abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 oktober 2017 @ 19:56:42 #226
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174285290
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

Vaag gezwets
Well, you're full of it. :)

quote:
Geen van die drie stond qua snelheid heel erg hoog aangeschreven voordat ze Hamilton het lastig maakten.
En toch gaat Lewis dit jaar zijn 4de titel binnenhalen. En is Bottas nergens te bekennen.

quote:
Op basis van de data kun je het dus niet zo stellen.
Ja, hoor. Maar ik gooi mijn meer dan 40 jaar kijkerservaring er ook wel bij. :)

quote:
Ik zeg dat Schumacher er van begin af aan met kop en schouders boven uitstak en dat Verstappen in de verste verte daarbij niet in de buurt komt.
Dat van die kop en schouders, viel best wel mee, hoor. Schumacher had 3 jaar GT's gedaan voordat hij in de F1 kwam. En al was het wel zo, dan nog zegt dat vrij weinig over of hij beter is/was dan Max. En aanvullend, Senna heeft maar 3 titels binnengesleept in 10 jaar Formule 1. En dat in een era dat je 'makkelijk' kon uitblinken. Volgens die redenatie was hij dus eigenlijk niet eens zo goed.

quote:
en je hebt coureurs die bij een team instappen en daarmee de weg omhoog inzetten.
Zoals Max, bedoel je. Je hebt veel geschreven, maar daar stond geen antwoord op mijn vraag in. Wat bedoel je met teamplayer? Want bij Schumacher was zijn 'team' de manier om successen te halen (geldt voor elke coureur, eigenlijk). En elke coureur naast hem was automatisch de 2de viool. Waar ik geen moeite mee heb, maar dat past niet binnen mijn definitie van teamplayer.

quote:
Waarom is dat waarschijnlijk?
Omdat Ricciardo simpelweg beter was dan Vettel in de Red Bull. En als Vettel zo'n 'pietje precies' is, dan is hij blijkbaar niet in staat om, samen met zijn engineers, een auto naar zijn hand te zetten. Je kunt 'Pietje Precies' ook vertalen naar 'Zeurpietje'. Want dat is Vettel als zijn bedje niet gespreid is. Als je het alleen kan, als iedereen alles voor je klaar zet, dan wordt je afgetroefd door coureurs die wel met de variabelen uit de voeten kunnen.

quote:
De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien.
Ik heb Lauda live zien verbranden. Overigens heb ik het niet over KIJKERS, maar over de de F1-wereld. Mannen zoals bv Lauda. Zoek de commentaren maar eens op. Zijn vast wel te vinden op youtube of iets dergelijks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 08-10-2017 21:54:52 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:03:20 #227
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174285464
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. De verschillen waren niet groot, maar Ricciardo was hem wel echt de baas. Het is volgens mij ook uitgebreid aan de orde geweest en Vettel maakte er ook geen geheim van hoe ongelukkig hij van die auto werd. Hij moet gewoon een voorkant hebben waar hij blind op kan vertrouwen en dan sleurt hij die achteras wel door de bocht. Als hij dat niet heeft gaat hij gewoon niet hard, zoals hij ook vaak tov Raikkonen vaak niet hard ging.

Dat is gewoon een zwak punt van hem. Van Alonso is het dan weer een sterk punt dat hij met elk hondenhok snel is, hoe slechter de auto in balans is, hoe groter het gat met zijn teamgenoot. Maar ja, de auto naar zijn zin krijgen en er dan steeds sneller mee worden zie je bij hem weer niet gebeuren.
Kon hij die auto niet naar zijn hand zetten dan? Hij was toch de meervoudig Wereldkampioen, hij reed al een aantal jaar voor RBR. RBR kende Vettel en zijn rijstijl, zijn wensen en voorkeuren.
Als Vettel balans in de auto wil, dan kan het toch gewoon? Gedurende het seizoen zijn er talloze momenten dat er updates komen.
Je ziet het nu ook bij RBR, Max heeft de auto naar zijn hand gezet, en vanaf dat moment is hij qua pace Ricciardo de baas.
Kan Vettel een auto niet beter maken dan? Kan hij de engineers niet sturen? Ik kan het me bijna niet voorstellen namelijk. Een goed coureur draagt toch ook zijn steentje bij aan de ontwikkeling van de auto gedurende het seizoen? Of luisterde RBR niet naar hem, maar naar Ricciardo?
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:08:23 #228
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174285595
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:19 schreef motorbloempje het volgende:
*O* kaartjes voor Silverstone voor 2018 besteld *O*
Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?

