjes, maar liever geen ovale.
die zijn wel prima en kun je opschrijven doorstrepen en uiteindelijk wegggooien.

Zijn altijd alleen zo smerig vet om schoon te maken :-)
pi_174275926
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ken anders prima de maat van mijn plastic bakjes. En ik gebruik labels om op de deksels te plakken.

Ik gebruik de laatste tijd steeds vaker ziplockzakjes die ik plat neerleg. Eigenlijk handiger.
Werkt dat vullen van soep wel handig??
pi_174276600
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:55 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Werkt dat vullen van soep wel handig??
Ik doe mijn soep ook in ziplock zakjes, maar ik doe ze dan tijdelijk wel in een bakje zodat de soep niet tegen de ziplock aan komt maar dat die omhoog staat, snap je?

Als de soep dan bevroren is haal ik hem uit het bakje
pi_174276718
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:52 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Eenmalig opschrijven? Of uitwisbaar?
uitwisbaar, vaak zijn die bakjes per 4 of zo verpakt met een viltstift erbij om erop te schrijven.
  zondag 8 oktober 2017 @ 11:44:47 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174276770
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:36 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Ik doe mijn soep ook in ziplock zakjes, maar ik doe ze dan tijdelijk wel in een bakje zodat de soep niet tegen de ziplock aan komt maar dat die omhoog staat, snap je?

Als de soep dan bevroren is haal ik hem uit het bakje
Ik doe dat niet, is nog nooit fout gegaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174391058
Ik doe alles in van die druk-en-sluit zakjes. Die lekken nooit in tegenstelling tot zakjes met zo’n ritsje. Om ze te vullen zonder knoeien hang ik de zakjes in een maatbeker en vouw ik de rand over de rand van de maatbeker heen. Dan schep je de soep/saus er zo in. Vervolgens met een diepvriesmarker erop schrijven wat er in zit.

Je hebt dan een opbergsysteem wat:
- goedkoop is;
- weinig ruimte inneemt in de diepvries (geen loze ruimte als je een bakje niet helemaal vult);
- weinig ruimte inneemt in de keukenkast wanneer niet in gebruik
- door de platte, vierkante zakjes ook nog eens veel sneller ontdooit dan alles wat in bakjes zit.
pi_174391156
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:53 schreef trekker25 het volgende:

[..]

die zijn wel prima en kun je opschrijven doorstrepen en uiteindelijk wegggooien.

Zijn altijd alleen zo smerig vet om schoon te maken :-)
Smerig om schoon te maken? Ik gooi ze gewoon in de vaatwasser. Kunnen ze officieel niet tegen, maar eco-programma is niet zo heet.

En ik gebruik bakjes die de Aldi wel eens heeft, er passen er bij mij precies 12 van een liter in een la van de vriezer. De 750ml zijn iets hoger, maar een 750ml op een literbakje gestapeld past ook net. En er zit ook een gratis stift bij die je weer uit kan wissen (maar na verloop van tijd wordt dat moeilijker, maar met spiritus is de deksel ook weer schoon te krijgen)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:43:29 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174391256
Die zakken van de Ikea met dubbele ziplock. Kun je ook nog uitwassen als je erg op de centen let.
And so is the past
pi_174392191
Op bakjes plak ik altijd scotch tape en daar schrijf ik op wat erin het bakje zit + datum. Blijft in de vriezer goed zitten en verwijderd ook makkelijk na afloop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')