Ik wil denk ik volgend jaar ook, maar heb geen zin in Spa-achtige taferelen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:09:26 #229
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_174285626
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:08 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?

Ik wil denk ik volgend jaar ook, maar heb geen zin in Spa-achtige taferelen.
Of de Redbull ring.
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:10:01 #230
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174285639
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Of de Redbull ring.
Om te gaan? of dat het daar ook zo druk en slecht geregeld is?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174285709
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:08 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?

Ik wil denk ik volgend jaar ook, maar heb geen zin in Spa-achtige taferelen.
Het is zéér prima georganiseerd, zeker als je voor het weekend gaat en er kampeert, maar ook als je in de buurt verblijft en in een hotel slaapt.

Wij gaan nu voor de derde keer, en het is echt zo'n compleet weekend. Kan je, als je het kunt betalen, zeker tribunekaarten aanraden. Als je die hebt kun je op zaterdag gratis overal op de andere tribunes ook zitten tijdens alle support races, trainingen en kwalificaties, en het entertainment en de voorzieningen op de camping zijn erg goed, al zou ik wel voor 'family camping' gaan, want lively is gewoon echt dat je gewoon NIET slaapt :X
Ja doei.
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:13:11 #232
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_174285724
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:10 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Om te gaan? of dat het daar ook zo druk en slecht geregeld is?
Te gaan, ben er zelf nooit geweest maar lees altijd positieve berichten over hoe het daar loopt tijdens zo'n weekend.
Moet voor volgend jaar ook nog een race uitzoeken :P
pi_174285879

Na de race op Suzuka is het tijd om naar de Verenigde Staten af te reizen voor de 47e United States Grand Prix, die sinds 1908 op veel verschillende circuits met wisselende racevrije periodes is gehouden. Sinds 2012 gaan we voor deze race naar Texas en wel op het fraaie Circuit of the Americas, zo’n 20km ten zuiden van de Texaanse hoofdstad Austin. Het circuit is zoals veel recente circuits, ontworpen door de Hermann Tilke, maar waar veel andere circuits ontworpen zijn met het oog op meerdere race disciplines, is het Circuit of the Americas volledig voor de Formule 1 ontworpen. Het is een redelijk snelle en brede baan met vloeiende bochten die meerdere racelijnen mogelijk maken.

Favoriet voor deze race zal Lewis Hamilton zijn, hij won de afgelopen vijf jaar 4 van de races op dit circuit, waarbij in 2013 Sebastian Vettel, die toen nog voor Red Bull reed, met de 1e plek aan de haal ging. Vettel zal dit weekend alles geven wat hij heeft in een poging om nog kans te maken op het kampioenschap. Op dit moment heeft Lewis 306 punten, waar Sebastian het met 247 moet doen. Met nog 4 races te gaan kan Lewis zijn kampioenschap dit weekend al veiligstellen wanneer hij de race wint en Vettel als 6e of lager over de finish komt.

Na twee opeenvolgende podiums in Maleisië en Japan lijken de coureurs van Red Bull ook in bloedvorm te verkeren. De betrouwbaarheidsproblemen die Max al het hele seizoen plagen lijken minder te zijn geworden en na zijn winst op Sepang en welverdiende 2e plaats in Japan is Max hard bezig om de punten van Red Bull weer omhoog te stuwen. Red Bull heeft met 303 punten nog een achterstand van 92 punten op de nummer 2 in het constructeurs klassement, Ferrari. Wanneer we de huidige lijn van punten voor beide teams zouden doorzetten, dan zou Ferrari met zijn aanhoudende slechte geluk nog op het laatste moment hun felbegeerde tweede plaats kunnen verliezen, iets waar vele miljoenen mee gemoeid zijn. Voor Ferrari zal het dus belangrijk zijn dat beide auto’s over de finishlijn komen na de dramatisch verlopen races in Singapore, Maleisië en Japan.



Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Austin



SPOILER: OP code
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 22:36:54 (Team van Giovinazzi fixt) ]
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:21:33 #234
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_174285910
Thanks CrashO ^O^
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:23:06 #235
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174285946
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is zéér prima georganiseerd, zeker als je voor het weekend gaat en er kampeert, maar ook als je in de buurt verblijft en in een hotel slaapt.

Wij gaan nu voor de derde keer, en het is echt zo'n compleet weekend. Kan je, als je het kunt betalen, zeker tribunekaarten aanraden. Als je die hebt kun je op zaterdag gratis overal op de andere tribunes ook zitten tijdens alle support races, trainingen en kwalificaties, en het entertainment en de voorzieningen op de camping zijn erg goed, al zou ik wel voor 'family camping' gaan, want lively is gewoon echt dat je gewoon NIET slaapt :X
Bedankt!
Word dan waarschijnlijk kamperen, ben wel wat gewend qua herrie met kamperen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:23:55 #236
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174285962
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
_O_ _O_ _O_
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:25:41 #237
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174285998
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
_O_ _O_ _O_
Inderdaad ^O^
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174286013
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je gaf eerder zelf aan dat het juist moeilijker was om je als coureur te onderscheiden dan pak em beet 20 jaar terug. Maar je gebruikt nu wel Schumacher als maatstaf en dat hij meer afstand zou nemen. De tijden dat je een mindere coureur en auto op 2-3 rondes kunt zetten in de regen zijn voorbij.
Het begon ermee dat ik zei "Verstappen is wel een bijzonder talent maar het is ook weer geen Schumacher". Daarmee doelde ik op de macht tov de rest van het veld. Dat gaan we gewoon niet nog een keer zien omdat een coureur alleen kan presteren tov zijn omgeving van dat moment.

quote:
De regenbanden zijn beter en de onderlinge verschillen tussen de coureurs een stukje kleiner. Echte rijdende chicanes zitten er niet meer tussen.
Dus ja, het was een Schumacheriaanse of Senna-achtige prestatie.
Vettelesk misschien wel, zoals hij notabene met een Torro Rosso een race wist te winnen...

Er is nog wel meer veranderd, regen was altijd de grote equalizer maar tegenwoordig zie je ook weer veel meer auto's die het in de regen juist wel of juist niet doen. Je ziet coureurs de ene keer worstelen, en in andere natte omstandigheden weer gaan als de brandweer. Vroeger was het heel simpel, je had een paar die gleden er meteen af, de rest werd op 3 seconden per rondje gereden door een specialist als Alesi, en dan kwam Schumacher er met 5 seconden per rondje aan zetten. Ging het regenen dan kon je de overwinning voor Schumacher vast bijschrijven.

Ik wil die race van Verstappen in Brazilie best Schumacheriaans of Senneus noemen, het was er indrukwekkend genoeg voor, maar het typerende van die twee was nou juist dat het zo voorspelbaar was. Niet één briljante race, maar gewoon een macht over dat soort omstandigheden en de rest die er bijna altijd was. als je dan naar de wat andere omstandigheden bij de kwalificatie op Monza kijkt moest Verstappen daar meer dan een seconde toegeven op Hamilton. Dat was voor Senna en Schumacher dan weer ondenkbaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174286332
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Bedankt!
Word dan waarschijnlijk kamperen, ben wel wat gewend qua herrie met kamperen.
Ja, nou, als je 'Lively' gaat zitten slaap je echt niet, want dan gaat de muziek nog tot heel laat/vroeg door. En met 'Family' zit je ook dichter bij het circuit (en is ook echt niet zo 'family' ofzo, met gillende kinderen :+ Wij gaan weer lekker op de donderdagochtend, goed plekje zoeken en dan zondagavond na de grote drukte en een hapje eten in de avond weer naar huis.
Ja doei.
pi_174286345
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
_O_ _O_ _O_
Lichtpuntje van deze topicreeks. _O_
Ja doei.
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:37:49 #241
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174286356
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het begon ermee dat ik zei "Verstappen is wel een bijzonder talent maar het is ook weer geen Schumacher". Daarmee doelde ik op de macht tov de rest van het veld. Dat gaan we gewoon niet nog een keer zien omdat een coureur alleen kan presteren tov zijn omgeving van dat moment.

[..]

Vettelesk misschien wel, zoals hij notabene met een Torro Rosso een race wist te winnen...

Er is nog wel meer veranderd, regen was altijd de grote equalizer maar tegenwoordig zie je ook weer veel meer auto's die het in de regen juist wel of juist niet doen. Je ziet coureurs de ene keer worstelen, en in andere natte omstandigheden weer gaan als de brandweer. Vroeger was het heel simpel, je had een paar die gleden er meteen af, de rest werd op 3 seconden per rondje gereden door een specialist als Alesi, en dan kwam Schumacher er met 5 seconden per rondje aan zetten. Ging het regenen dan kon je de overwinning voor Schumacher vast bijschrijven.

Ik wil die race van Verstappen in Brazilie best Schumacheriaans of Senneus noemen, het was er indrukwekkend genoeg voor, maar het typerende van die twee was nou juist dat het zo voorspelbaar was. Niet één briljante race, maar gewoon een macht over dat soort omstandigheden en de rest die er bijna altijd was. als je dan naar de wat andere omstandigheden bij de kwalificatie op Monza kijkt moest Verstappen daar meer dan een seconde toegeven op Hamilton. Dat was voor Senna en Schumacher dan weer ondenkbaar.
Max die een seconde toe moest geven op Monza heeft natuurlijk ook met de Mercedes power te maken. Natuurlijk heb je op een natte baan minder aan power dan op een droge baan. Maar Monza is niet echt een baan waar je de limiet in de bochten kunt opzoeken. Ja de parabolica, maar voor de rest chicanes en rechte stukken.
Volgens mij had Hamilton ook net nieuw rubber gestoken en reed Max op wat oudere regenbanden.

Dat met het verschil qua drivability tussen droog en nat ben ik wel met je eens. Ferrari lijkt dit jaar op een natte baan een stuk minder te zijn dan Mercedes. Vettel kan beter in de regen uit de voeten dan dat het nu lijkt.
pi_174286554
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
_O_ _O_ _O_
Zeker.

Maar moet toegeven dat ik er nog nooit een gelezen heb :P
pi_174286831
quote:
11s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:42 schreef Sjemmert het volgende:
Maar moet toegeven dat ik er nog nooit een gelezen heb :P
:'(
pi_174286871
Wat was je favoriete gifje van vandaag crash? Ik volg de livetopics niet meer.
Ja doei.
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:55:28 #245
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174286998
quote:
11s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:42 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Zeker.

Maar moet toegeven dat ik er nog nooit een gelezen heb :P
o|O

Ik gebruik de OP altijd als ik wil weten hoe laat de race en sessies zijn. Het stukje tekst lees ik ook altijd ff door. Het overzicht met bandenopties is praktisch en de trivia is leuk.
pi_174287079
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat was je favoriete gifje van vandaag crash? Ik volg de livetopics niet meer.
Mag 3 ook? :P

Kwa race, Max die Kimi nog net erachter weet te houden :Y


Kwa post-race, Hamilton die weer even overdreven moet doen


Kwa podium, RIC die met zijn fles op de grond staat te beuken
pi_174287112
Die eerste _O_ O+
Ja doei.
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:58:33 #248
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_174287118
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:55 schreef tja77 het volgende:

[..]

o|O

Ik gebruik de OP altijd als ik wil weten hoe laat de race en sessies zijn. Het stukje tekst lees ik ook altijd ff door. Het overzicht met bandenopties is praktisch en de trivia is leuk.
Je hebt geen google :?
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:59:16 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174287147
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik wil die race van Verstappen in Brazilie best Schumacheriaans of Senneus noemen
Maxiaans is accurater.

quote:
Dat was voor Schumacher dan weer ondenkbaar.
Behalve dan natuurlijk de regenrace in Shanghai 2010 waar Schumacher gedeklasseerd werd, bijvoorbeeld.

Ik krijg het idee dat jouw herinneringen een beetje een fantasiewereld creeeren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174287390
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:25 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

dat klopt, maar ik zie Red Bull niet zo snel meer naar "buitenstaanders" grijpen voor STR zoals in het verleden met Bourdais. Dan zie ik nog eerder Da Costa of Buemi knstappen.
Buemi denk ik.. de enige waar Marko spijt van heeft dat ie hem heeft laten gaan / contract niet verlengt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')